משפטי טובלי – סיכום אירוע

או: איך שריתי עם צוות בוראי הגלקסיה, ויכלתי

ביום רביעי שעבר בבוקר הגעתי לבית משפט השלום בחדרה מלווה באשתי היקרה, ובעו"דיני היקר גם הוא. בשעה שמונה ורבע הדלתות עדיין היו סגורות, וחיכינו כולנו בחוץ. כולנו, כלומר אני וזוגתי, עו"דיני (המעולה) ישי שנידור, שי טובלי ובן-זוגו, שני עו"דינו של טובלי עמית זילברג וחיים איצקובסקי, וכן פמלייה שלמה שנלוותה לטובלי, הלא היא קהילת תלמידיו הנאמנים (לא אציין את שמותיהם כדי לחסוך מהם מבוכה). עברתי בעיני לאט על כל הנוכחים, אולם אף אחד מהם לא הישיר אלי את מבטו. חיכינו ביחד בדממה, אם כן, שהשערים יפתחו.

כשנכנסו, האולם הקטן התאכלס במהרה. טובלי ולסטר ישבו בפינה השמאלית, ונשרכים מאחוריהם ישבו התלמידים, ממלאים את כל הכיסאות מלבד אלה שלי ושל אשתי, בפינה הימנית. בהמשך יתברר איזו שגיאה טקטית חמורה מצדו של טובלי היתה להביא את עדר מלחכי פנכתו. כשכב' השופטת הדסה אסיף נכנסה עמדנו כראוי, והתיישבנו רק אחרי שהיא התיישבה. והיא, אחרי שהתיישבה, פנתה אל עורכי דינו של טובלי, ופשוט התחילה לנזוף בהם.

הפרוטוקול אינו עושה צדק למה שהתחולל שם. המחזה היה מרהיב. כב' השופטת הביעה, באופן בוטה וחריף, את תמיהתה על עצם הגשת הדרישה להוריד את מאמרי על טובלי עוד לפני המשפט. האם יש למנוע ממני לכתוב ברשת, כך שאלה, כאשר טובלי עצמו משתמש באותו הכלי ממש כדי להפיץ את רעיונותיו לכל עבר? האם אכן העללתי או הכפשתי כאשר כתבתי שטובלי מקיים יחסי מין הומוסקסואלים? האם אכן שיקרתי כאשר טענתי שטובלי הוא מנהיג כת? האם אכן פגעתי בפרטיותו של טובלי כאשר הוא עצמו פירט "לפרטי פרטים", "ביד רחבה", את הרפתקאותיו המיניות על גבי האינטרנט?

חצי דקה לתוך הדיון עורכי הדין של טובלי כבר התחילו לגמגם. אה בה ציגלה מה. שימו לב לקטע המוזהב הזה מהפרוטוקול, שמתאר את אחת מתגובותיהם:

לשאלת בית המשפט – אם הטענה שיש יחסים הומוסקסואלים – בין התובעים היא שקר כאשר התובעים עצמם ציינו במאמרי אינטרנט שפירסמו, אני אומר – אנחנו טוענים שזה שקר. אלה דברים שלא קורים כיום. אני אומר שלמרות שהאיש שלי פירסם בעניין הזה מאמרים שנכנסו לפרטי פרטים של יחסיו המיניים, זה שקר שכתבו את זה במסמכים שצורפו לתביעה.

תענוג גמגומי צרוף. והיו עוד רגעי קסם, שלא נכנסו לפרוטוקול משום מה. כך למשל, התעניינה השופטת איך דואג טובלי כל כך ל"פרטיותו", כאשר הוא עצמו מתערטל בפומבי, ולא רק זה, אלא גם חושף בפומבי, בפרסומים שונים, שמותיהם של קטינים שנמצאים בקבוצתו. האם אין כאן פגיעה חמורה בפרטיותם? התשובה כללה כמה גמגומים נוספים.

ולמה זה האולם מלא בתלמידיו של טובלי, אם התובעים מתעקשים שהוא "פירק את קבוצתו"? האם אכן הוא כבר אינו מנהיג של קהילה? כאשר טענו עורכי דינו של טובלי שמדובר ב"כיתה לימודית" שמורכבת מ"אנשים שמגיעים למפגשים ומאמינים באמונה כזו או אחרת", שאלה כב' השופטת האם יבואו כל הנוצרים לדיון בתביעה של אדם שכתב ביקורת על הנצרות, או כל היהודים לדיון של אדם שכתב ביקורת על היהדות – דהיינו, לי היה נדמה שכב' השופטת רמזה שברור לה שמדובר עדיין בקהילה סגורה, בעלת מבנה סמכותני-היררכי, תחת מנהיגותו של טובלי. אבל רק אל תגידו "כת".

אובג'קשן, יור הונר

אין שום ספק שזעמה של השופטת על הטובליז קשור בתגובה שהגיש בשמי עו"דיני ישי שנידור (הנה היא כאן בסקריבד). בתגובה הראנו בצורה נאה שאין שום ביסוס לבקשה להוריד את מאמרי כבר עכשיו, שכן טובלי אומר בעצמו, על עצמו, דברים דומים מאוד לדברי עליו. ציינו שהמבקשים הסתירו את העובדה שאני פניתי ודיברתי פעמיים(!) עם אשתו לשעבר של טובלי, וביקשתיה לומר לו שיטלפן אלי כדי לקבל ממנו תגובה, ושהוא סירב להגיב. כן הראנו את הכשלים הרבים שבבקשתם הכוללנית של התובעים, ולסיום עמדנו על כך שמחד אני בהחלט לא "נטפל" לטובלי, ומאידך יש בהחלט עניין ציבורי רב בדיווח אודות פועלו הטראנס-גלקטי של טובלי. למשל טענו ש

העיסוק של המשיב במבקש הוא זניח, בטל בששים ממש ביחס לנפח הפעילות שלו. המשיב רואה במבקש אנקדוטה, שרלטן העושה ברוחניות שימוש ציני, המנצל לרעה את הכאריזמה שלו, ובעל השפעה רעה על אלה הנסחפים אחריו. המשיב אינו רואה בו ובפועלו מושא לעיסוק רציני, והוא אכן כמעט ולא עוסק בו.
[…]
מובן מאליו, שיש עניין ציבורי בפועלו של אדם המבקש לסחוף אחריו את הציבור להשגת מטרות רוחניות שנויות במחלוקת בלשון המעטה, ואשר פועל בדרכים בעייתיות, בלשון המעטה דהמעטה. יש עניין ציבורי באדם שמרכז סביבו קהילה רוחנית של אנשים המצייתים לו, שסבור שיש באמתחתו מזור לכל תחלואי האנושות, ממחלת הסרטן ועד הדרך אל האושר.
[…]
למשיב אין כל עניין אישי במבקש. הוא פרסם את הדברים כחוקר בתחום, ומתוך תחושת אחריות.

