מפגינים נוכחות – ראיון עם חוקר תנועת הקבלה "בני ברוך", שי בן טל

אחד הדברים המרגשים במחאה החברתית האחרונה הוא לידתה מחדש, כך לפחות עושה רושם, של הערבות ההדדית, או למצער של שיח שדורש ערבות הדדית. אני לא חושב שאפשר להקל ראש במאות אלפי ישראלים שצועקים יחד "העם דורש צדק חברתי", גם אם בהכירנו את טבע האדם ברור לנו שאותו "עם" בהחלט מורכב מהרבה פרטים שדורשים גם סיפוק לצרכיהם האישיים. לדעתי אנחנו עוד רחוקים מלראות את קצה טווח ההשפעה של הזעקה הזאת.

סמל תנועת בני ברוך כפי שכתבתי מעט כאן, מהרגע שהמחאה הנוכחית תפסה תאוצה כלל ארצית תהיתי ביני לבין עצמי מה חושבים לעצמם אנשי בני ברוך, אותו ארגון המבקש להביא "קבלה לעם". הרי לב לבה של תורת הרב יהודה לייב אשלג (אותה עיצב הארגון לכדי תורה רוחנית פופולרית עטופה בנראטיב משיחי אפוקליפטי) היא הסולידריות החברתית שאמורה תורת הקבלה להביא לעולם. על פי תפיסת העולם האשלגית יבוא יום ובהתאם לחוקי הקבלה תאוחד האנושות כולה בגוף ונפש, "לב אחד כאיש אחד". והנה קומץ צעירים תל-אביבים מולידים מקרבם את הדרישה ההמונית הבוערת והמלהיבה ביותר לערבות הדדית מזה עשורים, בלי בני ברוך, וגרוע מזה – בלי חכמת הקבלה!

ובכן, כתגובה להתעוררות הציבורית הזאת הקימה בני ברוך את תנועת ערבות, שבמסגרתה יצאו חברי בני ברוך להפגנות עם שלטים שקוראים ל"ערבות הדדית", ונטולי כל סממן קבלי. כפי שהסביר הרב לייטמן בבלוגו:

תנועת "הערבות" נוסדה על ידי תנועת "קבלה לעם". מטרתה היא איחוד העם, בהתאם לצו השעה, שלפיו האנושות צריכה להפוך לגוף אחד שלם ואינטגרלי. כבר היום, נושא הערבות ההדדית שעליו הצהרנו, נדון בצורה אקטיבית באמצעי התקשורת ומתקבל בזרועות פתוחות על ידי הקהל הרחב.

כלומר התהליך, שהתחיל בנטיעת אוהלים בשדרות רוטשילד, אמור להוביל לאחדות עולמית. הנה תמונת העולם הגאול, כפי שצייר אותה לייטמן שוב לפני כחודש (תיאור דומה מופיע כבר בספר הדור האחרון, שיצא בשנת 2006):

למה יוביל בסופו של דבר כל התהליך הגלובלי הזה? – לממשלה עולמית. יישארו הבדלים מקומיים, שיתבטאו באופי, בדת האוכלוסייה, אך הגבולות יימחקו סופית. כבר עכשיו הם חסרי משמעות. הממשלה הכללית תהיה ממשלת החכמים, והיא תהיה אחידה, ללא חלוקה לגדולים ולקטנים. כולם ייכללו בברית הכללית וידאגו לחיבור בלבד.

הרי יותר מזה לא צריך שום דבר: אם אנחנו מחוברים, אנחנו מתאימים לכוח העליון. חיבור פירושו שוויון והדדיות, ערבות. לכן, התזוזות הללו שקורות בכל העולם הן תחילתו של שלב חדש בהתפתחות, במציאות החדשה, במבנה החברתי החדש.

כאמור, כתבתי מעט על העניין כשגיליתי את הקשר בין תנועת ערבות לבני ברוך, וראו שם את הדיון הלוהט ורב היצרים בתגובות (מסתבר שבני ברוך מעוררים רגשות עזים בקרב חבריהם, ולא פחות מכך, בקרב אנשים שהיו פעם חבריהם ואינם עוד). ראוי לציין שבני ברוך היום היא התנועה הדתית החדשה הגדולה ביותר בישראל, ובין שורותיה נמנים כפי הנראה לא פחות מחמישים אלף איש, וזאת רק כאן בארץ. כך שללא קשר לדעות שלנו על טיבה, מדובר בתופעה משמעותית ומרשימה.

צילומסך מתוך אתר תנועת ערבות

כדי להבין טוב יותר את כל סיפור הקשר בין תנועת בני ברוך לבין המחאה האחרונה פניתי אל המומחה הגדול ביותר לענייני בני ברוך, שי בן טל, שחוקר את התנועה מקרוב כבר כמה שנים (בן טל גם כתב מאמר על התנועה: "'בני ברוך' – סיפורה של קבוצה דתית חדשה", אקדמות כ"ה, אלול תש"ע). שאלתי אותו כמה שאלות:

תוכל ראשית לומר כמה מילים על בני ברוך, ועל מצבה כיום?
בני ברוך היא תנועת קבלה מודרנית המשתייכת לקבוצה של מגוון תנועות הרואות עצמן כממשיכי דרכו של הרב יהודה לייב אשלג, "בעל הסולם". בבני ברוך דוגלים בתיקון עצמי, לאומי, ואוניברסאלי, ופועלים להפצה מאסיבית של חוכמת הקבלה. לצורך כך מפעילה התנועה ערוץ טלוויזיה (ערוץ הקבלה 66), אתר אינטרנט המתורגם סימולטנית לשפות רבות, הוצאת ספרים, ורשת ארצית של מכללות בשם 'קבלה קמפוס'. מאז הקמתה שמה בני ברוך דגש רב על הפצה, לצד לימוד נרחב של כתבי הרב אשלג. אם בתחילת דרכה היו רוב חברי התנועה מקרב יוצאי חבר העמים, הרי שבחצי העשור האחרון זכתה התנועה להצטרפות מאסיבית של צברים. יחד עם זאת, לאחר קפיצת דרך וצמיחה מדהימה של התנועה ראו מנהיגיה שהצמיחה נעצרה ויש דריכה במקום בהיבטים רבים.

לפני כחצי שנה, בהנהגת הרב לייטמן, החל ניסיון לפנות אל "ה- 99 אחוז". מה שעומד מאחורי מושג זה היא תפיסתו של בעל הסולם, שרק אחוז אחד (לעת זו) מסוגל להבין ולהתחבר אל חוכמת הקבלה (לדוגמא אחת מני רבות ראה ראה מיכאל לייטמן הדור האחרון עמ' 91-94). אל ה-99 האחוז הנוספים יש לגשת באופן עקיף, כמה שפחות מאיים, ומבלי להזכיר את המילים "תיקון" "בורא" "קבלה" וכו' – כלומר יש לדבר במושגים תועלתנים פשוטים ויום-יומיים, מה יש בה בתורת הקבלה אשר יכול להביא תועלת לפרט. בשעה שבני ברוך נערכו, הכינו אנשים ואמצעים והתחילו בכוון הפצה זה – פרצה אל המרחב הציבורי מחאת האוהלים.

נראה שגל הסולידריות והתביעה לצדק חברתי ששותף את המדינה הוא בדיוק מה שבני ברוך תמיד קיוו לו, ומצד שני הוא התחיל לחלוטין בלעדיהם, בלי כל קשר לקבלה האשלגית, וגם לא נראה שאנשי האוהלים ששים מי יודע מה לשמוע על אורות וכלים. מה עבר בשבועות האחרונים על בני ברוך?
אכן מחאת האוהלים תפסה את הנהגת בני ברוך לא ערוכה. כך למשל, בשיעור בוקר של יום שישי ה 29/7, לאור שאלות של התלמידים ענה הרב לייטמן שאין לו מושג מה לעשות, והוא מצפה מהתלמידים לתת את התשובה. והשטח אכן נתן את התשובה – ההתארגנות הראשונית להגיע אל המאהלים ולקרוא ל"ערבות הדדית" באה מתוך התלמידים.

