שי טובלי נותן התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים

שלשום קיבלתי בדואר רשום את המכתב הבא:

למעלה גם התנוסס הלוגו של העו"ד – לא נציין את שמו כדי לא להביך אותו. מסתבר ששי טובלי מרגיש שהמאמרים שפרסמתי עליו פוגעים בשמו הטוב, ומסתבר ש"בשלב זה" ו"לצורך פשרה בלבד" טובלי יהיה מוכן "לסלק כל דרישה/תביעה" כנגדי בתנאי שאסיר את כל המאמרים שמזכירים אותו, אפרסם התנצלות בכל האתרים בהם פורסמו הדברים, ואפצה אותו בסכום של 100,000 ש"ח – כל זה תוך 48 שעות.

טוב, מה עושים? האמת היא שאין לי מאה אלף ש"ח נזיל בדיוק עכשיו. חשבתי למכור כליה, אבל גם אם הנושא הכספי יפטר, הרי שיש עדיין את עניין הורדת המאמרים. את המאמרים בבלוג אני יכול כמובן להוריד, אבל מה עם המאמרים שכתבתי על טובלי באתר מעריב (כמו זה, או זה)? איך אני יכול להוריד אותם? ולפרסם שם התנצלות? והכל תוך 48 שעות???

נראה, אם כן, שלא אגיע לפשרה עם טובלי ושות'.

ומה עכשיו? התביעה, אם תוגש, תוגש בעטיה של הרשימה האחרונה, שבה פרסמתי עדות של אדם שהיה בקהילתו של טובלי ויודע על כמה דברים מטרידים שהוא עושה. רוב הפעמים שאזכרתי את טובלי במאמריי לפני כן היו מעל במת אתר מעריב, ואני לא חושב שטובלי מתכוון לתבוע גם אותם לדין (וממילא היועץ המשפטי שלהם אישר לפרסמם).

מדובר אם כן רק ברשימה האחרונה, וכל שכתוב בה כתוב על סמך עדות שניתנה לי, והיא מוקלטת כמובן (אני מזמין את עורכי הדין המבינים בנושא מבין הקוראים להציץ ברשימה ההיא ולבדוק האם יש סיכוי לתביעתו של טובלי). לבד מעדות זו יש ברשותי עוד עדויות שתומכות בכתוב שם, ומאז שהרשימה פורסמה קיבלתי כמה טלפונים שבהם נחשפו עוד עדויות, שחושפות עוד פרטים ממעלליו של טובלי.

מה אם כן צפוי לקרות? טובלי יגרור אותנו לבית המשפט. ברגע שתוגש תביעה, העיתונות תוכל לכתוב על זה. בין רגע לא רק בבלוג שלי יהיה כתוב ששי טובלי מקיים יחסי מין עם תלמידיו, אלא בכל העיתונים, ברדיו, בטלוויזיה, ובפורטלי האינטרנט, שכמובן מאוד מאוד יאהבו את הסיפור.

אז נגיע למשפט עצמו. שם יחשפו, על ידי ועל ידי עדים שהביעו נכונות לדבר (לא תאמינו כמה אנשים שונאים את טובלי) עוד עניינים מביכים שמעולל שי טובלי לחברי קהילתו. ושוב הכל יזרום לתקשורת. במקרה הרע מבחינת טובלי, תתחיל אולי גם חקירת כל מני ענייני מס. אולי גם חקירת כל מני ענייני סם. ושוב – הכל יגיע לתקשורת. פסטיבל טובלי.

ומה אז? בסופו של דבר טובלי יפסיד במשפט, ישלם את הוצאותיו, ואולי אפילו יעמוד למשפט בפני עצמו, על כל הדברים שעולל, אם ימצא משהו פלילי חלילה (בתי המשפט מתים על כתות – אתמול קיבל אליאור חן 24 שנים בפנים). קהילתו תפורק סופית, ויסתיימו ימיו כמורה רוחני. כל זה, כנראה בגלל שהעו"ד הטירון שלו מנסה לעשות קופה על ראשו, ובגלל שהוא, כרגיל, לא שוקל את הדברים עד הסוף לפני שהוא קופץ.

ואני? נכון, אין לי ממש כוח לנהל עכשיו משפט. יש לי דברים חשובים ומעניינים יותר לעשות. אבל אם העניין יכפה עלי אשמח לקבור סופית את הכת הקטנה של שי טובלי. אני כותב את כל זה כמובן כדי להזהיר את טובלי למשמעות מעשיו. הוא הולך במו ידו, ולא בפעם הראשונה, להרוס את עצמו.

