שרי אריסון מתקשרת

ודאי שמתם לב שבסוף-השבוע נפל דבר בתולדות הניו-אייג' הישראלי. שרי אריסון בישרה שהיא מקבלת מסרים "ישר מלמעלה". אכן, רצף הראיונות ומסיבות העיתונאים שנתנה המיליארדרית לרגל צאת ספרה "לידה" חשף את האני הפנימי שלה לעיני כל, ולא כולם התרשמו לטובה. הראיונות בידיעות אחרונות ובערוץ 2 הציגו אשה בעלת צביון רוחני ניו-אייג'י די סטנדרטי, ובכך כזה שאינו ממש מעניין. אלא שמשום שאריסון היא אחד האנשים החזקים והמשפיעים במשק הישראלי, דבריה עוררו תהודה רבה.

תהודה זו היא שמעניינת באמת בסיפור הזה, אך כדי להבין במה דברים אמורים אביא מדבריה של אריסון בראיון שנתנה לאמירה לם. הראיון, ראשית, רצוף כולו ססמאות ניו-אייג'יות מוכרות. כך מדגישה אריסון כמה פעמים שהיא "לא מצטערת על כלום" מכיוון ש"לכל מעגל בחיים שלי יש תפקיד". היא בכלל "מאמינה בקארמות ומאמינה שצריך לסגור את הקארמות", ולכן גם הנישואין עם עופר גלזר היו בסופו של דבר ברכה.

מאידך היא מאשימה את אנשי בנק ישראל, איתם נקלעה לחיכוך מתוקשר לא מזמן, שהם לא מבינים את החזון שלה, מפני שהם תקועים ב"עולם הישן", אך מיד מדגישה ש"לכל אחד יש את הבחירה לשנות את דרכו בכל רגע. אני מקווה שזה ישתנה". מהסבל שלנו יש כידוע להרפות, ולכן העובדה שלא הצליחה לחסוך מילדיה חוויה של גירושין היא "כאב ששיחררתי".

כל אחת מהאקסיומות הרוחניות הללו מוכרת כמובן, ומהווה חלק מהפסיכולוגיה העממית (folk psychology) הרוחנית שהשיח המרכזי בישראל כבר קיבל ועיכל מזמן. אלא שמכאן ממשיכה אריסון אל מחוזות שונים לחלוטין: לראשונה מודה אריסון שהיא עצמה מתקשרת. על פי דבריה מאז שהיתה ילדה היא מקבלת "תמונות ומסרים מילוליים", ובין אלה רמזים מקדימים על אירועים שעומדים להתרחש.

אני חוויתי מראש [ודוק: חוויתי, לא חזיתי], למשל, את מה שקרה לאריק שרון, והתחלתי לבכות ליד החברים שלי, אבל הם לא הבינו […] לפני כמה חודשים, למשל, קיבלתי מסר שהולך לקרות משהו עם המחשבים, שהם הולכים לקרוס. […] אז באתי לדני [דנקנר, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים] ואמרתי לו: 'תשמע, אני מרגישה לא נוח כי הולכים לקרוס המחשבים בבנק הפועלים, תעשה בדיקה'. שבועיים אחרי כן קרסו המחשבים.

נניח לשאלה מדוע לא הצליחה הבדיקה למנוע את הקריסה. העיקר הוא שאריסון, אחת הדמויות הציבוריות החזקות בארץ, למעשה מכריזה על עצמה כמתקשרת. ולא רק זה: אריסון מרגישה שהיא "בעניין הזה מובילה משהו, אבל העולם יגיע לשם", כלומר שיש לה תפקיד, והוא הבאת גן-עדן עלי אדמות: "עידן הכוחניות, המניפולציות, המלחמות, זה עולם שהולך ומת, זה לא יהיה יותר"; "אין לי ספק שהדברים בעולם ילכו וישתנו, כמו שבתוכי כבר התחולל השינוי העצום הזה". שרי אריסון כמשיח הניו-אייג'.

אז מה היה לנו כאן? ראשית נראה בעליל שהניו-אייג' בישראל, שנמצא בתרבות המרכזית כבר כחמש-עשרה שנה, חווה בסוף השבוע הזה קפיצה (קוונטית כמובן) למרכז האליטה הישראלית. בראיונות השונים יוצאת למעשה אריסון מהארון הרוחני ומכריזה על עצמה כמתקשרת ופחות-או-יותר-מוארת. הדברים, כאמור, עוררו ומעוררים רעש תקשורתי לא קטן, והשאלה המעניינת היא האם לבד מזעקות השבר וההתייחסות הצינית לדבריה, תתעורר מחאה אמיתית כנגדה.

