שי טובלי מנהיג כת, עבר ועתיד

אני רוצה להתחיל בשתי הצהרות עמדה בסיסיות:

1) אין לי דבר עקרוני נגד כתות, כלומר נגד קבוצות מצומצמות שפועלות סביב מורה. עקרונית אין בזה לדעתי כל רע, גם אם לרוב מצבים כאלה הופכים לשליליים מבחינה רוחנית, אם לא גם מבחינה רגשית, כספית, מינית ועוד. קבוצת התלמידים הראשונה סביב הבעש"ט, למשל, היתה נחשבת בימינו כת, אבל יצאו ממנה כמה מגדולי הרוח וכמה מהרעיונות היפיפיים של היהדות – והאנושות – אי פעם.

2) אין לי דבר עקרוני נגד שי טובלי. אני חושב שהוא אדם שבבסיסו הוא טוב, שכוונותיו לרוב טובות, ואני גם חושב שהוא מיוחד מבחינה רוחנית, כלומר שיש לו בהחלט השגה מסויימת. בפגישתנו הראשונה, בראיון שקיימתי איתו לפני יותר מחמש שנים, התרשמתי ממנו בסך הכל לטובה, וכך גם ניכר בכתיבתי.

טובלי מכריז שהוא הבודהה מאוריון אבל מאז דברים השתנו. כשנה וחצי לאחר מכן יצא טובלי בהכרזה חגיגית שהוא "הבודהה מאוריון", אחד מ"צוות הבוראים של הגלקסיה", שבואו מסמן את "קץ הדתות" ותחילת הנהגתו את האנושות כולה. אבל אף אחד לא קנה את הקשקוש המגלומאני הזה, וטובלי נאלץ לסגת, תוך חודשיים בלבד, מכל הכרזותיו ולהפוך שוב לגורו מן המניין. בין לבין טובלי הספיק לפרק זוגות בקהילתו על פי הנחיותיו, לגבות כספים על הוראתו הרוחנית המפוקפקת, ולתת לאנשים "תרופות הומאופתיות" שרקח בעצמו, אתם לא רוצים לדעת ממה.

מאז עבר טובלי גלגולים רבים. הוא המציא שיטת יוגה, רפואה חדשה, ועוד מני הבלים (סיכום של גלגוליו, כולל תמונות, כאן), עד שלאחרונה הוא הפך ל"מורה רוחני המשתייך למסורת קונדליני יוגה שמייסדה היה סוואמי ניטייננדה. תלמיד ישיר של המורה הרוחני האמריקאי ד"ר גבריאל קזאנס. הוגה, סופר ומשורר", ולהבטיח במסגרת זו חיי נצח.

יחד עם זאת, הוא לא זנח עוד שלל פרוייקטים מקוריים חדשים (כשהגננת אמרה שיש לילד דמיון מפותח היא לא צחקה), כמו "טכניקת השאלה" או "סוד האור הלבן". כשטענתי לפני שנה שהוא לא יותר מאשר מנהיג כת הכחיש טובלי נמרצות. הוא טען שפירק את הקבוצה שלו:

מעניין יהיה לדווח שה"כת" שבראשותי פורקה זה מכבר ביוזמתי האישית, ועל כן יהיה אידיוטי לטעון שכל רצוני הוא לצרף חברים לקבוצתי. […] תודה לאל שאני איני שותף למטרה המיסיונרית המשעממת של איסוף מאמינים ומקדיש את כל ימיי ולילותיי לכתיבת ספרי עיון, רומאנים וספרי שירה, כמו גם פרויקטים אמנותיים נוספים ורפואיים-אלטרנטיביים.

קבוצתו אכן פורקה באותה תקופה, אם כי כמובן שכל חבריה היו עדיין כפופים למרותו. וכך הגענו עד הלום, כלומר עד הרגע שבו טובלי החליט לאסוף מחדש את מאמיניו ואף לנסות לצרף כמה חדשים. ממידע שהגיע אלי עושה רושם שטובלי מבקש לחזור לעשות נפשות לעצמו ולתורתו. מדובר בכמה מיילים שנשלחו בתפוצה פנימית בין חברי הכת. אני יודע מי כתב (למעשה כתבה) אותם, אך לא אציין שמות, וגם לא אביא את המיילים בשלמותם, משום צנעת הפרט. אביא רק כמה ציטוטים שישפכו אור על פעילות הקבוצה, כדי להזהיר אנשים מלתת לה את כספם או זמנם. ובכן, על פי הכותבת (הערות בסוגריים מרובעות שלי):

השנה, לפי כל התחזיות, הפנימיות והחיצוניות שהוצלבו כבר אצל מעט גורמים שונים ובלתי תלויים האחד בשני הולכת להיות שנת ההתמקמות האחרונה של הבודהא, השנה שלאחריה הוא יהיה כאן במלואו. […] לכן, הנוכחים ביום ההולדת [של טובלי] יוכלו להיות אלה אשר מתחייבים על פרוייקט לשנה וכאשנו אומרים מתחייבים, הכוונה היא ממש לחתום על התחייבות בכתב עם דיווח חודשי של התקדמות הפרוייקט שיועבר אליי. זאת מכיוון שהבטחות שניתנו בעבר, או פרוייקטים שהתחילו בהבטחה גדולה לא הסתיימו.

