על תקשור חייזרים, כתות והתאבדות קולקטיבית

כדי להיכנס לאווירה, ראשית צפו בוידאו הקצרצר הזה:


נכון: מי שחושב שהאדון הזה הוא סלסלת פירות, צודק. שמו מרשל אפלוויט, ושם תנועתו: "שער גן עדן".

פתחו את השער, פתחוהו רחב

תנועת Heaven's Gate התחילה בשנת 1972, כאשר אדון ושמו מרשל אפלוויט, בנו של כומר פרסבטיריאני ופרופסור למוזיקה, פגש גברת ששמה בּוֹני לוּ טְרוֹסְדֶייל נֶטֶלְס בבית חולים פסיכיאטרי בו היא היתה האחות. אפלוויט, כפי שיראה יותר ויותר הגיוני בהמשך, היה אחד המטופלים, למרות שהוא אישפז את עצמו לא כתוצאה של מחלת נפש אלא מפני שגילה שהוא נמשך לשני המינים וחשב שכך יצליח "להתרפא". הוא היה אז בן 41, והיא, בת 44, נשואה ואם לארבעה, ברחה איתו. הם נעצרו על ידי המשטרה שנתיים מאוחר יותר באשמת גניבת מכוניות והונאת כרטיסי אשראי. כשהשתחררו ב- 1975 הקימו כת:

[…] שותפי/תי ואני מ'הרמה האבולוציונית שמעל לאדם' (ממלכת השמיים) נכנסנו והשתלטנו על שני גופי אדם בשנות הארבעים לחייהם. אני נכנסתי לגופו של הגבר והשותפ/ה שלי […] לקח/ה את גוף האישה. אנחנו קוראים לגופים הללו 'רכבים', שכן הם משמשים אך ורק ככלים פיזיים שאנחנו לובשים כאשר אנחנו במשימה בקרב בני אדם. […] ממלכת האלוהים האמיתית – ממלכת השמיים האמיתית הפיזית – הרמה האבולוציונית מעל לאדם – כל אלו הם הינו הך. זו ממלכה ללא מין או מגדר. […] אותם בני אדם שיש להם תאים המכילים נשמות יכולים להיות מזוהים בזמן הזה בכך שיש להם פחות ופחות כבוד לעולם הזה ול'מערכת'. מבחינת הממסד הם נוהגים בצורה בלתי אחראית ואנטי סוציאלית, ועבור העולם יחשבו כפתיים, מטורפים, חברים בכת, סהרורים, מתבודדים, פרושים, מתבדלים וכו'.

הציטוט הזה (שלקוח מכאן. זה למי שיש כוח לשעתיים וידאו של הסברי תיאולוגיה חוצנית מפי אפלוויט) משקף ז'רגון כיתתי טיפוסי: בכמה פסקאות מצליחים המטורפים הללו להסביר את טירופם, לעגן אותו בטרמינולוגיה רוחנית-דתית ("ממלכת השמיים") ומיד גם לתרץ כל האשמה בטירוף כלפיהם בכך שזה רק בגלל שהם מיוחדים כל כך. הם אומרים לפתיים שיקנו את סחורתם הסרוחה: תמיד הרגשתם שאתם מיוחדים אבל אף אחד לא שם לב לכך? אה: זה בגלל שאתם הנבחרים! הצטרפו אלינו וביחד נברח מכאן, ונגיע עד ממלכת השמיים המובטחת! ואם יאמרו שאתם סהרורים או חברים בכת, דעו שזה רק מפני שחסרי הנשמות המסכנים האלו פשוט לא מסוגלים להבין אתכם!

