שי טובלי – התפתחויות מדאיגות

(תחילה מילה אפולוגטית: לא הייתי נדרש שוב לטובלי אם לא הייתי יודע על ניסיונות שונים ומשונים שהוא עושה – בשם סמכותו כמורה רוחני ומתקשר טראנס-גלקטי – בבני אדם ובמערכות יחסים, שהוא אחראי על פירוקן של משפחות, על נטילת כספם וזמנם (בהסכמה כמובן) של אנשים טובים ותמימים ובאופן כללי על דרדור השיח הרוחני בארץ. אבל אני יודע את כל אלה במידה קרובה לוודאות. על כן הרשו לי להקדיש רשימה להתפתחויות במקרה המוזר של ד"ר טובלי ומיסטר אוריום)

שי טובלי (כאוריום מתקשר הבוראים)

כזכור, שי טובלי, בעבר מורה רוחני ישראלי צעיר ומבטיח, ביצע לאחרונה הסבה מקצועית (להערכתי הבלתי מקצועית מתוך חירפון אגומאני) והחל טוען שהוא מתקשר את "צוות הבוראים של הגלקסיה שלנו". מתוך הכרותי השטחית עם הביוגרפיה המזוגזגת של טובלי הערכתי (בתגובה 140 למאמר שכתבתי אז באנרג'י) ש"בעוד שנתיים שלוש הוא כבר לא יהיה הבודהה מאוריון".

אני כותב כאן כדי להודות ולהתוודות: טעיתי. טעיתי בגדול. איזה שנתיים-שלוש היו בראש שלי? חודשיים-שלושה לא עברו וכבר לבו התזזיתי של טובלי נהפך עליו: אז הוא קרא לעצמו "אור-יום", עמד בראש "תנועת 2012", ותיקשר כאמור את הבוראים הגלקטיים (ראו סוף הפוסט [עודכן 10/3], שם הדבקתי מנשר מגוחך מאז). כיום הוא חזר להיות שי טובלי, התנועה התפרקה עוד לפני שניתן לה זמן לחיות את חייה המביכים, והוא אינו טוען שהוא מתקשר את אותו צוות בוראים בן חמישה ישויות, אלא "אינטליגנציה חוצנית" באופן כללי. עניין הבוראים, אם כן, ירד, ומאידך מספר הישויות עלה מחמש למספר רב ולא מוגדר (כנסו לכאן, לפירוט מבדר: חוץ מישוע ובודהה יש גם את "פראוונה מכוכב ונוס" ואת "נרו מהפליאדות" – טובלי כצלחת לווין רב ערוצית), ועוד היד, כמובן, נטוייה, או כפי שהמורה היתה מחייכת ואומרת לאמא ואבא ביום הורים: לילד יש דמיון מפותח.

כמו כן המסרים רוככו בהרבה. טובלי כבר אינו טוען ש

אנחנו עומדים לדבר היום על קץ המסורות והדתות כפי שהיכרתם אותם. אם מישהו אחר היה מבקש לדבר על קץ הדתות, זה היה עשוי להיות מאוד לא מנומס מצידו, אבל לנו מותר, לאור העובדה שאנחנו יצרנו אותן. לאורך כל ההיסטוריה של האנושות אנחנו הקרנו את האנרגיות שיצרו את התרבויות, הדתות והמסורות  שלכם, ואת כל הידע שאתם מכנים ומגדירים כאלוהים, וכעת הגענו לנקודה בהתפתחות שלכם, אשר בה אנו מעוניינים למחוק את הידע, הזה ולהביא תפיסה חדשה. ברבות הימים אנו עומדים ליצור כאן דת קוסמית חדשה, זו המטרה שלנו.

אלא מסביר ש

אינטליגנציה חוצנית לא באה לשנות שום דבר מהקיים בתרבות האנושית ולכן אינה מעוניינת לסתור ידע קיים. מטרתה היא להביא ידע חדש, אלטרנטיבי לזה הקיים בתרבות האנושית, וכך מי שמעוניין יכול לשלב את פתרונותיה בתוך המסגרות הקיימות, ומי שמעוניין – יכול להשתמש בה כחזון מרחיק לכת לתרבות אנושית חדשה לגמרי.

כל ההתפתחויות האלה חשובות לטעמי. אם קודם האמנתי שטובלי איננו שרלטן, אלא מאמין באמת ובתמים במה שהוא אומר, הרי שאחת הסיבות לכך (בנוסף להכרותי איתו והרושם שהוא עשה עלי, של אדם טוב והגון) היתה שלהערכתי טובלי החדש פשוט חף מכל מודעות עצמית. כי גם אם הוא היה בטוח שהוא מתקשר את "הבוראים", הרי שלו היתה לו ביקורת עצמית מינימלית (והוא אינו אדם טיפש) הוא היה מרכך מאוד את המסר שאיתו הוא יצא לקהל הרחב, "בונה" את הדברים לאט לאט, מתוך ידיעה שהצגת הדברים כפי ש(הוא מאמין ש)הם תתקל לכל היותר בלעג ובבוז (כפי שאכן קרה). כלומר דווקא המופרכות המוחלטת של אמירותיו היתה בשבילי ראייה מסויימת (בשיתוף עם הרושם הטוב שעשה עלי בעבר כאמור) שהוא מאמין לחלוטין במה שהוא אומר, ושהוא נמצא במצב שבו הוא השיל מעליו כל רצון, או יכולת, לרפלקסיה וביקורתיות.