טוב, זאת האנדרסטייטמנט של הגלקסיה. אחר דברים אלה באה רשימת פרוייקטים, רובם ענייני הפצה של תורתו של שי לעולם (למשל, "הקמת והפצת אי-בוק", "הפקת והפצת חוברות השאלה לילדים"), והאחראיים עליהם. שימו לה שמהמידע הזה עולה גם שחסידיו של טובלי עדיין בטוחים שהוא "הבודהא מאוריון", כלומר אחד מצוות הבוראים הגלקטיים (ראו לינק שני לעיל).

"תנועת 2012", עוד אחד מגלגוליו הקודמים של טובלי והנה ההכרזה על הכוונה להתגבש מחדש כקבוצה, ולגייס חברים נוספים:

[…] אמרתי לו [לשי] שקשה לי להבין איך לצידו של יוצר גלקטי בעל שיעור קומה וגודל בלתי נתפש כמוהו, התאספה קבוצת אנשים כל כך חלשה וחסרת אנרגיה. הוא אמר לי שהוא כבר עבר עם עצמו את כל תהליכי האבל, והשלים עם המציאות הזו. אבל ראיתי בעיניים שלו שהוא עדיין כמה לקבוצה חזקה ומגובשת סביבו. […]

תוך זמן קצר התחלתי להרגיש דחף מאוד חזק לעשות משהו בעניין. […] אז הרמתי את הכפפה, ואתמול נפגשתי עם [השם נמחק] כדי לקבל בהירות, הכוונה ומעשיות דרך טכניקת השאלה. זה היה אירוע מאוד מרגש ומחזק, וכולי תקווה שכמה שיותר מאיתנו ימצאו בתוכם את הקריאה לקחת חלק בתנועה החדשה שרוצה לקרות דרכנו.

[…] הכוונה היא להקים גוף חזק של תלמידים שעומד להתעסק בשני מישורים עיקריים: הראשון הוא של שירות והפצה. כלומר, גוף תלמידים שיפעל מתוך תאום עם הרצון האלוהי, כדי להפיץ בכל דרך אפשרית את טכניקות המוח והאור הלבן, שידאג להביא כמה שיותר אנשים למפגשים של שי ויהיה זמין לפעולה חזקה ומדויקת בכל מה שיידרש. השני הוא של שחרור וטרנספורמציה. כדי להפוך ליצירות מופת עלינו להשקיע הרבה אנרגיה ומודעות ביצירת התשתית המתאימה לקבלת האור, ליצור בינינו שיח של התעלות ואקסטזה ולחדול מהתעסקות קטנונית באשליה.

[…] לפני הכל כמובן שלא מדובר בשום דבר שהוא חובה. אנחנו כבר לא בסרט ההיררכי הזה, ולכן היענות לקריאה שבאה דרכי היא פונקציה של רצון חופשי,להט אמיתי ותחושה של יעוד וחיבור לחזון של סנגה אמיתית. […] לכל נפגעי טראומת הכת, לכל מי שחווה דחייה מרעיונות קולקטיביים כתוצאה מחיינו המשותפים הקודמים ולכל מי שליבו מלא בחשש או אפילו ציניות כלפי מהלך כזה, אני רוצה לומר שאני מבינה אתכם, אבל יודעת שיש עתיד לא ידוע, משהו חדש שטרם התגלה ונוסה באמת על ידינו. שהזמן מבשיל למהלך כזה ואם אנחנו רוצים לצאת משיממון חיינו הנפרדים, זה הרגע לעשות מהלך משותף.

הפסקה האחרונה מגלה לנו שאכן כבר היו נפגעים מפעילותו של שי בעבר, שפעל בצורה היררכית והביא לסבל ול'טראומה'. הפעם, כך מבטיחה הכותבת, יהיה שונה, אם כי דרישתה להתחייבות בכתב, והשכל הבריא, מעלים חשד שלא כך יהיה. בהמשך הדברים (שלא ציטטתי) מוצעת למכירה עוד "תרופה" פרי פיתוחו של שי ("להתמזגות עם הבודהא מאוריון"), ובקשה לסגור חובות שקיימים עדיין כלפיו, כמה אלפי שקלים שכל מני חסידים חייבים לו. דברים אלה הם במסגרת פעילותה הפנימית של הכת, ולכן אין טעם לדעתי להיכנס אליהם.

אני רוצה לומר שוב: אני לא חושב ששי הוא אדם רע, או "שרלטן" במובן המקובל. הוא אכן מאמין שהוא הבודהא מאוריון וכל הג'ז הזה. הבעיה היא שהוא מציג את עצמו בצורה אחרת (למשל כמורה לקונדליני, או כמפתח טכניקת "האור הלבן"), ומסתיר את אמונותיו האמיתיות כדי לקרב אליו תלמידים ולעשות נפשות לתורתו (שממנה הוא גם מתפרנס כאמור). ובאמת שיש כתות גרועות הרבה יותר מזו של טובלי, שהיא יותר מכל פשוט מגוחכת. גם האנשים סביב טובלי הם לדעתי ברובם רציניים וטובים, באופן אירוני אכן כנראה 'חלשים וחסרי אנרגיה' כפי שטובלי עצמו מסכים, אבל אולי רק מפני שהם שפויים מדי כדי לקנות לגמרי, בעומק לבבם, את השטויות שלו, בעיקר אחרי כשלונותיו החוזרים ונשנים.