בכל אופן, ב- 1975 הגיעו אפפלוויט ונטלס (שקראו לעצמם "דוֹ" ו"טִי" בהתאמה) לסאן פרנסיסקו והתחילו לחרוש את האזור בסדרת הרצאות – והאדמה שם, כידוע, פורה במיוחד לעניינים שכאלו. חיש מהר אספו סביבם כמה עשרות חברים, שמכרו את כל רכושם ועברו לגור באחוזה של הכת, שנשכרה כמובן במיטב כספם. עיקרי תורתם היו הפניית הגב על כל מה שאנושי והתכוננות לעליה במרכבת חייזרים השמימה. הגאולה על פי השניים היא מעבר לעולם הפגום הזה, ויש לברוח ממנו. אותם חייזרים, ששני המנהיגים הם שגריריהם על פני האדמה, יגיעו בספינת חלל כדי לקחת איתם את הנבחרים. אבל כדי להכין את הנשמות (למי שיש לו נשמה כמובן, היינו רק לחברי הכת) לנסיעה בחללית יש לעזוב את המשפחה, החברים, הרכוש, התשוקות, המחשבות וכמובן את הגוף. מין כמובן לא בא בחשבון, ואפלווייט למעשה גרס שהכי כדאי לעבור סירוס ולגמור עם כל העסק המלוכלך הזה של הזיקפה. הוא ושבעה נוספים אכן סירסו עצמם.

ב- 1989 נטלס מתה, מה שהשאיר את אפלווייט לבדו בראש. לקראת סוף שנות התשעים גם מספר החברים הלך והתמעט, והמצב הבריאותי של אפלווייט עצמו הדרדר. בצירוף מקרים מדהים ניבא אז אפלוויט את סופו הקרוב של העולם. למעשה זה היה כמובן סופה של הכת: ב- 26 למרץ 1997 נמצאו גופותיהם של שלושים ותשע חברי הכת, כולל מנהיגם, לבושים במדים טקסיים (שדומים לאלו של הוולקנים מ"מסע בין כוכבים") ונעולי "נייקי". הם מתו מרעל ששתו, בטוחים שחבריהם, שנמצאים בחללית שחבויה מאחורי כוכב שביט שעבר אז ליד כדור הארץ, באו לקחתם. לפני שמתו, וכעוד עדות לתחכום אורוויליני, השאירו מסר כי הם מתנגדים להתאבדות.

אגב, לא כל הגנוסטים נגד מין. הנה למשל הקרפוקרטים, שאף על פי שהם מתעבים את העולם ואת החיים על פני האדמה, הגיעו למסקנה שכדי להיחלץ ממנו ומהם על האדם לחוות את כל החוויות האפשריות – רק כך נשמתו לא תדרוש גלגול נוסף. לכן הם עסקו, ובמרץ רב, במין על שלל גווניו.

התאבדות קבוצתית היא כמובן נשק יום הדין של כל כת, כי זהו הרגע שבה הכת מחזירה לעולם במטבע שהוא הגיש לה (אתה לא מבין כמה אנחנו חשובים??? אז גם אתה בעצמך לא חשוב לנו!!!). אבל צריך להבין גם את המניעים העמוקים יותר של פסטיבל המוות הזה: הקבוצה הזאת, מבחינת הלך הרוח הדתי שלה, היא שוללת-עולם, בעלת אופי גנוסטי. התיאולוגיה הפרימיטיבית שלהם מחלקת את המציאות בחדות לטובים מול רעים, אדמה מול שמיים, חומר מול רוח, גוף מול נשמה, ובכל חלוקה וחלוקה כזאת יש כמובן צד שהוא כולו טוב וצד שהוא כולו רע. המטרה היא להתנתק מהרע ולהתחבר לטוב, וקל להבין איך מימוש המטרה הזאת נתפס כמתקיים רק במקום מוחלט כמו המוות. יוצא מכך שבאופן אירוני מי שמשתוקק אך ורק לחיים ולאור ולרוח, מוצא עצמו מהר מאוד כגוש שחור של חומר מת.

ומי לא בא?

