גלגולו האחרון של שי טובלי

זה היה לפני שנתיים כשמניותיו הרוחניות של שי טובלי קרסו. הדבר קרה כאשר הוא הכריז שהוא מתקשר את אלוהים. כך הוא טען, ואז הוסיף שבעצם הוא משמש כפה ל"צוות הבוראים של הגלקסיה". כדי לבשר את בשורתו הוא כינס את מעריציו (וסתם סקרנים) באולם ברחוב ציייטלין בתל-אביב. וזהו: אפשר לומר שברגע שטובלי הוציא מפיו את המילים "הבודהה מאוריון" הוא למעשה פשט את הרגל מבחינה רוחנית. כתבתי על זה אז, והרשו לי לצטט פסקה רלוונטית:

ההיסטוריה של טובלי מראה לנו שהוא כל פעם משנה את טעמו הרוחני ומגלגל את נשמתו לאינקרנציה חדשה: מגורו דמוי טיוהר שחוגג על סמים ועונה לשם "ארטי", הוא עבר לשלילה מוחלטת של הסמכות הרוחנית שלו עצמו, משם הגיע לשלב בו הוא נכנס ודלה מתוך הרשימות האקאשיות, לשלב בו הוא שאל בנדיבות מקרישנמורטי ובנה את הקהילה שלו, לשלב בו הוא חבר לאנדרו כהן והתחיל לדבר על "האבולוציה של התודעה", והנה כעת הזו הגענו כולנו לשלב בו הוא מספר לעצמו שהוא נבחר לתקשר את צוות הבוראים האלוהי. מלנסות לדמות לקרישנמורטי הוא עבר לניסיון לחקות את ל. רון האברד, וקשה לי לחשוב על טרגדיה גדולה מזו. מסתבר שגם לקחת רעיונות צריך לדעת ממי.

באותה תקופה באתר שלו הופיע המנשר הבא:
(כל הצילומים להלן הופיעו בזמנים שונים באתרים השונים של טובלי או נשלחו במייל לרשימת התפוצה שלו)

תנועת 2012 היתה פלופ אדיר. אנשים פשוט לא קנו את הקשקושים של טובלי. במטרה להציל משהו מעסקיו המתמוטטים שינה תוך חודשיים טובלי את הפורמט, והציע את המודל הבא:

טובלי עבר אם כן מלהיות המתקשר הנבחר (וההתגלמות בגוף) של בוראי הגלקסיה, ללהיות מתקשר כללי של "אינטליגנציה חוצנית". הנה ההגדרה של עצמו לתפקידו החדש:

אז לא "אור-יום" ולא בטיח, אלא מייבא אקסקלוסיבי של אינטליגנציה רוחנית. לא אשאיר אתכם בחוסר ודאות מוחלט: הנה לפניכם רשימה (חלקית!) של הישויות אותן תיקשר אז טובלי:

אני הכי אוהב את קבוצת המדענים מגלקסיית אנדרומדה. נשמעת כמו חבורה מצויינת של חייזרים. כתבתי אז על הנסיגה החפוזה והנסיון לתקן נזקים תוך כדי תנועה של טובלי:

אם קודם האמנתי שטובלי איננו שרלטן, אלא מאמין באמת ובתמים במה שהוא אומר, הרי שאחת הסיבות לכך (בנוסף להכרותי איתו והרושם שהוא עשה עלי, של אדם טוב והגון) היתה שלהערכתי טובלי החדש פשוט חף מכל מודעות עצמית. כי גם אם הוא היה בטוח שהוא מתקשר את "הבוראים", הרי שלו היתה לו ביקורת עצמית מינימלית (והוא אינו אדם טיפש) הוא היה מרכך מאוד את המסר שאיתו הוא יצא לקהל הרחב, "בונה" את הדברים לאט לאט, מתוך ידיעה שהצגת הדברים כפי ש(הוא מאמין ש)הם תתקל לכל היותר בלעג ובבוז (כפי שאכן קרה).