הניו-אייג' הוא מעצם טבעו מערך תרבותי שובר היררכיות: כל אחד יכול להיות בו נביא, כל אחד יכול לייסד דת, כל אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה ולהיות חבר באיזו דת או כת שהוא רוצה. מקור הסמכות עבור האינדיבידואל הניו-אייג'יסט הוא אך ורק האינדבידואל הניו-אייג'יסט, כלומר הוא עצמו ופנתיאון תובנותיו וחוויותיו. כרגיל בחברתנו הפוסט-מודרנית אין עם זה שום בעיה, וכולנו שמחים לתת לכל אחד לעבוד את אלוהיו או אליליו כמיטב הכרתו.

הבלגן מתחיל כאשר תפיסת-עולם א-היררכית שכזו נפגשת עם מערכת שבה עדיין חשוב לנו, אפילו בעידננו הפוסטמודרני, לשמור על היררכיות ברורות. מערכות כאלו הן למשל הצבא או הכלכלה, ועל כן אם לדוגמא יגלה הרמטכ"ל שהוא מקבל הערכות מודיעין מקוראת-בקפה, הדבר היה מטריד את הרוב המוחלט של אזרחי ישראל.

לכן כאשר אריסון מתוודה שהיא שומעת קולות השאלה המעניינת אינה זו העוסקת בבריאותה הנפשית או בהשגתה הרוחנית, אלא במידה בה דבריה יעוררו חוסר נוחות בקרב הציבור: האם התרעומת הציבורית תאלץ אותה לחזור בה מדבריה? האם אנשים יתחילו לסגור את חשבונותיהם בבנק הפועלים? או האם לבד מהרמת גבות וגיחוכים עולם כמנהגו ינהג? במילים אחרות, עד לאיזו דרגה בהיררכיה החברתית-מדינית ישלים הקונצנזוס הישראלי עם מפגן בוטה של חוסר רציונליות?

נכון לרגע זה נראה שדבריה של אריסון לא הפילו את השמיים. אף בעל סמכות לא קרא לבחון את יחסיה עם דירקטוריון הבנק שלה, ציבור בעלי החשבונות לא נכנס להיסטריה, ומניית הבנק בכלל עלתה אתמול ב- 1.59%. על אף התדהמה המופגנת והציניות שבה התקבלו דבריה בתקשורת, אנשים "רגילים" שאני דיברתי איתם גילו אהדה לדבריה, גם אם לא האמינו שהיא אכן חוזה עתידות. 

תגובות אלה מעידות יותר מכל עד כמה בישראל 2009 ההיגיון הניו-אייג'י, גם אם אינו מובן מאליו, בהחלט מובן, עד כמה התקשור עם ישויות רוחניות וההכרזה על מהפכות תודעתיות הפכו לדבר שמדי פעם "אנשים עושים". ראיונותיה של אריסון בימים האחרונים ודאי הציבו רף חדש בכל הנוגע לכניסתו של הניו-אייג' למיינסטרים, אבל ניתן בהחלט לקבוע כי יש לה תרומה ארוכת שנים לפרוייקט הזה, שלדעתה מקרב את הגאולה עליה היא מדברת. אין ספק שמגיע לה על כך, בהתאם להשקפה, קרדיט או גינוי. לי אישית דווקא חשוב לשמור את שתי הרגליים על האדמה העובדתית ואין לי הרבה סבלנות למתקשרים למיניהם, אבל היי, זה כנראה פשוט משהו שאנשים עושים.

מבחר מאמרים על תקשורי אריסון

שי גולדן שואל האם אריסון שפויה 

שרון שפורר חושבת שמדובר ב"מסרים מבהילים" 

אורן פרסיקו (כן, אחי היקר) כותב על הצנעת המימד הרוחני בראיון בידיעות

חנוך מרמרי תוקף את הטיפול התקשורתי בתקשורים

לילך סיגן שואלת על החוכמה התקשורתית של הוידויים של אירסון 

שירי לב ארי סוקרת את הספר

שני הציטוטים הבאים 

את הספר, אגב, חותמת אריסון: "תודה לעולמות העליונים, למדריכים ולמלאכים. תודה לאלוהים".

אריסון מתייחסת בספר בהרחבה גם לתורות הרבות שלמדה וטופלה בהן. בין השאר היא מזכירה "קורס בניסים", לידה מחדש, הילינג, שיטת סילבה, העלאת תדרים, הפורום, שיאצו, דיקור, צ'י-קונג, רייקי, קבלה ומדיטציה קבלית.