מאידך, שינויי הגירסה האלה הם בדיוק סוג הריכוך שהייתי מצפה לראות מאדם שמסוגל להתבונן על עצמו מהצד ולבחון את מעשיו בקנה מידה אובייקטיבי (פחות או יותר). דווקא זה מעלה את החשד שהעניין יותר מבויים מאשר היה נדמה לי, כלומר ששי יותר שפוי, ולכן גם יותר שקרן, ממה שחשבתי. כי האופציה השנייה היא שאותן ישויות שאמרו לו לפנים שהן הבוראים הגלקטיים שינו פתאום את דעתן (או הוויתן), וקשה לי להאמין שהישויות האלו היו מבזות את עצמן ככה. את זה הן משאירות לטובלי.

[עדכון נוסף על מצבו של טובלי – מרץ 2009]

[ב- 26 לחודש ימלא בדיוק עשור להתאבדותה הקולקטיבית של כת מתקשרי החייזרים "שער גן עדן". אכתוב משהו על כך אז, אז אל תזפזפו. ולמרות האווירה הבאמת פורימית של הרשימה, הנה קטע על פורים פרופר שכתבתי לפני שנתיים ל"תרבות וספרות"]

45 תגובות

  1. את הנושא. מזוית קצת שונה, אני קוראת עכשיו כמה מאמרים באותו נושא, המייחסים את התופעה לניסויים של הסי.איי.איי וסטנפורד ריסרצ' אינסטיטוט (SRI)
    ספציפית ד"ר ג'ולי ווסט, ד"ר איסטברוק, והמפורסם בישראל ד"ר פואריץ' (שהיה המפעיל והחוקר של אורי גלר, מאותו גוף בדיוק). רובם ביצעו פרוייקטים מטורפים לחלוטין בשיתוף עם רופאים שיובאו מגרמניה הנאצית במסגרת פרוייקט פייפרקליפ. כדאי לעיין למשל בפירסום שהועלה לאחרונה באינטרנט, מעין נייר עבודה מטורף לגמרי של SRI
    אשתדל להעלות את הלינק, ממש תוכנית עבודה לשינוי סדר חברתי עולמי ושליטה עולמית, חלק מהמגמות נראות חיוביות לכאורה, אך העיסוק האובססיווי של מכון יוקרתי זה, שעיקר קשריו עם הממסד הבטחוני, צריך לעורר ספקות רבים בקשר לאמצעים וגם למעשה למטרות.

    כדאי לך לקרוא קצת את הנושא, אולי תשנה את דעתך על טובלי מסתם שרלטן לקורבן של שטיפת מוח.
    התיכנות של חטיפה על ידי חייזרים, תקשור עם חוצנים ובסופו של דבר הממטיקה של "יום הדין" איכשהו תמיד מגיעה לסי.איי.איי ולקבוצות דומות מקרב אצולת הבטחון האמריקאית.
    היום בדיוק שקעתי לתוך בלוג המנתח את העדויות ומציע את ההסבר הזה, דרך ניתוח של ויטני שטריבר, אחד מחלוצי הטוענים שנחטף על ידי חוצנים וכולי, והוציא ספר בנושא, ולאחרונה החל לקשר את זה לסדרה של מפגשים לא כל כך חוצניים עם רופאים כמו ג'ולי ווסט שעסקו בשטיפת מוח מטעם חיל האויר האמריקאי בדיוק בשכנות לביתו.
    אני לא מאמינה שיש חוצנים אבל בהחלט מאמינה שיש מי שכדאי לו להפיץ את האמונה הזו בתור שליטה חברתית. כמה סבירות יש שטובלי ואחרים מדברים עם סיריוס, לעומת הסברים יותר חומריים…
    מאחר שכל טירוף אמריקאי מגיע לכאן בגדול ובלי רסן, לא אתפלא אם עושים דברים כאלה גם כאן, בגירסא הישראלית המרושלת, וכך יוצא שי טובלי.