אמת ויציב. בקיצור, כב' השופטת ראתה, השתכנעה, ולסיום שלחה את הטובליז החוצה "חמש דקות לשקול אם להמשיך עם הבקשה [להוריד את מאמרי כבר עכשיו] והאם להמשיך עם התביעה, או לומר 'סליחה, טעינו'". הזוג טובלי וזוג עורכי דינם יצאו החוצה להסתודד, וכשחזרו אמרו שהם מוותרים על הבקשה, אבל ממשיכים עם התביעה. לא הבינו את הרמז, מסתבר.

יצאנו החוצה עייפים אך מרוצים. עשירים ב-5000 שקל (הוצאות משפט), אבל אחרי שבועיים של הכנות מתישות לדיון, שגזלו ממני שעות עבודה ושינה. אין ספק, עברתי קורס מזורז בהלכות דיבה, ושמחתי לגלות עד כמה זהיר הייתי בכתיבתי. עברתי גם קורס מתקדם בהיסטוריה של טובלי, וכמות המידע שיש לי עליו עכשיו מפחידה אפילו אותי. בהקשר זה יש להודות גם שטובלי היווה יריב קל מהרגיל, בשל ריבוי השטויות שדאג לפרסם על עצמו מעל כל במה אפשרית.

ביום חמישי עלה האייטם הזה באתר מעריב, המראיין אותי ואת הטובליז על מה שקרה ברביעי – ראו שם קובלנותיהם כנגד מערכת המשפט הישראלית. במהלך הסופ"ש נודע לנו שטובלי משך את התביעה, כלומר הגיע למסקנה שכדאי לו לסגת כשיש לו עדיין לאן.

בקיצור, נגמר, וכוחות האור גברו.

הסיפור הגדול באמת

ועכשיו, לחשבון. קודם כל תודה גדולה גדולה. מאז יום רביעי, ה-23.3, כאשר פרסמתי את הרשימה הזאת, קיבלתי 238 תרומות, אשר ביחד מסתכמות ב 31,340 ש"ח. זהו ללא ספק סכום מדהים, ואני שוב מודה בכל פה, בהתרגשות ובהוקרה עמוקה, על האמון והאהבה שהענקתם לי. מלבד סיפור מיקי רוזנטל אני לא זוכר מקרה דומה של התגייסות של קוראים ותומכים למען חוקר חופשי ובלוגר, ואני מרגיש אסיר תודה שכך נהגתם במקרה שלי. אין לי ספק שמכל הבלגן הזה זה הדבר הגדול באמת שהתרחש כאן.

אז ברור שכרגע לא נדרשות עוד תרומות למען המערכה המשפטית (תרומות להבעת הערכה כללית יתקבלו בברכה). ובכל זאת, מה עושים עם כל הכסף הזה? 5000 השקלים שקיבלנו מטובלי, הוצאות המשפט, הולכים לעו"דיני, כפי שסוכם בינינו בתחילה. בנוסף, אני משלם לו 3000 שקלים, שכר טרחה (שווה כל גרוש, הבחור). בנוסף, הוצאות על מוניות להעברת מסמכים וכל מני מגיעות ל-860 ש"ח. נותרנו עם 27,480 שקלים חדשים בלבד.

ומה איתם? אז ככה: כל מי שרוצה את כספו בחזרה, יוכל לקבלו. נא לפנות אלי במייל tomerpersico בשירות הדוא"ל של gmail (ולא יאהו), לציין כתובת, ואשלח צ'ק. אקדים ואומר שלא אוכל להחזיר בדיוק את הסכום למי שתרם דרך פיי-פאל, מפני שפיי-פאל כבר גבו את העמלה שלהם, על סך כמה שקלים עד כמה עשרות שקלים, תלוי בסכום התרומה. כמו כן, זה יכול לקחת מעט זמן, אם רבים יבקשו.

מהכסף שישאר (ואחרי שאנכה ממנו מס כחוק), אתרום 20%, אותם אחלק בין המלכ"רים הבאים: התנועה להעצמת הרוח בחינוך (שאני גם מתנדב בשורותיה), האגודה לזכות הציבור לדעת (שעזרו לי בעת הצרה), חזון פתיה, ומרכז צדק לנשים. את שארית הכסף (שלא יהיה ספק: אני בהחלט שמח בו מאוד מאוד – זה סכום משמעותי עבורי) אקדיש להמשך פעילות הבלוג, כלומר כבטוחה כנגד ניסיונות התביעה הבאים, אם חלילה יבואו, וכן הוצאות שעד כה היו על חשבוני, כגון ספרות מקצועית, נסיעות וכניסות לכנסים, ציוד מחשוב, ציוד הקלטה וצילום, וכדומה. אני מקווה שכך הכסף ישרת לא רק אותי, אלא גם אתכם, נאמנה.

אפקט סטרייסנד

קוראים יקרים, ראו נא את הטבלה הבאה:

מדובר בגרף מתוך סטטיסטיקת הבלוג שלי, המראה את כמות הכניסות של קוראים שונים למאמר האחרון שלי על טובלי, ההוא שהתחיל את כל הבלגן. שימו לב שהכניסות הולכות וקטנות, עד שביום שלפני הקפיצה האחרונה נכנסו לקרוא את המאמר שני אנשים בלבד. יום אחרי כן פרסמתי את הרשימה "טובלי תובע אותי", ומיד צפו בה 776 איש. מאז הרשימה שבה להיות פופולרית ונקראת על ידי מאות אנשים בשבוע. דבר זה יכול ללמדנו עד כמה טיפשית יכולה להיות תביעת דיבה, שמחזירה לעניין הציבורי משהו שכבר בעצם הלך ונשתכח. בנוסף, שמתי לב שמישהו כבר דאג לעדכן את הערך של טובלי בויקיפדיה על המאורעות האחרונים, וזה בהחלט נראה לי עונש הולם ופואטי על הניסיון להשתקה.

סיכום, ומילה לשי

שיהיה ברור: עם כל שמחת הניצחון, אל לנו לשכוח ששי טובלי, על פי מיטב הבנתי והכרתי, הוא מנהיג כת, שפגע בעבר באנשים, ומסוכן לאחרים גם כיום. אני דיברתי אישית עם מספר אנשים שהוא פגע בהם בצורה קשה. זאת ועוד: הדיבורים מטעמו על פירוק הכת הם לדעתי שקרים, כפי שקוראי הבלוג הזה יודעים כבר זמן מה, וכפי שהנוכחות של תלמידיו בבית המשפט העידה. בידי כיום גם עדויות נוספות על כך, שלא היו לי לפנים. טובלי, בקיצור, אינו טיפוס חיובי. ראו הוזהרתם.