וסיכום כל הראיונות כאן מפי רן רימון והדס מגן 

ראיון לערוץ 7 בו אריסון מגלה שהיא "מחוברת ליהדות", וגם מעבר אליה 

סיכום כללי ודברים בוידאו ממסיבת העיתונאים 

 

[הרשימה (ללא הלינקים) התפרסמה אתמול באתר מעריב. באותו פרסום תמצאו גם הספד שלי לקן וילבר כפילוסוף רציני והמלצה על ספרו החדש של עידו הרטוגזון. ואחד הטוקבקים תחת המאמר במעריב נכנס הישר לתחרות התגובה האהובה עלי בכל הזמנים. הנה:

 

 

 

לבד מזה, עוד התפתחות חשובה השבוע: הרב אליישיב פסק שיהודים חילונים אינם "תינוקות שנישבו", כלומר אותו טריק הלכתי שהכשיר את אי-הריגתם על ידי יהודים אורתודוקסים.

וגם: סדרה של שלוש כתבות רחבות היקף על כת הסיינטולוגיה מהימים האחרונים, הבנויות על עדויות של סיננטולוגים בכירים ש"ערקו" –1, 2, 3]

29 תגובות

  1. כבר לפני 30 שנה או יותר, עם הצטרפות עופרה שטראוס לפיזיקל אימורטליטי. אני לא חושבת שקרה כאן שום דבר, חוץ מפדיחה נוראית של אריסון והחברות שהיא מנהלת, מבלי שתהיה מחוברת לכישוריה הקוגניטיביים (?) על מנת להבחין בפדיחה. שום "נפל דבר" – היום השיח הניו אייג'י מחובק פחות משהיה בשנות השמונים.

    אהבתי

  2. אני לא מסכים איתך פעמיים. ראשית, יש הבדל בין הצטרפות לקבוצה ניו-אייג'ית, דבר שאצל אריסון נעשה כבר מזמן, ולא פעם אחת, לבין הצהרה על כך שאתה עצמך מתקשר. זאת ההתפתחות הדרמטית (כאשר הדבר יוצא מפי דמות בסדר גודל כזה).

    שנית, האם את באמת חושבת שהניו-אייג' היות מחובק פחות מאשר בשנות השמונים? אני חושב להפך, שהיום הוא אפילו נלקח כמובן מאליו במידה מסויימת. רק לשם דוגמא, ראי את מרפאות "הרפואה המשלימה" שפותחות כל קופות החולים כאילו זה ברור שלצד רפואה שמוכחת על ידי המדע צריך לתת לפציינטים אפשרות לבחור טיפול בכל מני אופציות שאחדות מהן אינן יותר מתרופות סבתא. עוד דוגמא: מספר מקומות העבודה שלצורך קבלה על המועמד לעבור "איבחון גרפולוגי" רק הולך וגדל, וגם זה נחשב עניין שהוא מובן מאליו (למרות שאין לגרפולוגיה שום ביסוס מדעי).

    אהבתי

  3. רפואה משלימה זה לא ניו אייג'. גם אבחון גרפולוגי אינו ניו אייג', ודווקא בשנות השמונים הוא היה יותר פופולארי מהיום, שכן מכוני האבחון גזלו ממנו נתח רציני. אני ערה לתנודות הללו בשוק כבר שנים ודבריך מוטים לדעתי ע"י נקודת מבט שיפוטית במקום צופה (ולא שבחלק מהשיפוטים אני לא מסכימה אתך).

    אהבתי

  4. לדעתי שרי אריסון זקוקה ליועצי תדמית או בכלל ליועצים. שרי אריסון לא הייתה צריכה לדבר כפי שהיא דברה בראיון בערוץ 2. ואני חושבת שהיא דברה ככה בגלל שאין לה יועצים טובים שייעצו לה איך להופיע בראיון וגם ייעצו לה מה לומר ומה לכתוב בספר על חייה.
    לגבי טלפתיה ושמיעת קולות. אין לזה הוכחות מדעיות היום. אבל כל אחד מאיתנו נדמה לו מידי פעם שהוא קורא מחשבות… שנגלה לו משהו ושהוא חוזה את העתיד, ובאמת הוא מידי פעם חוזה משהו והדבר הזה אכן מתרחש. והסיבה היא בגלל שיש הרבה גורמים הגיוניים וגם לא הגיוניים שפשוט אין להם סיבה. תמיד מעלים כל מיני מושגים ממכניקת הקוונטים וכל מי שעושה זאת לא מבין קוונטים בכלל. בנוסף, העולם שלנו הוא כל כך מסובך. פעם מדען אחד אמר: שאנחנו יודעים על העולם רק את הזנב שלו ואת שאר הגוף של החיה אנחנו פשוט לא יודעים מהי.ולכן יש המון דברים לא מובנים שקורים לנו ואנחנו הרבה פעמים משייכים אותם לתופעות על-טבעיות, אבל לא בטוח בכלל שזה ככה, ולא בטוח שיש תופעות על-טבעיות. יכול להיות שמעבר לפינה ישנם חוקי מדע המחכים להתגלות. אי אפשר לדעת האם זה באמת ככה… ולכן ישנן כל מיני תופעות שקורות לנו ואנחנו לא מבינים למה הן קורות לנו ואנחנו מפרשים אותן כעל טבעיות ולמדע אין היום הסבר לתופעות האלה.
    אבל ליושב ראש בנק הפועלים לא רצוי לבוא ולדבר בפני האומה על תופעות על טבעיות כי זה מתפרש לא טוב ויוצר חוסר אמון.
    גלי שכותבת עכשיו שורות אלה (וכתבה אותם גם בתגובה אחרת) יכולה לבוא ולדבר על תופעות על טבעיות ואז יאמרו: היא קצת מרחפת או משוגעת, ואולי היא קראה קצת מאמרים מדעיים או לא בנושא וכולי. אבל גלי (לצערה אולי…) היא לא מנהלת שום בנק… ושרי כן!