הרשימה הזאת על כן לא מבקשת לפגוע באיש, אלא רק להזהיר את הציבור ולומר בקול ברור: שי טובלי הוא מנהיג כת, והוא מנסה לגייס אנשים בטכניקות שונות, לא כולן כנות.

48 תגובות

  1. האם יש שלב "רוחני" שבו אדם עונה לקריטריון של "קוקוריקו" שבו אתה, כחוקר דתות/כתות/מיסטיקה מפסיק להתייחס אליו ברמה האקדמית ואומר לעצמך "זה קישקוש כ"כ מקושקש שמקומו בבירור של מומחה בריאות הנפש ולא של חוקר דת"?

    אהבתי

  2. יוסי,
    שאלה חשובה, אני מקווה שרשויות המס יתנו לה דעתן.

    שמוליק,
    שאלה חשובה, אבל אני נזהר מלקבוע את כושרם הנפשי של מושאי מחקר ו/או אנשים מקוריים בכלל, ולו רק בגלל שנימוקים אד הומינם הם דרך לא חכמה לתקוף אדם, ובעיקר במגרש הרוחני, בו מחד כל מני אנשים מאמינים בכל מני שטויות (לידת הבתולין? ירידת בית מקדש מהשמיים?), ומאידך כל מני אנשים שהוכרזו בימי תקופתם כפסיכים התגלו ברטרוספקטיבה כעילויים לא קטנים.

    אהבתי

    1. מספר הרהורים (ארוכים) לגבי פגיעות נפשית ורוחניות:

      אז מה באמת מבדיל בין פסיכי עם תעודות לאדם מואר ?

      האם לו משה רבינו היה חי כיום היו מאשפזים אותו בכפייה?

      הרבה סרטים וספרים התעסקו בשאלות מעין אלו ואכן מדובר בגבול מטושטש ולא בטוח שכל כך מעניין ברמה המהותית ואני אסביר.

      איך בכלל מוגדרת פסיכוזה?

      (…אף אחד לא באמת יודע…)

      אנחנו משתמשים בהגדרה של מופרעות נפשית כדי להגן על אדם (במשפט) או כדי להקטין אותו (בלשון הדיבור- "אל תתיחסו אליו הוא סתם פסיכי) ובכל מקרה לעשות לו הזרה ולהבדיל אותו מאיתנו באופן מובהק על מנת להקטין את החרדה מן העובדה שהוא בן אנוש כמותנו ושאנחנו עשויים להתנהג כמותו.

      ואכן הדבר היחיד שאני יכולה להגיד באופן מוחלט על פסיכוזה היא שהיא ההפך מהנורמה. אבל כך גם כל הארה ויכולת לראות מעבר לגשמי ולסתמי, להיות מסוגל לפתוח את הראש ולהבין את ההוויה בה אנו חיים באופן שאתה תומר מתאר הרבה יותר טוב ממני.

      (לכן אני גם מעריכה אותך על כך שאינו נופל לפח של להגדיר אף אחד ממושאי המחקר שלו כ"פסיכי" כי זה סתם דרך קלה להתחמק מדיון אמיתי ברעיונותיו)

      והנה פתיח לדיון הבאמת מעניין:

      מתי מאשפזים אדם עם פגיעות נפשית?
      לא תמיד. אדם יכול לחשוב שהוא המשיח ולחיות עד 120 באושר ובאושר מחוץ לכתלי מוסד כלשהו. להבנתי מטפלים בפגיעות נפשית של אדם כאשר הוא א. סובל (הרבה מהעונים להגדרה הזו חלשים מכדי להגן על עצמם מפני הרפורמה בבריאות הנפש של מדינתינו הנאורה שהולכת לדפוק להם את החיים)
      ב. מאיים על אנשים אחרים ועשוי להזיק להם, אבל הוא לא עשה זאת בזדון רציונאלי אלא כי הוא בעל פגיעות נפשית (וחזרנו ללופ)

      אבל פה נמצאת בעיני השאלה המעניינת –
      מה ההבדל בין אדם רוחני לאדם מזיק?
      בעיני אדם מואר או איך שלא קוראים לזה לא יכול להיות כזה שמרוויח מליונים וגוזל מאנשים את כספם תמורת פיסה מיכולותיו. אולי זה רק המורשת הקיבוצניקית שלי אבל אם מישהו מחובר להוויה ולכל בני האדם באשר הם, למה הוא צריך את הכסף? (ואני לא מדברת על משכורת, כל בנאדם צריך להאכיל את ילדיו).
      אז נכון שאף אחד לא יאשפז או יכלא מי שדורש סכומים מופקעים עבור יכולותיו וזה הנזק היחיד שהוא גורם, ולכן הוא אולי לא ממש מופרע נפשית, אבל אני לא תופסת איך הוא יכול להיות מואר.
      (וזה חוזר לשאלה הראשונה על הפטור ממס)

      אז אולי כל מה שמונע משי טובלי להיות מוגדר על ידך כ"רע" היא העובדה שהוא נכשל בעסקים? מקריאה בלינקים של טקסטים קודמים שלך עליו אתה מתלבט בשאלה אם הוא אפילו מאמין לעצמו. כלומר כנראה שמופרע נפשית הוא לא אבל מזיק (גם אם בסיוען הנדיב של מאמינותיו) הוא כן.