    אהבתי

  2. בחייאת זומזום
    אני מכיר אותו מגיל 16
    הוא בחור נחמד בבסיסו
    אבל מעולם לא היה שפוי לחלוטין
    ואפשר לאבחן את זה ברבע שעה.
    אנשים מסוגו בד""כ מאשפזים

    אהבתי

  3. הבעיה עם שי אינה התאוריות כאלה קיימות שנים. הבעיה היא הקשר שעושים בין תחום זה להארה והתפתחות אישית.
    כל נושא החייזרים פורנוגרפי לחלוטין ומשגשג רק מכוון שמסקרן קשת רחבה יותר של אנשים מאדוויטה לדוגמא.

    הוא לא פפה ג'י או רמנה זה בטוח, שי בטריפ גורואי של עצמו וידידיו וזה בסדר גמור רק שחבל שזנח את הדברים החשובים(לי בכל אופן).
    הכלים שמורה טוב יכול לתרום לתלמידיו. אני לא חושב שהוא לא שפוי וכו וכו ראיתי אותו פעם אחת וזה הספיק כדי להבחין שמדובר באדם כנה.

    זה שזה משעשע זה בטוח מה שאני למד מזה זה אומץ המון אומץ להיות לגמרי השטויות הבלתי פוסקות שממציא המינד.

    אהבתי

  4. האמת היא שקשה לי להאמין שזו מזימה של סוכנות ביון כזו או אחרת. אם בשליטה חברתית הם חפצים, איזו שליטה הם יקבלו מלשכנע את שי שהוא מתקשר את "הבוראים הגלקטיים"? הרי כפי שכתבתי לבד מקומץ תמימים הוא זוכה רק ללעג. אשמח אם תסבירי לי איך זה עוזר למישהו להשגת שינוי סדר חברתי עולמי ושליטה עולמית כדברייך.

    אהבתי

  5. אני מסכים איתך שהבעייה היא "ערבוב התחומים" שנעשה בין כל אופנת החייזרים (תצפיות, חטיפות וכו') לבין רוחניות פרופר. באמת יש איזה סקס אפיל לחייזרים שגורם לאנשים לפנטז עליהם, והדבר דומה להתעסקות המוגזמת, גם כן על חשבון רוחניות, במאגיה (קמעות, לחשים, שדים, מלאכים) בעבר.

    אהבתי

  6. זה סיפור ארוך, וכמובן אני לא מייחסת את מכלול התופעה (שימיה כימי הציויליזציה) לקבוצה כזו או אחרת. עם זאת, הקשרים בין הסיינטולוגיה שכוללת גם היא מרכיבי חוצנים, ה"תשעה" והניסויים שבוצעו בסמי הזיה על ידי הצבא האמריקאי ונועדו לבחון אם אנשים יכולים להתעורר עם "זכרון" מלאכותי של מפגש עם חייזרים, מחייבים גם לבדוק לגבי אדם או כת ספציפית אם הם לא נפלו קורבן למשהו כזה. יש בזה שני מרכיבים. אחד, בדיקה רגילה של סמי הזיה, השאה, וכולי. השני, הפצה שיטתית של דומסדיי, שיטה בדוקה ליצירת שליטה בהמונים.
    משום שמדובר בישראלי, אני מעלה את האפשרות הזו. יתכן שהוא סתם משיגנע מטעם עצמו.

    במקרים בודדים מדובר בהשאה לזכרונות מדומים, אשר יגרעו מהאמינות של הדובר, כדי להסוות מעשים אחרים, ארציים יותר. אך אינני מכירה אותו מספיק כדי לאמר אם זה קשור בכלל או לא.
    העליתי את זה לא כתיאוריה חובקת כל, אלא כמידע נוסף שצריך להיכלל בדיון כזה, ברקע.

    רעיון של "חייזרים" יכול להיות מפתה כדי ליצור תחושה של אחווה בינלאומית למול אויב חיצוני, אך באותה מידה היא גם פותחת פתח ליצירת בהלה המונית שמקנה בידי מעטים כוח.
    מכל מקום, הרבה שרלטנים מקצועיים תלו את הבשורה שלהם בחוצנים, ובמידה מסויימת גם הנביאים הגדולים, משה ישו מוחמד טענו שקיבלו מסר כלשהו מבחוץ. יש עניין היום לבחון את זה בצורה פסאודו מדעית, כלומר, אם הם הצליחו אז למה שרון הבארד למשל לא יגיד שהוא נביא. הנושא הזה נמצא היום על סדר היום של הרבה גופים, חלקם לא תמימים הבודקים קונוורסיות דתיות, קונוורסיות פוליטיות, קשר בין "חוויה דתית" לנוירולוגיה וסמים, ועוד. כדאי לא להיות נאיבי מידי בקשר לתחומים הללו, אם כי אני בהחלט לא טוענת לקונספירציה חובקת כל על ידי הסי.איי.איי. פשוט לגבי הגוף הזה יש הוכחות וראיות שהתקבלו בועדות חקירה, לגבי העיסוק המוזר בתחומים האלה, לא תמיד תוך שמירה על כללי אתיקה וזכויות אדם. דוקא הנושא הזה, היחיד שיש לו תימוכין מוצקים ומציאותיים נחשב כ"הזיה" ואילו שיחות עם חוצנים או בריאת העולם על ידי "זנו" נשמע לאנשים כאינדיקציה לשפיות, שכן בכירים בסיינטולוגיה מגיעים לעמדות בכירות מאד בכל מיני מקומות. שים לב לתופעה הזו.
    אני מעדיפה להאמין באינטרסים של אנשים אמיתיים, שהוכחו כבר כמגלומנים, יותר מאשר בגמדים ירוקים מסיריוס.