    אהבתי

  5. אני מבין שיש לך הגדרה משלך למונח "ניו-אייג'". בסדר גמור. על פי ההגדרה שלי מדובר (רפואה משלימה, גרפולוגיה) במופעים שונים של אותה תופעה תרבותית. ולגבי השיפוטיות שלי, אם גילית דרך לצפות במשהו בצורה אובייקטיבית לחלוטין, אשמח אם תגלי לי.

    אהבתי

  6. מדבריה של שרי אריסון. לא לה, לא לבנק, ובודאי לא לחברה הישראלית.
    אם כבר, הגיע הזמן שמישהו יטלטל את המערכות ההיררכיות והמנגנונים הממסדיים – שלטוניים ופרטיים כאחד. אני דווקא לא הייתי מתנגד אם אהוד אולמרט, למשל, היה מתקשר ישויות כלשהן לפני מלחמת לבנון השניה ומחליט, בעקבות המלצותיהן, שלא לצאת למלחמה. משפחות שכולות רבות היו מעדיפות אף הן.
    אבל כמובן, הוא הסתמך על יועצים "רציונליים" ומומחים בתחום, שהחברה הישראלית אוהבת לסמוך על דעתם. התוצאות הטראגיות ידועות.

    אם מישהו (הרמטכ"ל?ראש המוסד?) היה מקבל בתקשור את מקום שביו של גלעד שליט, וצה"ל, בפעולה נועזת בעורף האויב היה משחרר אותו לחופשי, אף אחד לא היה אומר שהממסד הבטחוני הישראלי איבד את שפיות דעתו.

    דיווחים במדורי הרכילות על פוליטיקאי או איש עסקים שנפגשים עם הרב רנטגן או הרב X, ומקבלים מסרים – עוברים בקלות, אפילו עם חיוך וההערכה. אבל כשאישה (=שרי אריסון) מודעת לעצמה, ברוכת כשרונות ומצליחה מודה בפה מלא שנוף עולמה הוא מעבר לתודעת האגו המצומצמת – מיד קמים עליה כל הרציונליסטים והמלעיזים.

    אז נכון, יתכן, וכדברייך גלי, היה כדאי להתנסח אחרת, אולי להצניע את הרעיון התקשורי ולחדד את עקרון קבלת האחריות האישית והמנהיגותית (כיו"ר בנק הפועלים). בל נשכח שבצד כל המסרים שגברת אריסון מקבלת קיימת תמיד יכולת ההחלטה שלה! העובדה שהיא מקבלת מסרים אינה אומרת שהיא גם עוקבת אחריהם ללא כחל ושרק. התקשורים הם רק עוד מקור השראה.

    ראיתי את הריאיון בערוץ 2 וקראתי בידיעות ולא מצאתי שגב' אריסון רואה בעצמה איזו כוהנת משיחית. דווקא התרשמתי שמדובר באדם כאחד האדם, כן, ישיר, אוהב ומודע. הרצון שלה לשנות את העולם מאפיין כל ניו-אייג'ר בתחילת דרכו. נו, שויין, גם מזה היא תיגמל, אבל מכאן ועד משיחיות נוסח הרבי מלובביץ' המרחק גדול.

    נ.ב.
    גילוי נאות – אין צורך בגילוי נאות. זה למען הסר ספק. איני מכיר את גברת אריסון איני מועסק שלה או נמצא באיזה קשר עם מישהו מהסביבה העסקית (ולבטח לא האישית) שלה.