ואת המילה האחרונה אני רוצה להפנות לשי טובלי עצמו. שי, אולי לא תאמין, אבל אין לי שום דבר אישי נגדך. אני לא שונא אותך או כועס עליך. כל מה שכתבתי כתבתי כי אני חושב שיש צורך להזהיר את הציבור מפעילותך הציבורית, שגורמת לאנשים נזק וצער. פזר את קבוצתך, הפסק להמציא שיטות רוחניות, הודה שאינך הבודהה מאוריון, וחזור להיות כותב רגיש ומוכשר. אם תהפוך לאדם פרטי כמובן שלא אחלום לכתוב עליך. כל עוד אשמע שאתה ממשיך ללמד, ולקבץ סביבך תלמידים, אני משאיר לעצמי את הזכות לכתוב על כך, ולהביע את דעתי.

טובלי ותלמידיו התחילו לכתוב טוקבקים כאן בבלוג, ובכלל זה הכפשות. לא אהיה בבית חלקים מהיום, ולכן אאלץ לקבוע שהתגובות יהיו מותנות באישורי. אכניס כל תגובה שלא תציין שמות של אנשים בכת או של אנשים שהיו בכת, כפי שעשיתי עד כה. עם זאת, אנא מכם תלמידי טובלי, נסו לשמור על רמת דיון בוגרת.

עוד דבר: במהלך אסיפת העדויות על טובלי דיברתי עם רחל ליכטנשטיין, שהיום מרכזת את הפעולות של המרכז לנפגעי כתות. דיברנו גם על אותה כתבה שהתפרסמה ב"7 ימים" בה לכאורה התגלה שיש למרכז אג'נדה חרדית. ליכטנשטיין הבטיחה לי שזה לא המצב. כאמור, גם משיחה עם דוברת המרכז, שרונה בן משה (אותה אני מכיר גם באופן אישי), קיבלתי מסר זהה, ואני נוטה להאמין להן.

92 תגובות

  1. סוף טוב הכל טוב.
    לא ברור למה הוא הגיש תביעה מלכתחילה אם הוא משך אותה בסוף. אם הוא משך אותה בסוף פירושו שהוא ידע שאין לו עילה לתביעה.
    הוא רק התרגז שפרסמת עליו דברים שהוא לא רצה שתפרסם.
    להגיש תביעה זה עולה כסף, אבל מעבר לכסף זו גם טרחה לבית משפט ואני חושבת ששופטת קונסת ועונשת על תביעת שווא לא? אתה יכול לבקש פיצויים אולי. כי נגרמה לך פגיעה תדמיתית ועוגמת נפש איומה. ועל כך לדעתי צריך לפצות אותך.

    אהבתי

  2. שלום תומר.

    יישר כח על ההתנהלות שלך.
    אני רואה בכסף ששלחתי (בצ'יק, אליך הביתה) תרומה והוקרה לקיום הבלוג ולקדום עשייתך.

    המשך לעניין ולאתגר אותך בעשייתך – כתיבתך.
    הדרך שבחרתה בעניין הכספים מקובלת עלי ביותר.

    כה לחיי.

    אהבתי

  3. יישר כוח, תומר. עשית מלאכתך נאמנה. התעסקותך בפרטים התפלים של הכתות בישראל היא מלאכת קודש. לרוב האנשים אין הזדמנות או סבלנות לדעת כל זאת, אבל מי שנמצא בפנים יודע עד כמה הנזק התודעתי הוא עצום. הערכתי הרבה נתונה גם לכבוד השופטת שהבינה מיד לאן נושבת הרוח. לבודהא מאוריון אני ממליץ לקנות טלסקופ משוכלל, ולוודא דרך עינית עדשתו האם באמת באו לבקרו משם.

    אהבתי

  4. ברכות תומר. שמח שנשאר כסף בכיסך. עבודתך חשובה ואני שמח יותר לתמוך בה מאשר במערכת המשפט הישראלית. מבחינתי הכסף שתרמתי כולו שלך. זכותך לתרום עשרים אחוז ממנו למי שתרצה, אולם אין בכך כל חובה. ואם תזדקק לסיוע נוסף (ספרות מקצועית ובעיקר זמן לכתוב) אשמח לסייע שוב ככל שאוכל, ואני משער שאיני היחיד.

    אהבתי

  5. איזה כיף לפתוח את השבוע עם בשורות טובות ומשעשעות שכאלה.
    מה שנקרא בפוקר: you called his bluff
    ועזרת לקארמה לתת לו את הביס באחוריים שהוא מזמין לעצמו כבר מזמן.
    בדברי הימים עוד תירשם כמי שהפיל את הבודהא מאוריון.
    כבוד לך, ולתורמים שנתנו לך גב וביטחון ללכת עד הסוף עם האמת.

    (היות שזאת הפעם הראשונה שאני תורם לבלוג כלשהו, אני מזמין אותך לנצל את התרומה כראות עינייך, כולל רכישת עזרים מרחיבי תודעה ודעת כראות עיניך. לך תחגוג, הרווחת את זה ביושר)

    אהבתי

  6. ברכות על סיום הענין המהיר. אני יודע שתרומתי הצנועה תמשיך לשמש אותך למטרות ראויות.
    הייתי ממליץ לשמור חלק משמעותי בצד לטובת סיבוך משפטי עתידי. חזרה של טובלי למסלול משפטי לא יכולה להפתיע, ולא מובטח ש"תיפול" שוב על שופט/ת אינטליגנטית. נסיוני הדל עם מערכת המשפט הישראלי לימד אותי שהמצב יכול להיות אחר. עו"ד טוב יותר מהצד השני יכול להפוך את התמונה, והצדק לא תמיד מנצח.

    אהבתי

  7. ברכות. שמח לשמוע שאתה תורם בין השאר לחזון פתיה. באמת דאגתי בעקבות התביעה אך שמח שניצחת ואפשר להירגע. שבוע טוב

    אהבתי

  8. ברכות!
    הצגת הדברים כניצחון כוחות האור על כוחות השחור נשמעת מגלומנית, אבל אני מסכים לה.
    השאלה היא, תומר, האם הנסיון שרכשת, והקופה הקטנה שנשארה, מכינים אותך לקראת מעבר מדג רקק כמו טובלי לטיפול בכריש מהסוג של אורן זריף. הוא הזיק להרבה יותר אנשים, וגזל את מעותיהם האחרונות של אנשים הרבה יותר מסכנים מאלה שהולכים לטובלי.

    אהבתי

  9. ברכות חמות. אכזבה קטנה בשוליים: האם זה אומר שלא ניחשף לכל העדויות המזעזעות עוד יותר שהגיעו לרשותך והיו אמורות לצוץ גם במהלך המשפט?

    אהבתי

    1. ראשית תודה רבה לכל המברכים והמברכות.

      עידן,
      זו שאלה שאני עצמי מתלבט בה. מצד אחד, יש בהחלט עדויות לא קלות. מצד שני, די נגמר לי החשק ללכלך את הידיים עם טובלי, ואני רוצה לעבור הלאה. אין לי גם שום דבר אישי נגדו. ובעיקר, אני גם חושב שהוא ספג נזק תדמיתי לא קטן – כלומר עוד רבים הבינו שלא כדאי להכנס תחת כנפיו הרוחניות.