    אהבתי

  7. גם אני מעדיף תמיד את ההסבר הפשוט ביותר.

    כל עניין זכרונות העבר ש"מתגלים" לאנשים הוא מרתק, וברור שהרבה מהם הם זכרונות שהיינו רוצים (לאו דווקא במודע) שיתגלו לנו, מאשר דברים שקרו לנו בעבר באמת. גם על זה היו כמה מחקרים, וידוע המקרה באנגליה, שם ילדים התחילו "להיזכר" שהם עברו התעללות על ידי כת השטן, רק בגלל שקבוצה של עובדות סוציאליות עברה הכשרה בארה"ב כדי להתמודד עם מקרים כאלה, וכאשר הם חזרו לאנגליה הם ציפו לשמוע עדויות לכך, ואכן שמעו (כי הם עודדו איכשהו את הילדים "להיזכר" בזה) למרות שהדבר לא היה ולא נברא, כפי שהתברר מאוחר יותר.

    אהבתי

  8. אין זו הפעם הראשונה ובוודאי לא הפעם האחרונה שמסרים גנוסטיים יהפכו תשתית למכירה של מוצרים שונים שבתחום איכות החיים מצד מורה כזה או אחר.
    הבעיה היא לא ברעיונות עצמם. אחרי הכל היהדות המודרנית עושה סלטות משולשות לאחור כדי להתמודד עם המופרכות של בריאת העולם בשבעה ימים ואז מתפתחת פרשנות.
    הרעיון שניתן למכירה מהווה תשתית לעושק.
    זו הבעיה.
    בשלב מסויים אלה שלא לועגים הופכים מושא לניצול.
    לכן המחקר וההתבוננות במורים "רוחניים" היא פרקטיקה חשובה ביותר.
    ובכלל – המונח "רוחניות" הופך למושג ריבודי שממנו ניתן להתחיל בסיווג האנושות לאלה ש"משלנו" למול "כוחות השחור".
    שוב – זו סכנה לאינטגרציה של החברה.
    ועדיין – תמיד יהיו מספיק משוגעים שירצו שינצלו אותם, ומספיק אנשים בעלי דמיון והשראה שירצו לעמוד ולשבת במקומו של שי טובלי. – והכנסיה הסיינטולוגית, שמעולם לא הייתה שה תמיד במובן זה – היא דוגמא קיצונית במיוחד לבחירה הרציונלית להשקיע בשוק הזה הרבה ממון, תמורת שלמונים וריבית דריבית כפי שכל מיזם קפיטליסטי ממוצע רגיל לו.
    עלינו להיות תמיד על המשמר.

    אהבתי

  9. על המשמר זה מאד כדאי בתחומים האלה. לדעתי דוקא היהדות הגיעה לאיזו נוסחא לא רעה, אם מקפידים על האיזונים הפנימיים שלה. הרעיון של "עבד השם" כלומר ההימנעות מהבטחת חירות לבני אדם על ידי בן אדם בשר ודם, היא "על המשמר" לא רע בכלל. בכלל יש כמה עקרונות לא רעים ביהדות הלוקחים בחשבון את יצר האדם להיתפס לשטויות וליפול בידיים של רמאים גדולים.
    כמובן, כדי להקנות את הרעיונות הבריאים של היהדות צריך להיות שותף להפצה צינית של הזיות אחרות, הכלולות בקוסמולוגיה היהודית, בקיצור זה סבוך קצת. מכל מקום, אני מעדיפה לבדוק תמיד אפשרות שמאחורי כל מיני דברים על חושיים וחוצניים עומדים יצרים אנושיים בסיסיים.

    אהבתי

  10. ספקן, אני לא חושב ששי הוא גנוסטי ממש. הוא אוהב את החיים הארציים ומתעסק בדרכים לשפר אותם – ולא לברוח לעולם אחר. ברשימה שלי על כת "שער גן עדן" נוכל לראות גנוסטים פר אקסלנס.

    איריס, אני מסכים איתך שישי ליהדות מערכת טובה של איזונים ובלמים. הייתי אומר שכל מסורת ששרדה אלפי שנים פיתחה כאלו, אבל האמת היא שאני מרגיש שהיהדות באמת עשתה בנושא הזה עבודה טובה באופן מיוחד.