    אהבתי

  7. מי הם לקוחות בנק הפועלים? אני, אתה, דוקטור, פרופסור, קופאית, מורה, עוזרת בית, פועל, יהודי, ערבי, כלומר: כולנו. כמו שכולנו גם לקוחות הבנקים האחרים במדינה.
    ולכן כתבתי שליושב ראש בנק הפועלים לא רצוי לבוא ולדבר בפני האומה כולה על תופעות על טבעיות, כי זה יכול להתפרש לא טוב וליצור חוסר אמון.
    אתה לא היית מתנגד אם מישהו היה מתקשר עם ישויות מסוימות, אבל עוד אלף אנשים אחרים יכולים לראות בזה שגעון. זה לא דבר שהוא מוסכם היום בקונסנזוס כמו הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה ושאר המדעים. ומכיוון שזה לא מוסכם, כאשר מדברים בתקשורת על ישויות על טבעיות זה יכול להתפרש כחוסר אמון, וזה עלול לערער את אמון הלקוחות בבנק.
    הבעיה של אולמרט היא אחרת: הוא פשוט אידיוט…
    אם כבר מדברים עליו… ולצערנו רבים סבלו מזה ושלמו מחיר כבד.

    אהבתי

  8. ולא אתפלא אם תאבד את הבנק או שליטתה בבנק תוגבל ע"י סוג של אפוטרופסות מטעם המדינה. (אם זה טוב או רע ללקוחות אני לא יודע, אני לא לקוח בבנק). אני מסכים עם דוד שהעובדה שהיא בוחרת לתאר את הקולות הפנימיים איתם היא מתייעצת (יכול להיות שאלה גלי המחשבה שלה, יכול להיות שאלה ישויות שהוריש לה אביה, קטונו מהכריע) בתור 'ישויות' לא בהכרח עושים את החלטתה גרועה יותר מאחרים שמתייעצים עם מי שהם מתייעצים.
    מה עוד שאני בטוח שגם בכירים אחרים מנהלים את התהליך המחשבתי שלהם תוך אמונה שהם לא לבדם בתהליך (מה עם כל חובשי הכיפה המאמינים בתקשור מתמיד עם החייזר אלוהים?) אבל הם חכמים להגדיר את זה במלים מקובלות או כמו שגלי אומרת יש להם יועצים, או שפשוט הם לא אטרקטיביים בשביל התקשורת המתמקדת בצעקני, ולכן אף אחד גם לא שואל אותם במה הם מאמינים.

    אהבתי

  9. נראה לי שהבעיה (שלי לפחות) היא לא עם זה שאריסון מתקשרת עם מי-שלא-יהיו (כשהרטוגזון משוחח עם רוחות של כל מיני פטריות, לא נראה לי שזה מפריע לך, ולי בטח לא), אלא עם תוכנם של המסרים שהיא מקבלת מהם, או לפחות עם אופני הפעולה שהיא בוחרת בעקבות אותן הנחיות.

    אבל אולי צריך להסתכל על זה אחרת: האם שרי אריסון בכלל מסוגלת, ממקום מושבה המולטי-מיליארדרי, לקום ולהניע שינויים של ממש בעולם "הכוחניות, המניפולציות, המלחמות" שהיא ואנחנו נטועים בו כל כך חזק? האם בכלל משנה אילו מסרים היא מתקשרת מלמעלה?הרושם שמתעורר הוא שגם היא, כמו כולנו, היא בסך הכל שפחה נרצעת של המשבצת החברתית ("בעלת הון") שבתוכה היא יושבת, ושיש לה מעט מאוד כוחות, גם אם תרצה, לפרוץ את מגבלות המשבצת הזו.
    יש לנו דרך לעזור לה?

    אהבתי

  10. וכורך אותם בסטריאוטיפ ניו אייג'י. רפואה אלטרנטיבית היא אולי ניו אייג', אבל רפואה משלימה היא לא. יש אבחנות ברורות של תחומים, מחקרים וביסוסים מדעיים. עצם הסטריאוטיפיזציה וההכללה, לצד הערתך לגבי הרגליים על הקרקע, הם מתכונות של עמדה שיפוטית. לא שאני לא מסכימה אתך, בחלק מהדברים, אבל יש לי בעיה (זה לא אתה, זו אני) עם השטחה "ספינולוגית" והטיה כזו של מציאות מורכבת.

    אהבתי

  11. אבל אני באמת חושב שאתה מייחס לאמירות האלה חשיבות רבה יותר מדי, ותורם בכך לקרקס התקשורתי. כאילו זאת הבעיה עם שרי אריסון. כאילו שהבעיה של רייגן היתה שהתייעץ באסטרולוגים.
    מצד שני, יכול להיות באמת שההתקבלות של הדברים בציבור הרחב מעידה על האחיזה העזה של השיח הרוחני הוולגארי בקרב הציבור הזה. אבל כדי להגיע למסקנה כזו אתה צריך לדבר עם יותר מכמה אנשים שאתה מכיר…

    אהבתי

  12. טוב שאתה כותב על זה, ואהבתי גם את העמדה שלך. אני כמובן מחזיקה בדעה שונה לגבי המניפולציה או המקרו מניפולציה שמאחורי חלק מפרקטיקות וכתות הניו אייג…כבר היינו שם.