כלומר דווקא המופרכות המוחלטת של אמירותיו היתה בשבילי ראייה מסויימת (בשיתוף עם הרושם הטוב שעשה עלי בעבר כאמור) שהוא מאמין לחלוטין במה שהוא אומר, ושהוא נמצא במצב שבו הוא השיל מעליו כל רצון, או יכולת, לרפלקסיה וביקורתיות. מאידך, שינויי הגירסה האלה הם בדיוק סוג הריכוך שהייתי מצפה לראות מאדם שמסוגל להתבונן על עצמו מהצד ולבחון את מעשיו בקנה מידה אובייקטיבי (פחות או יותר). דווקא זה מעלה את החשד שהעניין יותר מבויים מאשר היה נדמה לי, כלומר ששי יותר שפוי, ולכן גם יותר שקרן, ממה שחשבתי. כי האופציה השנייה היא שאותן ישויות שאמרו לו לפנים שהן הבוראים הגלקטיים שינו פתאום את דעתן (או הוויתן), וקשה לי להאמין שהישויות האלו היו מבזות את עצמן ככה. את זה הן משאירות לטובלי.

מאז עברו להן שנתיים וקצת, וכך הגענו עד הלום (כלומר אחרי דיבורים על בניית "אוניברסיטה רוחנית" והמצאתן של יוגה, אמנות לחימה ורפואה אלטרנטיבית פרי מוחו הקודח). אז הנה מה שנשאר מטובלי (מייל מה- 20.3):

זהו? "עיר האהבה"??? נו, באמת, בשביל זה חיכינו? כל כך lame, כל כך לעוס, וכל כך ברור שזה לעולם לא יתחיל אפילו לעשות סימנים של לקרות. עלוב. מהבודהה מאוריון ציפינו ליותר. לפחות דבר אחד ברור: פרוייקטים כמו האוניברסיטה הרוחנית והצפייה המתוחה לקראת שינוי תודעתי בשנת 2012 בוטלו נכון לעכשיו, בדיוק כמו עניין התקשורים עם בוראי הגלקסיה לפניהם (וההארה האבולוציונית לפניהם, וכו' וכו'). נו, it was fun while it lasted.

אגב, לתוהים מיהו טובלי עצמו כיום – ובכן חל פיחות חריף במעמדו הבין-גלקטי:

אבל כל זה קשקוש. טובלי כיום הוא למעשה מנהיג כת. חד וחלק. הוא בקושי "מורה רוחני" ובטח לא "הוגה", כי מטרתו לא להפיץ ידע אלא לצרף חברים לקבוצתו. אחרי שבארץ הוא כאמור שרוף ואין עוד מי שקונה את קשקושיו, הוא כנראה מקווה שבחו"ל הוא יצליח לשווק את עצמו לקהל שנקי מרושם קודם וקטלני. ובאשר לקבוצה שאיתו, ושמפרנסת אותו, הרי שהם בפשטות חברים בכת, ועיוורים מכדי לראות שהם מולכים שולל כבר שנים. ובכל זאת, אני חייב לומר, טובלי אמר ועשה בשנים האחרונות דברים כל כך מופרכים, עד שזה שאנשים מבוגרים מסוגלים עדיין לקחת אותו ברצינות היא תעלומה בסדר גודל של משולש ברמודה.

עם סיום שליחותו הגלקטית של טובלי בארצנו הקטנטונת נותר יחד עם זאת לתהות על הסיבות לכשלונו הקולוסאלי. הרי אחרים מצליחים מאוד היכן שהוא נכשל. רק השבוע פורסמה ב"הארץ" כתבה גדולה על אחת רונית גלפו, מתקשרת בפני עצמה (הישות "סוּפי"), מפתחת "הקוד" ומטפלת באוטיסטים ובסתם אנשים. על פי הכתבה גלפו מגלגלת עשרות עד מאות אלפי שקלים מעבודתה. אז מה יש לה שאין לו? ראשית כל, שיטה שעובדת, או לפחות שיטה שנותנת את האשלייה שהיא עובדת. לטובלי אין אפילו את זה. שנית, היא כמובן לא יוצאת בהכרזות מופרכות בעליל על בוראי הגלקסיה. גם זה ייתרון. שוב: גם להמציא צריך לדעת מה.