אולם לאחר מכן נוצר תהליך הדדי בו פעילי השטח ביקשו הנחיות והנהגת בני ברוך החלה לגבש ולהעביר מסרים ברורים יותר ולפעול כארגון בעל מטרה אמצעים וכוח מאורגן. כדוגמא אספר על מעורבות תנועת הערבות בעצרת הגדולה של מוצאי שבת ה 6/8. יומיים שלושה לפני כן החלו מאמצי גיוס קדחתניים. בכל בתי קבלה לעם ישבו טלפנים והתקשרו לחברים ולהאיץ בהם לבוא ולהצטרף לעצרת הגדולה המתוכננת המחרת במצאי שבת. ביום שישי סניף באר שבע הצטרף לקבלת שבת במאהל המחאה, ואף הביא מגשי אוכל לטובת היושבים במאהל. הם גם הכינו שירונים משירי התנועה (אם כי בסופו של דבר אלו נגנזו).

ביום שבת ה- 6/8 התנהלו במרכז בפתח תקווה דיונים קדחתניים, ובעקבותיהם ניתנו הנחיות לגבי ההתנהגות המצופה, ולגבי הסיסמא אשר תלווה את המפגינים מטעם תנועת הערבות. הפור נפל על הסיסמא "לא ימין ולא שמאל, הערבות מעל הכול", סיסמא שמבטאת גישה א-פוליטית ואשר באה להציג את הצורך בערבות הדדית. ואכן עצרת זו הייתה מפגן כוח מרשים של אחדות והתלהבות של תנועת בני ברוך. בהמשך הוחלט על הורדת פרופיל ופעולה סולידית יותר עם אנשי מחאת האוהלים

אז כך בעצם הוקמה תנועת "ערבות"?
כן. יש שיטענו שבני ברוך זיהו אפיק טוב לגיוס חברים חדשים ואפיק נוסף דרכו הם יכולים להסתער על החברה הישראלית ולשכנע עוד אנשים להצטרף אליהם (בהקשר זה חשוב לציין כי בני ברוך מאמינים בעקרון "המסה הקריטית", עקרון לפיו כאשר מספיק אנשים יקיימו את דרך הקבלה ויתקנו את נשמתם, יבוא בעקבות כך התיקון האוניברסאלי).

יחד עם זאת, משיחות עם לא מעט חברים בבני ברוך אני מקבל את הרושם שבני ברוך באמת ובתמים מאמינים שיש כאב אמיתי וצורך ממשי בחברה הישראלית, שהם יכולים לתת להם מענה – כמובן, דרך חוכמת הקבלה. הם מרגישים כחיילים שנקראו לדגל, משום שלשיטתם ערבות היא תנאי הכרחי לפתרון האישי והלאומי.

בנוסף לכך, במישור האישי של המאמין קיימת התפיסה שדרך התחברות למצוקת האחר ולחיסרון של האחר, המאמין מקבל יותר "אור מחזיר למוטב" ובכך מרחיב את ה"כלי" שלו ומחיש את גאולתו האישית.

איך בני ברוך רואים את ההתפתחויות האחרונות במישור הגלובלי? האם זו ראשית צמיחת גאולתנו, כלומר האם לאירועים יש משמעות משיחית, או שמע מדובר רק בפרכוס אחרון של החברה החילונית הריקנית, שלא יוכלה ממילא להחזיק מעמד, משום שהיא לא מבוססת על חכמת הקבלה?
ראשית, אני סבור שאתה טועה בהבנת המושג "קבוצה משיחית". מבחינת בני ברוך משיח הוא יותר "מצב" או "דרגה נפשית" מאשר מציאות פיזית. לכן כל הדיבורים על קבוצה משיחית מסוכנת או לא [בן טל מתייחס כאן לרשימה קודמת שלי – ת.פ.] הם לא לעניין.

לגבי החלק השני של השאלה – יתכן שאתה צודק, שהרי ממילא על פי בני ברוך (כמו גם על פי קבוצות קבליות נוספות) אנו מצויים בפיתחה של הגאולה. ולטענת בני ברוך אם נרצה או לא המציאות תבהיר לנו שללא ערבות הדדית וללא קיום עקרונות הקבלה לא ניתן לקיים חברה שתתפקד בצורה ראויה. לכן ההתרחשויות האחרונות מחזקות את העמדה הבני ברוכית הגורסת שאם לא נאמץ את דרך הקבלה "בטוב" נאלץ לקבל אותה ביסורים ובחוסר שקט חברתי.

אך מבחינתי בתנועת הערבות יש מרכיב חדש שאני מזהה ואני רוצה לשים עליו את הדגש. תנועת הערבות היא תנועה דיאלוגית המקשיבה באמת אל מצוקות העם ומנסה לתת להם במה ומענה. זה חשוב, וזה שונה כי תנועת בני ברוך, תנועת האם אינה דיאלוגית כלל, זו תנועה שברורה לה דרך האמת והיא באה להנחיל אותה בצורה די ברורה ואחידה למי שמוכן לקבל או למי ש"התעוררה אצלו הנקודה שבלב". כמו כן מבחינת בני ברוך התיקון הוא לא במתן צדקה לעניים ולא במעורבות לשינוי סדר פוליטי, כי אם בהתמקדות בהפצה (ולכך מופנה גם המעשר).

לכן תנועה כמו תנועת הערבות שיורדת אל העם, מקיימת דיאלוג ומנסה לשנות מציאות חברתית היא כיוון מעניין, חדש, מפתיע, שמאוד מסקרן לראות לאן הוא יוביל. יחד עם זאת אציין שבני ברוך מורגלים בשינוי כיוון ופעולה בדרך שונה מעת לעת. אסיים באנקדוטה כדי לסבר את האוזן: בדיוק כאשר התקיים קונגרס של התנועה ב- 2009 היה פיגוע בדימונה בו מחבל ירה והרג כמה אזרחים. בקונגרס לא נאמר על כך מאום והדבר לא נזכר, והטעם לכךהוא שחוכמת הקבלה היא מעל מקום וזמן לכן אין היא מתייחסת לפוליטיקה רגעית. לעומת זאת בעקבות הפיגוע האחרון באילת בוטל המשדר של "השולחן העגול" המופיע באתר האינטרנט של תנועת הערבות. כלומר הקשב והיחס למציאות היום-יום עבר שינוי הבא לידי ביטוי בתנועת הערבות.

96 תגובות

  1. התמונה ניראת לי מעובדת, שלא לומר מזויפת.
    הלכתי לרוב ההפגנות, ולא ראיתי את שילטי הערבות הנ"ל כלל. יתכן והיו כמה, אבל לא בריכוז הזה.
    האם כך, או שאני חושד בכשרים?

    אהבתי

    1. התמונה אינה מעובדת. תוכל גם לגשת לכתבות של הערוצים השונים ולראות דברים דומים.
      מנגד, אתה צודק – לא ראית אותנו בהפגנות אחרות. אם תקרא את הרשימה שמעלינו בקפידה תראה שזו החלטה שלנו. ממגוון רחב של סיבות בחרנו להמשיך את פעילותנו במישורים אחרים – תמיכה במאהלים השונים בארץ במגוון דרכים, מתן פלטפורמות שונות לשיח הדדי ושוויוני (תוכל לראות דוגמה באתר http://www.arvut.org בין השעות 20:00-21:30) ופעילות הסברה דרך חלוקת חוברות.

      אהבתי

      1. גש לאתר תנועת ערבות.. משם קצרה ה דרך למפעל ההפצה של קבלה לעם, לתשלומי מעשר, לתשלומי תחזוקה, לתשלומים על ספרים ודיסקים… גש גש לאתר תנועת ערבות, הם "תומכים במאהלים השונים", לאחר שהם הבינו שיש לנקוט בטקטיקה שונה כדי לגייס עוד אנשים למפעל קבלה להם. והכי חמור, זו הפטריוטיות של כל אותם חדשים שמפעילים את התנועה, מבלי שהם יודעים בכלל שהם נתיניו וחייליו של מפעל קבלה לעם ושל העומד בראשו (לא הרב בלבד אלא עוד כמה שהמקום "שייך" להם)

        אהבתי

    2. לצערי זה לגמרי נכון.
      כמו שסיפרתי כאן כבר, החבר'ה האלו יצאו בכוונת מכוון לפני שכל הקהל הגיע ותפסו את קדמה הבמה עם השלטים שלהם.
      הכל היה מנוהל כמו במבצע צבאי, עם תגבורות מאורגנות שהגיעו מאחור, עם מנהלים שחילקו הוראות, והמטרה הברורה היתה לתקוע את השלטים מול עיני התקשורת.
      בקשות להוריד את השלטים נענו בבוז מזלזל, וכך גם קריאות של הקהל שבמקום "העם רוצה צדק חברתי" קרא בקצב "להוריד את השלטים".