ב- 1954 הקימו בני הזוג רות וארנסט נורמן את ארגון אונריאוס (Unarius) ראשי תיבות של "הבנה אוניברסלית אינטר-מימדית ורהוטה של המדע" (שמתם לב שכולם רוצים להיות מדעיים?). השנים, שהם למעשה המלאכים אוריאל ורפאל, שמו להם למטרה "להתגבר על האינרציה של הפרטים והמין האנושי בכללו על ידי הצגת הידע של הפדרציה הבין-כוכבית שבה חברים שלושים ושלושה עולמות בהרמוניה ואחווה". הם מאמינים שכדור הארץ אוכלס פעם על ידי ציביליזציה חייזרית, ושהחיזרים גם יחזרו אלינו כדי ללמד ולחנך אותנו בדרכיהם הטובות.

במאמר מוסגר אני רוצה להבהיר משהו חשוב: שי טובלי לא היה מעולם הוגה מקורי במיוחד, והשינוי החריף שחל בו לאחרונה בהחלט מקבע אותו כעוד שיבוט ניו אייג'י מבדר. את זה אפשר לראות על פי קודמיו בתפקיד שמצויינים במאמר זה. יחד עם זאת, אני בהחלט לא חושב שגורלה של הכת הקטנה שלו יהיה דומה לגורלה של כת "שער גן עדן". צריך להבחין היטב בהבדלים הגדולים באופיין של התנועות הללו: שי טובלי אוהב את עצמו. הוא אוהב את העולם ורוצה לשפרו. כוונותיו לחיות בעולם הזה ולהנות ממנו. הוא טיפוס חברותי וכך גם חסידיו. הוא צופה מציאות חדשה ונפלאה אחרי שנת 2012. מרשל אפלוויט שונה מטובלי בכל אחד מהקריטריונים האלה: הוא שנא את עצמו, שנא את העולם, רצה לברוח מכאן, התבודד באחוזה וחשב שהעולם כולו הולך להיות מושמד. האופי הגנוסטי של אמונותיו הוא שהביא אותו (ואת מאמיניו) לשים קץ לחייהם ולמפעלם. טובלי וקבוצתו שונים לגמרי מכל זה. הם אנשים חברותיים, פתוחים, אינטליגנטים, ויש להם קשרים ענפים עם העולם שמחוץ לכת שלהם. הם אוהבים את העולם ונהנים ממנו (אגב צריך באמת לזכור שכוונותיהם טובות. הם באמת (נראה לי) רוצים לעשות טוב, ובשום אופן לא מדובר כאן על איזו קבוצה שלילית). הם מצפים לגאולה כאן על האדמה ופועלים להשגתה. אני בהחלט לא צופה שהם ישימו קץ קולקטיבי לחייהם. מה שכן, הם צפויים להתאכזב כאשר בשנת 2012 דבר לא יקרה. עוד קודם לכן הם צפויים להתאכזב כאשר טובלי ישנה שוב את פניו ואמונותיו. על אכזבות אלו, אגב, הם צפויים להתגבר, ולשקם במהירות את תמונת העולם שלהם – כלומר הם לרגע לא יפקפקו בצדקת דרכם ופשוט יצדיקו את הטעויות שלהם בתירוצים שונים ויצטרפו לכל קבוצה חדשה של טובלי, בכל גלגול שהוא לא יתממש לתוכו.

למעשה, ליקום יש שבעה מימדים נוספים על אלו המוכרים לנו, אשר מהם ניתן לשאוב מידע מועיל על החיים: ונוס אחראי על הרפואה, ארוס על המדע, אוריון על החינוך, הרמס על הפילוסופיה, מוזה על האמנות, אליסיום על הדבקות ואונריוס על ההנהגה. שני המנהיגים שלנו, אם כן, מצליחים להתחבר אל המימדים הללו ולינוק מהם מידע. המטרה: לחיות חיים מאושרים כנשמה אלמותית וחופשייה.