      לכן אני חושב שלא אפרסם, ואתן לטובלי הזדמנות לחדול מהוראה רוחנית ולשקם את חייו. הוא טען בבית המשפט שקבוצתו פורקה, ואולי הוא התכוון שהיא בדיוק בשלבי פירוק. הוא טען שהוא מנסה לחזור לכתיבה, ואם כן, שיהיה בהצלחה. אם בעתיד יהיה צורך ציבורי במשהו אחר – או, כמובן, אם הוא יעשה טעות איומה ויתבע אותי שוב – נשקול את העניין שנית.

      אהבתי

  10. תומר יקר,

    יישר כוח על ההצלחה המהירה.

    אשריך שבחרת עו"ד נבון אשר הצליח למקד את הדיון במקום הנכון עבורך (אגב – התגובה לבקשה, אותה העלית בסקריבד, מופיעה אצלי משובשת לחלוטין. אנא בדוק ותקן).

    אשריך גם ש"נפלת" על שופטת דעתנית ומהירה אשר בחרה "באמת" שלך (שהרי משפטית כל צד מגיע לבית המשפט עם "האמת הבלעדית שלו"). מנסיוני הקט באולמות המשפט, זה לחלוטין לא מובן מאליו.

    ברמה הטקטית – הטעות הקשה של הטובליז היתה הבקשה המקדמית להסרת החומרים מהרשת. שהרי ללא בקשה זו, אשר הצריכה את הדיון המהיר, סביר להניח כי העניין היה נגרר ומכלה את זמנך ואת כיסך.

    וברמה הפרקטית – דומני כי מה שסייע לך היא העובדה כי לאורך כל הדרך, זולת מספר זעום של מעידות קטנות ושוליות, הקפדת להתייחס לתופעה הציבורית אותה מייצג טובלי ולא להשתלח בו אישית מעבר למה שנחוץ.

    אני מצטרף לאלה שהזהירו ויזהירו מפני נסיונות נוספים של טובלי, בעילות כאלה ואחרות (לא התכוונתי, אך בדיעבד נראה כי את המשפט האחרון ניתן לקרוא בהטעמות שונות).

    באשר לתרומתי הצנועה – ראה אותה כהוקרה על כתיבתך כאן, בעבר ובעתיד.
    ואם, משום מה, תחזור האש להתלקח, אתה כבר יודע שיש לך על מי לסמוך, גם במישורים הארציים.

    יאללה, הנח לטובלי וחבורתו לעכל את תובנותיהם מהמסע המיותר אליו הם יצאו, וחזור לכתיבה בנושאים המרתקים אותנו באמת.

    בתודה ובהצלחה רבה,

    ע.

    אהבתי

  11. מה אגיד לך ?
    את שושלת הסיפור אינני מכיר. קראתי על המקרה לראשונה בכתבה זו.
    זה שהצלחת במשפט, זה מאד נחמד בשבילך, וכמובן יש לציין שעורך דינך עשה את ״ שעורי הבית״ כראוי.
    כפי שציינתי קודם, כקורא חדש, נשאר לי בסוף קריאת הכתבה ״טעם רע בפה״. לדעתי מתוך אקרא לזה בלי כוונה להעליבך ״ שנאה״ ו ״נקמה״ לתובעך , שלחת חיצי מרור בכתבה , ולא התעלת להיות מעל רגשותיך אלו.
    חבל!

    משה 

    אהבתי

  12. הידד! כמה טוב לשמוע. תומר, מבחינתי הכסף שנתתי הוא תשלום צנוע על תוכן טוב ואתה מוזמן לתרום אותו למי שתרצה, להשתמש בו להוצאות מקצועיות, או לקנות בו המבורגרים. (אגב, תבדוק אם אתה יכול לתת לאנשים refund דרך פייפאל, אולי זה יהיה יותר קל.)

    אהבתי

  13. ברכות, כמו שהמאבק שלך היה חשוב לבלוגרים כולם, הניצחון המהיר שלך הוא תמרור אזהרה לכל מי שחושב שאפשר להשתמש בכוחו הכלכלי נגד חופש הביטוי. כל הכבוד לשופטת.

    אהבתי

  14. מזל טוב תומר
    על שירד לך מהראש העיסוק גוזל האנרגיה הזה
    אני בטוחה שטובלי משמש דמות משמעותית לתלמידיו, וכולי תקווה שיעשה בהשראתו שימוש לטובה. ולא רק מפחד הביקורת הציבורית.
    שתהיה לך נחת ושלווה
    נטע

    אהבתי

  15. טובלי , טובלי.
    אכן הרבה זמן לא שמעתי ממנו והיו לי כל הסיבות לחשוב שהוא התמסמס.
    אולי זו הזדמנות להשליך אבן בעקבות הנופל.

    אהבתי

  16. מזל טוב – וכל הכבוד. למערכת המשפט על סיום מהיר, לעורך דינך על עבודה יסודית וטובה, וכמובן לך על העמידה האיתנה לאורך הדרך ועל שלא נגררת לדיונים קטנוניים, ושבחרת בטוב. והמשך בדרך זו.

    אהבתי

  17. see it like this– shay t. used you to be more famous. it costs him few x,000 dollars but he pushed himself to a new crowed. some will join him and he will get the money back.

    אהבתי

  18. ברכותי על הנצחון ועל התהילה. בקשר למרכז לנפגעי כתות. בכל מקרה היה יכול להיות יותר גרוע. בארצות הברית כת הסיינטלוגיה השתלטה על ה-Cult Awareness Network אחרי שדחפה את הארגון לפשיטת רגל בשורה של תביעות שווא.

    אהבתי

  19. ברכות מקרב לב.

    שים לב שהבקשה להסרת התביעה כוללת בקשה לביטול צו ההוצאות, כך שאם השופטת תענה לבקשה, אתה לא יכול לספור את החמשתלפים. אבל אני לא עורך דין ואל תסמוך עלי בדברים האלה.

    אהבתי

    1. חנן, גם אני איני משפטן, אך דומני שאתה טועה.
      לטעמי הבקשה לביטול צו להוצאות מתייחסת לביטול "התביעה הראשית", אשר כלל לא הגיעה לכדי דיון. הפסיקה בדבר 5,000 ש"ח הוצאות התיחסה לשלב המקדמי בו ביקשו התובעים "צו עשה" להסרת הפרסומים מהרשת. להערכתי לא ניתן לבטל פסיקה זו, אלא בהגשת ערעור עליה, ענין שמחייב את התובעים להשקיע זמן ועלות נוספת.
      כך או כך, טוב שהעניין הגיע לסיומו.