      עכשיו הם הבינו, בעקבות פרסומים בנושא, שהם גרמו לעצמם נזק ולכן החליטו להוריד פרופיל ולרכך את המסר. זה לא הופך אותם לפחות מסוכנים. רק מהמעשר שלהם אילו היה הולך למדינה היה אפשר לקיים לא מעט שירותי רווחה.

      אהבתי

      1. מממ… זה די דומה למבצע הזה שהם עושים בשבוע הספר לא? שהם מקבלים הוראה לצאת ולחלל שבת אבל שהציבור לא יבחין בכך וזה הולך ככה בהוראות ברורות במקום:

        1- להביא בגדים של חילונים ולהחליף את בגדי השבת לפני שיוצאים מהמקום
        2- להסיר את הכיפה וללכת רגיל
        3- לחנות את הרכב רחוק מאנשים שיכולים לראות ולהכנס לתוכו כמו כל חילוני רגיל
        4- לנסוע לדוכני שבוע הספר לדוכני קבלה לעם ואו אז בעצם, להיות ביריד לפני כולם וככה גם יהיה יותר מכירות ואפחד לא עלה עלינו שאנו מחללים שבת כי עובדה, הדוכן נפתח מייד עם צאת השבת ולא לפני כן (לפני כן, בזמן השבת, נוסעים ומכינים את העניינים)

        בדוק!

        אהבתי

    3. זה מפתיע אותך כי לא ראיתה את התמונות האלה בעיתונות כתובה ואתרי חדשות.
      בוא תראה את התמונות שחלקם נלקחו מהבמה ובשאר רואים את הבמה מצד ימין ששם התרכזו רוב הצלמים ותכלס הם לא יכלו לצלם שם דבר חוץ משלטים של תנועת הערבות.
      אז למה לא ראינו את זה בעיתונות ? תחשבו לבד…

      אלבום תמונות:

      אהבתי

  2. יונית לוי ערוץ 2 " השלטים היחידים המאורגנים הם של תנועת הערבות של בני ברוך"

    אהבתי

    1. מה אתה טוען? שבני ברוך מאורגנים היטב וזה רע או טוב? כי גם יש מושג של פשע מאורגן כך שלא תמיד משהו שארגנו אותו הוא דבר טוב. ?

      אהבתי

  3. במיוחד לתומר פריסקו
    כתלמיד בתנועת בני ברוך כעשר שנים מכבר אני חייב להגיד לך מה שלא שמעתי ממך:
    א)העקרון האחד ואהבת לרעך כמוך
    ב)ישראל אור לגוים, תפקיד ישראל לקדם את שיטת התקון החברתית בישראל כמו בכל העולם.
    ג)אף גורם חיצוני לא נותן כסף לבני ברוך, ובכך בני ברוך יכולים תמיד לשמר את האינטרסים החברתיים מעל הכל.

    ולאור שלושת העקרונות האלה אני שואל אותך, מה בשיטת החינוך הזאת לא נראה לך לגיטמי?

    אהבתי

    1. עופר,
      שאלת אז אענה.

      דברים רבים נראים לי לא לגיטימים בהגות של בני ברוך. למשל, הטענה שהיא מייצגת את "הקבלה" בה' הידיעה; או הטענה שהיא מלמדת את הדרך *היחידה* לגאולה פרטית וכללית; או הטענה שהיא מדע ולא דת; או הטענה שבימי בית ראשון כל בני ישראל היו מקובלים. כל הטענות הללו, לא רק שאינן נכונות, אלא שהן מביאות לתוצאות חינוכיות לא חיוביות (התנשאות, יוהרה, חוסר ביקורתיות, התפסות לאשליות).

      עוד ניתן להצביע על לחץ המופנה כלפי חברים בתנועה שחורגים מנהלים מסויימים, מבנה היררכי ואנטי-דמוקרטי, וחוסר כבוד כלפי דרכים רוחניות אחרות. גם דברים אלה נראים לי בעייתיים.

      יחד עם זה, ב"ב מלאים באנשים טובים עם כוונות טובות, ויש שם רצון אמיתי וכנה לעזור. אני מקווה שאלו יגברו בסופו של דבר על הכוחות השליליים בתנועה.

      אהבתי

    2. עופר היקר, ארשה לעצמי לענות על אף שהשאלה מופנית בעיקר לתומר כדבריך… 3 המשפטים שציינת אינם נחלת בני ברוך/קבלה לעם/רב לייטמן/ערוץ 66/תנועת ערבות/קמפוס קבלה או כל שם אחר שהמקום בוחר בכדי להסוות את עצמו, אלא אלו מצוות מהתורה, תאורים של המקורות וכדומה. כל העניין הזה של לרצות לקחת משהו ולנכס אותו, כלומר, לשים אותו בכיס ולהגיד "זה שלנו", זהו עוול לכשעצמו. עוול די דומה למה שעשו הדתיים למושג "אלהים". אדם יכול להיות מאמין באלהים בלי לחבוש כיפה ותתפלא, אדם יכול ללמוד קבלה ולהיות מקובל בלי קשר לקבוצה שבה אתה לומד, שמתיימרת לקחת בלעדיות על האמת והקבלה וכנראה, זהו חלק מחטאי המקום ומיוהרותו. מעבר לכך אציין שלדעתי, כל משפט שיוצא כיום מתוך "קבלה לעם" הוא ריק מתוכן, כמו הרבה ססמאות אחרות שכל מטרתן היא הפעלת מניפולציה על הציבור וגיוס אנשים למקום בעל סממני כת חזקים ביותר. אני לא חושב שמקום שמרשה לעצמו להפעיל חרם ונידוי כלפי ילדים קטנים ורכים, לפגוע בהם, להעליל עליהם עלילות, יכול להרשות לעצמו לדבר על מושגים עליונים. אני לא חושב שמקום שבו מתנהלים מנגנונים כמו "מלשינון", "בית דין", " וועדת חברה ומשמעת", דירקטוריון רוחני(!), הוא מקום שעם ישראל רוצה להיות חלק ממנו. אני לא חושב שמקום שמחזיק וועדה מיוחדת לקליטת אנשים, הוא מקום כשר. הציבור לא יודע שכאשר הוא מגיע למרכזי המקום השונים, יש אנשים מיוחדים שקולטים אותו (מבלי שהוא יודע זאת). כדאי לדעת: בבני ברוך יש אנשים מסוימים שתפקידם להתחבר לחדשים ולאט לאט לקלוט אותם כלומר, לספר להם מתי הם צריכים לתת מעשר, מתי לשלם תחזוקה, מתי יש כנס שעולה מאות שקלים ואיזה ספרים/דיסקים/חולצות צריך לקנות, אם כבר דברנו על הכסף שיש למקום. אני לא חושב שבני אדם המגיעים למקום זקוקים לקולטים סמויים שיקלטו אותם ואז, רק לאחר שהאדם מרגיש חלק מהמקום מספרים לו את האמת. מספרים לו על תקנון המכיל עשרות סעיפי התנהגות שכולו במטרה לשרת את אותה הנהלה אינטרסנטית ומפחידה ששולטת במקום ביד רמה ( כמה טיפוסי "עבד כי ימלוך"). אני לא חושב שמקום שאומר "ואהבת לרעך כמוך", יכול להרשות לעצמו פגיעה חמורה באנשים רבים, או להוות דוגמא לעם ישראל, כשכל מרכז "קבלה לעם" הוא התנהגויות של חנפנים ומחנפים, סכסוכים מי יהיה בטלויזיה ומי יותר קרוב לחברי ההנהלה ומקרוביהם. אותם אנשים שממילא נמצאים בכל הוועדות במקום, קובעים את הסעיפים ההזויים שבו ומעמידים חברים למשפטי שדה שבהם מוטלים עליהם, על משפחתם ועל ילדיהם עונשים שונים ואכזריים. אסיים בזאת עופר ואגיד לך כך: תהיה פטריוט לאלהים, לא לכתות, לא למנהלים, לא לחברים של המנהלים ולא לאלו שיודעים לעשות פנים יפות (עם זקן וכיפה שלא מפחידה חילונים) תוך כדי עלעול בספר בארשת פנים רצינית. עם ישראל, מעט יותר חכם ממה שאתם חושבים, מעט יותר מפותח, הוא לא "בהמות בלתי מפותחות" כפי שנהוג לקרוא שם לעמחה ולדעתי, עם ישראל מוקיע יותר מכל את אלו שדוברים כביכול בשם האמת והקבלה אבל מתחת לפני השטח הכל שקר ולקיחה.

