"His name was Xenu" – סודות הסיינטולוגיה

לפני יותר מחודש דיווחתי כאן על הדלפתם, לראשונה במלואם, של הסודות התיאולוגים של הסיינטולוגיה (הנה הקובץ הענק). מדובר במיתוס המכונן של הכת הדוחה הזאת, שמספר על המקור לכל צרות העולם, ועל הדרך לפתרונן. לתקציר ראו את הסרטון המבדר הזה מ"סאותפארק" שבו הכל מוסבר במהירות.

הסיינטולוגים מכחישים שבסיפור המטורלל הזה הם אכן מאמינים, והדברים נחשפים במלוא גיחוכם רק למי שאחרי שנים רבות (וכספים רבים עוד יותר) מגיע לדרגות הגבוהות של ההיררכיה הפנים כיתתית. בשלב זה הוא שטוף מוח לחלוטין, וממילא לא נעים לו להודות שהוא בזבז כמה עשורים מחייו על שטויות במיץ עגבניות-חלל. בכל זאת, כמה סיינטולוגים גילו אומץ ופרשו כאשר ניסו להאכיל אותם את הבובע-מאייסעס הללו, וכך אנחנו יודעים עליהן. או כך ידענו, עד לפרסום הדברים בוויקיליקס, אתר ההדלפות העולמי המצליח.

כשירות לציבור אני מביא כאן את הדברים, כפי שפוענחו על ידי ידידה (לינדסי סיטרמן, שיודעת לקרוא אנגלית בכתב מחובר, לבד כמה מילים לא מובנות שסימנן כאן [?]) מתוך כתב ידו של ל. רון האברד, כפי שתוכלו למצוא בעמודים 236-238 של הקובץ (הקליקו כאן לצילום העמוד הראשון). הנה הדברים ואחריהם הסבר קצר:

Data (1)
"The head of the galactic confederation (76 planets around larger stars visible from here) (Founded 95,000,000 years ago) very [?]) Solved overpopulation (250 billion or so per planet – 178 billion on average) by mass implanting. He caused people to be brought to Teegeeack (Earth) and put an H bomb on the principle volcanoes ([?] 2) and then the Pacific area ones were taken in boxes to Hawaii and the Atlantic area was in Las Palmas and there "packaged."
His name was Xeno. He used renegades. Various misleading data by means of circuits etc'. was placed [?] implants. When through with his crime, loyal officers (to the people) captured him after 6 years of battle and put him in an electronic mountain trap where he still is. "They" are gone. The place has since been a desert.

Data (part) -2-
The length and brutality of it all was such that the Confederation never recovered. The implant is calculated to kill (by pneumonia etc') anyone who attempts to sour it. This liability has been dispersed with by my tech' development.
One can FREE WHEEL through the implant and die unless it is approached as precisely outlined. The "free wheel" (auto running on and on) lasts too long denies sleep etc'. and he dies. So be careful to do only incidents 1 & 2 as given and not plow around and tried to complete one [?] at a time. In December 67 I knew somebody had to take the plunge. I did and emerged very knocked out

[?] Data (3)
But alive. Probably the only one ever to do so in 75,000,000 years. I have all the data now but only that given here is needful.
One's body is a mass of individual [?]stuck to oneself or to the body.
One has to clean them off by running Incident One then Incident Two. It's a long job, requiring care, politeness and good auditing.
You are running beings. They respond like any preclear. Some large, some small.
Thetans believed they were me. This is the primary error.
Good luck.
# # #

צילום מוקטן של עמ' 236 בקובץ

מה יש לנו כאן? אז ככה:

פסקה א' (עמ' 236): מטאפיזיקה, גנאולוגיה, תיאולוגיה: כל הסיפור על זינו ראש הקונפדרציה הגלקטית ועל הפתרון המקורי שלו לפיצוץ האוכלוסין (זאת כמובן היתה הבעיה בחדשות כשהאברד כתב את הדברים הללו. גם עקבות גילוי פיצוח האטום די ברורות בכתיבתו). זה מסביר לנו איך בני האדם נולדו דפוקים: כי נכנסו בהם נשמות של חייזרים מתים שזינו הביא לכדוה"א.