72 תגובות

  1. אה, הוא בונה על זה שכמו רוב האנשים תתקפל ותחזור למחילתך. בכלל, הפחדה היא טכניקה כל כך נפוצה אצל גורואים, שנראה לי שזה כבר רפלקס.
    זה כמו סרט אימה, הסיפור הזה. אתה לא רוצה להסתכל, ואי אפשר להתאפק.

    אהבתי

  2. הי תומר,

    קראתי בזמנו את הרשומה. אין לי דיעה אישית על מר טובלי, איני מכיר אותו, אבל מצאתי עניין רב בדברים וטוב שהבאת אותם לידיעת הכלל.
    הסוגיה המשפטית של לשון הרע היא סבוכה ובית המשפט הוא שמעניק ללשון החוק פרשנות, בדרך כלל, על פי הערך החברתי המונח לפתחו.
    כעו"ד – ואני אומר את זה בזהירות רבה מאוד כי אני לא מכיר את כל המטריה – עשויה לעמוד לך הגנת אמת בפרסום וזו הגנה מאוד חזקה. אין ספק שבפרסום יש עניין ציבורי רב, ומספר התגובות למאמר, כמדומני מעל 80, יכול לכשעצמו להוות ראיה טובה לכך. ולכן, אם אתה יכול לגבות את הדברים שפרסמת בראיות – אתה צפוי לקבל את הגנת בית המשפט. שים לב, אין צורך שתהיה לך ראיה לכל פרט שולי אלא לעיקר הדברים.

    וזו רק הגנה אחת.

    המלצתי לך, בבוא העת, לפנות לבר סמכא בתחום (לא אני) שילווה אותך בהליכים המשפטיים אם יהיו כאלה. אגב, להערכתי המקצועית יקשה על מר טובלי לבסס עילת תביעה והמכתב שקיבלת מיועד לשרת מטרות אחרות של שולחיו.

    דוד

    אהבתי

  3. הה. איזה מעשה בריונות. האדם הנבוך מעמיד פני טווס. נראה שזו אינה פעולה חכמה במיוחד מצדו –
    אם יהיה משפט הוא יפוצץ את חבית הנפץ שהוא טיפח במו ידיו וסיפורי בדיו במהלך השנים. בכל מקרה, אנחנו איתך, תומר, ויפה עשית שכתבת את הפוסט הזה – שיראה וירא.

    אהבתי

  4. תומר יקר, אני יודע כ״כ הרבה ממעלליו של שי טובלי ולהקתו ולא אהסס ברגע שתהייה תביעה להוציא את כל ההוכחות שיש לי לפומבי. ישר כוח הנך עושה עבודתך נאמנה והגיע הזמן שהאיש ולהקתו יפורקו אחת ולתמיד.

    אהבתי

  5. צריך לשאול גם איך בדיוק מה שכתבת מכפיש את שמו הטוב של טובלי.
    הוא עצמו כתב על יחסיו המיניים עם אילון לסטר – http://www.nrg.co.il/online/15/ART1/653/832.html
    למה זה שלילי לדעתו לומר שהוא שוכב עם שאר תלמידיו?

    ותומר, למה שלא תפרסם את כל מה שיש לך עליו?

    אהבתי

    1. תודה לכל התומכים, המחזקים והעדים הפוטנציאלים.

      עו"ד, אני פרסמתי רק מה שיש לי ודאות מוחלטת שהוא אמת. וממילא, גם אין לי רצון גדול להמשיך ולהתעסק בטובלי. אני את שלי עשיתי. כפי שכתבתי, יש לי דברים מעניינים יותר לעשות.

      אהבתי

  6. תומר הזהר. גם אם הוא לא יתבע אותך בבית משפט השלום בישראל, הוא עלול להגיש נגדך תביעה לבית המשפט הבין גלקטי היושב במערכת אוריון- (שם אגב יש לו קשרים מצויינים).
    נראה אותך מגן על עצמך שם בחום של טריליון ומשהו מעלות צלזיוס. רק הדרך לשם תיקח לך משהו כמו 380,453 שנה (תלוי במהירות הטיסה כמובן). בקיצור, עדיף לך למחוק את הפוסטים שלך ולבקש סליחה ממנו ומכל הגלקסיה.