      אהבתי

        1. יש עידוד הלשנות, מה שמנוגד לתפילת היהודים שאומרת "למלשינים לא תהא תקווה". הייתי קשור בעברי למקום, באמת מזמן. אף פעם לא אהבתי את זה שיש עידוד הלשנה לוועדת המשמעת והבית דין ובכלל, את עצם קיומם של מנגנונים אלו. מה עוד, שלא תמכתי בפירוש המעוות לדעתי לכך שהקבלה תומכת בכך שצריך לעשות מנגנוני הלשנה וכדומה. זה עיוות של פרשנות הקבלה והוצאת דברים מהקשרם. היו במקום מקרים אפילו של אנשים שמלשינים על כאלו שמסייעים להם. היה שם למשל מקרה של איזה אחד שהיה מסיע אנשים הביתה אחרי השיעור, ותמיד היו מתפתחים דיונים על כל מני דברים ופעם, כשאחד החברים לא רצה לשמוע דעה מנוגדת לשלו הוא הלך ואמר שהחבר הנ"ל, נותן ביקורת על החברים במקום, מה שהיה שקר מוחלט. אה והנה עוד דבר גרוע: אסור לתת ביקורת. ואם כן אז רק בשפת המקום המאוד משונה ומניפולטיבית. בד"כ אלו שמצליחים במקום הם אלו שיודעים את השפה של החנופה. יש שם איזה בעיתיות, מה לעשות, לא מן הסתם רבים עזבו והאמת, כל אלו שצורפו, גוייסו למקום בשנתיים האחרונות, הם תוצר של שיווק שצבעו מעט אפור… אדם לא יודע את כל מה שעומד מאחורי המוצר שמשווקים לו ומאחורי אותם משווקים

          אהבתי

      1. רונן, אני לומד כבר חמש וחצי שנים.
        בהארדקור.
        אף אחד בחמש שנים האלה לא פנה אליי בדרישת מעשר, לא בבקשת מעשר ולא הזכיר את זה אפילו פעם אחת.

        אז על מה אתה מדבר….???

        אהבתי

        1. אתה להארד קור אתה סתם שחקן ובורג קטן ששומרים אותו שם כמו הרבה ברגים שיגידו בבוא הזמן משפטים בדומה לשלך. זה ידוע לכל מי שנמצא בהארדקור על התקנון, על מלשינון על מעשר ועוד ועוד. צא מהסרט שאם אתה מתחנף לאיזה כמה מההנהלה שאתה בהארד קור. אתה סתם משחק שלהם

          אהבתי

      2. אף פעם לא התיימררנו להגיד שאנו "יותר טובים" וכו'… אפילו להיפך, שאנו יותר גרועים, בזה שאנו רואים את עצמנו כבעלי אחריות לחנך (את עצמנו קודם כל) לערכים שיביאו לעולם טוב יותר (עכשיו תגידו "יומרני". תקראו לזה איך שאתם רוצים). עוד דבר, החינוך נעשה לא ע"י כפיה- ואפילו שמים על זה דגש. מדובר אך ורק על שינוי ערכים בדרך הדוגמא, והחיוב בלבד.

        צר לי לראות שאתה מלא חימה והאשמות. ברור שאין לך ברירה אלא לנהוג כמו שאתה נוהג.
        כי להסתכל על כולם, שהם לא בסדר, זה הכי קל. חבל עליך, אתה גורם לעצמך נזק בזה שאתה מכניס את עצמך לבור של שינאה וההאשמות. עשו לך תרגיל, ובמקום להתגבר ולגדול, נפלת, מקווה שיפתחו לך העיניים, והלב בשנית…

        אהבתי

        1. איכס איזה דיבורי כת "עשו לך תרגיל"… אתם גרועים יותר מכולם כי אתם מנסים לחנך???חחחח זה לא יומרני זה אומלל שאדם ששייך לארגון של עבריינים שהדובר של הארגון, מהל המפעל ועוד כמה הם אנשים פליליסטים שמאיימים סוחטים ועושים מעשים שדומים למפיה. לא צר לך לראות שבני אדם מלאים חימה והאשמות, צר לך על הכת שלך ארגון קבלה לעם ובני ברוך שעושים הונאה על הציבור ולא ושפים עשרות מעשים זוועתיים שקורים שם.. כמו למשל איזה מישהי, שלא מזמן, עברה את מה שעברה והתלוננה על כך במשטרה ואז השיעו אותה מבני ברוך כי היא "מוציאה למקום שם רע". ככה אמרו לה. אתם לא יותר טובים, אתם מסוכנים לציבור, עם כל השמות של תנועת ערבות קמפוס קבלה קבלה לעם בני ברוך ועוד משהו שמישהו הזכיר פה. אני מכיר לפחות עשרה אנשים שנכוו מהמקום ועשו להם דברים מחרידים שם. הפנימיית מל"מ המחרידה שלכם שבה אתם כופים ילדים לדבר במשפטי ניו אייג, מעוותים את מוחם ושמים עליהם מפקדים לשעבר בצבא (ההוא עם העין הקומה שכחתי מה שמו), שילמדו אותם. בטח שאתם כופים. יש שםא אמא אחת מטורפת במקום שכל פעם שאני רואה אותה במכולת היא אומרת לילד שלה "מה הרצון שלך אומר לך שהוא רוצה? האם הרצון שלך רוצה לאכול?" עלק לא התעללות. אתם מסוכנים אדוני, לך תמשיך לקבל משכורת מכספי מעשר של עם ישראל ותגרבץ במקום תוך כדי חנופה לרב אלטמן. אני מקווה שיפתחו לך העיניים שתצא מהכת הזו שעלולה לעשות נזק חמור לעם ולך אל משפחתך שבטח לא ראתה אותך הרבה זמן עקב הניתוק שנדרש ממך מחברי0ם וממשפחה. אה ואל תשכח בדרך לעשות מעשי התנדבות עבור בני ברוך כמו לחלק עיתונים, להסיע את הרב ועוד

