הכנס הישראלי הראשון לחקר רוחניות עכשווית

 

 

הכנס הישראלי הראשון לחקר רוחניות עכשווית יתקיים ב-23 למרץ, והתוכנית עמוסה כל טוב: רוחניות ופסיכולוגיה, רוחניות ואמנות, רוחניות וחינוך, רוחניות ורפואה, רוחניות ופמיניזם, ניאו-פגאניות, ניאו-קבלה, ניו-אייג' ויהדות. הכל באוניברסיטת חיפה, עם הרצאת פתיחה של פרופ' אילן גור-זאב ומושב סיום שבו ישתתפו פרופ' משה אידל ופרופ' יעקב רז. עבדכם הנאמן גם יאמר כמה מילים, תחת הכותרת "האתוס הניו-אייג'י ורוח ההיפר-קפיטליזם" (מושב ג'2, בואו בהמוניכם), ונראה שהולך להיות כנס מיוחד ומעניין.

כאן תוכנית הכנס ב-pdf

כאן טופס ההרשמה לכנס ב- doc (כן, זה עולה כסף)

כאן אתר הכנס כולו לעוד אינפורמציה.

 

15 תגובות

  1. זאת אוניברסיטה ציבורית שצריכה לתת משהו לציבור הרחב שמממן אותה ולא לעשות עליו קופה ולהדיר את מאות אלפי העניים.

    אהבתי

  2. עברתי על תוכן העניינים, בעייתי מאד. חוץ מההרצאה שלך, שמסבירה בעצם למה בכלל יש כנס כזה :)))
    אני הוגה הרבה, ביני לביני, בנושא שאתה תדבר עליו, אולי תעשה שירות לציבור ותעלה אחרי כן את התקציר. גם הסוציולוג בפאנל שלך נשמע מעניין. חוץ משני אלה, לא נפלה עיני על משהו שמושך אותי לשמוע.

    בעיית המימון של האקדמיה מתחילה להיות מעניינת.
    המגיבה הראשונה קצת בוטה, אבל יש בדבריה משהו

    אהבתי

  3. לגבי התשלום, הוא די סמלי, לא צריך להגזים. אבל נכון שאוניבברסיטה היא מוסד ציבורי וכו'.

    לגבי ההרצאה, אני מאוד מקווה שהיא תתפרסם איפשהו, ואם לא באף מקום אחר, אז כמובן בבלוג הזה.

    לגבי שגיאות הכתיב, תודה על התיקון.

    אהבתי

  4. אני מסכימה עם תומר שהתשלום הוא ממש סמלי ליום שלם של הרצאות.
    למרות שזה מתקיים באוניברסיטה ציבורית, בכל העולם נהוג לקחת דמי רישום על כנסים. לעיתים זה יכול להיות הרבה מאוד כסף, כך שהכנס הזה ממש אינו יקר.

    אהבתי

  5. האם יש מרצים שאתה מכיר ויודע שכדאי לשמוע את דבריהם?

    (הרבה פעמים הכותרת מפתה אבל בפועל המרצה חסר ידע ותשוקה לנושא…לא הייתי רוצה ליפול בזה שוב…)

    אהבתי

  6. בדיוק כפי שכל דבר אחר הוא מוצר צריכה. ובאמצעות המוצרים האלה, האוניברסיטאות צורכות משאבים כספיים. הן מוכרות את המוצר וגובות תמורתו כסף, כאשר הרובד הבסיסי הוא הרווח הכלכלי השולי (כמה מאות שקלים) שמכסה עלויות בסיסיות של כיבוד. הרווח האמיתי הוא היכולת של האוניברסיטה להראות שהיא מקיימת פעילויות, לבקש תקציבים ועוד. אני גם מניח – ואולי אני טועה – שהמשתתפים בכנס, בחלקם, מתוגמלים כספית על הרצאותיהם (ובצדק).

    האוניברסיטה כמוסד קפיטליסטי מתועלת על ידי מגוון גורמים לצרכים שונים שלא קשורים בהשכלה, ובסופו של דבר הכל מסתכם בקריירה, בקידום אישי, במשכורות, בתקציבים, במינויים ועוד.

    אין צורך באפולוגטיקה על התמסדות הרוחניות באקדמיה ובתקשורת, שלא לדבר על מקומות כמו אקרופוליס החדשה. הבעיה היא שאי-אילו "רוחניקים" מנסים לשכנע אותנו שיש בהם משהו טוב יותר ממה שקיים.

    אהבתי

  7. לא נעים לי לומר לך, אבל אתה מדבר שטויות. לא רק שהמרצים לא מתגומלים, אלא שאני, למשל, משלם דמי כניסה כמו כל אחד אחר. אם אתה מתנגד לאקדמיה כמוסד, אמור זאת בפירוש, ואנא, אם אתה לא יודע, אל תכתוב. אני גם לא מבין איך הכנסת לכאן ביקורת על "רוחניקים", שאולי היא במקומה, אבל לא קשרוה בכלל לכנס אקדמי על התופעה.

    אמונה,

    לדעתי ודאי יהיה כדאי להגיע למושב הסיום. שני המרצים הם רציניים, ידענים ומעניינים. גם את אילן גור-זאב, שיפתח את הכנס, אני מכיר ואוהב. לבד מזה תלוי מאוד על איזה נושא את רוצה לשמוע. יש כמה וכמה מרצים טובים, והרבה שאני בכלל לא מכיר, אז לא הייתי רוצה להכנס לשמות.

    אהבתי

  8. כלומר, חלק מההרצאות נראות מעניינות מאוד. קשה להאמין שיש באמת 70 חוקרים שעוסקים בנושא, ובטוח שיהיו גם הרצאות משעשעות ביותר. תקפצו לבקר.

    מרצים משלמים דמי כניסה? זו שעערוריה (קטנה מאוד, אבל בכל זאת!).

    אהבתי

  9. נראה לי בהחלט שווה את העלות, בעיקר כשיש תעודת סטודנט (לי בטח תהיה אחת עד הפנסיה לפחות).
    תן המלצות, כי צריך לבחור.

    אהבתי

  10. זה נכון שיש קשר בין רוחניות לאינטלקטואל, אבל בדרך שהיא שונה, אפילו מפותחת יותר, מהאינטלקטואל כפי שאנחנו עושים בו שימוש היום. אדם שהוא רוחני ישתמש במילים שמבהירות את המקום הרוחני, אדם שהוא אינטלקטואל יעביר את הרוחניות לשכל ובעצם יוציא ממנה את מה שהיא. לכן כנסים כאלו גורמים להרמת גבה

    אהבתי

  11. נדמה לי שאתה לא מבין משהו: הכנס לא נועד ללמד אנשים מהי רוחניות, אלא לחקור את התופעה של הרוחניות העכשווית. לא מורים רוחניים ידברו שם, אלא ידברו שם על מורים רוחניים.

    ובלי כל קשר הדיכוטומיה החדה בין שכל לרוחניות היא לדעתי חסרת תוקף.

    אהבתי

  12. לא מעניין לחקור את התופעה, מעניין להגיע לשם. אז אנ'לא מגיעה, מעדיפה לישון בבית.

    אהבתי

שקלא וטריא