    אהבתי

  7. שלום לך, תומר

    אל תירא מפני האיש הזה ומפני אוהדיו, עורכי דינו ומעמלני חולצתו. אל תירא מאיש, אחרת לא תוכל לכתוב בכלל את האמת שלך. אתה גם אינך יודע אף פעם מאיזו סיבה תמוהה תקבל איום בנקיטת הליכים משפטיים. כך למשל, YNET ואנוכי זכינו לקבל איום בתביעת דיבה מאזרח אמריקני מכובד, בגלל מאמר שחיברתי אודות קרבת השימפנזה לאדם. ודאי שלא נכנענו לו. הכתבה עדיין מופיעה באתר:

    http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3307526,00.html

    אהבתי

  8. מצטרפת לכותבים מעליי ושולחת חיזוק חיובי ענק. טוב עשית שפירסמת את הדברים ברבים כי החושך במקרה שלו, הוא מפלטו של הנבל

    אהבתי

  9. אגב, מעניין האם תביעת הדיבה היא עילה לתביעת דיבה נגדית.

    אם הבנתי נכונה, אז מבחינת התובע אין הפסד ממש. ינצח – ירוויח פיצויים. יפסיד – ישלם רק הוצאות משפט (או אולי משהו שנקרא "פיצויי עונשין"?). האם הוא גם יכול להפסיד ממש ולפצות אותך?

    אהבתי

  10. יש לי הרושם שחוץ מתאוות כסף, יש כאן ניסיון של טובלי לנהל צייד מכשפות בין מאמיניו ומאמיניו לשעבר. אילו "סנקציות" יכול טובלי לנקוט מול המקור שלך? לא פשוט שמדובר במישהו שהיה נתון לחסדיו (באם יש כאלו בכלל). לתשומת ליבך, וישר כוח. הבודהה מאוריון אולי עם כוחות טראנס-קוסמיים על אנושיים, אבל אני בעד שיתחפף לנו סופית מהמציאות הגישמית.

    אהבתי

  11. היי תומר
    מקווה שהאמת כפי שהיא תצא לאור ….לא הבנתי מדוע כתבת "לקבור סופית את הכת הקטנה שלו" אני מקווה שאתה לא מתחמם רגשית בגלל הקונפליקט?

    …לטעמי, תגובתך בהירה ואמיצה ואם זה יגיע לבירור משפטי תתרכז בהבאת האמת שלך ….אנשים ישפטו לבד למי הם מאמינים , ויתרחקו /יתקרבו אליו לפי ראות עיניהם…..

    נקודה שנייה ומרתקת -"רוחניות זה מה שאני מאמין בו , עד שזה מגיע למי הבת שלי מביאה הביתה לארוחת יום שישי "
    אין יותר אירוני מגורואים [ואיני מתכוון ספציפית לשי טובלי ] אשר נוקטים במלחמה משפטית ,בעודם משוחחים על ערכים רוחניים כחמלה ואהבה וכו' ….

    אהבתי

  12. שי טובלי הולך לחזות בהפשטתו המוחלטת בבית המשפט – כל השטיקים, הזיגזוגים והמעשים האסורים יעלו על פני השטח. אני צופה סדרת כתבות וסיקור מענג מהארץ ועד טמקא.

    יקיר גל"צ לשעבר צפוי לאבד את מעט הקרדיט שעוד נשאר לו(מדוע בכלל יש לו עוד חברים בבראנז'ה?).

    תומר, לעומת זאת, יזכה לתואר עד מומחה לענייני כתות וימצא פרנסה לשנים ארוכות אם רק ירצה.

    מחכים לקרקס התקשורתי באדיבות הבודהא מאוריון (חה חה חה !)

    אהבתי

  13. על כל מה שכתבת אפשר לומר " או שלא". כלומר, טובלי ניסה להפחיד אותך, אתה מנסה להפחיד את טובלי. אם יהיה משפט אחד מכם ינצח. לא בטוח שזה יהיה אתה. משפטי דיבה זה עסק לא פשוט בכלל.

    אהבתי

  14. תומר,

    מה שמצחיק זה שאחרי שהוא קפץ בראש לא משנה מה הוא יעשה זה יראה לא טוב אי תביעה תתפרש בתור הסכמה שלו ותביעה תגיעה לקרקס שאין לי ספק שאתה תהנה מהתוצאות שלו.
    אין ספק שאתה בן אדם אמיץ.
    ו אני מרשה לעצמי לדבר כמעט בשמם של כל הקוראים…
    אנחנו הקוראים מאחוריך !

    אהבתי

  15. זה עניין שלא פשוט להתמודד איתו. מצד אחד איום ממשי על נפשך (עצם ההתעסקות בחרא של תביעה) וממונך מצד אדם שיש לו אולי כיסים וזמן, ובעיקר אגו נפוח כדי להתעקש ולתקוף. מצד שני אני בטוח שאתה בטוח שאתה צודק (ואתה צודק) שאין לו קייס, ושהאיום בתביעה הוא כנראה לא יותר מנפיחה – מסריח, אבל כנראה לא יותר מלא נעים לכמה רגעים.