          אהבתי

      3. כשבודקים לעומק את תנועת בני ברוך מתקבל הרושם הברור שמדובר בכת חדשה. בנגוד לכתות אחרות כת בני ברוך " רכה " יותר. היא מבוססת כמו כתות אחרות על " האמת האבסולוטית " ועל הרגשת העליונות שהיא מקנה לחבריה וגם על מנהיג יחיד שעל פיו ישק דבר אבל בנגוד לכתות " קשיחות מאפשרת כניסה ויציאה רכה. כת בני ברוך שולחת את לחמה על פני המים כלומר; מסתכלת רחוק , מכוונת להמונים כולל ההמון הלא יהודי ולא מנדה את הפורשים ( בתקוה שיום אחד יחזרו אליה ). כת בני ברוך הינה FAR CRY מהקבלה היהודית
        הקלאסית שמכוונת למיעוט שבמיעוט , חסרת בסיס כלכלי ומחייבת את המקובלים בקיום קפדני של תרי"ג המצוות. כת בני ברוך משתמשת בצורה חכמה בכל אמצעי תקשורת ההמונים של המאה העשרים ואחת כולל שמוש במנגנוני " הדבקה ויראלית " ( בדיוק ההפך מהקבלה הקלאסית שהיא תורת הנסתר ומכוונת רק למיעוט שבמיעוט וליהודים בלבד). מבלי להרגיש כת בני ברוך הכניסה לקבלה הקלאסית וליהדות האותודוכסית בעיטה מתחת לחגורה ולמעשה יצרה תחת השם " קבלה " יהדות חדשה ; יהדות להמונים יהודים ולא יהודים ( כל הבא ברוך הבא ). כת הקבלה לעם חותרת תחת יסודות היהדות האורתודוכסית ומכרסמת בה כשידיה של
        היהדות האורתודוכסית קשורות מאחורי הגב. כמו מחלת הסרטן היא תוקפת את היהדות האורתודוכסית בנשק שלה ( מין פסאודו יהדות ) והופכת במאה ושמונים מעלות את המהות של היהדות האורתודוכסית. מדובר בפרזיט
        כלכלי שיונק את לשדה של היהדות האורתודוכסית ( נא לא לטעות אינני מגן על היהדות האורתודוכסית אני חילוני אתאיסט ). הופעת ה " קבלה לעם " בזמן כלשהוא בהיסטוריה היהודית היא תופעה מחוייבת המציאות ומוסברת היטב ע"י תורת הממטיקה ( memetics ) וע"י תיאוריות סוציאליות-ביולוגיות העוסקות בפרזיטיזם.

        אהבתי

  4. נאמר לי שאתמול בבוקר בשיעור שלו הרב לייטמן נזף בפעילי מעורבות לא להסתיר את הקשר בינם ובין תנועת בני ברוך. לא היתה לי סבלנות לחפור ולמצוא את הקטע בוידאו.

    אהבתי

    1. כן, חשוב לי להבהיר שאני לא חושב שהיתה הסתרה רצינית (ובטח לא זדונית) כאן בכל מקרה. חיפוש קטן בגוגל היה מגלה את העניין. פשוט כל העניין היה בתחילתו קצת מאולתר, כפי שגם ניתן להבין מהראיון הנ"ל.

      אהבתי

      1. אתה טועה בכך שלא הייתה הסתרה. יש במקום החלטות אסטרטגיות והכל מתוכנן ופועל כמו מכונה משומנת שמטרתה להביא אנשים אל ארגון קבלה לעם… כי הרי מהי תנועת הערבות? אדם שמצטרף לתנועה זו, מסיים את העניין כחבר באחד מבתי הקבלה לעם של המקום ומבלי שהוא יודע, יש לו ספינת אם (המרכז בפתח תקווה), בוסים ומנהלים חדשים בעלי זרועות ארוכות (מנהלי המרכז בפ"ת) ועוד דברים רבים שהאדם לא יודע מהם כשהוא מצטרף לתנועת הערבות. הערבות לעם ולא לקבלה לעם. אני חושב שהנזק שהם עושים לחכמת הקבלה הנהדרת, כמו הרבה ארגונים לפניהם הוא חמור והגיע הזמן לנתק את הקבלה ואת רעיונותיה מכל המוסדות, תנועות, ארגונים ושאר המצאות כדי להתשלט על מה שלא ניתן לשלוט בו בכוח אלא רק בחיבה, מושג שאין קשר בינו ובין קבלה לעם. האם לדעתך זו שיטה ראויה כשמחליטים בבני ברוך לפני מספר שנים את ההחלטה הבאה: "נספר שיש לנו מיליון תלמידים, ככה אנשים יגידו איזה יופי גם אנחנו נבוא" וזאת, כשבפועל היו בלימודי המקום רק כמה מאות. אתה יודע מה? החלטה נבונה… עובדה שהם הצליחו כמו שהם נבאו בהתאם לתכנית ישנה ונוספת שהצליחה לא רע והיא הולכת ככה: אם נפצל את מסך הטלויזיה להמון ריבועים קטנים ונראה שכביכול המון אנשים מהעולם מחוברים אלינו (לקבלה לעם), ככה יחשבו שכל העולם לומד אצלנו ויבואו עוד… הצליח להם והם הביאו המון מתלהבי ניו אייג'…
        :)

        אהבתי

      2. היתה גם היתה.
        בתחילה בצורה מתוכננת. כאמור בהשתלטות הנכלולית שלהם על ההפגנה הגדולה הם לא גילו מי הם (עד שאיזה חייל, שאני מקווה שלא הענישו אותו עונש כואב מדי, גילה בטעות).
        גם בשדרה הם לא מציגים את עצמם כקבלה לעם, עד כמה שידוע לי. אני יודע על אנשים, ממנהיגי המחאה, שהשתתפו ב"שולחן העגול" שהם מארגנים שם שלא היה להם מושג מי הם.
        ואני בטוח שזה לא במקרה.

        מאז שנחשפתי אליהם בהפגנה וראיתי את צורת ההתנהלות שלהם, את הכוחנות ואת הצייתנות אני די מבוהל.

        אהבתי

    2. וואו זהו, שכנעת אותי! הוא נזף בהם הא? פששש ענק! איזה ישרים הם. הרב נוזף בהם לייב, בשידור, על שהם מסתירים את הקשר בין קבלה לעם ולתנועת הערבות. יאלה חלאס עם התחמנות ומשחקי קקי פיפי. איך אלפי אנשים ששייכים למרכז בני ברוך או קבלה לעם לא מפנימים פעם אחת ולתמיד שהמקום שאליו הם משתייכים, הוא מקום חולה ולא "לעם". ובמקום לעשות תיקון, כמו שהם מטיפים לכולם הם לא מסוגלים להגיד את האמת, לעשות סדר במקומותיהם ולזרוק את האחראים למחדלי השיווק הגרועים מצד אחד ומצד שני לפגיעה בחכמת הקבלה והניסיון לעשות אותה שייכת לארגון.
      (עכשיו אתה חושב מה לענות… וזה בדיוק מה שאתה לא צריך לעשות כי כמו שאתה לומד, אלהים מדבר אליך בדרכים שונות – אתה בוחר לא בדרכו, אלא בדרכך האגואיסטית. להיות אלטרואיסט, זה עניין של אומץ

      אהבתי

  5. אני קשור לחוגים בודהיסטים, ומעולם לא עסקתי בבני ברוך יותר מדי,
    אבל אני ברמה עקרונית רואה לחיוב את פעילות התנועה, אני לא יודע מהי רמתו הרוחנית של הרב לייטמן או מהי איכות הלימוד שלהם, אבל לחשוב על 50 אלף איש שהתחילו בעבודה רוחנית אמיתית (במידה וזה כך), זה באמת דבר מאוד טוב.

    ובנוסף, על פניו, לא נשמע שיש בה שום דבר "מסוכן", הרי היא די א-פוליטית ובעלת הרבה כוונות טובות. שוב, אני אסייג שאני לא מכיר את התנועה מבפנים, אבל כהכללה כל ארגון דתי בנוי על הררכיות ודברים כאלה, כך שאני לא מוצא את קיום ההררכיות כדבר מפתיע או בעייתי.

    אהבתי

    1. סוף סוף מישהו מצוות התגובות של בני ברוך, שהבין שכאשר מגיבים מטעם הארגון, צריך להיראות כמה שיותר לא קשור אליהם, מחבב אותם ולהגיד את הדברים באופן מתוחכם, כמו שלומדים בתדריכים שנערכים במקום לצוות. אנו שמחים ש"לא עסקת בב"ב יותר מידי"… ושאתה "רואה לחיוב את פעילות התנועה", רק מה שלא הבנתי זה, אז למה אתה בבודהיזם אם כך? צטרף ל 50000 איש ששייכים למפעל קבלה לעם. בוא אספר לך איך רושמים תגובה נכונה, תעביר אותה כדוגמא לצוות תגובות ובחייאת, אל תנסה אח"כ להגיב ולשכנע שאתה אינך מהצוות כי זה יהיה זלזול בעם הנבון שלנו. ועתה, אסביר לך איך מגיבים… או בעצם עזוב… למה לי ללמדך על דברים טובים לשימושיך הרעים?