אפרופו נשמות, מסתבר שנשמתה של רות היתה בגלגולים קודמים קונפוציוס, הבודהה, סוקרטס, המלך ארתור, הקיסר שארלמיין, מונה ליזה, יוהנס קפלר, הנרי השמיני, בנג'מין פרנקלין, והמלך פוסייד מיבשת אטלנטיס; נשמתו של ארנסט היתה האל המצרי אוזיריס, ישו והשטן (לא הגיוני? התקבלתם!). רות, אגב, התגלגלה הלאה ב- 1993. ארנסט הקדים אותה ושוגר לחלל ב- 1972.

הכת המשיכה להתקיים ומתקשור של אחד החברים באונריאוס עלה שבשנת 2001, מאה שנה בדיוק להולדת רות נורמן, יקרה בשעה טובה המאורע שכולנו ציפינו לו משחר האנושות, וחללית האם סוף כל סוף תגיע ותבוא להושיע. איפה? בדרום קליפורניה. מי? המואונים (Muons) מכוכב מייטון (Myton) – מי לעזאזל חשבתם??? החללית, אגב, תביא על סיפונה יותר משלושים אלף מדענים מואונים לכדור הארץ, שיפתרו את כל בעיותינו ויפתחו בעידן חדש של שלום ושגשוג. אבל אלא אם כן פיספסתי משהו רציני, זה לא ממש קרה, והקבוצה, שעדיין קיימת, באופן טבעי במשבר אמונה.

בשונה מקבוצת "שער גן עדן", האונריאוסים אינם שוללי עולם. הם לא רוצים לברוח לחלל, אלא לשפר את הארץ. הלך הרוח מחייב-העולם שלהם מסביר מדוע הם לא התאבדו, ולדעתי כל כת שחבריה לא מתאבדים כבר ראויה להוקרה – בכל זאת, הם חסכו מאיתנו אחוזה ענקית מלאה בגופות מגונדרות. מאידך, הציפייה הכנה שלהם לגאולה מהשמיים נידונה להפוך לאכזבה.

אצל האונריאוסים ניתן לראות עוד דבר מה האופייני לכתות חייזרים הזויות: הניכוס חסר הבושה של כל ההיסטוריה האנושית תחת כנפיהם דלילות הפלומה של שני המנהיגים הגלקטיים. אין כל בעיה לערבב רוחניות עם חייזרות, וגלגולי נשמות המנהיגים מבהירים היטב שלא היה לבני האדם מקור אחר לידע מאשר שניהם, ולכן שכדאי מאוד להמשיך ולהקשיב להם. רק להם.

תשעה מי יודע?

ברברה מרסיניאק טוענת שהיא מתקשרת קבוצה של ישויות ממערכת הכוכבים פליאדס. הקבוצה מונה תשעה חברים, והם כבר תקשרו עצמם דרך מורי-עולם שונים כישו, בודהה, סוקרטס, נוסטארדמוס וליאונרדו דה וינצ'י. "התשעה" (כך הם נקראים: "The Nine") מזהירים אותנו בני האדם שאם לא נתפקח מהר אנחנו עלולים למצוא עצמנו בגיהנום של רודנות בו בני אדם יהפכו ליצורים אומללים שחציים מכונות. אבל יש תקווה, כי עד 2012 יש זמן לתקן עולם, וזו גם עת רצון, שכן באופן משמח "אנחנו מופצצים בתקופה זו בחלקיקי אנרגיה עד לרמה התת-אטומית" (הכל מדעי כן?). על כן תהליכים שבעבר נמשכו שנים ימשכו ימים, ולא רחוק הזמן בו כולנו נהיה מודעים לכך ש"אנחנו יוצרים את המציאות שלנו". על פי "התשעה" עלינו לשוב לחיים קרובים לטבע ולהפנות גב לטכנולוגיה שמשעבדת אותנו.