    חיבוק אמיץ.

    אהבתי

  16. תומר,
    אתה אדם אמיץ, ואני תומכת בך . מצאתי עניין רב במה שכתבת בנושא, ואני חושבת שאתה ראוי לתודה גדולה על שירות נאמן לציבור. עלה והצלח!

    אהבתי

  17. על פי קריאה שטחית של הרשימה הקודמת שלך לטובלי אין שום קייס. נראה שאותו עו"ד לא מבין מה הוא עושה.

    אהבתי

  18. זאת התגובה שלי למעלה, תומר. בטעות נכתב האי מייל במקום השם.
    אתה מוזמן למחוק אותו אם זה אפשרי. מכל מקום שוב: אני תומכת בך ותודה על כל הכתבות שפרסמת בנושא.

    אהבתי

        1. כן, בטח. באופן מעניין מדובר באותה שושלת רוחנית אליה טובלי משייך עצמו עכשיו (מוקטננדה, סידהה-יוגה). וכמובן משותפת גם הפיקסציה האנאלית… בכ"א מתי ליבליך מדברת שם יפה על הדינמיקה המעורבת בקהילות כאלה.

          אהבתי

  19. יועץ משפטי של עיתון אמר לי פעם את הדבר הבא: אם מישהו תובע אותך על 10,000 שקל התייחס לכך ברצינות ובכובד ראש. אם תובעים אותך על 100 אלף שקל זה פחות רציני.

    אהבתי

  20. תומר שלום,

    אני עוקב אחרי הבלוג שלך זמן מה, אך טרם יצא לי להגיב.
    בכל אופן, היה והדבר יתגלגל לתביעה, אני מוכן לתרום מה שאוכל על מנת לסייע לך לקחת עזרה משפטית. אני מניח שקוראים נוספים של הבלוג יעזרו גם.
    כאשר תזכה בהוצאות המשפט (ואני אומר, ללא היסוס, "כאשר"), תוכל להשיב לנו את כספנו.

    אגב, עידן לנדו- מובן מאליו שהדבר תופס גם לגביך. לשניכם תרומה חשובה לחברה שלנו, וראוי שנעזור לכם אם שליחותכם הכניסה אתכם לצרה.

    אהבתי

    1. תומר, גם אני אשמח לעזור לך כספית במקרה ש…
      עידן לנדו, אני אשמח לעזור לכל מי שמנסה לסתום לך את הג'ורה.

      אהבתי

  21. כמו קצב שפנה למזוז ובמו ידיו החריב עולמו, גם טובלי הנואש נקלע לדינמקיה של אמת בסיסית אנושית אשר שאיננה סובלת מצבים שבהם נגרם סבל ממשי לבני אדם על ידי אנשים רבי השפעה וכוח. לכולנו יש קומן סנס, חוש מוסרי, אך שזה נפגם ונלקח  אוי ואבוי לאותם אנשים, זה עונש ראוי לאלו שגנבו דעת , כלמר שדעתם שלהם איננה יותר וכל צעד שעושים מוביל אתם לבור שאותו הם כורים. לפחות נוכל להתנחם בעובדה שבכך העוול לא יעשה יותר וסבל לא יגרם.  

    אהבתי

  22. כדי שתביעת דיבה תהיה אפקטיבית, הוא חייב להראות נזק כלכלי ולהיות מסוגל לכמת אותו. לא נראה שטובלי מוסגל להוכיח שנגרם לו נזק כלכלי עקב מאמריך ואין לו שום דרך לכמת אותו, כך שאתה מוגן ובטוח לחלוטין. תמשיך לפרסם עליו מאמרים.

    אהבתי

  23. וואו מרתק!

    אני גם קורא חדש, גיליתי את הבלוג לאחרונה ואני חייב להגיד שהוא לגמרי העיף לי את הסכך וכבר שבועיים שאני מבלה בנבירה בארכיון.
    אז קודם כל דליים של מחמאות על הבלוג ותמיכה בלתי מסוייגת במאבק שנכפה עליך ע"י ישויות גלקטיות רבות עצמה.

    אני אמנם לא בודהה, לא מאוריון ואפילו לא מהפריפריה, אבל המקרה הזה העלה בי תהייה מעניינת.
    מישהו כאן מכיר מקרים דומים שבהם "מורים רוחניים", או אפילו סתם רוחניים, החליטו מיוזמתם לטמא את ידיהם ולפנות למאבק משפטי כדי להגן על משנתם הרוחנית?
    משום מה זה לא כל כך מסתדר לי.