פסקה ב' (עמ' 237): סוטריולוגיה: איך ניתן להתגבר על כל הבלגן. מאבק פנים נפשי לשחרר את עצמנו מאותן נשמות זרות, שהאברד עצמו גילה וערך בדצמבר 1967 ולראשונה, כך הוא מגלה בעמוד הבא, מזה 75 מיליון שנה, ועתה, כגואל העולם, הוא מציע לכל.

פסקה ג' (עמ' 238): פסיכולוגיה: על פי האברד אנחנו כלואים בתוך גופנו יחד עם מקבץ לא סימפטי של נשמות חייזרים שעשו אותו ביתן. אנחנו משחררים את עצמנו מהן על ידי תהליך ארוך שכולל "דאגה, נימוס ואודיטינג", היינו אותה פרקטיקה טיפולית שהאברד המציא, ושעולה המון כסף. אבל יש כאן ניצוץ של הבנה עמוקה: "Thetans believed they were me. This is the primary error." השגיאה המרכזית שלנו, אומר האברד, היא שאנחנו מאמינים שאותן נשמות הן אנחנו. כלומר, בתרגום לשפה נקייה ממטאפיזיקה, שאנחנו מאמינים שהתכונות הרעות והרגשות הרעים שלנו הם אנחנו. וזה נכון: הם אכן אינם אנחנו. הייתי מוסיף שגם תכונות טובות ורגשות טובים אינם אנחנו. ובכלל, שום דבר מלבד הכוליות עצמה אינו אנחנו (כלומר או הכל אנחנו, או לא-כלום אנחנו). והייתי גם מוסיף שהדרך לגלות את זה לא עוברת בהכרח (או בכלל) באלפי טיפולי אודיטינג. אבל זה כבר סיפור אחר. יפה לראות שהאברד אכן עלה כאן על העניין המרכזי: מה שאנחנו חושבים שהוא אנחנו אינו אנחנו.

אם לא תמצאו את הרשימה הזאת בעתיד סימן שהסיינטולוגים איימו עלי או משהו כזה. אבל אם הם איימו עלי זה סימן שהסיינטולוגים מודים שזה אמיתי, כלומר שהאברד כתב את השטויות הללו.

תצלום של לפייט רון האברד. הסיינטולוגים חושבים שהוא הישות החשובה ביותר בגלקסיה. לדעתי הוא שרלטן סוג ג'.

הנה סרט על האברד שנעשה לפני עשור על ידי ערוץ 4 הבריטי, בו הוא מתואר כנוכל ממולח, כריזמטי מאוד, בעל דמיון עשיר, מומחה להיפנוזה, תאו בצע ורודף נשים, מאניה דפרסיבי ופרנואיד עצבני שחשב שאפילו התאבדותו של בנו היא התקפה אישית עליו.

[חג עצמאות שמח. אורן צור ביקש ממני שאכתוב רשימה על אפקט "מילים שיוצרות מציאות" שבמצוות "ביטול החמץ", ובכלל על תפיסת השפה (העברית) כבוראת עולמות. וכך עשיתי. הנה היא בבלוגו. אופרה ווינפרי ואקהרט טולה סיימו את הקורס המקוון שלהם (כתבתי על זה כאן). צפיתי בהתחלה ובסוף של השיעור העשירי ושמחתי מאוד: טולה מדבר לעניין, ללא מטאפיזיקה מיותרת וכמעט חף מהפרזות ניו-אייג'יות, וזה יופי יופי שכל כך הרבה אנשם רואים את זה. הנה לינק לכל השידורים שהיו (אולי צריך להירשם בחינם). והנה יהודה ליבס בביקורת על ספרו החדש של בועז הוס על ספר הזוהר. לא אהיה ליד מחשב כל הסופ"ש אז לא אוכל לענות למיילים ותגובות.]

54 תגובות

  1. אבל במה היא יותר מטורללת מדת שמאמינה שהעולם נברא ב7 ימים או שישו מת וחזר לתחייה? גם במקרים הללו יש שיאמרו שזו לא האמונה שלהם וזה רק מטאפורה לדברים אחרים.

    אהבתי

    1. אני מסכים לחלוטין ששתי האמונות האלו הן שטויות באותה מידה, ואני עצמי אתאיסט, אבל יש משהו מקומם בעובדה שהדת הזו, סיינטולוגיה, הומצאה כדרך להרוויח כסף.