מצד שני, הרי יש לנו את אורן זריף. זריף יוצא כל הזמן בהכרזות מופרכות. איך קורה שהוא מתפרנס בצורה נאה משרלטנותו (כדברי ירון לונדון), וטובלי לא? שוב, שני הבדלים: ראשית, זריף לא אומר שהוא "הנבחר". הוא טוען שיש לו כוחות, וזהו. ניכוס תפקיד המשיח מרגיז אנשים. שנית, יש עוד הבדל בין זריף לטובלי: הראשון לא לוקח את עצמו ברצינות, וזה ברור לכולם. לכן התקשורת משתפת איתו פעולה (למרות שברור שמי שלא מבין שזריף הוא ראשית כל ליצן, ויש המונים כאלה, מאבד אצלו את כספו) הוא קליל ומבדר. טובלי, מאידך, סופר-רציני, ולכן הוא קורס תחת המשקל של עצמו. הוא פשוט לא מעניין, כמו בדיחה שמביכה יותר מאשר מצחיקה.

וכמובטח, קצת על לייטמן:

אפרופו שיעורי ייחצון עצמי למורים רוחניים, שימו לב לכריכת הספר (המוערת) הבאה (שהובאה לידיעתי על ידי פרופ' בועז הוס):

מעניין אם האר"י התיימר אי פעם להיות "המקובל המוביל בעולם".

54 תגובות

  1. באמת כמו שאתה כותב, זה גורם לחשוב על סף הקבלה של מאמינים, עד לאן הם מוכנים ללכת עם האיש שהם תלויים בו נפשית. כניראה די רחוק.

    לאן שי טובלי נוסע לגור ? סתם סקרנות.

    אהבתי

  2. אין לי מושג לאן טובלי נוסע (אם בכלל). אם זה אכן יקרה קשה לי להאמין שיהיה מדובר במערב אירופה. שם לגור עולה הרבה כסף כידוע.

    אהבתי

  3. את שי טובלי? אתה מכיר אותו באופן אישי? מה פשר הפוסטים התמונים האלה שיותר משהם עליו הם לחלוטין עליך. מה מפריע לך שי טובלי? היה לך עימות איתו? גם אתה מנסה להקים כת והוא גוזל לך מאמינים? מה הסיפור?

    אהבתי

  4. שיותר מכל נראה כאילו איבד קשר למציאות. אני לא מאמינה שיש בו שמץ רוע, אבל האיש מבולבל יותר ויותר ככל שחולף הזמן.

    אהבתי

  5. איך את יודעת את זה? את מכירה אותו באופן אישי?
    אתם לא יודעים על הוצאת לשון הרע? מדוע אוטומטית כל מי שמקים כת מוכרח לעבור ביקורת והוצאת לשון הרע?

    אהבתי

  6. תומר שלום,
    אני עוקב מזה זמן רב אחר הדיווחים שלך על הרפתקאותיו המופלאות של שי טובלי. תודה על האינפורמציה ועל הגילויים שאתה מביא שמאפשרים לכולנו להיחשף לעוד מידע ולבצע בחירות הולמות, איש איש ודרכו.
    עושה רושם, כמו שרענן כתב בלשונו המיוחדת, שיש איזה שהוא עניין אישי בינך לבין שי טובלי שצובע את הדברים שאתה כותב בגוונים עזים של ארגמן, אולי מעבר למה שדיווח אובייקטיבי צריך לכלול.
    היות שאני מחשיב עצמי נבון מספיק בכדי לבור תבן מן הבר הצבעוניות אינה מפריעה לקריאה, אולי רק מוסיפה קצת דרמה, מה גם שזה הבלוג הפרטי שלך וזכותך לכתוב כרצונך.
    יחד עם זאת, במידה שיש אכן עניין אישי בין שניכם אני סבור שראוי שיצויין בשם הגילוי הנאות.
    שוב תודה
    דוד

    אהבתי

  7. כדי להזהיר את הגויים מהמאור הגדול המכוון לכיוון אירופה כעת.

    מה שכן החבר'ה בכת יודעים לעשות יופי של ה.ט.מ.ל. הוא היה יכול לעשות כסף בתור סוכנות דיגיטלית. כתבתי על המטורלל הזה לפני שנתיים בגלוב. אני נהנה לעקוב אחרי קבוצת המאותגרים \ רמאים האלו.