    כ

    אהבתי

  24. יש לי כמה דברים מזעזעים לספר. לדעתי גם יכולים להיות פליליים. אם יהיה צורך אעיד במשפט.

    אהבתי

  25. כל הכבוד על האי-התרגשות. אכן, איום בדיבה הוא כתב הפחדה מוכר, שברוב המקרים לא יוצא ממנו דבר, למעט מפח נפש. שמח שחסכת מעצמך את הדבר האחרון (כך נראה).
    אם אתה צריך עזרה משפטית – יש לך עו"ד (חובב, אבל עדיין מוסמך)…
    :-)

    אהבתי

  26. משום מה, עו"ד שלא מצליח במכתבו להשתלט על ענין המיספור בוורד, לא נראה מאיים כל כך.

    אהבתי

  27. כשם שאומרים בעגתנו – מלך! אתה פשוט מלך!
    שינסה לאיים ושינסה לזרוק חזיזיו, שיהיה לו בפנאן.
    אל תדאג. גם אם הוא יעז ויקח אותך לבית משפט – כמו שהוכחת יפה – יפול עליו המגדל וחבל.
    ואכן, יש לך תמיכה מלאה של כל קוראי הבלוג הזה – ואני די בטוח שכשעם ישראל ישמע באופן נרחב יותר אודות הסיפור..
    :)

    שיהיה בהצלחה! חיזוק חיובי וחיבוק חם!
    צרי

    אהבתי

  28. מצטרף לכל המגיבים – תומר , אנחנו מאחוריך . ואם אתה טס לאוריון למשפט , אני רוצה להצטרף לחללית!

    אהבתי

  29. תומר, מצטרף לקריאות העידוד. אם למרות הכל תמצא את עצמך עומד בפני תביעה משפטית ותזדקק לסיוע למימון ההוצאות על עו"ד, אני מוכן לתרום כמיטב יכולתי למטרה זו.

    אהבתי

  30. זה סה"כ הדבר השני שאני קורא שאתה כותב, אבל אני יכול כבר להגיד לך כבר עכשיו שאתה מוצא חן בעיני והרווחת קורא (עד כמה שזה שווה).
    כל הכבוד לך על הסגנון והנחישות.

    אהבתי

  31. כל הכבוד תומר. יפה לראות שטובלי הגיע לשלב הסיינטולוגי בקריירה שלו הכרוך בשכירת עורכי-דין על-חשבון החסידים.

    אהבתי

  32. תומר, כל עורך דין לדעתי ישמח לקחת את המקרה הזה פרו-בונו, יהיה סיקור תקשורתי ממש גבוה שאתה תוכל לבחור עורכי דין (טוב זאת דעתי אני לפחות מקוה שזה יהיה כך).
    מה שכן – כולנו תומכים בך ובעשייתך החשובה ואם יהיה צורך כולנו נתמוך בך בהתאם למה שתצטרך.

    אהבתי

  33. ועכשיו התחלת לפחד ועברת לאסטרטגית "מיציתי"…

    בכל אופן כל אלה פה שמבלבלים את המוח בתגובות, לא יעזרו לך כשתצטרך לשלם הרבה מאוד כסף, ולפי מה שזה נראה עכשיו עם כל התביעות נגד מרכזי הכתות – אתה תצטרך.

    טוקבקים זה לא אינדיקציה לכלום תאמין לי, זה בעיקר אינדיקציה לכוח ושררה רגעית שאנשים מרגישים כשבא להם להשפריץ את דעתם איפשהו.

    עדיף שתוריד את הפוסטים ותצא מזה פשוט כמה שיותר מהר

    "אני צודק" אף פעם לא עזר לאף אחד, נשבע לך

    אהבתי

    1. ברור. הוא ישלם מיד אחרי שהשופט יאמין לאדם שהכריז שהוא "הבודהה מאוריון" ויפסוק נגדו.

      אהבתי

  34. זו הדרך שלו כביכול לנצח – הפחדות ומשחק פסיכולוגי במוח של האנשים. אל תיכנע. קהל רב מאחוריך, כפי שאתה רואה.

    אהבתי

  35. לידיעת הכותבים והשותפים לחטא המתבצע כאן:
    חוק העונשין, תשל"ז-1977
    סעיף 500. הקושר קשר עם חברו לאחת המטרות האלה, דינו – מאסר שנתיים:

    (2) לגרום נזק לגופו של אדם או לשמו הטוב;

    (5) להזיק לאדם במשלח ידו או במקצועו;

    מזל וברכה!

    אהבתי

שקלא וטריא