    אהבתי

  11. אכן תומר – הערתך ראויה ביותר אקדמית, ומעידה על מקצועניות. כה לחי.
    אכן, האבחנה שלך מחייבת אותי למקד את הפרשנות שאני נותן לגנוסטיקה.
    אמת הדבר שמהרגע שהגנוסטיקניות הדיאלקטית לנצרות החלה משפיעה על התפתחות הנצרות היא הוגדרה כשוללת את הבלי העולם הזה, על כל המשתמע מכך.
    ברם גנוסטיקה הייתה קיימת כתופעה גם לפני עליית הנצרות, ולא כשוללת של עינוגי החומר בהיבט הזורואסטרי או המניכאי למשל של המונח.

    לגישתי גם המיסטריות באתונה לדמטר הן גנוסטיקה, שכן הן נובעות מהשורש של gnosis
    קרי ידע ממודר, בעל מאפיינים טרנסצנדנטיים, האמור להסדיר התנהגותם של חברי קבוצות יודעי סוד. הכניסה לשורות הקבוצות הללו היא עניין של בחינה, מידור, ותועלות נגזרות אחרות, שאינן גנוסטיות.
    כך, למשל – הוציאו להורג את סוקרטס משום שהוא משחית את הנוער – קרי בשאלותיו הרציונליות הוא עלול להביא לכך שהנוער לא יעבוד את האלים ואלה, בתורם, יענישו את אתונה ויגרמו לחורבנה. גם פרשת ההרמאי באתונה (השחתת פסלי הרמס) באותה תקופה היא ביטוי לנורמות גנוסטיות בתוך האליטה האתונאית שגרמה גם להשחתת התרבות השלטונית.

    מסקנה: המובן שאני משתמש בו הוא מהמאה ה 5 לפנה"ס ולא דיאלקטי לנצרות, אלא אוטוכת'וני לתרבות היוונית, עוד הרבה לפני שההנגדה של רוח וחומר השתלטה על השיח ושיג הציווילטורי במערב.

    במובן זה , אקדמית, כאדם בעל הכשרה קלאסית, אני תופש תכנים גנוסטים והוויה גנוסטית בכל מסגרת היוצרת טרנסצנדנציה של תכנים הקשורים לגלגולי נשמות, ישויות ממישורים אחרים, התנגדות לרציונליות פרוצדורלית ומהותית כטעם סביר לקבלת החלטות לכשעצמו, הגדרה של היררכיות חברתיות על בסיס סיווגים גנוסטיים, כסמכותם נובעת מהארגון ההיררכי (hieron = כהן ו – arche – שלטון)
    וכן הלאה.

    מכאן נובע, על בסיס תיאורית הבחירה המשותפת של אולסן,לפיה פערי מידע של קבוצות מיעוט בעלות נגישות למשאבים קולקטיביים ממונפים באופן שעלול לכפות על הרוב מדיניות שאינה מקובלת על הרוב – פערי מידע שכאלה על בסיס נימוקים לא שקופים וגנוסטיים עלולים להביא למדיניות מעוותת וממש מרושעת, כתשתית לגזל של החברה ממשאביה.

    הנה כי כן – עלינו להיות על המשמר, ומעבר לעניין האקדמי שבסיווג רעיונות כאלה או אחרים בקבוצה כזו או אחרת (ובמאמר במפורש רמזת ששי טובלי אקלקטי ומגוון באופן שמאיים על האינטגרציה של תכניו)
    הרי שמבחינת פרקטיקות אקדמיות שמתוכן הממשל אמור לגזור מדיניות מושכלת – יש לכנות, תימטית ואקדמית, את הרעיונות הללו כגנוסטיים.

    כמובן שמעניינת אותי אישית הידרשותך להיבט זה של ההמשגה: עד כמה סביר אקדמית ותקף הסיווג האמור, ואם להערכתך יש לסייג או למקד את המושג שהוגדר בהקשר שבמסגרתו הוגדר.

    בתודה,
    הספקן

    אהבתי

  12. שתקשור ישויות זה בור ללא תחתית. ברגע שפתחת את גופך, כל מי שלא השכיל להשיג לו גוף בגלגול הזה עושה ממך את הזונה הרוחנית שלו. בלי שום קשר ליופיו של הידע, רחמי על שי שסוטה מדרכו ההתפתחותית ששלחה אותו להיות שי טובלי.

    אהבתי

  13. אני מבין את הסיווג שאתה מבצע כאן, אבל אני לא חושב שאני הסמכות לקבוע מה אקדמי ומה לא. אני חושב שאפשר באמת לראות את המושג כפי שאתה רואה אותו, למרות שאתה ודאי יודע שלרוב הוא לא נתפס כך.