    תודה על העדכון

    אהבתי

  8. אני מצטער לאכזב: אין ביני ובין טובלי ולו דבר, כך שאין מקום לשום גילוי נאות (וכשיש, אנא תנו לי קרדיט שאתן אותו תמיד). ראיינתי אותו לפני כשלוש שנים, ואחרי כן נפגשנו באיזו שיחה שקיים והתחבקנו בחדווה. רק אחרי זה הוא התחלק על השכל, וכשזה קרה, כך כתבתי. גם את זה לא הייתי כותב אלמלא ידוע לי שטובלי מנצל אנשים וגוזל מהם כסף וזמן, וכן הורס בשיטתיות את מערכות היחסים הרומנטיות שלהם. עתה הוא מתכוון להעבירם לאירופה וכך לנתק אותם בפועל ממשפחותיהם. לא היתה לי שום כוונה מלבד להזהיר אנשים תמימים מטובלי, ואני חושב שמקרים מסויימים ראויים לשפה חריפה. לבד מזה אני מאחל לטובלי בריאות, אושר ואמת.

    אהבתי

  9. התחבקתם ואתה בא עם סכין בגב?. מה מפריע לך שאנשים תמימים הולכים אחריו? זה בא על חשבונך?
    אתה משלם להם?< עושה רושם שאתה לא מספר הכל, אלא רק מה שנוח לך, וזה יוצא צבוע ומכוער, כהרגלם של לא מעט בלוגרים שבאים לטנף אחרים
    בשיטת ההפחדות, הלכלוכים, והוצאת לשון הרע.

    אהבתי

  10. רענן אולי אתה דווקא משתמש בשיטת ההפחדות הלכלוכים והוצאת לשון הרע בלי לגלות את האמת?

    אהבתי

  11. "ישות המתמחה בנושאים כמו תקשורת ההמונים, שיווק, ניהול וארגון ותקשורת בינאישית".
    קצת מדאיג אותי לגלות שבקרב הישויות הנעלות יש אנשי שיווק

    אהבתי

  12. תודה שאתה ממשיך לעקוב ולעדכן, זה מעשה חשוב. שמעתי על סיפור אישי מאוד לא נעים שהתפתח סביב הכת הזאת ותמרור האזהרה הוא חשוב.
    רק שאלה לגבי הקפיצה הקוואנטית של 2012, האם קפיצה קוואנטית משמעותה שבני האדם יעברו לחיות בסופר-פוזיציה?

    אהבתי

  13. מה שמדאיג אותי הוא שלא רק שיש אנשי שיווק, אלא שהם גם פשוט נוראיים. איך אלווירה לא הזזהירה את טובלי בזמן מהאסון התקשורתי שהוא חולל לעצמו?

    אהבתי

  14. כן, גם אני שמעתי כמה סיפורים אישיים לא נעימים. אחרת באמת הייתי מניח לטובלי לקפוץ את קפיצותיו הקוונטיות בשקט.

    אהבתי

  15. אני דווקא מתרשם שהוא שרלטן שהתחלק על השכל ולא סתם אדם תמים וחף ממודעות. אבל אני סקפטי. עוד באירופה וגו'. עוד באוריון ובסופרגלקטיקו.

    אהבתי

  16. כנראה שכך הם "מקדמים את ההבנה ביחס לתקשורת ההמונים ותכליתה האמיתית, ומסייעים לאנשי תקשורת ושיווק לגלות כיצד ניתן לממש את מלוא הפוטנציאל של הכוח שבידם (פוטנציאל וכוח זה לא אותו דבר?)", או במילים אחרות, כשלונו התקשורתי של שי טובלי דווקא מוכיח את צדקת דרכו, ואמיתות תקשוריו. ובכלל, זה די הגיוני שמתקשרים יצטרכו יועצי תקשורת.

    אהבתי

  17. 1. לגבי טובלי, אם תסתכל במאמר האחרון לפני שנתיים (בערך) שהוא פירסם, הוא דיבר על אותה "עיר אהבה". אתה מוזמן לראות גם טוקבק שלי שם שמסביר שם שכל בנק שהוא ילך אליו לבקש מימון להקים את אותה "עיר אהבה" יגלגלו אותו מהמדרגות.
    2. לגבי זה שהוא שרוף בארץ ובחו"ל הוא יתחיל מחדש, אז צר לי, אבל מאז שגוגל הוציאו את Google Translate, הרבה התחילו להשתמש בו והשרות הזה ישמח לתרגם לאנשים בחו"ל את המאמרים על שי טובלי. כמובן שהתרגום רחוק מלהיות טוב, אבל הוא מספיק כדי לתרגם לאנשים את השטויות ואת הטוקבקים, כך שגם שם אנשים ידעו לגבי שקריו ושטויותיו.
    3. לגבי רונית גלפו, אתה מוזמן להסתכל היום בערב (או מחר) בבלוג שלי לגבי פוסט שאני כותב עליה. מחמיא – זה לא יהיה, הגרזן תיכף מגיע.