      אהבתי

  2. הסיינטולוגים לא טוענים שזו מטאפורה, אלא שהדברים קרו ממש. אני חושב שיש הבדל גדול בין דת שמפשיטה עצמה ממעמסה מטאפיזית מיותרת, לבין דת שממציאה כזו. הראשונה מגישה מיתוס, שהוא רב ערך לדעתי. השניה בדיות.

    יש גם הבדל גדול בין מסורת שהתקיימה כמה אלפי שנים לבין כזו שקיימת כמה עשורים. כחוקר אבולוציה אתה בוודאי יכול להבין ששרידות של ישות מסויימת מצביעה על איכויות מסויימות שיש בה (כמובן, זה לא אומר פשוט שהיא "אמיתית", אבל לפחות זה נותן לנו רמז שיש בה משהו).

    ובלי כל קשר למידת הטירלול התיאולוגית, הסיינטולוגיה עושקת אנשים מכספם, מנתקת אותם ממשפחותיהם ומצמצמת את עולמם בצורה קיצונית. לבד מהחלקים היותר קיצוניים בדתות המונותאיסטיות (וחלקים כאלה יש בכל מבנה תרבותי או חברתי), זה לא קיים אצלן.

    כל זה לא בא כדי להגן על המשמעות המילולית של סיפור גן-עדן או התחייה של ישו, סיפורים שלא אמורים להיות מובנים מילולית לדעתי, אבל שברבדים אחרים יש להם משמעות רבה. הפונדמנטליזם לדעתי הוא הן סימפטום והן אמצעי להפצה של בוּרוּת.

    אהבתי

  3. שמאמינים במיתוסים שכתובים בתנ"ך ובברית החדשה כלשונם. הסיפורים הללו לא יכולים להיות אמת היסטורית כי הם מכילים הרבה סתירות פנימיות.

    בכל מקרה, אתה בעצמך כתבת שהם מגיעים לידיעה הזו רק אחרי שנים ארוכות של אמונה והם לא נחשפים לכל המיתוסים הללו במלואם בהתחלה. הפקרטיות היומיומיות של סיינטולוגים לא שונות במהותן מדתות אחרות. אני מניח שכמו בכל דת, יש כאלו שמאמינים במה שכתוב בספר שלהם כלשונו וכאלו שלא אבל זה לא מפריע להם להחזיק באמונה הכוללת של הדת.

    נכון שהסיינטולוגיה קיימת זמן קצר מאוד, אבל כל דת מתחילה ככה. גם הנצרות הייתה בתחילתה דת קטנה.

    לגבי העושק, כמו תמיד אפשר להקביל את זה לדתות אחרות. אני לא חושב שהצורה שהיא מוצגת לציבור (טום קרוז ודומיו) מייצגת את הדת באמת.

    אהבתי

  4. מה הפך כת הזויה מחור נידח בקצה המזרחי של האימפריה הרומית לדת-מדינה תוך 250 שנה? שאלה קשה. ודאי שלא "ההיגיון" של הכת הזו (מה עוד שלא היה הגיון "אחד", אלא אוסף מבולגן של אמונות סותרות – שרק מנגנון האימפריה הצליח להפוך "לדוגמה" מחייבת). הרעיון שאל כלשהו ילבש צורת אדם – ניחא. אבל שיצלב כאחרו הגנבים ובכך יביא גאולה לעולם?! זה יותר אידיוטי אפילו מזנו (או איך שלא קוראים לו)! אז מיתוס סביר הוא כנראה לא תנאי הכרחי – אולי להיפך. ונראה שלסיינטולוגים יש כבר כתבי קודש – בקובצי PDF.
    ויש להם גם טכנוגולוגית-הפצה נוסח מכתבי השליחים, מתאימה למאה ה-21.
    יש גם פאולוס פחות או יותר מוצלח (טום קרוז?)
    תודעה-עצמית של כת-נרדפת
    ורבבות מאמינים צמאים לדברי-הבל.
    הם צריכים עדיין נסיבות פוליטיות מתאימות (קריסת האימפריה האמריקאית?)
    אבל מה שבאמת חסר להם הוא איזה אוגוסטינוס חכם: אדם שימיר את דתו, "יפרש" מחדש את כתבי הקודש (כלומר, ישנה באופן יסודי את משמעותם), ויהפוך את אוסף ההבלים לבר-עיכול עבור הקיבות הרגישות של יושבי הערים המשכילים.

    תומר – הא לך הזדמנות! (והרי קראתי שבפסח הזה המצות כבר לא עניינו אותך… :-) )

    תחי הגלקסיה (או מה שזה לא יהיה)!