    אני חושב שגם קשה לשים לו גבולות (אם כי גם לגנוסטיקה במובנה היותר פופולרי קשה לשים גבולות, וזו אחת הבעיות הגדולות של כל שדה המחקר הזה כידוע). מה שאני מתכוון לומר הוא שקשה להבחין מהי בדיוק "מסגרת היוצרת טרנסצנדנציה של תכנים הקשורים לגלגולי נשמות, ישויות ממישורים אחרים, התנגדות לרציונליות פרוצדורלית ומהותית כטעם סביר לקבלת החלטות לכשעצמו, הגדרה של היררכיות חברתיות" וכו', כפי שאתה כותב.

    האם ההינדואיזם הוא גם גנוסטי אם כך? הרי הקאסטות שם הן נגזרות של מטאפיזיקה שמתממשת בעולם דרך גלגולי נשמות. והאם בודהיזם הוא גנוסטיקה? הייתי אומר שזה קצת מרחיב את ההגדרה בצורה שמעקרת אותה משימושיות.

    אני בכ"א מתכוון, כשאני משתמש בביטוי, בעיקר לדפוס תיאולוגי שמתאפיין בחלוקה דואליסטית של הקיום והאדם (בשם ידע נשגב) שמוביל לדחייה של כל הגופני הארצי ונסיון להגיע "מעבר" לאלו.

    אהבתי

  14. אהבתי, כרמל. כן, נראה אכן שהם מצאו מישהו שמוכן לשמש להם כפה, והחגיגה בעיצומה. אני מקווה ששי עוד ילמד להגיד "לא".

    אהבתי

  15. לשאלתך, בכל השקפת עולם, הנותנת משקל משמעותי להנחות יסוד טרנסצנדנטיות, להערכתי, יש אספקטים גנוסטיים. השאלה היא שאלה של מינון ומשקל: בהינדואיזם ובבודהיזם בוודאי שיש היבטים גנוסטיים.
    כמובן. אין לברוח ממנו.
    תימטית כי לכל אדם יש הנחות יסוד גנוסטיות (שאני מבדילן מטרנסצנדנטיות בשל המאפיין המחייב, נורמטיבית והיררכית, של הידע הזה על הסדרת ההתנהגות של המאמין)
    ביהדות, למשל, מעמדו של כהן, ליניאלית, נגזר מהנחת יסוד גנוסטית באשר לקדושתו האינהרנטית של בן הכהן.
    אני מסכים שלהרחבת ההמשגה הזו יש מחיר
    אך הוא שווה את הסיווג, שכן השורה התחתונה אינה פסילה של התכנים לכשעצמם, אלא אבחנה נגזרת באשר לשימוש הקצה בהם.

    אני שוב מודה לך על התשובה.

    הספקן

    אהבתי

  16. שי טובלי ניסה ללכת בתלם-ולא הצליח.
    הוא נבון-אך לא משכיל.
    הוא כתב לפני שקרא ולמד.
    הוא אינו מסוגל להקשיב-אך רוצה שהעולם-יקשיב לו.חידלו למצוא הסברים חכמים לתופעה.
    הוא לא מזיק,ולכן ,לא אציע לאשפזו………הבחור צריך טיפול.

    אהבתי

  17. האלהים חי וקיים.

    אך הוא לעולם אינו זקוק למושא א' כדי להעביר מסר או חסד למושא ב'.

    מכאן:

    כל מי שמציג את עצמו כנציג אלהים עלי אדמות, טועה. ככל שנמצאים פתאים הוא גם מטעה.

    מי שפונה לאלוהים ישירות נענה תמיד.

    תמהני מה טעם מוצאים בני אדם לחפש להם נציגים לקשר עם האל

    אהבתי

  18. תומר שלום אשמח ליצור איתך קשר, תן לי איזה שהוא רמז איך להשיג אותך.. יש לי את כל הפרטים האמיתיים על שי טובלי, ואני מעוניינת לדבר, דברים שעדיין לא נאמרו.

    אהבתי

  19. אני לא מכיר ואין לי עניין להכיר אותו מעבר לכמה רשימות שלו שקראתי ב-nrg. הוא כותב די יפה, רהוט, נוטה למטאפורות, קצת קיטשי. הבעיה היא לא הוא אלא הקהל שלו, שלא היה מוצא בו עניין אם הוא היה מגדיר את עצמו כנניח משורר, או פובליציסט. סטטוס של פחות מגורו לא מדבר אל בוגרי פסיכולוגים, באדמה החרוכה שבה הם מתבוססים כל מי שהוא פחות מגורו משעמם אותם… החבר'ה מחפשים תכל'ס…
    לעניות דעתי אתה צריך להזהר משימוש במושגים כמו "מורה רוחני", לגבי מי שלא יהיה.
    ממה שקראתי עליו, ובטלויזיה, אני מתרשם שההתחרפנות וההקצנה של השתלטנות שלו נובעים מכישלונו במאבקו בנטיות ההומוסקסואליות שלו.