      אהבתי

      1. מיכל,
        מה שמונע ממני לומר ששי הוא "רע" הוא רושם אישי בפגישותי איתו ועדויות ששמעתי מאנשים שמכירים אותו היטב. אם יש לך מידע טוב יותר אשמח לשמוע.

        אהבתי

        1. האיש, לפי תיאוריך, ותיאוריו, בעל מאפיינים של נרקיסיסט, הפועל בחוסר תום לב במובן האקזיסטנציאלי לפי הגדרת סארטר ודה-בובואר, המגדיר את תודעתו באופן המגביל את חירותה, ופועל לקידום הגבלת תודעתם של אחרים באמצעות שליטה בדימוי שיש להם עליו, דימוי שאם הם מקבלים אותו, הם מאבדים את חירותם. באומרך כי יש לאיש יכולת רוחנית ייחודית, אתה גם מחזק את הדימוי שלו, וגם מחזק את הדימוי שלך כמי שיכול להעריך את הייחודיות הרוחנית של האחר. איך אמר קרישנמורטי? אף אחד לא יכול לדעת כמה רוחני או מושחת אתה… רק אתה יודע זאת מבפנים. חושדת בחוסר תום לב גם במאמר הזה כמו גם במאמרים השוללים את תופעת "שטיפת המוח" שקיימת בהחלט ומציעה לך לקרוא את הערך שכתבתי בויקיפדיה על גזלייטינג, שאולי דעתך תשתנה, אבל גם אם לא, לפחות תלמד שיש דבר כזה.

          אהבתי

  3. אני לא מבין למה אתה חושב שהוא לא שרלטן אלא רק קצת מוזר (אתה אפילו לא מוכן לקרוא לו פסיכי אמיתי).
    בעיניי מדובר בשרלטן מניפולטור שמנסה לעשוק (כספית/נפשית) אנשים תמימים (שלא לאמר אהבלים).

    לפעמים צריך לקרוא לילד בשמו.

    אהבתי

  4. השאלה היא מה ההבדל בין "כת" כמו זו של שי טובלי ובין הטיפוס שביקש ממני להגיד 'נח נח נחמן מאומן' או לחרדי שעובד שני מטר ממני (מזל שהוא לא רואה מה אני מדפיס עכשיו) וגר בכפר חב"ד.
    האם קשקוש מקושקש הוא פחות קשקוש כי הוא עתיק?
    נניח ששי טובלי ייסד כת וזה יצליח לו, מה כבר יהיה ההבדל בינו ובין ישו? (לא,אני לא מציע לצלוב את טובלי).
    מה בדיוק היה רון האבארד אם לא מייסד כת שכזו שהצליח מעל ומעבר למצופה?
    אם כבר אז כל הכבוד לטובלי שלא מתבסס על מה שכבר קיים אלא ממציא הכל מחדש (לא ממש הוא כן מתבסס אבל על הבודהיזם כנראה בצורה מסולפת מאד).
    לי אישית יש בעיה בנושא, קרוב שלי גר ב'נאות סמדר' שהוקמה על ידי יוסף ספרא, גם הם מופיעים באתר 'כתות' כסוג של כת וממה שהתרשמתי הם קיבוץ וקיבוץ הרבה יותר נורמלי מאשר יד חנה למשל.

    אהבתי

    1. עדו, יהדות או כל דת אחרת, היא בהחלט כת. הכת הלגיטימית שדורשת בלעדיות ולכן נלחמת בכל האחרות. לצערי, רוב בני אנוש, במיוחד כאן, בארץ הקודש, מסרבים לראות את הקישקוש המקושקש שמאכילים אותנו ביהדות, אותם שטויות חסרי משמעות שכל כך מכעיסים אותנו אצל שי תובלי או מי שלא יהיה. לגבי נאות סמדר – מצטערת להרוס לך את האידיליאה אבל מה שהולך שם… ממקור ראשון – מידיד שהיה גר שם תקופה – יכולה להגיד לך שבתחום זוגי משפחתי הם משתוללים לא פחות מהחבר'ה של שי… ההבדל היחיד – שהם שומרים את זה בסוד, כדי שלא "יעלו" על זה…