    השאלה שחייבת חשיפה וביקורת היא עד כמה קבלת ההחלטות של אנשי ציבור, אנשי מקצוע חשובים (צבא, כספים וכולי) עצמאיים או נשלטים בהחלטות ועד כמה השליטה הפסיכולוגית של כת או גורו היא צינור עוקף, סודי ולא תקין, של החלטות חשובות.
    כידוע, ולא תהא זו פעם ראשונה שאומר זאת, התופעה קיימת בגדול, חמורה ואינה תמימה אלא מווה צינור השפעה עקיף על צמתים מרכזיות.
    יש לדרוש מפקידים בכירים, נבחרים, שופטים וכיוצב אנשי מפתח לחשוף בכתב בצורה שלמה את השייכויות הכיתתיות שלהם בציבור ולהסבירן. הדבר נעשה בחלקו במדינות אחרות, כמו אנגליה לגבי עובדי מערכת המשפט למשל, ולא בכדי.

    אהבתי

  13. כרגיל, תומר תיאר במוחשיות את האופנים בהם חותר הניו-אייג' מעצם מהותו תחת כל היררכיה שהיא. העלאת אידיאל החיבור לעצמיות האדם וההתעלמות מהצורך ביציאת האדם מעצמיותו על עבר הטבע החומרי והאנושי – משנים מן היסוד את תרבות המערב.
    ראוי לשים אל לבנו כי מה ששרי אריסון עשתה בשבוע שעבר לכלכלה עושים מחפשי רוחניות אנטי-אורותוכסים כבר שנים. אך כפי שתומר הבחין היטב, הרי הדת נתפסת לכתחילה כתחום פרוץ לתחושות. מה שאין כן, הכלכלה האמורה להיות תחום רציונלי-הייררכי-אובייקטיבי ככל האפשר.

    ורק שני הערות לי:
    1, במסגרת הלינקים צריך היה להביא את רשימתו האירונית-פארודית היפה של יוסי שריד בבלוגו.
    2, למרות שעפר אני תחת רגלי תומר ידידי הרי את עניין ההיררכיות הוא למד ממני. מצפה אני אם כן כי תומר יודה בראשית רשימתו לתלמידיו יותר מכולם ולי יותר.

    אהבתי

  14. לדוד: אתה אומר שלא היית מתנגד אם אולמרט היה מוותר על היציאה למלחמה כתוצאה מהתקשרות עם יישויות כאלו ואחרות – אבל בפועל, מה עשתה אריסון בכל המידע שלדבריה קיבלה?

    היא טוענת לידע מוקדם על הצונמי, המשבר הכלכלי ונפילת מחשבי הבנק, ובאף אחד מהמקרים לא עשתה שום פעולה מונעת. המחשבים נפלו, המשבר הכלכלי פגע בבנק בדיוק כמו בכל בנק אחר. היא אומרת שיש לה תפקיד חשוב כמובילת השינוי, אך למעשה לא עשתה דבר, למעט הוצאת ספר אחד מיני רבים בנושא הניו אייג' שנמכרים לצדו בחנויות. היא ממשיכה ומקשקשת ארוכות על השינוי העמוק שערכה בגישת הבנק, שהלקוח הוא "שותף" ולא לקוח – אך העמלות הגבוהות מוכיחות אחרת לגמרי. בינתיים כולנו, הספקניים, נחשדים ברוע ובחוסר הבנה, אם זה בגלל היחס להצהרותיה התמוהות ואם בגלל החשדות בבעלה לשעבר.

    שרי אריסון תמיד הצליחה להפוך את יחסי הציבור שלה כנגדה. הפעם יותר מתמיד.

    העובדה שמאות אלפי לקוחות לא רצו למשוך כספיהם היום בבוקר מהבנק לא מעידה מאום על יחס מקבל לניו אייג'. זו תקופה כלכלית קשה ואתה לא מזיז את חסכונותיך במהירות בגלל גחמה כזו או אחרת מבנק מבוסס וחזק יחסית בארץ, כשכלכלת העולם כולו קורסת מסביב.

    אהבתי

  15. אבל אהרן בהחלט חידד עבורי את עניין ההירככיות. תודה לך אהרן, על תרומתך לחקר הניו-אייג'.

    ועוד שני לינקים מבדרים במיוחד מהיום:
    אורן זריף מכריז ששרי היא אכן אושיה רוחנית:
    http://mymoney.nana10.co.il/Article/?ArticleId=645363&sid=130
    "אם אני הייתי סובל מכל בעיה [כך זריף], נפשית או פיזיולוגית, הייתי מבקש ששרי תניח את ידיה עלי ותפעיל כוחותיה, היות והם אדירים ברמות שלא ניתן לתאר."