    נעם

    אהבתי

  5. אני רואה שאתה מגן בלהט על הסיינטולוגיה. אבל לא נראה לי שאתה בקיא בפרטים, בלשון המעטה.

    ראשית, זה שיש הרבה יהודים ונוצרים שמאמינים במיתוסים שלהם כלשונם זאת בעיה, וכבר הבעתי את דעתי על הפונדמנטליזם בתגובה הקודמת. יש הרבה יותר שלא מאמינים.

    שנית, לומר ש"הפקרטיות היומיומיות של סיינטולוגים לא שונות במהותן מדתות אחרות" הוא להפגין חוסר ידע מוחלט במה שעושים הסיינטולוגים, וגרוע מכך, במה שעושים מאמינים יהודים ונוצרים (אני כבר לא מדבר על מני בודהיסטים והינדואיסטים). הפרקטיקות של הקבוצות הללו שונות מאוד, ואין לי מקום או זמן להיכנס לזה בהרחבה. אומר רק שהסיינטולוגים בעיקר "מטפלים" אחד בשני בתהליך שנקרא "אודיטינג". התהליך הזה עולה הרבה כסף. ביהדות ובנצרות לא קיים שום דבר שדומה לזה, לא מהבחינה הליתורגית, לא מהבחינה התיאולוגית, לא מהבחינה החברתית, ולא מהבחינת המעמד הבלעדי שיש לטקס הזה כאמצעי ל"התקדמות" דתית. (טקס הוידוי הקתולי רק נראה דומה). ובעיקר, מהבחינה הכספית, ביהדות ובנצרות לא לוקחים כסף תמורת ליתורגיה.

    ולכן, לגבי העושק, אני לא רואה כאן הקבלה לדתות אחרות, אלא רק לכתות אחרות.

    אהבתי

  6. אני בעצמי אתאיסט. אני רק בא להראות שהפרקטיקות שלה בעיניי לא שונות עקרונית מאלו של דתות מונותאיסיטיות אחרות.

    בתור דת חדשה די הגיוני שהיא תורכב מגרעין קשה של מאמינים פנאטיים כי אחרת היא לא תוכל להתקיים. אני חושב שזה מאפיין של כל הדתות. אם היא תשרוד עוד כמה מאות שנים סביר שיהיו בה זרמים שונים מקילים יותר ופחות בדיוק כמו יהדות, נצרות ואיסלאם.

    בקשר לעושק זה עניין יחסי. אני לא שמעתי שתהליך האודיטינג עולה כסף, וגם אם כן, במה הוא שונה מאיסופי כספים שנעשים בבתי כנסת או כנסיות? מעבר לכך, עושק לא חייב להתבטא רק במישור הכספי. לדעתי (וזה כבר דיון אחר) עצם העובדה שאדם מסוים נולד לדת כלשהיא שמוכתבת לו על ידי ההורים היא סוג של עושק מסוים ופגיעה בחופש שלו.

    אהבתי

    1. גיל, הכתיבה שלך מעידה על כך שלא עשית שעורי בית בנושא: "אני לא שמעתי שתהליך האודיטינג עולה כסף". יתכן שעד עכשיו קראת בנושא קצת יותר והבנת שיש הבדל שמיים וארץ בקטע הכספי בין הסיינטולוגיה ו כ ל יתר הדתות, וגם הכתות האחרות. א י ן "שרותים" יקרים יותר מאשר אודטינג של הכת הזו: בשלבים "הגבוהים" המחיר יכול להגיע ליותר מאלף (1000) דולרים ($) לשעה (!).

      אהבתי

  7. מעניין אותי לדעת מה זה אודיטינג. מישהו יכול לספר על זה קצת, או שגם זה חסוי?

    וגיל, לגבי ההערה האחרונה שלך: השאלה אם חינוך, מכל סוג שהוא, הוא שחרור או שעבוד, היא שאלה גדולה כשלעצמה. ברמה הפרקטית הייתי אומרת שכל עוד ההורים עושים כמיטב יכולתם להעניק לצאצא את מה שנחשב בעיניהם כטוב (בין אם אמונה בקיומה של אל, באי-קיומו או בכל אפשרות אחרת) אך משאירים לו את החופש המעשי והרגשי לחקור את הנושא בעצמו, הנזק אינו רב.