      אהבתי

  5. תומר – לא ברור לי למה התקפלת בקול ענות חלושה בסוף.
    שי הוא אכן לא אדם רע במובן מסויים, אבל הוא מאחז עיניים ומוליך אנשים לאשליות. האם זה לא "רע" מספיק?
    הוא כתב לאחרונה ספר שירה ממש לא רע. אפילו טוב.
    וחבל שלא די לו בזה.
    המורה הרוחני שלו עכשיו – הוא גבריאל קזנס???
    הרי זה עצמו מגוחך גם כן.
    על קזנס כדאי לך לחקור קצת גם.
    הוא מתמקם עכשיו כנראה בגרעין החדש שנוצר לעלייה לקרקע ב"הר עמשא".
    והוא אמנם כנראה רופא טוב ברפואה טבעית, אבל גנוב לגמרי על עצמו באגו טריפ מוחלט
    ומת להיות גורו
    יש לו קצת השגה רוחנית וטיפה ידע בקבלה, אבל ממש טיפה
    והוא כבר רואה עצמו כ"מורה לקבלה" וכולי וכולי
    ממש תופעה.
    כמו שחבל שטובלי לא כותב רק שירה
    כך חבל שקזנס לא מסתפק בלעשות את מה שהוא טוב בו – רפואה.
    ומצחיק ועצוב שמצא מין את מינו

    יש להוסיף שקזנס קשור ונותן חסות גם למרדכי גפני, שניצל מינית ורגשית כל כך הר הרבה אנשים בארץ עד שברח לחו"ל ומצא מפלט שם על ידי ששיקר שקרים גדולים ביחס לפרשה כולה והצליח לשכנע אנשים שהוא כמובן חף מפשע וקרבן של הנשים אותן ניצל באלימות מילולית (לפחות).
    באמת מצא מין את מינו…

    אהבתי

  6. תומר, ההערה שלי תהיה ארוכה, ראה הוזהרת.
    אני מתיחסת להערה ה"עקרונית" שלך.
    לפני קריאת הרשימה שלך, הזדמן לי לצפות בערוץ 8 בכתבה על ילדים- מטיפים בפני קהל עצום ברחבי העולם על אלוהים, על ישו ומה לא, הכל בהקשר אמונה דתית. כל זה נעשה בזכות הגיבוי של ההורים (בדרך כלל האבא).
    הילדה מברזיל היא דוגמא אחת, הילד האוונגליסטי מארה"ב הוא דוגמא נוספת. הרשימה ארוכה.
    בוודאי שמעת על התופעה. ובכן, מה גישתך לכך?
    אחת הבנות געוסקת בכך מגיל צעיר היא גאה בכך שבבגרותה היא עדיין ישנה באותו חדר עם ההורים, ושאביה הוא הכל בשבילה. הוא מכשיר אותה להטפה. בעיניים "שפויות" זה נראה כמו אמון של שחקן לקראת הופעה על במה. אבל החזיונות הנגלים לצופה הזויים מכדי לתאר אותם. האם אין כאן אלמנט מדאיג של ניצול ילדים והתעללות בהם (בדיוק כמו שגואל רצון עולל לילדיו…)?
    אין בינתיים חוק המפריע לכת לפעול כראות עיניה (זו גם הבעייה שהייתה בעניין גואל רצון).
    אבל כאיש אקדמיה איך אתה יכול לומר ש"עקרונית" אין לך דבר נגד קיומה של כת!

    אהבתי

  7. מה ה"בעייה" עם גואל רצון?
    אם יש מישהי שמוכנה לחיות בהרמון שלו, והיא שפוייה ועושה את זה מבחירתה, מה הבעייה בעצם?

    לי אישית אין בעייה עם "כתות" יותר מאשר עם כל דת אחרת.
    כל קבוצה שמתאחדת מסביב למנהיג כריזמטי (חי או מת) היא כת.
    חבד, ברסלב, סלונים, טובלי, מהרישי יוגי שווארמה, דייויד כורש, עוזי משולם, עובדיה יוסף. הכל אותו פרנציפ עם ניואנסים.

    עם כל הסלידה שיש לי מתופעות של מיסטיקה ורוחניות, לא הייתי רוצה שהן ייאסרו בחוק. הייתי רוצה לחיות בחברה שחופשיה מהדבר הזה, אבל לא ע"י חקיקה.

    זה עונה על צורך של אנשים. אם רוצים לחסל את זה צריך לתת מענה לצורך, לא לאסור על הביטוי של הצורך הזה.

    אהבתי

  8. איזה ילדים? האם הפרנריות של גואל רצון היו ילדות?
    אם כן, אז הוא פדופיל ואין בין זה לבין היותו מנהיג כריזמטי של כת דתית שום קשר.

    רוב הגרופיז של הטיפוסים האלה הם אנשים בוגרים.

    אם יש שם ילדים, ההורים יכולים לקחת אותם משם.

    נראה לי שבעינייך (זה לא חדש לי, נתקלתי בזה אצל אחרים), מי שהולך לטיפוסים האלה הוא בהגדרה ילד.

    וראי גם "תינוקות שנשבו".

    אהבתי

  9. משעשע בהחלט.
    אבל אני תמיד בדעה לתת לאנשים את מה שהם רוצים- הרי שי טובלי לא היה איפה שהוא בלי קהל המאמינים (חסרי הבינה)

    דרך אגב, הכרתי את הגורו "טיוהרט" ואת החבורה שלו. והמפגש עצמו השאיר אותי המום ובז כאחד, כל הקבוצה לא זזה מילימטר אחד ללא אישורו של טיוהרט וכל פעולה שלהם דורשת אישור!
    אז כנראה שכמו בעולם הצרכנות, הצורך יוצר את המוצר.