      אהבתי

      1. אוי ואבוי, מישהו משונאי ב"ב לא אימן אותך היטב כיצד להגיב. אתה שקוף. לא היית אמור להגיב לבודהיסט, הוא מעורר יותר מדי סימפטיה ואתה נראה רשע סתם.
        היי, איזה קטע – אפשר לכתוב את הטיעון הזה על כל אחד. בטח שלח אותך הארגון המתחרה עם החוטים, או אולי המוזיקאי שתובע אותם, או אולי אתה בכלל לא קיים אלא אתה עצמך הוא המוזיקאי.
        איזה יופי – יותר לא צריך להתמודד אף פעם עם ביקורת, פשוט טוענים שהיא נכתבה על-ידי אדם שנשכר לצורך זה. תודה על השיטה, טוני.

        אהבתי

        1. לא הבנתי, אתה נגד תנועת הערבות או קבלה לעם או מצווות התגובה שלהם או לומד שם? על איזה תביעה אתה מדבר? יש תביעה נגד קבלה לעם? או שמוזיקאי תובע את החוטים האדומים?

          אהבתי

      2. טוני היקר,
        כאשר הגבתי אני צירפתי גם את המייל שלי (שהוא נסתר) – על אף זאת, אני חושב שתומר יכול לראות אותו, ולכן גם לדעת שאני מגיב לו כבר מעל שנה, ראה לדוג' ויכוח שלי עם דרול באחד הפוסטים האחרונים:

        "אם רץ לבך" – רוץ איתו, רק אל תשכח לשוב

        האם מתישהו בשנה הזאת שבה הגבתי הזכרתי את בני ברוך? לא. האם באופן "עיקש" אני מדבר על בודהיזם דווקא? כן.
        לא שזה כבר מעניין אותך, אבל הסיבה שאני בבודהיזם היא בדיוק מתוך גישה מדעית, מה שעובד, ומה שנכון, אני שם.
        להתעסק עם אלוהים, עולמות אחרים ודברים כאלה זה לא מתאים לי ולא מושך (בייחוד מכיוון שאני לא מאמין בזה).
        אולי התגובה ה"אוהדת" שלי היא נשמעת תמימה או מתחנחנת, אני לא טוען להיות צודק, אני אומר שזה הרושם שלי, יכול להיות שאני טועה בטירוף. מאיפה לי?

        אהבתי

  6. "באופן עקיף, כמה שפחות מאיים, ומבלי להזכיר את המילים "תיקון" "בורא" "קבלה" וכו' – כלומר יש לדבר במושגים תועלתנים פשוטים ויום-יומיים"
    אה, כמו הסיינטולוגיה ,והימין הקיצוני גם הם למדו כבר להחביא את עצמם ואת כוונותיהם מאחורי אירגוני ואנשי קש.

    אהבתי

    1. אנשים פשוט לא יודעים שיש בקבלה לעם צוותים, וועדות ואנשים שאחראים על כל פיפס (השואפים להתקדם ולנסות להגיע למשרה בכירה וקרובה לראשי המפעל). מי שמכיר את המקום, מכיר את הדיונים הארוכים שבהם מסיקים מסקנות ולומדים לקח ממה שלא היה בסדר ואיך לעבוד על העם טוב יותר. איך זה נקרא בפי המקום בדיוני ההפצה והשיווק? "עטיפה". עוטפים אותנו אחי

      אהבתי

  7. לדעתי לייטמן הוא מניפולטור מבריק ויכול לשנות את עמדתו בנוגע לנושאים פוליטיים בהתאם למצב. הקמת תנועת "ערבות" היא ניצול של המומנטום שהרבה פוליטיקאים אפילו לא יכולים לעשות.

    לדעתי, בתור בן אדם מאמין, האישיות של לייטמן היא התגשמות הנבואות על אחרית הימים וביאת המשיח.

    אהבתי

    1. פגשתי אתמול מישהי מהתנועה, שאמרה שהוא עבר את הרבי מליובאוויטש!!! מה?? משהו דפוק אצלם!

      אהבתי

  8. מה שבני ברוך עשו (והם לא היחידים) עם המחאה זה פשוט לתפוס טרמפ באופן הכי שטחי. המושג ערבות הדדית בעצם לא אומר כלום, ההיפך עניינו טשטוש עמדות ופגיעה במטרות של המחאה עצמה. ויש עוד הרבה מה לומר…

    אהבתי

  9. תומר,
    בתשובתך לעופר הבאת כמה טיעונים, שאם תחקור בכתבי בעל הסולם, אפילו לא לעומק תגלה מהר מה מקורם. גם היחידות המוחלטת של הגישה הקבלית לפתרון "כל הבעיות באנושת" (כי הקבלה רואה אותה כבעיה אחת שמקבלת פנים שונות), גם ההררכיה, גם ענין המדע. מאוד פשוט. אז אולי קצת יותר קל לך להשתמש במושג מעט מזלזל "גישה בני ברוכית" מאשר "בעל סולמית " .

    אהבתי

    1. מרקו,
      אין לי ספק שהאלמנטים האלה מצויים בתורתו של הרב אשלג. אולם מצויים בה גם אחרים. התנועה היא שבוחרת מה להדגיש ומה להצניע. ראה למשל את "המרכז לקבלה" של ברג, שגם מבוסס על תורת אשלג, ונראה שונה מב"ב. וראה קבוצתו של הרב אדם סיני, ששונה עוד יותר. וראה מושב "האור הגנוז" וכו' וכו'. כלומר כל תנועה מדגישה מה שנראה לה נכון. היה מי שאמר שהמוצא הסובייטי של ב"ב הוביל אותה לכיוון הטוטליטרי, ואולי יש בזה משהו.

      ורק לשם הבהרה: אם אשלג היה חד משמעית רודני, אז הייתי פשוט אומר שהוא טועה ומטעה. כן כן, גם מקובלים גדולים טועים.

      אהבתי

      1. לדעתי כל הפירושים האישיים חוטאים לאמת הקבלית. קבלה יש ללמוד בכובד ראש, בצורה עצמאית ולא דרך שליח !

        אהבתי

    2. בעל הסולם מתהפך בקברו למשמע ההשוואה בין שיטתו ובין לקיחת הבעלות של בני ברוך עליה כשיטה לדבריך "בני ברוכית". בעל הסולם כבודו העילאי במקומו מונח וההתיימרות של מפעל קבלה לעם בלייצג את תורת אשלג, היא חוצפה מאין כמותה. גם שאר הארגונים שטוענים לבלעדיות על שיטת אשלג, הסמכת מורים/תסטודנטים ועוד שטויות. גישת הקבלה לפתרון בעיות העולם אינה דרך קבלה לעם, אלא דרך הקבלה עצמה ולא דרך כל מיני "שרי חינוך" שיש לכם שם במקום, מגלומנים של שליטה, כוח וכבוד שמנצלים את עצות הקבלה ואת כתביה למען מטרתם האישית, האגואיסטית לגמרי לדעתי. כתוב שיום יבוא (והוא הגיע) שבו, לא נצטרך עוד מורים אלא רק לקרוא את דברי בעל הסולם, הרב יהודה אשלג, מדען עצום ואדיר ועם ישראל יהפוך למאוחד. ובאחדות הזו, הוא יהיה במצב שכל אחד בו ב"נשמת אדם תלמדנו", כלומר, אין צורך עוד במנגנונים כמו שלכם וכמו הממשלה וכדומה, אלא בחיבור לחלק הנשמה שממנו נלמד את הכל, גם בזמן ההסתר כביכול.
      האם תגיד "הלוואי" או קודם תסנגר?

      אהבתי

      1. הלוואי וכבר היינו שם לפני 500 שנה, בזמן האר"י. הלוואי ולא היה צריך שום דבר מלבד לקרוא את הספרים ולהגיע לתיקון.
        אפשר רק לשאול, אם אתה כל-כך בעד איחוד למה אתה תוקף אותנו?