    אה, רענן: אם אינך יודע לזהות אנשים הזויים דוגמת שי טובלי, אז צר לי עליך.

    אהבתי

  18. "למדתי אצל (נראה לי) יותר משלושים מורים רוחניים מכל העולם"

    אני לא כותב פככככככ, כמו כמה מלכלכים פה וצבועים, פככככככ זה לא מילה רישמית בשום מקום,
    וקלעתי בול בתגובתי כלפי אותם שקרנים ועלובי נפש שמסתתרים מאחורי הפכככככ.
    אבל תומר,אני רוצה לדעת, התוכל להסביר מה ההבדל בינך כלמדן אצל "שלושים מורים רוחניים מכל העולם" וביקורתך על שי טובלי? מה ההבדל בינם לבינו, אם לא למדת אצלו אתה לא יודע הלא כן? הוא בסך הכל עוד מורה רוחני אחד במיוחד בעיניי אלה שמעוניינים שיהיה בעיניהם מורה רוחני, ומדוע אתה שטוען שלמדת אצל "שלושים מורים רוחניים" ואף נפגשת עם אותו שי, והחלטת שהוא מורה רוחני פחות טוב מאלה שכבר למדת אצלהם? אם לא למדת אצלו?

    תומר עוד שאלה, מה ההבדלים שאתה מוצא בלימודיך אצל אותם מורים רוחניים, (שכנראה חיפשת לקחת מהם לא מה שהם ידעו לתת, ומדוע שלא תחשוף כמה שיותר מורים רוחניים ותלגלג עליהם ?

    מה הסיפור האמיתי פה? משהו מריח לא נקי פה.

    אהבתי

  19. יש אוסף שרלטנים, כל שרלטן מתעצבן על שרלטן אחר שהוא מפריע לשרלטנותו. בקיצור, אין מה להתרגש מהוויכוח בין כת שרלטנים אחת לרעותה.

    אהבתי

  20. תודה, תומר, שאתה ממשיך לעקוב אחרי ההתרחשויות המרתקות בעולם הניו-אייג' הישראלי לחיוב ולשלילה. אנא, אל תשים לב למי שלוקחים על עצמם לנסות להרגיז אותך או להוציא דיבתך על מנת להרתיע אותך מלהיות כנה באבחונים החשובים שלך.

    הסכמתי על האבחונים שלך על הבדלים בין בין זריף לטובלי ובין גלפו לבין טובלי. לפי דעתי יש הבדל נוסף, והוא שבכל זאת שי טובלי מדבר בשפה אחרת מאלו של שאר המורים הרוחניים. אורן זריף מדבר בשפה קפיטליסטית. הוא דורש כספים על כל מיני השגים פוליטייים או כלכליים שהוא טוען שהיה לו חלק בהם (ליברמן, תשובה). גלפו הולכת לכיוון של טיפול. שי טובלי פונה לסקציה הרבה יותר מצומצמת של הרחבת תודעה בעזרת הרעיונות שלו. אני חושב שמבחינה כלכלית זה הדבר הראשון שמגביל את הרעיונות שלו. בסופו של דבר הם מיועדים לקבוצה מאוד מסוימת בחברה הישראלית. לרוב האנשים אין איך לעכל אותם.

    העניין הוא שאני חושב שלאורך כל הפינות המוזרות שטובלי הגיע אליהן לאורך הדרך, הוא תמיד נותר אדם יצירתי. התוכניות שלו, עד כמה שמוזר לי לכתוב את זה, הן מאוד פסיכדליות בסגנון ובאופי. יש להן איכויות מד"ביות די מעניינות. בו בזמן, הצרה היא שהן מתפרטות ללא הרבה יותר מסוג של פרודיה מניפולטיבית.

    מעניין. מעניין לאן זה הולך. אני חושב שלאורך כל הדרך הזו שטובלי עובר דבר אחד לא משתנה וזה היצירתיות שלו. יום אחד, אם הוא יצליח לצאת מהטריפ שהוא נמצא בו, יחזור לבסיס המוצק שממנו התחיל בתחילת דרכו, ישקם את האמינות שלו ויכתוב איזה ספר על איך הפכתי למורה הרוחני המטורף ביותר בגלקסיה, הוא עשוי אולי אפילו לחזור בגדול.