    אהבתי

  10. אורי ושמוליק,

    נכון שתומר רצה לעורר את נושא המס.
    כאורחת בבלוג זה אין לי ויכוח עם ההבחנה שאורי עושה בין דת לבין כת, בהקשר למס.
    בכל זאת ראוי להבהיר שלעתים קרבנות הכת הם ילדים צעירים (גיל צעיר), הכפופים לחסדיהם של הורים/דודים/משפחה מורחבת וכן הלאה. כלומר, יש לי ויכוח עם כתות מסוג מסויים – אלו שמטפחות ילדים באווירה דוגמטית תוך הפיכתם ל"מטיפים" להמונים [זה קיים בעולם]. זו התעללות.
    לצערי בני אדם מעדיפים משום מה להעלים עין מהתעללות בילדים. מאידך, רוב בני האדם יתעוררו ויגיבו כשיתברר שכתות אלו משתמטות מתשלום מס, בדרך המתוארת לעיל. רק הכסף מדבר?

    אהבתי

    1. את שוב מחזירה אותי לתגובה הקודמת שלי: ונערים של חב"ד שעומדים בדוכני תפילין זה לא ניצול לפי ההגדרה שלך?
      כתבת
      "יש לי ויכוח עם כתות מסוג מסויים – אלו שמטפחות ילדים באווירה דוגמטית"
      אימא שלי ז"ל היתה בגיל 16 קשרית במלחמת השחרור (שום דבר קרבי, אבל היא היתה בדיר יאסין אחרי שנכבש) גם כן ניצול ילדים, לא?

      אהבתי

  11. חשוב לציין שרעיונותיו של שי טובלי לא היו מעולם מקוריים. כבר בשנות ה70 נפוצה שמועה על 'הכוכב NEDGORER שבקבוצת אוריון' ששימש מרכז לחייזרי 'מלכות האהבה' שהמסר שלהם שהגיע לכדור הארץ ביקש לכונן 'שלום יקומי' (!), וגם 'האור הלבן' (אור הבריאה שתפקידם של שליחיו היא לשחרר אותו משדות כובד אפלים) היה קיים כבר.

    אהבתי

    1. אולי זו ההוכחה שהוא דובר אמת! אם היצורים מאוריון מדברים איתו ומעבירים אותם רעיונות שהועברו לפני שטובלי נולד… אז הוא נביא אמת!

      אהבתי

      1. כן כך זה נשמע. מדוע כול כך קשה לנו לקבל אפשרות שכזו? ייתכן שהוא אכן נביא אמת. אני התרשמתי כך. ואם כך הוא הדבר, הריי מדוע לא לחבוק את תורתו בשתי הידיים? מה שעוזר- עוזר. נקודה.

        אהבתי

  12. שי טובלי אכן איבד כיוון בשנים האחרונות ותומר פרסיקו, בעקביות, מציג את איבוד הכיוון כאן בבלוג – עדיין- ניתן לקרוא כי תומר מתנהג בעדינות בביקורתו את טובלי ואת מנהיגותו את עדת החסידים התפלה והטפילה שנוהגת אחריו – האור הלבן והמוח החדש הינן שטויות מעוררות תהייה ובהייה- וזאת כמובן ביחס לספר השירה האחרון של שי ולתרגומו את הבשורה על פי תומא שהם שניהם ספרים ישרים ומועילים ונולד פער עצום בין יכולותיו של שי כמנהיג רוחני ובין המציאות המעוותת בפועל -אני נוטה להאמין כי לחץ החסידים, ובמיוחד נשים מסוימות בקבוצתו, העבירו אותו על דעתו ועל כנותו להגות את העדר הידיעה כיסוד להמשך פעילותו הרוחנית- כולי צער על אובדן הכיוון העכשווי ומלא תקווה כי שי יתעשט וימצא כיוון אמיתי המיוסד על התוודותו בהעדר ידיעה את מצבו ולקיחת אחריות על הצהרותיו חסרות השחר בשנים האחרונות- ולגבי תומר- ישר כוח על עידונך בסקירתך ומעקבך אחרי שי טובלי ופעילותו- יכול היית להיות בוטה הרבה יותר אבל כנראה גם אתה שם לב שכואב הלב לראות את מצב התנועה של שי טובלי- כי בפוטנציאל יש ביכולתו להגות תשובות לאין שיעור יותר אינטלגנטיות ויותר מועילות לסובביו- אבל כנראה מתקיימת הפרעה שדנה את מהלכיו בשנים האחונות לפוגרום מחשבתי ולהבלי רוח

    אהבתי

    1. שחר,
      תודה על הדברים, ואני מסכים איתך בנוגע להשפעתן השלילית של נשים מסויימות, יותר נכון של אישה מסויימת. שי עצמו, כפי שגם עולה מהעדות כאן, די פאסיבי וחסר יכולת, ואולי אף רצון, להנהיג קבוצה, ויש מי שדואג לעודד אותו לעשות כן, וזאת תוך מציאת תפקיד גם בשביל עצמה.