      אהבתי

    1. אין מש לחשוש. טובלי לא יכין שום הפתעה! לפחות לא לתומר פרסיקו.
      הוא בהחלט עוד מלא "התפעות" רוחניות, רחמנא ליצלן, אבל זה כבר משהו אחר.
      כפי שכתבתי המטומטמים לא מתים, הם רק מתחלפים. ויהיו מלא מטומטמים שימשיכו לנהור אחרי טובלי המוכר, ואחרי כל הטובלי החדשים שצצים כמו פטריות אחרי גשם, בייחוד בתקופה האחרונה, של הניו אייג', הדי עכור יש לומר.

      אהבתי

  20. אני כל כך שמחה על ניצחונך!/א.ש.
    אמרתי לך שהכול יהיה בסדר, נכון שאמרתי?
    אבל אפילו אני, שרואה דברים די טוב, אני seer, לא פיללתי לתוצאה כל כך טובה. הידד לשפיות!!!
    ומזל טוב, תומר. מזל טוב גדול.
    והמשך פעילות פורה. מאחלת אלה שונייה http://www.elranta.com

    אהבתי

  21. כפי שציינה דורה, אפשר לעשות ריפאנד דרך פייפל ואז לא נגבית עמלה.
    בנוסף, אני מציע שתשקול להעמיד לפחות חלק מהכסף שצברת כאן כקרן לסיוע משפטי לא רק במקרה של תביעות דומות נגדך, אלא גם לתביעות נגד אחרים, כפי שהצעתי בבלוג שלי. זה יכול להיות סכום התחלתי מאוד יפה בשביל קרן שכזו, שאפשר להרחיב כפי שהצעתי.

    אהבתי

    1. התרומה שאני נתתי נלקחה מהתרומות שקיבלתי ל"לא רלוונטי". דוגמה לגילגול תרומות הלאה.

      אהבתי

    2. אני בהחלט הייתי שמחה לעזרה כזאת/א.ש.
      אני עצמי עומדת עכשיו בפני תביע קנטרנית דומה, על רקע קנאה מקצועית, והעלויות של ההגנה עצומות למישהי כמוני. אני גמלאית, אמנם אני לא מתלוננת, אני מתקיימת בכבוד. אך כאשר זה מגיע למשהו בלתי צפוי כמו תביעה משפטית, קשה לעמוד מול הוצאה כזאת.

      אהבתי

  22. ברכות.

    מקווה להמשיך לתרום מדי פעם, ככל שאוכל, למען תמיכה בבלוג.

    המשך בעבודת הקודש!

    אהבתי

  23. הי תומר
    קודם כל ברכות על השתלשלות העניינים לטובה. נראה שהיו לך גם עורך דין טוב וגם שופטת מיטיבה…
    בעניין הכסף שנותר, אני חושבת שהוא צריך להיות מוקדש לקרן שמטרתה לתמוך במי שעומד בפני תביעות דומות (בדיוק כמו שכסף שנאסף עבור חולי סרטן ולא נוצל מועבר לחולה אחר). עלי לומר שהרעיון שתרכוש מחשב חדש או מצלמה חדשה מכסף זה, כפי שכתבת, או שתשתמש בו לתועלתך האישית נראה לי לא אתי בלשון המעטה (אך השקיפות יפה בעיני…)הכסף ניתן לך כ"משכון" כדי לחלץ אותך. כך ולא אחרת. בשל זאת, במידה שלא תשנה את דעתך אני אבקש אותו חזרה כדי שאוכל לתרום אותו למטרה חשובה בעיני.ולדעתי עליך לקבל הסכמה אישית של כל אדם לגבי שימוש אחר.
    בברכה, אורית

    אהבתי

  24. @אורית ותומר

    תומר. יכול להיות שהנסיגה המהירה היא מזימה של טובלי כדי שתסתבך בריבים סביב השאלה מה לעשות עם הכסף. אני ממליץ שתעלוב בטובלי שוב כדי שיהיה לך משהו לא קונטרוברסלי לעשות עם הכסף.

    אהבתי

    1. עמית, חן חן.
      אורית, כבר כתבתי שכל הרוצה יקבל את כספו חזרה, אין בעיה. כתבי לי מייל. בנוגע לשאר הכסף, גם על זה כתבתי.

      אהבתי

      1. הנכון הוא שמי שרוצה שבכסף ישאר אצלך יכתוב לך מייל.
        לי נשאר טעם רע כשקראתי שאתה לוקח את זה לעצמך כאילו כלום

        אהבתי

  25. יצאת נשכר, תרתי משמע :-), וגם כולנו, תושבי הארץ הכחולה, אז ברכות בחשבון והרבה אהבה, הצדק יפה וראוי לכולם גם לשי לאילון ולכל אוהביו, תלמידיו הרבים שתומכים בו עכשיו נאחזים בקרנות המזבח הזב, איחולים נבונים איחלת לאיש, ולמרות שכשל והרוח הבאיש, ליפול לטירוף לפעמים זה מותר, עתה "יתעורר" לאיזון המואר, סיעתא דשמיא האיש כאן קיבל, לא מן הגזר רק המקל, חסד גלום מכוסה בדינים אותו השופטת הפכה לצנינים,
    מצוה להוכיח עמית שסורח, כשהאגו עומד השכל בורח, אין ברצוני לשמוח לאיד, זה רק החרוז השובב שמעיד, על זה שהעיז להאיר בשירה על רוח גלקטית ושמש חדשה, ונראה כי קהלת אמר כבר מזמן שאין כל חדש תחתי הבוערתנצטרף בטוב ונאחל בחמלה החלמה מאירה מהירה וזוהרת

    אהבתי

  26. חדשות נהדרות. שמור לך כל אגורה ואגורה מהתרומה שלי ותמשיך לעשות טוב.
    וטוקבק 29 בכתבה בנרג' שווה לבדו את כל הפרשה.

    אהבתי

  27. אוי תומר איזה כיף! עשית לי את הלילה! וואו, איזה טוב לשמוע סוף כל כך טוב ולעניין. שמח בשבילך. לפרקים חששתי כי מי יודע מה יצא עם מערכת המשפט. תודה על הבלוג, תודה וכבוד על המאבק הצודק :)

    אהבתי

  28. ברכותי, תומר – אני שמח מאוד, בשבילך ובשביל שי, שהעניין הסתיים:
    א. בנצחונך הברור והצודק
    ב. כל-כך מהר, בלי בזבוז הרבה יותר גדול של הזמן והאנרגיה היקרים שלכם
    ג. בלי שהייתה לאמצעי התקשורת הזדמנות להפוך את העניין לקרקס המוני

    אבל מעבר לכך, כל הפרשה הזאת הייתה מיותרת וכואבת, וטוב יותר היה אילו לא הייתה מתרחשת כלל. כפי שכתבת באחד הפוסטים שלך בנושא, לכולנו יש דברים הרבה יותר חשובים לעסוק בהם.
    כך ששימחתי על נצחונך מהולה בצער על כך שכל זה קרה בכלל.