    אהבתי

  20. אצל שי – לפני בדיוק 4 שנים , בהמלצת חבר הגענו לסדנאות שנערכו דאז בנווה צדק במוצ"ש – ומהתחלה היה משהו שלא נתן לי להתחבר אליו ולבטוח בו בתור מדריך .

    הוא דיבר על ענווה וצניעות – ואנו ישבנו על הרצפה והוא על כיסא מורם וגבוה (מה שלא מסתדר עם התורה שהטיף)
    היו עוד דוגמאות שמשום כך אני הפסקתי להגיע לשם! הרחתי שמשהו לא ממש מהוגן ומבשר על יושר חברי נסע איתו ועם הקבוצה שאירגן להודו
    ושם הוא החליט לפרק אותם ועזב אותם והמשיך לבד עם בת זוגו. החשדות עליו מלכתחילה מאוד מסתדרות לי עם השטויות החדשות שלו …

    זה כבר ידוע שהוא עושה שימוש ציני באנשים שפחות חזקים ממני – ומחפשים משמעות !
    אנשים שעזבו הכל והצטרפו אליו להודו ולמקום שהקים ואז ביקש ממשפחות להתחלף וכו' . והכל לפי ראות עיניו …
    ולמטומטמים שהולכים אחריו כעיוורים – נותר לי רק לאחל להתעורר !

    אהבתי

  21. מה שאני מבין מכל התגובות,הוא שאנשים פשוט מתעקשים להיות צריי-עין,תקועים בדעות כאילו מבריקות,אך בתכלס הם קדומים בעליל ,שופטים בלי שום בסיס אמיתי ופשוט ממשיכים להתרכז בטפל. אני מניח שככה גם נראים חייכם ושממש אין שם עם מי לדבר,כי שוב,אין שם אף אחד, רק דעות קדומות-קדומות שבטח כבר גם התחילו להסריח מריקבון.

    אהבתי

  22. השבוע יוצא ספר חדש פרי עטו של טובלי "ת'ורו – הסוד המקיים את העולם" ואני מניח ששם נגלה גרסה חדשה משופצרת , מרוככת ומותאמת יותר של האינטילגנציה החוצנית. אשמח לשמוע על תובנותיך בנושא לאחר קריאת הספר תומר ונהנתי ממאמר זה.

    מאוד מעניין אותי לדעת האם לדעתך ולדעת הגולשים כאן הבחור מסוכן

    אהבתי

  23. אני לא מבטיח לקרוא את "ת'ורו". קצת משעמם אותי טובלי. ובעניין הסכנה, אני חושב שהסכנה העיקרית ממנו היא בזבוז זמן יקר. הוא לא אדם רע, טובלי, רק מבולבל. יש לו אפילו כמה איכויות מיוחדות. הוא באמת מנסה לעזור לאנשים, אבל הוא באמת לא יודע איך, ולא מוכן להודות בכך בפני עצמו.

    אהבתי

  24. הכל נחמד, אבל בשורה התחתונה מה שחשוב זה האם העבודה עם שי תורמת להתפתחות שלי.

    אהבתי

  25. זה בדיוק מה שחשוב.
    והשאלה שאתה צריך לשאול את עצמך היא האם מי שלא יודע את האמת יכול לעזור לך לראות אותה. התשובה שלי: בעקרון כן, כי מכל דבר אפשר ללמוד, אבל לרוב לא, ובכ"א כדי למצוא מישהו שגם יודע על מה שהוא מדבר.

    אהבתי

  26. חברים יקרים
    הייתי בכמה וכמה הרצאות שלו וכמו שכבר נאמר פה, לא חשתי בנוח הוא לא שידר מנהיגות כנות או רוחניות, אני מכירה את אנשי הקהילה והם אנשים מדהימים. אני לא שוללת התחברות לאנשים רוחניים שניתן ורצוי לצמוח איתם אני כו שוללת שמוליכים שולל אחרים שמחפשים את אותה צמיחה רוחנית

    אהבתי

  27. כרמל כתבה: "זה מחזק את טענתי הראשונית שתקשור ישויות זה בור ללא תחתית. ברגע שפתחת את גופך, כל מי שלא השכיל להשיג לו גוף בגלגול הזה עושה ממך את הזונה הרוחנית שלו. בלי שום קשר ליופיו של הידע, רחמי על שי שסוטה מדרכו ההתפתחותית ששלחה אותו להיות שי טובלי."

    עם כל הכבוד כרמל, זה ממש לא נכון. לכל אדם שיש לו תקשור, יש לו מעין "סט" של מדריכים שאיתם הוא מתקשר (בד"כ רוב המתקשרים מודעים לאחד מהם, ה"נציג"). ברגע שמתחלפים מדריכים/ישויות, אותו בנאדם מקבל הודעה על כך.