      אהבתי

  13. קצת offtopic אבל מישהו כאן מכיר את האתר signs of the time?
    http://www.sott.net/

    זהו אתר חדשות אלטרניטיבי שאינו בוחל בתיאוריות הקונספירציה ההזויות ביותר- אתר שבתקופה מסוימת הפך פופלרי למדי בקרב חסידים של תיאוריות מסוג זה.

    אבל מה שמעניין בו הוא שדף הבית החדשותי אינו אלא כיסוי או הזמנה לכת שבראשה מופרעת המתקשרת עם קסיופאנים- תרבות מתקדמת מגלקסיה אחרת או משהו כזה.

    מה שעוד יותר מעניין הוא שכנראה הכת מגייסת בעיקר באינטרנט באמצעות הפורום שלה- http://www.cassiopaea.org/forum/index.php

    נראה לי פרויקט מעניין למחקר משותף של תומר ועידו הרטוגזון.
    ;)

    אהבתי

  14. תומר שלום,

    הרשימה שפרסמת חשובה מאוד, תודה. אני מקווה שהיא תגיע למספיק אנשים, בעיקר לאור הפרסום ששי זוכה לו כעת והגיוס שהוא מנסה לערוך.

    אהבתי

  15. יא חתיכת חוצפן מגעיל
    אני לא מבין מה זה הגועל נפש הזה ומהי האובססיביות המטופשת הזאת שיש לך סביבו בתירוץ עיתונאי דבילי?!

    איך היית מרגיש אם מישהו היה פורץ לך למייל ומפרסם התכתבויות עם אמא שלך? פשוט חוצפה ממדרגה ראשונה, ואני מקווה שיעצרו אותך כי אתה אדם שפל ונלוז

    אהבתי

    1. שלום גיא
      כעסך הניכר בתגובתך לדבריו של תומר הינם עדות שיש דברים בגו.
      ואכן יש דברים בגו. מאכזב מאוד לקרוא תגובה בוטוה שכזאת מפיו של תלמידו של ה"אלוהים" שלכם.
      אחד שיודע בוודאות
      שבת שלום

      אהבתי

  16. שמי אביבה כהן, אני אמא לשלושה ילדים, ומנהלת בכירה בחברת מחשבים. לפני חודשיים התנסתי בטכניקת השאלה, ועל כן איני מבינה כלל את הכתוב למעלה. אני מאמינה שאנשים עוברים תהליכים שונים בחייהם. איני יודעת הרבה על מורים רוחניים, רק לפי הבנתי התהליכים שהם עוברים הם מעבר להשגת ידה של המחשבה. על כן, קשה לי להתייחס לדברייך ברצינות תומר. נראה שקשה לך ללתפוס שיש דברים שאינך מבין. לפי ההתרשמות שלי, שי הוא אכן אדם שחווה חוויות רוחניות עזות, וכוונתו היא אחת. חיובית ביחס למין האנושי, אלינו. בכל אופן, עבורי טכניקת השאלה היוותה קפיצ ת דרך משמעותית ביחס לנושאים שונים בחיי. וגם המנחה שאיתה אני עובדת, שהיא תלמידה של שי, כלומר לומדת ממנו את הטכניקות, היא אישה אינטילגנטית, רבתז תושיה ואהבה. אני בכל אופן ממליצה בחום רב, ותומר.. אני במקומך הייתי נזהרת בלשוני לגביי דברים שאיני מבינה. אתה מבין, המוח שלך הוא לא מוח שמסוגל להבין את ההההההההככל כפי שנדמה לך. קוראים לזה פרשנות, והייתי מציעה לךלשים לב. יחד עם זאת אם אתה נהנה מפשוט להשמיע את דעתך, אז שיהיה לך לבריאות. פשוט חבל לי שטכניקה שעזרה לי רבות, לא תגיע לאחרים.

    שיהיה כל טוב וימים טובים, אביבה

    אהבתי

    1. אביבה יקרה, אני מאוד מודה לך על התגובה הזאת,
      אומנם הגבתי קודם בסערה רבה על מעשה הנבלה שעשה כותב הבלוג הזה (מעניין אם הוא ישאיר את התגובה שלי או ימחק…), בכל אופן אני מודה לך על התגובה האמיצה, והיכולת לראות את האמת בפשטותה – בסך הכל רצון להיטיב…

      שיטה כה עוצמתית, כמו זו שחווית בעצמך (אגב התווספו מאז עוד כמה), לא יכולה להיעצר מלהגיע לאנשים שממש יכולים להיעזר בה, רק בגלל פרשנות של איזה בלוגר באינטרנט.

      הרבה אהבה והערכה
      גיא

      אהבתי

      1. גיא שלום,

        אתה יכול להירגע, אשאיר את תגובתך הנאה. גם משום שאני מעולם לא מוחק תגובות בבלוג שלי, וגם משום שהתגובה שלך היא עדות מצויינת לדרגה הרוחנית הגבוהה אליה מגיעים תלמידיו של שי – סליחה, הבודהה מאוריון.