    אהבתי

  29. תומר- ברכות חמות. שמח בשמחתך.
    כפי שכתבתי לך גם במייל, הכסף שהעברתי לא היה תרומה כי אם תשלום על שירות נפלא שאתה נותן, ולכן זכותך לעשות בו כרצונך.
    אם בכל זאת תחליט לתרום את חלקו, לדעתי אתה יכול לתרום לפני מס. אולי מישהו אחר פה יתקן אותי, אבל לדעתי באופן חוקי תרומות פטורות ממס, ובוודאי שברמה המוסרית אין פסול מלא לנכות את המס על סכום שאתה תורם, הרי באותה המידה זה היה יכול להיות תרומה ישירה שלנו. אתה בסה"כ מרכז אותה עבורנו.

    אהבתי

  30. בתור קפיטליסט קיצוני מה שהרשים אותי יותר מכל במאורעות השבוע האחרון בבלוגוספרה, הוא ההוכחה המובהקת לערכם של מדעי הרוח.
    התרומות שקבלת נעו בין תרומות למלחמה על חופש הביטוי לתשלום על התכנים הורחניים שבבלוג.
    אם יש זה שווה כסף, אז יש לזה גם עתיד.

    אהבתי

  31. כל הכבוד!
    ישר כוח שעמדת בנסיון, אני בטוח שזה לא היה פשוט.
    האמת היא שחששתי שתתקל בשופט\ת שיהיה טרחן יותר, אני שמח גם לשמוע שיש שופטים עם שכל ישר ובריא.

    שוב, כל הכבוד

    אהבתי

  32. היי תומר,

    מגניב שהעניין הסתדר כמו שהסתדר. אחרי שקראתי את התביעה נהייתי חסר-שקט למשך יום שלם – איך טיפוסים מרושעים עם משאבים יכולים לדרוס אנשים מהשורה.

    מצד שני, כשאני רואה את הרשומות שלך זה נראה כאילו אתה מתחנן לכאפה שמיימית – אתה ממשיך לכתוב בצורה שמנסה להעיר את השד ממרבצו. הנטיה הטבעית שלי הייתה להתרחק מכל הסיפור הזה ואני לא ממש מבין איך ולמה אתה ממשיך להתגרות בטיפוסים האלה…

    ניצן.

    אהבתי

  33. תומר,

    שמחה שלא תעבור את דרך החתחתים של משפט וכד. אבל, לו הייתי חברה, זו העיצה שהייתי נותנת לך: החזר את מלוא הכסף שקיבלת, או תרום את כולו. עם כל ההערכה לפעילות שלך כבלוגר, יצאת בקריאה לאיסוף תרומות למטרה מאד מוגדרת. המטרה בוטלה, בטל כל השאר.
    אולי בחשיבתך יש הצדקה כזו או אחרת לנכס את הכסף הזה, אבל בחשבון ארוך מעט יותר אתה יוצא נפסד. אתה מפסיד כאן נקודות במשחק הגדול יותר. זו כמובן אך ורק עיצה הנאמרת ברוח ידידותית. בידיך ההחלטה.

    אהבתי

    1. חוה,
      אני מעריך את העצה, וכמובן שקלתי אותה בעצמי. לא אעשה כן משתי סיבות: ראשית, חלק לא קטן מהתורמים תרמו לא רק למען המשפט, אלא כהוקרה לפעילותי בבלוג באופן כללי. שנית, כפי שכתבתי, אני רוצה לשמור כסף בצד כדי להתגונן בפני תביעות עתידיות חלילה.

      אהבתי

  34. כל הכבוד. התרומה שלי הייתה גם בגלל הסיפור המשפטי וגם כתשלום צנוע על תוכן שאני מאוד נהנית לקרוא.

    אהבתי

  35. Congratulations!! Glad to hear it's all working out for the best.

    As for the money I donated – I donated it to you, for your work and your writing, not just for the trial.

    Keep it, give it, burn it, enjoy it -whatever. You've more than earned it.

    אהבתי

  36. תומר שלום,

    אני מאלה שהגיעו אליך רק עם פוסט התביעה, דרך ולווט אנדרגראונד. כמה דברים: העובדה שהצלחת לגייס למעלה מ 30 אלף ש"ח היא מדהימה. יש בזה אישור לכל מה שכתבת עד כה ומה שתכתוב בעתיד, החשש האמיתי מפני כתות קיים ובאופן מפתיע רבים ממשיכים ונמשכים לכיוון. אחרי הסיפור הזה, השאלה האם ישנה אפשרות להתארגנות גדולה יותר להפסקת פעילותן של הכתות ? האם מה שנעשה הוא מספק?

    שוב ברכות.

    אהבתי

    1. עודד שלום,
      לגבי התארגנויות, אז לבד מה"מרכז לנפגעי כתות", שהוא בסופו של דבר גוף פרטי, אני יודע שמשרד הרווחה עובד על משהו. אני מקווה שזה יחשף בקרוב.
      אבל אני חייב לומר לך, אני לא נגד כתות באופן עקרוני. כלומר, אם קבוצה של אנשים מתאגדת סביב מנהיג ומנסה ליצור דרך רוחנית, זה לא דבר רע בעיני. אני חושב שצריך להיזהר לא לפעול נגד תופעות שברמה העקרונית אין בהן שום רע, אלא רק נגד החלק שבהן שברמה המעשית יש בו רע. וגם כאן, צריך להיות מאוד זהירים. מדובר תמיד באמונות ובשאיפות הרוחניות של אנשים, ופעמים רבות אין דבר יותר עדין ומורכב מזה.

      אהבתי

  37. קודם כל, כל הכבוד לך! וגם כל הכבוד לשופטת! באמת משפט ישר כמו שצריך בלי שטויות. מאוד שמחתי לקרוא על כך.

    יחד עם זאת, אינני חושבת שאתה צריך להחזיר כסף לאנשים שתרמו לך על מנת להוציא את הצדק לאור, כי כפי שאמרת – הוצאת על כך הרבה ימי עבודה שגם הם שווים כסף!

    ואם בכל זאת חשקה נפשך לתרום – וממש כל הכבוד לך על כך, למה שלא תתרום גם למרכז לנפגעי כתות שבאמת מתעסקים עם הנושא של הכתות מקרוב ויש להם הצלחות מוכחות (ראה מקרה גואל רצון ושי אברמוב ועוד הצלחות שלא הוזכרו בתקשורת)?

    אגב, לגבי האג'נדה החרדית של המרכז כביכול, הצחיק אותי מאוד בזמנו לקרוא את הכתבה. זה היה כל כך שקוף שהכתבת מנסה בכל כוחה להכפיש את המרכז בשם איזו כת! כתבה כל כך עלובה שאפילו סותרת את עצמה כמה פעמים. אני לא מאמינה שחשבת שזה אמיתי, לא?