    כל טוב,
    עידו

    אהבתי

  21. תומר,

    אולי הוא התחלק על השכל אחרי ש"התחבקתם בחדווה" :-) ? בכל אופן, עד היום אינני מבין את התעלומה הזו: בכל הקשור לרוחניות ואמונות, הרבה אנשים שברגיל הם תבוניים ופיקחים בכל דבר ועניין מוציאים את האינטליגנציה שלהם לחופש.

    רענן,

    כשתלמד אצל מורה-רוחני רציני, תדע להבדיל בינם לבין מר טובלי. ממקרא הודעותיך, אני יכול להבין ששום הסבר לא יעזור לך. האם ייתכן שזאת משום שאתה אחד מתלמידיו-חסידיו של מר טובלי הנחלץ בחירוף-נפש ועזוז להגנתו? א' ב' של רוחניות אמיתית הן מנה הגונה של חוש-הומור והפחתה בחשיבות-עצמית. מהראשון אתה כנראה סובל מחוסר חמור ומהשני מעודף שאינו בריא. לתשומת לבך :-)

    אהבתי

  22. תופעה נפוצה בין מי מן חברי-הכתות למיניהן, היא הפ ר א נ ו י ה. ועוד אחת, ילדותית ונלעגת ואשר מבוטאת במשהו כמו – 'אם רבים מלגלגים עליי, כנראה שלא מבינים אותי ואני צודק.'

    פחחחחחחחח!!!

    :-)

    אהבתי

  23. הפוסט הזה בומבסטי באווילותו, ברמתו העלק גבוהה ובקשקושי מגיבים חברים של. תומר לא ענה על שאלותיי ומכאן אני מסיק שהוא לא יודע מה ההבדלים שהוא מוצא מהכרותו עם גוריים מכל העולם כפי שהוא מתפאר בהם בקורות החיים שלו.
    פככככככככ ופוכככככככככ עושה רושם שעדר מלכלכים עילג בשמות בדויים חוזרים שוב ושוב להתקיף אז תגדירו את התופעה, ולא אדם כזה או אחר, אין לי שום קשר לשי טובלי, לא יודע מי זה בכלל, לא התעסקתי עם גוריים מימיי, אבל הפוסט המביך הזה מלמד יותר מהכל על זה שתומר , עידו ועדר שלם של נודניקים מלכלכים ומרגישים נפלא, מבלי שיהיה להם שום טיעון , שום הוכחה, שום עובדות, לא מחקר ולא תחקיר על שי טובלי, אני לא קראתי פה כלום על זה. רק לכלוכים ברמה מביכה
    מתאים לעיתון הארץ לפרסם.

    תרגיעו, אתם עדר עלוב של שנאה.

    אהבתי

  24. אנשים כאלה מעייפים אותי
    ואנשים הנגררים אחריהם עוד יותר מעייפים אותי
    ואני בין כה עייף
    אז אלך להתנחם לי בלימוד עצמאי של איזה חיבור כלשהו
    של פילוסופים או מקובלים קצת פחות מובילים ופופולאריים
    אולי גם בעלי מטען ועומקים קצת יותר משמעותיים

    אהבתי

  25. תודה על התגובה. אתה צודק שבגדול המסר של שי הוא אחר, אבל זה לא שהוא לא ניסה את כוחו גם במשחק הקפיטליסטי. הוא "המציא", אני מזכיר לך, יוגה, אמנות לחימה ורפואה אלטרנטיבית. כנראה פשוט לא היו להן קונים.

    שנטידווה – תודה.

    חץ – אודה לך אם תיתן לינק לאותו מאמר.