ברברה מודה שמה שהביא אותה לתקשור היה הספר "סת מדבר". היא התרשמה ממנו מאוד ובטיול במקדש בדלפי אשר ביוון התחילה לתקשר בעצמה את הקבוצה. הם סיפרו לה שלפני 500,000 שנה הציביליזציה האנושית פרחה וכדור הארץ היה מרכז הגלקסיה. הבעיה נוצרה רק לפני 300,000 שנה, אז חייזרים עוצמתיים הגיעו הנה ושדדו אותנו מכל הידע הזה. הם גם ניוונו אותנו מבחינה ביולוגית, ושינו את ה- DNA שלנו כך שנשרוד, אבל לא הרבה מעבר לכך. רק את האורגזמה הם השאירו לנו, כשריד אחרון וזיכרון להוויתנו המגניבה מימי קדם. כעת באים "התשעה" ומנסים ללמד אותנו מחדש איך לחיות, כי מכיוון שכדור הארץ תקוע מבחינה אבולוציונית, הוא תוקע איתו את כל הגלקסיה. אסיים אם כן בקריאה נואשת: אנשים יקרים, עשו טובה והגיעו כבר לשלב האבולוציוני הבא – אתם תוקעים את כל הגלקסיה!

תמונה מהטבח ב- Jonestown, 1978. תחת הוראתו של מנהיג הכת ג'ים ג'ונס נרצחו והתאבדו יותר מ- 900 בני אדם. וכן, "אלו שלא זוכרים את העבר נידונים לחזור עליו".

לסיום, הרי שיר יפה על אפלוויט וכתו:

[הנה גרסת אנרג'י של המאמר. לקבלת תמונה כללית על כל תופעת החייזרים, מהבחינה ההיסטורית והפסיכולוגית, אני ממליץ על הספר Alians: Why They are Here של Bryan Appleyard, שגם נעזרתי בו לצורך כתיבת רשימה זו]

16 תגובות

  1. עוד לא הספקתי לקרוא הכל, אעשה זאת אחרי כן, הסקירה חשובה, גם אם אתה קצת מקטין את התופעה _שוליים סהרוריים). הנושא של החייזרים והחוצנים (יש הבדלים) יותר במיינסטרים ממה שניראה, מבחינת המיקום החברתי של המאמינים. משנותי בירושלים, נדהמתי לגלות קבוצות של אנשים הניראים נורמאליים, וגם מחזיקים במשרות ואחריות ותאאים אקדמיים, המתכנסים בקבוצות ומתקשרים עם ישויות שבעיניהם יש להן שם וזהות ברורה וגם ידע. לולא ראיתי במו עיני הייתי בטוחה שזו עוד הפרזה אופנתית. לא הייתי מזלזלת, כיון שגם התיאוסופיה נסובה על תקשור כזה, והיתה לה הרבה מאד השפעה בדורה ואחרי כן. אותי פחות מעניינת התקשורת עצמה אלא התכנים. משום מה כל התקשורות הן היררכיות, יש כאלה ש"נבחרו" לשמוע ואחרים מנועים, ובהרבה מאד מקרים המסר כולל מרכיב אנטישמי מובהק גם אם הוא מוסווה. כלומר, ייחוס תכונות מהותניות לגזעים וללאומים, הן על פי "צבעים" או כל מיני "תדרים" ואיכויות. ברגע שאפשר לקבוע מהות לפי מרכיב שרירותי, זה בהחלט פרובלמטי ופותח פתח לגזענות ורדיפה שהיא כביכול מוצדקת או רוחנית, כלומר רדיפה פולחנית מן הסוג של היטלר. מי שמתחיל לתקשר עם חוצנים או חייזרים, מומלץ שיתחיל לטפל בעצמו ובחייו, כך ניראה לי. כמובן דעתי במיעוט שבמיעוט בימים פתוחים אלה. הזכרת את התשעה, מה שלוקח אותי בחזרה לקונספירציות. מה לעשות, זה כלי מעולה לתחמן ציבור גדול, ולבצע תכנון והנדסה חברתית. קל מידי מכדי שאתחיל להאמין שמישהו אכן מדבר עם ישויות.
    גם הדתות התבססו על התגלות, אך לפחות לענ"ד ההצלחה של הנביאים לא נבחנה על פי יכולת הקסמים אלא על פי התכנים עצמם.
    עכשיו התחילו גם פה לחדש את הנבואה, אז אנחנו מחכים לחייזר המדבר עברית צחה, לא פחות.