    אז שוב כל הכבוד, באמת באמת משמח אותי לשמוע על תוצאות המשפט.

    אהבתי

  38. סוף טוב הכל טוב!
    שמח בשבילך שהעסק נגמר!
    ההתגייסות הציבורית לצידך מרשימה ומחממת את הלב.

    אהבתי

  39. זה מפליא ומפתיע שאתה מרשה לעצמך לשמור כמה עשרות אלפי שקלים שנאספו מאנשים שחשו לעזור לאדם בעת צרה. לדעתי, הפעולה המוסרית היא להחזיר את כל הכסף שקיבלת בלי לשאול אף אחד שום דבר.

    אהבתי

  40. ישבתי עכשיו וקראתי קצת אחורה את הרשימות על שי.
    תומר, האם אתה מכיר את פועלו ודרכו של אליסטר קראולי?
    'טובה עינו של הורוס מפיה של איזיס'? קראולי היה מאמין
    גדול בהומוסקסואליות, ובכלל במין, כדרך רוחנית לגיטימית
    לחלוטין. ואף שאין ספק שהוא היה 'טיפוס' הוא גם היה כותב
    מוכשר להפליא ואדם שחידש רעיונות רבים במיסטיקה המערבית
    שכיום נראים לרבים כמובנים מאליהם.
    מעניין לראות שנושא זה של הומוסקסואליות בא והולך לאורך
    השנים בין מורים רוחניים. האם ייתכן ויש בזה משהו? האם
    ייתכן ואין בזה פסול? תמיד אפשר לטעון שחווית הנחדרות תוביל
    את המאמין להבנה עמוקה יותר של נשים ושל העולם, משהו פסיכולוגי
    יותר ממיסטי-רוחני… בקיצור, אם זה בהסכמה, קשה לבטל את זה
    לחלוטין לדעתי. וזכותם לקבל קונדליני, איפה שלא יהיה.
    בנוסף, אני אישית 'לייטמניסט' גאה – אתה מתייחס לטובלי ככת אפוקליפטית כחול-לבן, אבל אני הבנתי שכך אתה גם רואה אותנו הלייטמנים, ואני כלל לא מסכים עם תפיסה זו.
    איכסססס, יצא לי אחו-שלוקי ארוך. מצטער. אבל אשמח אם תגיב. כפי שאמרו אחרים, אתה אכן משוכנע שאתה יודע הכל מחד, אבל אתה כותב מעולה ואדם מבריק מאידך.

    אהבתי

    1. מנחם,

      כן, קראולי גם בעניין, וכן, למשל, ראמאקרישנה, אחד המיסטיקנים הגדולים של הודו, שחי בסוף המאה ה-19 (אבל הוא מכיוון אחר). אני חושב שההומוסקסואליות מושכת ראשית מכיוון שמין הוא כוח עצום, והעיסוק הרוחני בו (לחיוב או לשלילה) ממילא גדול. בנוסף, אני בהחלט חושב שניתן לחשוב על חדירה אל הגוף כמועילה רוחנית, בלי קשר לקונדליני, רק מכיוון שיש כאן דרישה לכניעה, פתיחות, וכן ערעור על הגבולות הרגילים של העצמי (הן נפשית והן פיזית). אם תשים לב לרשימה שלי שהתחילה את כל הבלגן, לא פסלתי את הדבר לחלוטין, אלא כתבתי שיש לחשוד במניעיו של טובלי עצמו, מכיוון שאנחנו יודעים מעברו שהוא ממציא שיטות וזונח אותן בצורה שניתן להבין שהיא בלתי אחראית.

      בקשר לבני ברוך, שוב, אל תסתמך על שמועות, אלא לך אל המאמר שכתבתי וראה שם:

      האם סוף סוף יש בישראל כת אובדנית?


      אם תעשה זאת תראה שכתבתי שאני חושב שבני ברוך הם "חד משמעית לא" כת אובדנית. מוזר בעיני שאנשים מעדיפים להיות מוזנים משמועות כאשר המאמר זמין ונגיש לכל (וגם כתוב מעולה, כפי שאתה מעיד…).

      אהבתי

      1. שמועות? אני קראתי אותם בעצמי, ואפילו שוחחנו עליהם בזמנו.
        להלן ציטוט שלך:
        "האם סוף כל סוף מוסדה תחת אפינו גם אצלנו בארץ הקודש כת אובדנית לתפארת העם והאומה? תשובתי היא שייתכן מאוד שכן, ואני מתכוון כמובן לתנועת "בני-ברוך" " ובהמשך אתה כותב " אז האם אני צופה התאבדות קולקטיבית בקרוב? חד משמעית לא "
        שים לב, אינך אומר שאנחנו לא 'כת אובדנית' , אלא רק שאינך צופה התאבדות כזו בזמן הקרוב. קרא לי סמנטיקן (או נודניק) אבל זה לא אותו דבר. גם אחרי זה אתה כותב " מה שכן, הייתי מתחיל לפחד כאשר יופיע (אם יופיע) לראשונה תאריך כלשהו, כלומר כאשר הקץ העתידי יתגבש לכדי מועד ספציפי, קבוע. כאן מתחילה הסכנה האמיתית. תאריך שכזה, אם יהיה (ואולי לייטמן חכם מדי בשביל לספק אותו) יגביר ציפיות וילהיב בצורה חסרת תקדים, וצפיות גדולות והתלהבות רבה הם נמרים שלא פשוט לרכב עליהם בבטחה."

        נו, האמת – אני יודע שבמורד הדרך שינית טון לגבינו, אבל דחילק – אתה ראית בנו גוף מסוכן שעלול להתאבד או לפגוע באחרים. ולא כתבת שאיננו כת אובדנית, אלא רק כת שלא תבצע אבדן בדקות הקרובות. אני חושב, כהשוואה בלבד (ואל תעלב) שזה כמו שאני אגיד שאתה שוטה מוחלט שלא יודע כלום, אבל בינתיים יוצאים לך מאמרים טובים. לא בדיוק כמו לקרוא לך כותב מעולה, נכון? (ואתה כותב מעולה). אבל, לא בנו הלייטמנים עסקינן אלא ברעיון שיש להיזהר בהדבקת תוויות – אתה לא רק יוצר סטיגמה, אתה עשוי גם לעודד אנשים לפעול בהתאם לתווית שהדבקת להם (ראה תיוג בהקשר למיעוטים וחינוך מיוחד, או פשוט 'נבואה מתגשמת מאליה' – שתי תוצאות נפוצות ועגומות למדי של הדבקת תוויות).