    ולגבי העושק הסיינטולוגי, למיטב הבנתי המאמינים נאלצים לקנות את הידע וההתקדמות שלהם בכסף רב, ובהעדר כסף, אינם יכולים להתקדם. זה בוודאי שונה מאיסוף כספים למען נזקקים או לטובת צרכי ציבור, שהוא פעולה קהילתית המתבססת על אחריות הדדית.

    אהבתי

  8. ולשמור על פתיחות רגשית, זה לא עובד ביחד. אפשר לחנך לפתיחות ואז לתת לכל אחד לבחור בבגרות שלו ללכת לאיזה כיוון שהוא מעוניין בו. לאנשים לוקח שנים ובמחיר נפשי גבוה להשתחרר מכבלי הדת.

    השאלה היא בהחלט עקרונית. איפה עובר הגבול בין מה שנחשב אצל ההורים לטוב לבין כפייה מזיקה של רעיונות. זה לא קיים רק עם דת, אבל שם זה בא לידי ביטוי בצורה הכי בולטת.

    אהבתי

  9. היא לא האמונה במיתוס הזה, שבאמת לא מגוחך יותר משלל מיתוסים אחרים בעולם שמיליארדי אנשים מאמינים בהם (אה, יש אבא גדול ובלתי-נראה בשמיים שמסתכל עליי כשאני מאוננת? אתם מרגישים טוב?).

    הבעיה היא שכנסיית הסיינטולוגיה מתנהגת במעגל הפנימי שלה כמו הקיצוניות והמסוכנות שבכתות (ע"ע xenu.net ועוד עשרות עדויות), ובמעגל החיצוני היא ארגון למטרות רווח עם פרקטיקות עסקיות מפוקפקות ודורסניות — כולל

    1. גביית כסף רב ממאמינים על ספרי דת ושירותי דת (כמו אודיטינג);

    2. הזדהות כדת כשזה נוח לה (למשל בארה"ב, שם מקבלים ככה פטור ממסים) והסוואת הזיהוי הדתי כשזה לא (למשל בישראל עם החוקים נגד מיסיונריות);

    3. תביעת מי שמנסה לחשוף את הטקסטים של הדת על הפרת זכויות יוצרים, למקרה שלא היה ברור שהם מרוויחים טוב מהדברים האלה וגם מעוניינים להשתיק ביקורת;

    4. הסתתרות מאחורי אינספור גופי פרונט שמיועדים הן למשוך עוד מאמינים למעגל הקורסים והאודיטינג היקר והן לייצר רווחים בפני עצמם, למשל בייעוץ לאנשי עסקים.

    יש גם סיינטולוגים שפרשו מהכנסייה בגלל אכזבה ממנה ועדיין מנסים לחיות על פי האמונה שלמדו שם. אין לי בעיה איתם. כאילו, לא הייתי רוצה לשכב איתם, כן? :-) אבל רוב הסיכויים שלא הייתי יוצאת עם אדם דתי מאוד משום סוג, עקב אי-התאמה בסיסית.

    יהיה ממש מזיק לצחוק על הסיינטולוגיה רק בגלל ענייני זינו, התטאנים והצדפות, או לחילופין לבטל את המאבק נגד הסיינטולוגיה באמירה ש"כל האמונות הדתיות מוזרות". זה בכלל לא העניין. נולד פה שילוב רב-עוצמה של דת ותאגיד, עם הצדדים האפלים והמסוכנים ביותר של שני ההורים.

    אהבתי

    1. גברת דורה
      קודם כל אף אחד לא ביקש ממך להאמין בדת שנקראת היהדות. אבל ברצוני לתת הארה והאמת היא שאני יכול להסביר לך את זה מבחינה מדעית. בלימודי הפיזיקה יש תחום שנקרא אסרטופיזיקה המדבר על הפיזיקה של היקום.
      ותאמיני או לא אבל בטסע ששוכן סביבנו ואנחנו חלק ממנו יש שלמות וסדר שחייב להיות יד מכוונת לדבר ואין זה משהו שנוצר ככה סתם.
      וכאן זאת דעתי: יש אבא בשמיים וכן יש בורא עולם שבו אני מאמין, ואת יכולה שלא אבל תכבדי את זה שאחרים כן, ותמצאי לעצמך חיים לפני שאת מעזה להשתמש במילה "מאוננת" באותו משפט שהשתמשת בו! מובן!?