        אבל מה שבאמת צריך להדאיג אותך הוא לא שלי או למישהו יש "אובססיה" בקשר לשי, אלא שאני יודע את הפרטים האינטימיים של הקבוצה שלכם ואת השקרים הקטנים שלכם, ושאני מוכן לחשוף אותם.

        וכן, אני יודע עוד הרבה יותר ממה שחשפתי כאן. אם באמת היתה לי אובססיה אתם הייתם אלה שבסכנת מעצר. לכן אני מציע לכם להתאפס על עצמכם ולהמנע מכל מצגת שווא בעתיד.

        אהבתי

        1. תומר שלום,

          הוא אמנם יכול להרגע, אבל אני ממש לא…
          לא באמת מזיזה לי תגובתו הנאה והיא כקליפת-השום, אבל מזיזה לי אי-עשייתך שלך.

          אם אתה אכן יודע את כל המידע הזה לגבי השקרים וכו' אז בהחלט רצוי וחשוב שתציג אותם לראווה לכולם!

          על שותפים לעבירה שמעת?
          ***

          יפה לך שאתה רואה בעצמך סוג של מדען וחוקר שצריך להשאר אובייקטיבי כדי שיוכל להמשיך לחקור, אבל חוקר טוב באמת הוא חוקר משפיע והמשפיעים הם אלו שמציגים בסוף מסקנות וחומרים שיש מה לעשות איתם.

          אם אתה יכול בעזרת המדיע שלך- כי הרי ידע הוא כוח למנוע מאנשים נוספים להפגע מתופעה מעוותת זו או אחרת כגון הכת הזו או כל כת אחרת מן הראוי שתעשה זאת ומכל הלב.

          אהבתי

          1. נמרוד שלום,
            לו הייתי רואה עצמי רק כמדען וחוקר, הייתי כותב על טובלי מאמר אקדמי שהיה מתפרסם בירחון נשכח, ולא את הרשימה הפומבית הזאת. גם לא הלכתי למשפט תוך סיכון עצמי גדול רק בשביל מחקר. לגבי עצירת טובלי, הבהרתי שאני מקווה שטובלי הבין את הרמז והוא יתמקד מעכשיו בכתיבה ולא בהוראה. אם אכן כך, מה טוב. אם לא, אוכל בעתיד לפרסם דברים נוספים.

            אהבתי

  17. זה לא "איזה בלוגר באינטרנט", כל המתקשרים עם בודהות מאוריון הם… איך לומר בעדינות… פסיכים (זה הכי עדין שמצאתי לתיאור התופעה).

    תעשו מה שטוב לכם, אבל אנשים שפויים יכולים להגיד שאתם פסיכים.

    רק בריאות!

    אהבתי

  18. היי תומר
    אני גם יודע הרבה שקרים
    תככים ומזימות של הזוג המוזר וגם של תלמידם הבכיר [צונזר – ת.פ.]
    שעוזר לפרק משפחות נוספות מאז פירסום הכתבה. שלח לי מייל בוא נחליף
    חוויות ובעיקר נחשוב איך עוצרים את המטומטמים חסרי עמוד שידרה
    מלהתאבד בהוראת מנהיגם

    אהבתי

    1. היי תומר
      כולנו יודעים מי זה הבחור פה מעלי, שלא יודע לכתוב אפילו את המילה ASS בלי שגיאות כתיב.
      מקור מאוד מהימן בחרת לך, [צונזר – ת.פ.] שהגיע למפגשים פתוחים עם שי למשך כחודש – חודש בלבד… לא חבר בכת ולא בטיח, שי לא הסכים לתת לבחור ההזוי והמסומם להתקרב אליו בכלל. כמי שהיה שם אני יודע להגיד שהוא היה מעשן כמויות בלתי הגיוניות של גראס, מתהדר בשימוש תכוף ב-LSD והיה מסתובב תמיד עם מין מקל מוזר משובץ אבנים, שהיה צמוד אליו בכל אשר הלך. הוא חייב אלפי שקלים למספר אנשים שניסו לסייע לו באותה תקופה, ומתחמק מלשלם את זה כבר שנים – וזו אחת הסיבות שבגללה הוא החליט לפנות אליך כמעט חצי שנה אחרי שפרסמת את זה, בשביל להתעמר באותו גיא שהוא גם בעליה של חברה בשם דוראן.

      אולי תיתן לו קצת כסף מהקופה שעשית בתביעה… ככה, רק בשביל לסגור קארמה.

      אותו [צונזר – ת.פ.] הפך לאחר מכן את עורו מדמות של שמאן הזוי ומעונן בענני גראס ושימוש מאסיבי בפטריות לחוזר בתשובה טרי… עכשיו אתם מתחברים יופי

      ברי הדעת יבדקו היטב מהם המקורות שמצוטטים בבלוג של פרסיקו, כיוון שהם מדד האמינות של הכתוב בו.

      ולתומר – עבודה עיתונאית מעולה

      אהבתי

      1. ד אהלן,

        כפי שלא איפשרתי לחשוף את שמות אנשי הכת, כך לא ארשה לחשוף את שם המקור שלי.

        בקשר לעבודתי העיתונאית, תודה. כך חשב גם בית המשפט.

        אהבתי

שקלא וטריא