        אהבתי

        1. בוא נהיה שם. אני לא תוקף איש אבל אני מבדיל בין הרעיון ובין כל אלו שעומדים מאחוריו, ארגונים, אנשים, שדרני רדיו ומיסטיקנים והכל, תתפלא לדעת זה אותו דבר ואסביר לך גם מדוע:

          הקבלה, היא הדבר היחיד שלא יגיע לשליטת ארגונים, מפני שהיא חכמת האמת ועל האמת, לאיש אין בעלות. ארגון, באופן טבעי, מנסה וחייב לקחת בעלות בכדי לתרץ את מעשיו בכך שהוא "יודע לאן הוא מכוון על פי המקובלים". כאן אנו כנראה שוכחים שאלהים תחמן לא קטן ושמאחורי "ארגונים", "עמותות", "תנועות" ו "שדרני רדיו מיסטיקנים" עומדים אנשים, אינטרסנטים, בעלי רצונות אגואיסטים מאידך ובעלי יכולת מניפולטיבית ושיטת משחק מגיסא והם, לעולם לא יאפשרו "טהורות". ככה אלהים עשה, שנתייאש אחד מהשני, שלא נרצה להיות "מורים" ולקבל כבוד. אין ממשיכי דרך יותר לא זקנים לבנים של מקובלים, לא תנועות לא כלום. ראית את הסרט ת עביר את זה הלאה? תעביר את זה אם אתה בעד הרעיון ותעבוד על פי בעל הסולם:

          1- עקרון ראשון הוא "אין עוד מלבדו", כלומר כח אחד אחראי לכל, גם לטוב גם לרע. לדבוק ברעיון הזה, היא הבסיס, של מה שנקרא עבודת (!) הדבקות.
          2 – לעולם לא ינטוש אדם את הדרך. אדם צריך להסכים עם כל מצב וסרט שעובר עליו בחיים מלבד "עזוב את הדרך". הדרך נקראת "אין עוד מלבדו". ועל כך רושם בעל הסולם שאפילו אם אדם נמצא במצב הכי שפל, "… אל יצא מרשותו יתברך". המבין מבין שזו עבודה ולא דת. הרי מיד בא לנו להאשים אחרים או את עצמנו אולי במצבנו… אומר בעה"ס שזה אסור, זוהי כפירה. אלא שצריך להגיד מעל הדעת, שזה "ממנו". לפעמים אנשים אומרים שזה כביכול הדבר הכי קל להגיד "הכל מלמעלה". אבל, אם זה קל לאדם, אז הוא דתי.
          3 – החיבור הנכון אל הרעיון כולו הוא דרך "מצב מנטאלי" למבנה של "נשמת אדם הראשון" והתבטלות מולה, פנימית, מה שנקרא רעיון "הקבוצה" שעליו מנסים קבלה לעם ואחרים לקחת בעלות. אסור להתבטל בפני בני אדם חיצונית כי הם ישפילו אותך וידרכו עליך, וזה יוצר כאוס של קומוניזם ופאשיזם והיררכיה מסוכנת בעיקר לגבי אותם פרטים אנושיים חלשים, אם במראה חיצוני ואם בכריזמטיות וכדומה.
          4- הביטול, הוא פנימי. אסור להסכים עם דעות האחרים וצריך להתווכח, כי אומר בעל הסולם שריחוק הדעות והגופים מקרב ומקור כל החורבן הוא מקירוב הדעות והגופים. קרא מאמר החירות

          מעבר לכך, אם יש קבוצה, שמה עם ישראל ולא דירקטוריונים רוחניים של קבלה לעם שמחפשים את נתיב השליטה שלהם. שישחרוו לעם את מה ששייך לעם, בחינם לגמרי, בלי דמויות מפתח מאחורי זה. שהרב ישדר מהבית שלו לעם כולו הרייטינג יעוף. שהרב יקרא לכל העם לצפות בדבריו ולהתחבר ל ק ב ו צ ת ע ם י ש ר א ל ולא לאלו שמורמים מעם, תמימים שפותחים תנועות ("תמימים") ושאר התלבשויות הבורא בבני האדם בדמויות של מגלומנים, מנהלים, מרצים ושאר ירקות. הקבלה, היא לעם, ולא של קבלה לעם או כל דבר אחר שיש כיום שמתיימר לייצג אמת בשם הקבלה. שמעתי שיש מקרים חמורים למשל של הרחקות של אנשים מארגון קבלה לעם לצמיתות או לזמן מסוים, אז על איזה עם מדובר? חצי עם? יש שיר כזה של פינק פלוייד "ההוא כושי וההוא הודי וההוא יהודי.." משהו כזה, על אלו שהם לא מתאימים כביכול לרעיון העליון. אני לא נגד, אני בעד, אתה גם? לעולם לא תצליח להיות בעד הרעיון אם יש לך ארגון או תנועה מאחורה, כי יש פה אינטרס לרצון לקבל שלך ולא תשיג את מבוקשך. לך דבר עם אנשים בלי פתקים

          אהבתי

          1. אנונימי יקר,
            אשמח להמשיך אתך את הדיון באופן פרטי אם תהיה מעוניין. אני באמת חושב שלא הבנת אי-אלו דברים לגבי ב"ב והרב לייטמן, אך אלה לא דברים שאני יכול או רוצה לפתוח לדיון בבלוג פומבי.
            כן אומר שאני מסכים במאה אחוז עם ארבעת העקרונות שציינת. זוהי אכן הדרך אל התיקון שכל אחד ואחד צריך לעבור.
            אגב, איך רב לא משדר לעם כולו? הרי כל אדם ואדם במדינה יכול לפתוח ערוץ 66 או להיכנס לאתרי האינטרנט שלנו. כל הספרים שאנחנו מדפיסים ניתנים בחינם באתרים האלה. אני מתכוון לא רק לספרים שהרב כתב אלא לכל כתבי בע"הס, רב"ש, זוהר ועוד. אתה יכול לקחת הכל ולא לבוא במגע עם אף אחד מאיתנו – אז איפה זה לא פתוח לעם כולו? שלא לדבר לעולם כולו?

            אהבתי

            1. מהיכן אתה יודע שלא הבנתי את דברי רב לייטמן או את ענייני ארגונו? מי אמר לך שאתה מבין? לא נפתח דיון פומבי כמו שאמרת אבל צא מנקודת הנחה שאם אתה בארגון, אז לא שאתה יודע מה הולך שם, אלא אתה פטריוט של מקום שגורם לאנשים לחוש כמו בכת: אין לך ביקורת גם כשאתה רואה כמויות של זבל במקום, אם יש לך ביקורת אתה חושש להגיד אותה, מעבר לכך, אתה מצליח להגדיל את חשיבותך העצמית על ידי שכנוע האחרים בצדקת המקום. אגב אולי אתה זה שלא יודע על כך שיש בארגונכם דבר שנקרא "מידור מידע". יודע מזה? זה אומר שיש כאלו שדואגים לכך שתדע רק את מה שהם רוצים שתדע, גם אם אתה לא תמים. הרב לא משדר לעם כולו, אלא שולט יחד עם חבר מנהליו מהאימפריה בפתח תקווה בשאר בתי הקבלה לעם וכולי… לשדר לעם כולו זה אומר שאין יותר בוסים, מנהלים, מקורבים. לשדר לעם זה אומר שלא יהיה עוד שידור מפ"ת אלא מביתו או כל מקום אחר נייטרלי. האנשים בפ"ת ובעיקר המנהלים הגיעו לרמות הגועל והשחיתות בדיוק בגלל הגושפנקא מהרב שלהם שיושב שם איתם כנראה ואומר להם שזה בסדר. ש "תמיד כשקרובים למטרה אז קמים שונאים". זה בולשיט! קרא את הטוקבקים ותגיד לי אם נדמה לך שהמקום אליו אתה משתייך הוא כשר. או יותר טוב, לך ברר בבית המשפט על מה תובעים את הארגון. ועתה הקשב: "חינם", זה חינם. באתרי קבלה לעם החומר מוגש לכאורה חינם אך אדם שרוצה לעשות שימוש בכתבי המקובלים חייב לציין שהחומר נלקח מערוץ קבלה לעם. זה, לא חינם ואין פה ויכוח. חינם, זה לא רק שלא משלמים, אלא גם לא יודעים מי הוא הנותן. עד שהרב לא יקרא לעם כולו ללמוד, גם לאלו שהוא ומנהליו הרחיקו, להמון תלמידים שכבר היו ועזבו כי נגעלים מהמקום, לאלו שנמצאים ברשימה השחורה של צוות השמירה במקום… רק אז ז יהיה חינם ולעם – כי "העם", הוא לא רק אלו שמתחנפים למנהלי המקום וגחמותיהם. העם, הוא בעיקר לא הם. ארגון קבלה לעם ורב לייטמן לא שונים מהרב עובדיה יוסף וארגונו. קבלה לעם ורב לייטמן "מורמים מעם": הם חושבים שהם יכולים לקבוע מי העם, מי ילמד קבלה, מי חשוב יותר או פחות והכל בעוונטה של "פתוח לכולם". בולשיט. אם תרצה, אספר לך על עשרות מקרים שבהם המקום לא פתוח לכולם אלא למי שמנהלי המקום רוצים בו בלבד. בקש מהם את הרשימות השחורות שלהם. כל ה "פתוח" וה "חינם" אינו מאהבת העם אלא מניסיון לתת משהו ובאמצעותו לשלוט בעם וכך, נהרסת הקבלה ושמה, שנקשרים בארגונים קלוקלים