    אני עכשיו בתקופה הסקפטית-צינית שלי, אז כל נושא כזה מקפיץ אותי. עכשיו בחיפוש אחרי התרופה נגד ניהיליזם הנובע לפעמים משלב ההתפכחות.

    אהבתי

  2. כל מאמר שלך הוא תענוג לקריאה..

    אני לא מגיב הרבה, כי למעט מחמאות מה אני כבר יכול להגיד? אבל רציתי לחרוג ממנהגי ולהגיד שאני עדיין מאוד נהנה לקרוא כאן, ואחרי כל רשימה יש לי מספר הפניות ושאלות שאני ממהר לבדוק ברחבי האינטרנט.וזה כיף לאללה..

    ומה גם שבזכותך, ידעתי הרבה לפני כולם, מי הוא שי טובלי :)

    אגב- אבא של חבר טוב שלי ("הסוטה") הוא הדובר הרשמי של תנועת הראלים, עוד חבורה של מאמינים אדוקים מקוקוויל..

    אהבתי

  3. לא מבין מה מבשרי השחר ומרסיניאק עושים כאן? כן יש כתות פסיכוטיות כמו של זוג המטורללים שסקרת ויש עוד רבות בעיקר בארה"ב שידועה בהם אך תקשורי הפליאדות אינם בכלל בקבוצה זו והכנסתם גורמת לי להרהר עד כמה קראת את החומר?
    .
    אנילא קורא כרגע את סת ומרסיניאק אך ספרים אילו היו לי השראה ענקית ותרמו לי רבות. אין בהם דבר רע או קיצוני חוץ מהשראה וידע פגני שקשור לסודות של הביולוגיה שלנו שנמחקו
    בעיתות האחרונות בהשראת הדתות המונותאיסתיות
    ה(הפליאדות דווקא מאד בעד סקס בעת הנידה האישה לדוגמא)

    זה לא נשמע לי חמור בכלל להפך ספרים אלה הזכירו לי נשכחות על הכדור ועלי.

    נכון חזון "אחרית הימים" שהן מתארות יכול להתפרש בצורה מוטעית אך מה כל כך מוזר עם העובדה שיש תרבויות מפותחות ביקום שמלוות אותנו?

    ומה כל כך מוזר עם ההנחה שזמן זה בהתפתחות האדם קריטי? כשרואים את הכוחות הפועלים במזרח התיכון כרגע האסונות הגדולים שאכן פוקדים את הכדור כפי שתקשורים כאילו חזו, השינויים הקיצוניים באקלים לא ניתן אלה להשאר טיפה פתוחים גם לזה.

    ולא, אני לא נוסע לראות את טובלי מחר בבוקר,
    יש עבודה לא?

    אהבתי

  4. לא היתה כוונה לומר שכל מתקשרי החייזרים זהים. ודאי שיש הבדל בין ברברה מרסיניאק למרשל אפלוויט. הבאתי אותם יחד כי הם מאותו הג'אנר.

    אני שמח מאוד שהספרים שלהם עוזרים לאנשים. יחד עם זאת, לדעתי הם מטעים אנשים כאשר הם קובעים שהם מתקשרים עם חייזרים. זו לדעתי טעות. אין שום דבר מוזר עם זה שיש תרבויות מפותחות שמלוות אותנו, אני רק לא מקבל את זה שתרבויות אלו הן המקור לכל הדתות שהיו כאן (תיקשרו דרך הבודהה וכו') ואני גם לא רואה שום עדות לקשר שלהם איתנו חוץ ממה שהחברה האלה אומרים, ולהם יש אינטרס ברור בעניין.
    אני גם חושב שההיסטוריה שמרסניאק מציגה היא שגויה: לפני 300 אלף שנה לא הגיעו לכאן חייזרים ושדדו לנו את הDNA. זה קשקוש. לפני 300 אלף שנה היו כאן רק כמה הומו-ארקטוסים מסכנים שרק התחילו להשתמש בכלים.