    ובמאקו עשו סקר מיסטיקניות על השאלה "האם שרי היא אכן אחת משלהן", וכולן אמרו שכן:
    http://www.mako.co.il/spirituality-newage/more-bonfire/Article-a2139a04ad20221004.htm&sCh=44460a2610f26110&pId=1950692751

    אהבתי

  16. מאד יתכן שהיא גדלה במשפחה כיתתית או מעין כת משפחתית, אמה רעיה שטראוס היתה מעורבות עמוק בכת ניר בן ארצי, וממה שזכור לי מן העבר הרחוק עליה ועל בן זוגה הראשון, דן להט, האפשרות הזו מאד מתחזקת. הבעיה במקרים האלה שהצאצא למשפחה כזו לכוד בדפוס חיים כיתתי וימצא כבר את הנישה לממש את זה. הכתוח של "המעמדות העליונים" עסוקות כמובן בעיקר באיך לשאוב כסף מאנשים שהם תופסים כנחותים להם וכמי שנועד לשמש להם מזון.

    אהבתי

  17. רובנו צריכים לעבוד שנים רבות כדי להגיע להשגיים חומריים כלשהם.
    כשאת הבת של טד אריסון, זה קורה כבר בלידה.

    אהבתי

  18. "ההנהגה האישית היא של כל אחד מאיתנו. כל אחד יכול להפוך למנהיג העולם האישי שלו. משימתנו היא לפקוח עיניים ולבחור בטוב, לא בפחד. זו צריכה להיות משימתנו. אני מאמינה שכל העסקים יהיו חייבים להשתנות כדי להצליח. אנשי עסקים לא יוכלו להיות קרים ושכלתניים ומנותקים. שום דבר לא מנותק. הכל קשור. ברגע שהשכל והלב יעבדו בתיאום תיווצר כאן כלכלה חדשה. היא לא תיבנה רק על מניפולציות ואגו ולא תסתכל רק על שורה תחתונה של רווח. היא תתבסס על חירותו של כל אדם אך כדי להגיע לחירות כזו, על כל אחד מאיתנו ליצור טוב בתוך עצמנו".

    אהבתי

  19. אני חושבת שלצד ההתפתחיות הטכנולוגיות המזהירות בתחום התקשורת והטכנולוגיה כשבני האדם הגשימו את הבלתי יאמן, יש מקום לרתום את היצרתיות האמונה האהבה הדמיון והאמפתיה כדי ללמוד ללמד ולפתח חברה מתקדמת יותר ברמה הרגשית שלה.
    זהו אתגר, המודל הישן של העולם שלנו לא מתפקד. יש יותר כאוס מצד אחד ורצון אמיתי וכן לבצע שינוי המבוסס על עקרון ההדדיות
    העתיק
    ואהבת לרעך כמוד
    אפשר ורצוי אולי לבחון ולפתח מודלים חדשים המובססים על יסודיות מוסריים מוכרים ושגורים כל כך, אך כמעט לא מיוזמים-מיושמים ברמה הפרקטית מכיוון שההגדרות "לעסקים טובים" למשל שגויות מיסודם.
    מי שעושה רווח על חשבון משהו אחר, הוא לא איש עסקים טוב, אלא איש עסקים אגואיסט
    חייבים לפתח מערכות תמיכה מרחביות הרואות את היתרון בהתחשבות הדדית לטווח הארוך ,
    כל המשבר הכלכלי בארצות הברית לא היה מתרחש, אם לאותה קבוצה של מנהלי בנקים הייתה אחריות הדדית ומודעות להשלכות לטווח הרחוק
    אם לא היה מתרחש המשבר הכלכלי, התרמית חסרת התקדים של מיידוף לא הייתה מתגלה רבים וטובים מבינים וחכמים היו אומרים לו אמן, סוגדים לגאונות העיסקית שלו.
    יותר מידי מתרשמים מההבטים החיצוניים, לא קשובים באמת .

    אהבתי

  20. בסה"כ שרי אריסון אימצה לעצמה מערכת מושגים החורגת מהשדה התרבותי-חברתי שאליו היא משתייכת. בכל שדה יש ישויות מטא-פיזיות. בשדה הכלכלה, הבנקאות וההון הגדול הישויות המקובלות הן "מכפיל הרווח", "שווי השוק" ו"הריבית הבנקאית". מדובר בישויות שהן לחלוטין מובנות חברתית אבל נתפסות כאובייקטיביות ולכן כבעלות עוצמה רבה והשפעה טוטאלית (ולעתים פטאלית) על חיי האנשים. במקום יישויות אלו היא בחרה בכאלו המשתייכות לשדה חברתי-תרבותי אחר לגמרי – זה של הרוחניים והמתקשרים למיניהם שבו ניתן למצוא "עולמות עליונים", "מלאכים" "היקום". בכך היא שברה את חוקי המשחק בשדה אליו היא משתייכת, אך על כך יסלחו לה כי בידיה הון כלכלי וחברתי (שיוך משפחתי) שמאפשרים לה לבצע "עבירה" שכזאת על חוקי המשחק. תדמיינו לכם בנקאי צעיר, בוגר כלכלה שהיה עושה עבירה דומה – לו לא היו סולחים.
    בכל אופן – אם הייתי המורה הרוחני שלה הייתי מייעץ לה להיצמד לישויות המטאפיזיות מהקבוצה הראשונה. הן הרבה יותר עצמתיות והסגידה להן הרבה יותר מתגמלת.