      אהבתי

      1. יהוה מסתכל גם עליי מאונן. מדליק אותי לחשוב שהוא מסתכל. התכוונת לאסטרופיסיקה לא "אסרטופיזיקה"… למה שלא תכבד את זכותם של אחרים להתבטא איך שבא להם ותשאיר ליהוה את המציצנות והענישה? חוצפה ממדרגה ראשונה לכתוב למישהו "מובן?!".

        אהבתי

  10. אני לא בטוח שאפשר אפילו לתת לו את הקרדיט על ניצוצות של הבנה עמוקה.

    אני חושב שהוא פשוט קרא קצת בכתבים בודהיסטיים.

    אהבתי

  11. עד כמה שאני רואה, בכל מה שהסיינטולוגים אומרים ועושים אין ולו גם גרם אחד של חדשנות. כל המיתוסים, שיטות הפולחן, מבנה הכנסיה וכו', כולם כבר יושמו על ידי הדתות האחרות בצורה כזו או אחרת. מי שפוסל את הסיינטולוגיה לא יכול שלא לפסול באותה מידה את כל שאר הדתות, ובצדק.

    אהבתי

  12. המיתוסים, שיטת הפולחן ומבנה הכנסיה רלוונטיים לבעייתיות של הסיינטולוגיה כמו שצבע הפורמייקה של השולחנות באוניברסיטה וגוון הדשא מול בניין גילמן רלוונטיים לבעייתיות של מערכת ההשכלה הגבוהה. בסיינטולוגיה יש בעייתיות, שהודגשה כאן על ידי דורה, שהיא מעבר למעטפת הצורנית.

    ניתן לומר שההפך, לעומת זאת, נכון: מי שפוסל את כל הדתות, יפסול כנראה גם את הסיינטולוגיה.

    Liked by 1 person

  13. לדת רצוי שיהיו מנגנוני בלימה. גם במישור האישים המובילים וגם במישור האידאולוגיות.

    למשל: בראש העולם הקתולי עומד האפיפיור שהוא בראש פירמידת הכוח של הדת הקתולית, וגם אחד האנשים החזקים בעולם כיום. אבל כוח זה נשאר ברוב המקרים ברמה תאורטית, גם מבחינת מערך לקיחת ההחלטות של הוותיקן, וגם בכך שהאפיפיור בסופו של דבר בודד ולא יכול לחזק את "השושלת" שלו. (כן אני יודע שבמהלך ההיסטוריה זה היה אחרת…)

    דוגמה שנייה: הדת צריכה לדעת לבלום את עצמה כאשר חוקיה מגיעים לסתירה מוסרית גלובלית. אם חוק הדת אומר להרוג משהו במצב מסוים, הרי חוק אחר אומר שרק הסנהדרין רשאית להעניש כך, ומכיוון שאין סנהדרין אז לא הורגים… וכדומה…
    לדעתי הצנועה באמת…

    אהבתי

  14. וראשית כל לימדו את הנושא שנגדו אתם נלחמים. קושקשו כאן שטויות ברמה כזאת שקשה לי להאמין שיש לכם מושג כלשהו מול מה אתם עומדים. גיל, מה היית אומר אם הייתי פוסל את תורת האבולוציה על סמך הטיעון שלא הגיוני למצוא בואינג 747 שלם בשדה אם מישהו לא תכנן ובנה אותו? הטיעונים שלך (ושל חזי) הם בערך ברמה הזאת. אני לא רוצה להעליב, אבל אני מרגיש קצת לא נעים בעצמי כשאתה כותב "אי אפשר לחנך לדת כלשהי ולשמור על פתיחות רגשית". משפט כל כך כוללני, כל כך החלטי, כל כך פשטני וכל כך מנוגד לניסיון הפשוט של חיינו (אתה לא מכיר אף אדם דתי גיל?) שאין לי דרך אחרת להתייחס אליו. אתה אמור להיות מדען, לא?

    אהבתי

  15. אני לא מצדד בסינטולוגיה, במטאפיזיקה שלהם, או בכל תוכן שנהגה על ידם כרלוונטי למציאות בצורה עקבית או ישירה.

    אבל…בן אדם שכתב בספר מדע בדיוני שהדרך הכי טובה להשתעשר זה להקים דת, ואז הקים את אחת הדתות העשירות והומצלחות ביורת בעולם (םר זמן קיום), הוא לא שרלטן סוג ג'.
    הוא אחד הגורוים הכי גדולים של המאה ה21, הוא שרלטן סוג א' א'.