    אהבתי

  5. אני רוצה להזכיר כאן את רמקרישנננדה או דוד הרציון…לא, סליחה, שוב רמקרישנננדה, שלא משנה איזו תפנית עשה, החסידים רצו במרץ אחריו. אגב, שמישהו כבר יכתוב ספר בשם 'התעללות רוחנית'…

    אהבתי

    1. אני אכתוב אותו בשמחה.
      ורמה קרישנננדה, סליחה, דויד הר ציון, סליחה, רבינו, סליחה, גורודב, סליחה, מונטסינוס. יהיה בדמות האופל. דוגמא להתעללות רוחנית לפי הספר.

      אחת שיודעת שיש דברים שאין עליהם סליחה.

      אהבתי

  6. תומר אני חושב שהצורך לתקשר עם הלא מוכר וידוע מניע רבים מן הכותבים הללו אך אני חושב שההחלטיות הזו לבטל את המסר רק מכוון שלא נשמע הגיוני שמתקשרים עם חייזרים ניתן לפספס המון.

    האמת שאינני מצליח להבין את ההחלטיות שלך נגד האפשרות של תקשור עם חייזרים או שהם המקור לכל הדתות? באמת שלא אולי זאת טרואמת טובלי אך בעניי זה נראה די טבעי.

    אך כפי שלך אין ממש מושג אמיתי חוצ מתחושת בטן אם מקור הידע הוא חוצני(וזה גם לא ממש משנה אם נעמיק טיפונת) לי גם אין ולכן אני מתרכז בעיקר והוא המהות הכתובה ופה האתגר להפריד בין החדשני למטורלל או פסיכוטי.

    לא הייתי מעיר עלכך אם לא היית כותב מועורך כל כך בעניי ובעני רבים. אך כמובן שאיש איש ואמונותיו.

    אהבתי

  7. שמע, אין לי שום בעיה עקרונית עם תקשורים בכלל, ותקשור חייזרים בפרט. אתה לא קראת את מה שכתבתי, או שלא הבנת את מה שקראת. הבעיה שלי היא עם מסרים ספצפיים שאנשים טוענים שהם קיבלו מישויות מכוכבים אחרים. המסרים האלה מתבררים, מבדיקה קצרה, כקשקוש בלבוש.

    אני בטוח שאתה לא חושב שכת "שער גן עדן" צדקה כשחשבה שחייזרים ממתינים לנשמות חבריה בחללית שחבויה מאחורי כוכב שביט וכל מה שעליהם לעשות הוא להתאבד כדי להצטרף אליהם, נכון? אז אני ממליץ לך להיות קצת יותר סקפטי גם עם אחרים.

    תראה, בנושא הזה, כמו בנושאים אחרים, אני נוהג לפי שני כללים: התער של אוקהם, והספק הסביר.

    ראשית, אם אני יכול להסביר משהו על ידי הסבר פשוט ו"טבעי" כמה שיותר, כך אני עושה. זה כלל פשוט ובסיסי בחקירה מדעית.

    שנית, יש גבול למידת הספק שאני מוכן להטיל בהגיון הבריא. כמו שאני לא בטוח שחייזרים לא לחשו לבודהה את תורתו, אני לא בטוח (כפי שהיה נוהג לצחוק ברטרנד ראסל) שאין ספל תה מהביל שמרחף במסלול קבוע סביב כדור הארץ. אבל אין לי כל צורך להיות בטוח בכך. חובת ההוכחה, או אפילו הראייה, היא על מי שחושב שיש.