    אהבתי

  26. תודה על המאמרים המרתקים שלך על שי טובלי. בתור בן אדם שמאוד מחפש משמעות כל הזמן אבל בכל זאת נותר ספקן הפרשיה של שי טובלי מאוד עניינה אותי.
    אני מבינה מאוד את האנשים שהולכים אחריו ובכלל כאלו שמתמסרים לגוראים או לצורות חיים אלטרנטיביות מפני שהחיים בעולם הפוסט מודרני מאוד מאוד מאוד קשים-מלאי שאלות ללא תשובות. אבל… לדעתי הם גם המתנה הכי גדולה עבור האינדיבידואליסט. אני חושבת שלמי שמחפש משמעות עדיף לפנות למשוררים, לפילוסופים ולסופרים הנהדרים שיש לעולם להציע כי הם אינם מתיימרים לספק אמת מוחלטת או אושר נכסף.
    עלינו להודות כי אושר מוחלט וסופי הוא בלתי מושג ובאיזשהו מקום אפילו אגואיסטי. הרי אם אפרוש כעת לחיים נהדרים בפצ'ממה ואתרגל יוגה כל היום, מה יהיה על אהובי ועל שונאי? כיצד אגמול למשפחתי האוהבת אם אברח ממנה, כיצד אשנה את החברה האלימה והכובשת שבה אני חיה אם אמנע מלהישאר פה ולהשפיע?
    ולאלו שמחפשים אנשים "מוארים"-הביטו סביבכם על הורים שמאמצים ילדים במקום להביא ילד ביולוגי, על אנשים מוכשרים שלומדים חינוך במקום היי-טק. העולם מלא באנשים מוארים… איזה כיף

    אהבתי

  27. ולגבי כתות – ברגע שלוקחים קבוצת אנשים ומבודדים אותם איפשהו, הסיכוי לג'ונסטון 2 גובר.

    אמונה עיוורת אחרי מישהו או מישהי היא עניין רציני ותודה לתומר על העדכון

    אהבתי

  28. האם מעריב משחקים בתומר ובשי כדי להעלות את הרייטינס הגווע עד אימה שלהם, או שיש בין עורכי נרג'י חסיד של טובלי שמשטנקר בכל פעם שמישהו אומר עליו משהו רע? מתי לאחרונה התפרסם טור של טובלי בנרג'י? איך זה שבדיוק עכשיו הוא זחל אל אור החמה, ועימו ארסנל סופרלטיבים כגון "מטומטם" וחאפרי"? אני לא מצפה להרבה מעיתון ברמה הנחותה הזאת, אבל מדור הניו אייג' שלהם הוא עדין המעניין ביותר שאני מכירה ברשת הישראלית – אם מישהו יכול לחדש לי, אני אשמח

    אהבתי

  29. העניין די פשוט:
    טובלי ראה את הידיעה אתמול כמו כל אחד אחר – באינטרנט. הוא התעצבן וכתב תגובה. אני חושב שזה לזכות מדור הניו-אייג' שנותנים לו במה להגיב ולומר את דבריו, מופרכים וחורגים מהאמת ככל שיהיו.

    אהבתי

  30. מהתגובה של טובלי במעריב נראה שהוא אדם רגיל – נעלב, כועס שלא מבינים אותו, רץ למחשב להעליב בחזרה, פגיע, קצת מסכן, חושב שהוא מביא מהפכה קופרניקאית (עוד אחד) ושעור קומתו כשל ניטשה או זרתוסתרא, הוא נביא, איש בשורה, אז בעצם כשחושבים על זה בכלל זאת לא טעית. הוא שוב לא התיעץ עם חייזר התקשורת שלו.

    אהבתי

  31. מזכיר לי את ילדותי הצבעונית במחיצת הוגים-יוגים, אבל אין מה להשוות. לטובל הנ"ל יכולת-המצאה ופתלתלות-ניסוח שמעלים על פני חיוך מפגר של חמש דקות תמימות. בזכותך. תודה.
    זכית למצוות "ושימחת בחגך" או משהו כזה.

    אהבתי

  32. את המטענים האנרגתיים של הנושאים אלו?
    ומדוע שי ממגנט אליו כל כך הרבה ענין ותשומת לב?
    כשהייתי ילדה ריין שיין, רינה שני הייתה נושא לוהט ושם נרדף לחוטפת נשמות
    היום נשמתה עדן מוקירים את זכרה בחמלה
    זו לא ביקורת אלא פשוט שאלה
    לילה טוב וחלומות נעימים