    אין הרבה אנשים שיכולים לכתוב ספר שמשנה סדרי עולם.

    אהבתי

  16. לא צריך להגזים. מקסימום שינה סדרי חייהם של כמה רבבות. שרלטן סוג א' לא ניכר כל כך בברור כשרלטן. שרלטן סוג א' לא כותב דברים שהם באופן כל כך מובהק שטויות. שרלטן סוג א' לא מבלה את סוף חייו כנרדף על ידי החוק, בודד בחווה עזובה, פרנואיד ומכור לתרופות. שרלטן סוג א' נהיה נשיא ארה"ב.

    אהבתי

  17. מיכל שלום
    האם ידעת שניתן לתרגל אודיטינג בתמורה לאודיטינג?
    זה נקרא באנגלית TWINNING
    פגשתי במושג באחד מהאתרים של סיינטולוגיה.
    מה דעתך?
    השאלה היא אם מישהו יודע בכלל מה יש באודיטינג או שרק שזה "טקס" סיינטולוגי

    אהבתי

  18. האודיטינג מבוסס על מכונה שמתפקדת למעשה כמו גלאי-אמת פרימיטיבי. המכונה (פרי פיתוחו של האברד כמובן) בעצם מודדת רמות שונות של לחות, חום והולכה חשמלית בעור, כלומר בידיים של מי שמחזיק אותה. על ידי כך לארוה הבוחן יכול לגלות אם הנבחן "תקוע" בגלל משהו שקרה לו בחיים הקודמים או נשמה של חייזר שנכנסה בו. בקיצור, אין בזה שום דבר רציני. אני טוען שזה "טקס" מהבחינה הסוציולוגית, כפי שחוקר יטען שהנחת תפילין היא טקס, אבל מאמין יאמר שזאת צורה של תקשורת עם ריבונו של עולם.

    אהבתי

  19. אתה אומר שכל פרקטיקה שמבצע אדם היא טקס?
    מה הכוונה בטקס?
    האם זה משהו רע טוב או משהו אחר?
    למה שאדם יבצע "טקס"?

    אהבתי

  20. אני לא אומר שכל פרקטיקה שמבצע אדם היא טקס. אבל אני ודאי אומר שפרקטיקה שמבצע אדם בקונטקס של עבודה רוחנית/דתית היא טקס. הכוונה היא שמבחינת הסינטקס של הדת, המבנה הסכמטי של התנועה הדתית, מדובר בדפוס פעילות שמטרתו ליצור אפקט חיובי מבחינה רוחנית/דתית עבור אותו אדם. גם אין כאן עניין של שיפוט אם זה טוב או רע (טוב למה? רע למה?), אלא רק אופן שבו חוקר יכול להשוות בין דתות או תנועות רוחניות שונות. השאלה למה שאדם יבצע טקס היא שאלה מאוד עמוקה, הוצעו לה תשובות רבות רבות (סוציולוגיות, אנתרופולוגיות, פסיכולוגיות, כו'), ואני לא יכול לענות עליה בוודאות. העובדות הפשוטות הן שממש משחר ההיסטוריה של המין האנושי אנשים עסקו בטקסים, ועסקו בהם ברצינות רבה. אין ספק שזה מרכיב חשוב מאוד בחיי האדם.

    אהבתי

  21. בושה וחרפה.
    אם אתם מעוניינים לדעת מידע אמיתי מבפנים על הסיינטולוגיה ממי שלומד אותה כבר 8 שנים, אתם מוזמנים לבלוג שלי: http://blog.tapuz.co.il/scio ואתם גם מוזמנים לשאול אותי שם איזה שאלות שאתם רוצים.

    אהבתי

    1. "בושה וחרפה". זו באמת תגובה מנומקת ומפורטת. אל תלנקק, תגיב על מה שנאמר בפוסט. אתה מאמין בXENU ומה שהוא עשה? אתה מאמין במציאות של CLEAR? אתה מכיר מישהו שהגיע לזה? שיכול להדגים את זה?

      הסיפור של ג'ייסון ביגה הוציא לי כל חשק להתקרב לסיינטולוגיה.