    יותר מזה: למשל, יש ראיות ברורות לכך שלפני 300000 שנה, כאמור, לא היתה כאן שום ציביליזציה אנושית מפוארת או כל שטות כזאת. ברברה מרסניאק בודה את כל זה מליבה. זה ממש ל-א חדשני. זה מטורלל.

    ועוד דבר: זו לא "תחושת בטן". זה הרבה יותר מזה. אני לא חוקר את הדברים האלה מבחינה אקדמית ומרוחקת. אני עצמי יודע לא מעט מהדברים שאני כותב עליהם מגוף ראשון.

    מה שאני מציע לך הוא לבדוק מה גורם לך לרצות להאמין בסיפורים האלה.

    אהבתי

  8. לי מה ההבדל המהותי בינהם לשאר הדתות
    כלומר פרקטית, ברור לי ששאר הדתות הן טיפה יותר מתונות לאור היותן יותר גדולות עם עבר מרשים של הרג שמי שנשאר ממנו כנראה הכניס לדת שלו יותר תנאים יותר גמישים. אבל במהות נראה לי ברור למדי שמי שמתחיל מהנחה גנוסטית סופו שיגמור אי שם במחזוות האלו ויהיה מתקשר עם חייזרים איש קבליסט או קתולי

    אהבתי

  9. משהו בנוגע לשי טובלי ו-2012, לפי מה שהבנתי משי, מסורות רבות (ונראה לי שגם תחזיות אסטרולוגיות "מדעיות" :) חוזים איזושהי אנרגיה חדשה שתהפוך זמינה לפלנטה בשנה זו.

    ששאלו אותו על זה, הוא בפירוש אמר שממש לא תהיה כאן איזו מהפכה פתאומית. פשוט חלון הזדמנויות אנרגטי שיאפשר התפתחות מואצת (עד כדי קפיצה של ממש) בתפישה ובהבנה שלנו, כאנושות, את עצמנו ואת אופי הקיום שלנו כאן. (עם דגש מיוחד על שינוי ביחס לתפישה של החומר).

    זה מעין שער אנרגטי שכבר זמין למי שמכוונן אליו, והופך זמין יותר ויותר. אך אין שום הבטחה שכאנושות נממש את הפוטנציאל הגלום בו.

    העבודה והשאיפה שלו היא, במובנים רבים, להבטיח שאם אכן תגיע לכאן האנרגיה הזו (והוא משוכנע שהיא כבר כאן, מפני שהיא החוויה היומיומית שלו) שנהיה מוכנים לקראתה, ונדע לעשות בה את השימוש הטוב ביותר.

    איך שאני רואה את זה, גם אם תגיע לכאן אנרגיה חדשה ב-2012 וגם אם לא, העבודה שעלינו לעשות כאן היא אותה העבודה. מפני שבכל מקרה עלינו ליצור את השינוי כאן במו ידינו. עם או בלי עזרה מלמעלה. (ואז אנחנו, כאן למטה, הם ה"עזרה מלמעלה").

    אהבתי

  10. כתבה מעניינת אם כי אני לא משוכנע שחוץ מה"משוגעים" המוזכרים בה אף אחד מהאחרים לא יכול להשתית את דבריו על חוויות אישיות . גם אלו " המשוגעים " כמובן החוויות שלהם הם שלהם לבד והם הרי מוגדרים משוגעים . בקיצור אנחנו ב 2012 ולאלה שממהרים לא נישאר הרבה לחכות עוד ניראה בינתיים אם יהיו לנו חוויות אישיות כדאי ללכת אחריהם בזהירות סך הכל זה יכול להיות מעניין .

    אהבתי

  11. כמו שאומרים על פרנואיד, כך גם על "סכיזופרן" או בעל הלוצינציות ניתן להגיד "זה שיש לך הלוצינציות זה לא אומר שחייזרים לא מתקשרים איתך".

    אהבתי

שקלא וטריא