    הבעיה היא שעניין של בדיקת המדריכים/ישויות עצמם פשוט *לא קיימת* אצל רוב המתקשרים ו/או אלה שמעבירים קורסים לכך. הבדיקות שהם מציעים מגוחכות לחלוטין, או שלא מציעים כלל וכלל.

    שי הוא בדיוק אחד כזה. הוא לא בודק ולא בדק עם מי הוא מתקשר. ישות שמתחזה להיות אלוהים/קבוצה וכו'? בכיף! מה שבא בא, והתוצאות כבר ידועות.

    אחד שבודק את הישויות/מדריכים שהוא מתקשר איתם (וכתבתי על כך בבלוג שלי, כל הבדיקה לוקחת בסביבות דקה עד 2 דקות!) לא מגיע למצבים כמו של טובלי. מצד שני, אחד כמוהו הוא אולי נחמד, אבל בסופו של דבר הצביעות שלו מריחים אותה מרחוק.

    אהבתי

  28. משום מה, אנשים מחפשים בכוח איפה בן אדם כזה נופל.
    האגו שלהם לא מקבל את העובדה, שיש אנשים נאורים וטובי לב מהם.
    נפגשתי אתו לא פעם,
    הוא לא איזה שרלטן מושחת, ממש לא!
    לא הושפעתי ממנו, ואין בי שום כוונה להצטרף ל"קומונה" שהוא הקים.
    נראה לי שבנסיבות אחרות, האדם הזה יתפס באמת כמו שהוא,
    אדם שיש בו המון אומץ,שוני וכוונות רציניות.
    אמנם, ישנם אין ספור בכיינים, שחושבים שהם הולכים למצוא חיים אחרים אם הם יתלבשו אחרת יקראו ספרי עידן חדש וישמעו מוסיקה הודית,
    זה לא כך.
    שי דורש מאנשים מחויבות,
    הרבה מאוד וויתורים ועבודה.
    יש כאלה שמבינים זאת ומודים לו על כל מילה שהוא מוציא מפיו.
    ויש כאלה שחושבים שהם ישימו בנדנה על הראש ויעצמו עיניים וזה סוף הסיפור.
    אני מקווה מאוד,
    "שחוקרי דת" יהיו אנשים שחוו הארה, ולא כאלה שמרשים לעצמם לדבר מבחוץ וללעוג מבלי שלהם יש את האומץ לשים ולו רגל אחת על השביל המיוחד הזה,
    שיהיו אנשים שחוו דברים בעצמם, ולא כאלה המבססים את ידיעותיהם על שלל ספרי "דת" למיניהם, דעות קדומות ומחשבותיהם אפילו.
    שי,
    בהצלחה.

    אהבתי

  29. רובכם להוציא את המגיב האחרון נקראים כעדר קנאים , אלימים , ורכלנים.

    אהבתי

  30. למי שמעוניין סרט מסביר את ההפרעה האישיותית של מנהיג/ת כת:

    חלק א:

    חלק ב:

    חלק ג:

    אהבתי

  31. מומלץ על צפיה בסרטים

    אגומניה
    הכת של קנגה אוסטרליה

    הצילו את עצמכם מכל כת שהיא.

    אהבתי

  32. כל אדם יכול להכריז על עמו כשלי של כל דבר בין אם השולח קיים ובין אם הוא שרברבאי רוחני.

    שי טובלי הוא איש גונב דעת, אבל המתמסרים לו הם הורים את הכת.

    כת כוזבת לא תנוע קדימה לעולם.

    אנא השתחררו כבר מטובלי היגמלו מהנקת חלב הכשבים שלו.

    צאו לאויר העולם, לכו לאור

    אהבתי

  33. גורלו של האיש ההזוי הזה יהיה בדיוק כמו של חבריו -הרב חן וידידנו רצון גורל.סופו קרב , כמה זמן אפשר לחיות בשקר,לשעבד ולהעביד אנשים תמימים שעברו שטיפת מוח על לא עוול בכפם?
    לא ירחק היום ,ואם לא יפרוש, מקומו יהיה מאחורי סורג ובריח.

    אהבתי

  34. כת יהודים משיחים גם כת שגוזלת כספים ומדריכה את הלכודים בכת כיצד לקחת מבית ההורים כסף לדוגמה אני קניתי לבני רכב ונרשם על שמו הרכב נלקח ושולם לכת של כלב מאיירס המשכורת של הבן שחי בבית נלקחו ומספר לו מועט של פעמים הבן היה מבקש ממני כסף הציין שלפני הכת מעולם לו ביקש בני כסף ממני תמיד עבד ודאג לעצמו למרות שחי בבית ולו השתתף בהוצאות כי אנחנו לו רצינו ביקשנו שיחסוך כול הכסף שחסך נלקח ממנו ויגיע למצב של חובות ומכאן ידענו שמשהו לו בסדר איתו

    אהבתי

שקלא וטריא