    אהבתי

  33. זו ממש המחשה מודרנית לעבודת אלילים
    עבודת כוכבים
    התבוננות בידע קולקטיבי שקיים
    סינונו דרך פילטר פסיכולוגי סובייקטיבי הניזון מאותו בסיס אינפורמטיבי שיטחי
    הכוונה על הידע החללי שיש לכולנו ממקורות ספרותיים ותקשורתייים
    מה גם שדרך ההתבוננות על ניר בן ארצי אפשר לראות כיצד למשל תופעת השבתאות התחילה
    מדהים באמת ועצוב מצד שני מכיוון שהצורך הבסיסי שלנו הוא להתעלות ולעורר לפתח את האבולוציה האנושית ההכרה והתודעה
    זיגמונד פוריד למשל העלה בשם המדע תורה חדשה המובססת על מיתולוגיה
    הוא שדיבר על האגו במובן של מבנה הנפש
    האגו היא מילה לטינית הבאה לתאר את המושג אני
    תודעת האני
    סחיפת האגו אל דילוזיות קולקטיביות בה אדם מאבד את הספק הבריא והטבעי שלו לסחרור אגוצנטרי נקריסיסתי הסוחף אנשים אחרים
    יש אנרגיה עצומה מאחורי הסחף הנרקיסיסטי
    אולי משום שעומד מאחוריו הדחף לשחרור והתעלות
    רבים האנשים שהדחף והרצון הזה קיים בתוכם
    הם משליכים את הרצון הזה על דמות ומורה
    זו התמכרות רוחנית

    אהבתי

  34. דבר-מה מהותי:
    חוש הומור.
    היכולת לצחוק על עצמו. זה ניכר בתגובתו הפתטית והמתבכיינת ב-nrg, בקישור שהובא לעיל
    הכתיבה הגרועה ביותר שלי התרחשה כאשר איבדתי את ההומור, והטובה ביותר – כאשר הזנחתי את המחשבה על עצמי כ"אהוד" וחשבתי – מי זה לעזאזל הפרנואיד מלא רגשי הנחיתות הזה?

    אהבתי

  35. בעיה גדולה עם אנשים שמחשיבים את עצמם אלוהים או שליחים ישירים שלו: הם רציניים עד מוות. התייחסתי אל זה גם ברשימה. זה קשור לחוסר יכולת לרפלקסיה כפי שאתה אומר, ליכולת להתבונן בעצמנו מהצד. כמובן שכשאתה בתוך קהילה סגורה בה כולם חושבים דומה (כמו הכת של טובלי), המצב מחמיר עוד יותר.

    אהבתי

  36. אהלן תומר
    אינני יכולה להזדהות מכיוון שזה עלול לפגוע בי ובבני משפחתי.
    אני קשורה בקשר משפחתי הדוק למישהי שנמצאת בכת של ריקי שחם (בוודאי שמעת).
    זוהי כת מסוכנת ואלימה מאד. הרבה יותר ממה שפורסם בכתבה במעריב.
    אולי מתאים לך לכתוב עליהם?
    אולי מתאים לך לכתוב על הגן שבאחזקתם ומפרנס את הכת? הגן של דניאל בלב המיין סטרים של רמת השרון.

    אנחנו מנסים ליצור כמה שיותר רעש ובלאגן.
    כדי שאולי, אולי, אולי – אם במקרה ריקי תברח או תשתגע או תכלא – ישובו אלינו אהובינו.

    תודה

    אהבתי

  37. קראתי את הכתבה על ריקי שחם והיא נשמעת מזעזעת ממש (הרבה יותר מטובלי למשל). אני לא יודע עליה כמעט כלום, ולכן כרגע אין לי מה לכתוב עליה, אבל אם יהיה לי האמיני לי שלא אהסס. אני מקווה שמצב ישתנה לטובה בכל מקרה.
    תומר

    אהבתי

  38. תודה לך

    באמת מזעזע מאד
    וגם מאד חמקמק ומתעתע.

    בניגוד לטובלי – ריקי שחם היא אשה חכמה. יכול להיות שאפילו חכמה מאד. ובטח שהרבה יותר מתוחכמת ממנו. מה שמקשה על הזיהוי. בטח זיהוי פשוט של מי שלא מעורב עמוק בעיניני כתות.

    היית רוצה לדעת עוד?
    אם כן אשמח לספר לך. ולהפנות אותך למי שיוכל עוד.

    בכלל מעניין אותך לעשות מין תחקיר כזה?

    אהבתי

  39. אתה כותב הרבה דבריםשאנשים חושבים
    אבל יש בכך סיכון גדול שאולי אתהלא מודע לו
    בלי קשר לתוכן הדברים
    הוצאתלושן הרע ודיבה
    לכתוב שקרן וכו?
    תכתוב על החומר העיוני לא על האדם !

    אהבתי

שקלא וטריא