      אהבתי

      1. דרור התקועי – ב-11 שנותיי כסיינטולוג למדתי מאות הרצאות ובאף אחת מהן לא הוזכר השם זנו או שום סיפור על מנהיג חייזרי.
        אני מכיר המון קלירים ישראלים. רק בשנה שעברה הגיעו כמה עשרות ישראלים למצב של קליר, ואף אני אינני רחוק מכך.
        ההבדל בין מי שאני היום לבין מי שהייתי לפני האודיטינג הוא הבדל של שמיים וארץ, וזה ניתן למדידה בכל פרמטר – נפשי, כלכלי, תעסוקתי, מה שתחפוץ.

        אתה רוצה הדגמה של קליר או של המצבים הגבוהים יותר? בבקשה, כנס למרכז לסיינטולוגיה ישראל ובקש לדבר עם אדם שהוא קליר, או אפילו רמה גבוה יותר והוא ישמח לספר לך.

        אהבתי

  22. מילה לגבי האודיטינג
    קודם כל, אודיטינג ברמות הנמוכות, אינו נעשה עם המכשיר המדובר (אי-מיטר), אלא באמצעות שיחה.
    דבר שני, יש להשוות אודיטינג למדיטציה, יותר מאשר לטקס (לא מבחינת אפקטיביות, מבחינת הלך הרוח שבו). אם נשווה אודיטינג להנחת תפילין – אדם מניח תפילין, לא מתוך ציפיה לפתרון של בעיה ספציפית בחייו. נדיר שמישהו יגיד: הנחתי תפילין, ובזכות זה אני כבר לא כועס יותר על אבא שלי. אודיטינג מכוון לאותן בעיות ספיצפיות.

    אהבתי

  23. http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?entryId=1683240&skip=1
    מקווה שזה אולי יראה לספקנים כי סיינטולוגיה אכן כת וארגון שמטרתו הנעלה היא גנבת כסף במירמה מאנשים שבסך הכל מחפשים למלא את הריק בליבם ולמצוא דרך להיות נאהבים ונתמכים והטעות הגדולה ביותר שלהם היא שהיו תמימים מדי…

    אהבתי

    1. תומר, זה לא באמת מפתיע שאתה בתור אדם דתי מאמין תוקף אמונות של דת אחרת. כל מה שיחסת לסיינטולוגיה בקלות אפשר גם לייחס ליהדות.
      איך אתה יודע אם כן, שסיינטולוגיה היא שקר ויהדות אמת?

      אהבתי

            1. אז במילים אחרות, לפי השכל שלך אתה קובע מה אמת ומה לא?
              האם יש אמת ב:
              * בריאת העולם ב7 ימים לפני 5600 שנה?
              * סיפור אדם וחווה?
              * סיפור המבול?
              * וכולי?

              אם הסיפורים לעיל אינם נכונים, אז איך אדע שמעמד הר סיני קרה?

              אהבתי

                  1. אני משתדל שלא ביותר מדי דברים. אני מנסה לבסס את השקפת העולם שלי על עובדות מוכחות, ואת החיים הדתיים שלי על ידע אישי ובלתי-אמצעי של המציאות האלוהית. אני לא חושב שמטאפיזיקה ודוגמה דתית מועילות, למעשה להפך, הן בדרך כלל מזיקות. לכל מני דתות יש כל מני סיפורים יפים, אבל למה שאנחנו נבחר ונאמין בסיפור יפה מסויים? למה לא לחקור את עצמנו ואת העולם ולבסס את הדרך שלנו על עובדות?

                    אהבתי

                    1. הצלחת לבלבל אותי. מצד אחד אתה מודה בדתיות שלך ומצד שני אתה בונה לעצמך השקפת עולם שלא תואמת את הדת.
                      לדוגמא, אתה לא מאמין שמעמד הר סיני היה אך אתה דתי, כלומר אתה חוגג את חג הפסח? קורא את האגדה? איך זה מסתדר לך?

                      אהבתי

                    2. שמע, אדון אנונימי, אני מתחיל לחשוב שכרגע נחתת כאן מהחללית של זינו. אתה לא מכיר יהודים שיש להם תפיסה קצת יותר מורכבת של היהדות שלהם מאשר "נעשה ונשמע"?

                      אהבתי

      1. בהמשך לדיון הקודם (שהפסקת אותו ואני מכבר את זה – רק ראיתי צורך לענות לך) – התשובה שלי היא: כנראה שלא…

        אדון אנונימי

        אהבתי

שקלא וטריא