        אהבתי

        1. מנחם,
          אומר לך מה הבעיה: שאני מדבר "אקדמית", ואתה שומע "יומיומית". כוונתי היא שכשאני אומר "כת אובדנית" הכוונה שלי היא לארגון דתי שמתאפיין בכמה קוים. אני לא מתכוון ל"גוף מסוכן שעלול להתאבד או לפגוע באחרים" – זאת אולי המשמעות היומיומית של המונח, לפחות כפי שאתה הבנת אותו. ולכן דאגתי להדגיש שאותו גוף לדעתי בפירוש *לא* עלול להתאבד (לפגוע באחרים כידוע בני ברוך פוגעים, אם כי אני מתאר לעצמי שאפשר לומר שזה בלתי נמנע כאשר מתעסקים במספרים גדולים כל כך של אנשים).

          משל למה הדבר דומה? לכך שאתה תקרא לי "שוטה", אבל תתכוון להגדרה ההלכתית של המילה, שאיננה "טיפש", אלא יותר מי שאיבד את היכולת לחשוב כמו שצריך בגלל משהו (התמוטטות נפשית למשל). במקרה כזה אני אחשוב שאתה מקלל אותי, בעוד בעצם בסה"כ רצית לומר שאני פטור ממצוות.

          ועוד: כשכתבתי את זה כתבתי ש"ייתכן מאוד שכן" יש לנו כת אובדנית (כלומר ארגון דתי שמתאפיין וכו') – וזאת עדיין לא קביעה חד משמעית. לכן גם הוספתי את התנאי ההוא של התאריך וכו'.

          בכ"א מאז באמת זרמה כמות מסויימת של מים בירקון, וב"ב הפכו להערכתי יותר לזרם דתי מן המניין, דבר משמח כמובן. אם כי אני נשאר בתקוותי שלא יופיע פתאום איזשהו תאריך שבו אמור לקרות משהו דרמטי. זה אף פעם לא מבשר טובות.

          ושיהיה פסח שמח, ויציאה של כולנו מעבדויותינו לחירותנו!

          אהבתי

  41. שלום תומר,

    אני לא תלמיד של שי. תצטרך להאמין לי כי אין בנמצא תעודת "לא תלמיד של שי". אני מחבב אותך באופן לא אישי, כי לא נפגשנו, וגם עם טובלי לא נפגשתי ואין לי כל יחס מיוחד אליו, בודאי לא אישי. חשבתי על כל ההתנהלות שלך ושלו בסיפור הזה, וחשבתי אם אפשר היה לסיים אותו כך שלא יהיו בו מנצחים ומפסידים. אוקי, אתה ניצחת והוא הפסיד, ומה נשאר עכשיו? האם טוב לעולם ששי טובלי הפסיד, נפגע, שוכב מדמם, מבוייש וכו'? האם זה העונש הראוי למי שטועה בדרך? ואם נקח בחשבון שלא מדובר בטעות שלו אלא בכוונה תחילה – האם זה העונש היעיל למי שפועל במזיד? אז יש היום עוד הרבה אנשים שחושבים שהוא דביל, והצלחת לגייס עוד לא מעט כאלה. אם האנרגיה הרעה שעדיין יוצאת מכל הסיפור תועיל לנו כבני אדם וכקהילה, אני בספק.

    אמנם מדובר כבר במים מתחת לגשר, אבל מוטב היה להתנצל ולגמור בכך את הסיפור. לא בגלל שמגיעה לשי התנצלות אלא בגלל שהוא היה פגוע, ובמצב חלש יותר ממך בכל העניין. כן, על אף שהוא היה התובע הוא היה החלש. ומאחר ואתה היית החזק יכולת לנטות לו חסד ולמענו להתנצל. לא כי אתה צריך, אלא כי אתה יודע שזה מה שהוא צריך. כי שי צריך כנראה בעצמו בודהא מאוריון שיעזור לו לחזור מהטעויות שלו. יכולת להיות קצת מזה. קצת יותר גדול מהחיים. בחרת לצאת לקרב וניצחת, אבל שניכם הפסדתם ואיני יודע מי עוד. האגו שלך יבלע בסוף את הנצחון ולא יוודע כי בא אל קרבו והאגו הפגוע של שי עוד עלול לסבך אותו בצרות נוספות. אני חושש שהלכת כאן למקום שרוב החברה שלנו הולכת, והוא הענשת החלשים ולחימה בעבריינים (בהנחה שהוא אכן פעל במכוון, ואינני יודע זאת בפירוש כמובן), במקום לסייע להם להשתקם. מידת החסד הייתה עדיפה כאן מצידך, דווקא משום שהוא פעל במידת הדין. לא היית מוכרח לצאת צודק ואני חושב שלא היית יוצא נפסד.

    זהו, שיהיה בהצלחה.

    אהבתי

    1. אבי,
      אני מבין את מה שאתה אומר, אבל אני חושב שאתה לא מבין מי הוא שי. לצערי ולשמחתך אתה לא יודע על כמה וכמה אנשים שנפגעו *קשות* מפעולותיו של מר טובלי בשנים האחרונות. אני מדבר איתך על חיים שלא יחזרו להיות כפי שהיו. כך שאם עוד אנשים יודעים עכשיו שצריך להיזהר משי טובלי, אני ממש לא מרגיש שיש לי על מה להתנצל. אנא ממך, דאג ללמוד את הנושא לפני שאתה מחלק עצות, למרות שאני בטוח שאלו באות ממקום שוחר טוב.

      אהבתי

      1. בקיצור אומר שמטריד אותי שאפשר לשפוט מישהו מחוץ לבית המשפט על פי עדויות שהגיעו אליך (וממש לא משנה אם הן נכונות או לא). איני אומר שיש לשמור בסוד אינפורמציה חשובה, אבל מה שאתה עשית היה לשפוט אותו, להרשיע, ולהציג אותו באופן סרקסטי ופוגעני. ואני מבין את מה שאתה אומר – זה מותר אם מדובר במישהו "מסוכן" כמו שי טובלי. אז לא – זה אסור. אסור לשפוט מישהו ולהרשיעו אם אינך בתפקיד רשמי של שופט. מותר לדווח ולפעמים חובה. אסור לעורר דעת קהל נגדו באופן אישי. ככה התחילו לינצ'ים.

        ברור שלא נסכים. זה נושא טעון שכנס פילוסופים לא יפתור ולא יגיע להסכמה.

        אבי

        אהבתי

        1. איזה קשקוש. אסור להביא עדות של אדם שנפגע ממישהו כדי להזהיר אחרים עליו? פלצנות לשמה. לשמחתי בית המשפט חושב כמוני. ולדעתי בפעם הבאה שמישהו יפגע בך קשות גם אתה תחשוב כמוני.

          אהבתי

          1. סדר את הדברים כמו שנוח לך. והסגנון? אותו דבר. אני חושב על זה שהגישה שלי באמת התחילה ממקום טוב כמו שכתבת, ועכשיו גם לי בא לתבוע אותך. סתם כדי להרגע. משהו בך פשוט מעליב. מעניין שזה קורה, מה?

            אהבתי

שקלא וטריא