    אהבתי

  21. פעם גם לא האמינו בבינת מחשבים ובהגעת האדם לירח, לידיעתכם מתקשרים ניחנו ביכולות אנרגטיות נהדרות שמאפשרות קבלת מסרים ברורים ונכונים לעזרת האדם ו\או היקום. גב' אריסון כבר הוכיחה שהיא רציונלית ואשת עסקים ואין הדברים נוגדים אחד את השני ההיפך הוא הנכון בכולנו אנרגיה של אור שקיבלנו מהאור המקור שקוראים לו בשמות שונים ולמעשה הכוונה לאלוקים למתקשרים יש חיבור חזק יותר. הדרך של שרי היא חיובית, מודעת, חכמה, מציאותית. והלוואי שירבו כמוה, היקום יהיה נפלא יותר ובריא יותר בינתיים אנו רואים קריסות של עסקים גדולים דווקא בגלל אנשים שהם לא כמו שרי אריסון אז זה אומר דרשני-כנראה שעד כה ההתנהלות הרסנית וצריך התנהלות טובה שתביא שגשוג ומאחר ודומה מושך דומה הדרך החיובית של שרי היא הנכונה

    אהבתי

  22. פעם לא האמינו הגעת האדם לירח?
    פעם הוא אכן לא הגיע לירח!
    אבל אני בטוח שהוא הגיע לשם בזכות מהנדסים שהיו מחוברים לאנרגיה של אור.

    אהבתי

  23. לדעתי הגברת אריסון יכלה לבצעה תרגיל יחצ"ני יותר מתוחכם ואינטלגנטי כדי למשוך תשומת לב מאשר להשתמש בקלישאות ניו-אייגיות מעוכות עד כדי דייסה נוזלית בשנים האחרונות.
    היא הציגה את עצמה כמו עוד ילדת שמנת מפוטמת ומפונקת שאימצה לה משחק חביב של מיסטיקנית כל יודעת ואם רחמניה לאנושות – כאשר הכל בה לידי ביטוי בפופוליזם זול וחוסר הבנת מציאות אותה היא מתיימרת "לרפא".

    אהבתי

  24. מה שמעניין אותי בהיבט הזה של שרי אריסון הוא המשמעות האוניברסלית.

    יש פתיחות רבה יותר וזה יפה ומרומם כשלעצמו.

    עלינו כיתה אנו מוכנים לשמוע דברים אחרים. גם אם הם אינם בהרגל שלנו.

    מה שאני שואלת את עצמי הוא: האם הפרסומים והחשיפה מקדמים את שרי אריסון עצמה. מההיבט האישי/פנימי/רוחני שלה.

    העובדה שהמחשבים בבנק נפלו בזמן מסיבת עיתונאים שערכה הינה סימן שאלה שיש לבדוק.

    בסה"כ כל הכבוד לה על האומץ, על החשיפה, על ההסכמה להיות שונה ומי שהיא.

    מסכימה עמך תומר שיש בעייתיות בכל הנוגע לחוסר סבלנות כלפי האחר. מי שלא הולך "בדרך" זה במרכאות כי כולנו בדרך בין אם נרצה בכך או לא.

    מצד שני ממש בעייתי להעביר תכנים רוחניים או פנימיים במילים. ואת הכתוב ממש קל לעוות ולקחת למקומות שהכותבת לא התכוונה אליהם.

    לבסוף השאלה המהותית מבחינתי הינה האם זה מסייע לה והאם זה תורם לעולם?

    תודה לך תומר על המאמר

    אהבתי

  25. אין זה משנה מי הוא מקבל המסרים, אם עשיר או עני,יפה או מכוער.
    מה שחשוב שיבין איך להעביר את מה שהוא מקבל מישויות, מלאכים או הנשמה שלו עצמו.
    צריך להבין שתיקשור זה דבר מאוד מורכב מחיבור לאני הפנימי, חיבור לאני עליון-נשמה, אינטואיציה, טלפטיה, ידיעה
    ועד ידע מישויות מעולמות מקבילים או מפלנטות אחרות.
    אם אחד האדם יבין את משמעות התקשורת העל חושית ואת כל התכונות של התכונות העל חושיות,
    הכל יהיה ברור יותר.
    בברכת אור
    אריאלה

    אהבתי

שקלא וטריא