              אהבתי

          2. לגבי עניין ההרחקות צר לי לשמוע על דברים כאלו .מתוך היכרותי עם כתביו של הרב אשלג, הוא מדבר שם על משהו כזה בכתביו החברתיים, אני מצטט:

            "כן אם ימצא איזה יוצא דופן בהחברה, אין להביאו לפני משפט הנסמך על כח. אלא ע"י הסברים וויכוחים ודעת הצבור, עד שיחזירו אותו למוטב.
            ואם כל התחבולות לא יועילו לו אז יפרשו ממנו בני החברה כמו ממנודה, ואז לא יוכל לקלקל אחרים מהחברה."
            הוא גם מתאר באותו מאמר איך החברה הזו נבנית בהדרגה כשהיא מתחילה כמוסד אחד , כך שגם עניין הקבלה כארגון לא סותרת את דברי אשלג, אלא יש פה סינטזה של התנועה למלחמה באגו עליה הוא מדבר בעיתון האומה (תקרא את החלק האחרון במאמרו ביקורת למרקסיזם) למוסד שעליו הוא מדבר בכתביו החברתיים לבין האמונה שלו בהפצת הקבלה ברוב עם כדרך לגאולה

            אהבתי

            1. אשלג היה תקף רק לזמנו בעניין מה יש להקים ואיך בהתאם לתקופה. היום זה כבר לא רלוונטי ולא ניתן עוד לבסס את בניית החברה שעליה הוא דיבר, הרכבת עברה, לא עלו לתחנה והזמן חלף . אם הוקמה קבוצה כזו שעליה או דיבר וחלם, אז איני מכיר אותה. הקבוצות היחידות שאני מכיר שפועלות לפי שיטתו צריך לשמור מהן מרחק. הן עושות מניפולציה על כתביו של אשלג ועצות הקבלה משמשות אותן לענייניהן האינטרסנטים, בדומה לדוגמא שנתת. יש עשרות מקרים של דברים שעשו לאנשים שונים בארגונים, אם לא מאות אנשים. אם הטענה שלך היא שהארגונים נהגו כנגד אנשים לפי ציטוטך את אשלג, אז אתה טועה ומטעה. אגב, אם היית יודע איזה מקרים קשים מחזיקים שם רק בגלל קרבה להנהלה ולמנהלים היית מתפלץ. אם אתה עומד לספר לאנשים שפגיעה אחרים וכמו שכתב פה מישהו, פגיעה בילדים קטנים היא דבר שאתה מקבל ועוד שולף לכך אסמתכא, הפסק את לימודיך ופרוש, כי נראה שאתה או אולי לא מבין את אתכיו, או שרק הבאת חלק מכתיו של אשלג בלי להתייחס לכל הכתוב לפני ואחרי כמו למשל שאסור לרמוס את האדם ושברוחניות "אחר יחיד להטות" ושלבחרה אסור לדרוך על אנשים.. צא מהסרט – ברוכים הבאים לעידן המודרני ולמאה ה 21 – אין פה צורך בקיבוצים, קומוניזם ועצות כיצד לקיים קבוצות הזויות שנותנות לעצמן גושפנקא להתאכזר לישראלים רבים בשם עיוות של הקבלה

              אהבתי

              1. קצת פרופורציות!!!

                זה שאתה לא מכיר ,לא אומר שלא קיים!!!
                יש קבוצות אמיתיות שחיות בדרכו של בעל הסולם, קבוצות אמת,הרחק מהזרקורים,
                שעושים עבודת אמת מתוך אהבה ושמחה,
                כך שדרכו של בעל הסולם תקפה גם כיום, וביתר שאת ועוז,
                כל העניין איפה אתה מחפש?
                האנשים האמיתיים האלה נחבאים אל הכלים, אך עושים עבודתם נאמנה ובורחים מכל פרסום כלשהו…….

                כך שהגיע הזמן שכבר מישהו יגיד את האמת בקול רם:
                אין קשר בין מי שאומר שהוא ממשיך דרכו של הרב אשלג
                לבין הממשיכים האמיתיים הרחוקים מהזרקורים……….

                למשל:
                האם ידעת שאחרי בעל הסולם היה בנו הרב ברוך שלום ממשיך דרכו?
                ואחרי שהוא נפטר היה בנו הרב שמואל ממשיך דרכו?
                ואחרי שהוא נפטר האדמ"ור כיום הוא הרב גרנירר ,חתנו של הרב ברוך שלום שממשיך דרכו?
                ובאותו המקום באותו בית הכנסת בבני ברק???

                ואותו לא תמצא בשום אתר אינטרנט!!!

                לך לבית הכנסת תיכנס -ברחוב חזון איש –
                תריח ריח של קדושה אמיתית מהי!!!
                פשטות,צניעות,ענווה,
                אמת ריבונו של עולם
                אמת…

                בברכה……..

                שירי

                אהבתי

                1. בלי כל קשר לכל מה שקורה פה בבלוג , נכנסתי וראיתי מ ה שכתבת ונראה לי שאני אבקר שם לא ידעתי שבית הכנסת עוד מתקיים. אגב לפי מה שקבלה לעם אומרים לייטמן הוא ממשיך דרכו הבלעדי של ברוך אשלג אז כמה ממשיכי דרך יש לו? וגם רציתי לשאול אותך מה את חושבת הפתרון לדילמה הבאה: אלו שרוצים ללמוד במקום האמיתי את דרכו של אשלג כפי שציינת הם צנועים – לכן אני לא מבין כיצד יופצו דבריו של אשלג אם האמיתיים שלומדים אותם הם נחבאין אל הכלים? מעבר לכך, מה כמו שאת רואה כשמתחילים להתפרסם וכאילו להפיץ לעם קבלה אז הכל הופך שקר והכל למען כסף והורס את הקבלה האשלגית – אז מה הפתרון? אלו שלומדים בשקט לא מגיעים לקהל ואלו שמגיעים לקהל יש להם אינטרסים דוחים – מה עושים לדעתך שירי?

                  אהבתי

                  1. ובכן אנונימוס,

                    1.הם אומרים שהוא ממשיך דרכו?
                    מי שם אותו להיות ממשיך דרך?
                    זה ממש המצאות…
                    עוד להיפך גם בימיו של הרב"ש זצ"ל ,היו לו תקופות של התנדנדות…
                    הרי היום יש עוד אנשים מהתקופה ההיא,
                    שזוכרים טוב מאוד מי היה תלמיד של הרב"ש ומקורב אליו, ומי בקושי היה בסביבה…

                    בית הכנסת עוד מתקיים?
                    אתה מבין איך עובדים על אנשים בעיניים?
                    בית הכנסת כל הזמן ממשיך ומתקיים,
                    תמצא שם את הבן של הרב"ש, את לעמבערגר שהוא צאצא של הגבאי של בעל הסולם,את קלאר מוכר הספרים שאבא שלו עוד למד אצל בעל הסולם, ועוד מצאצאי ראשוני תלמידי בעל הסולם ובנו,
                    איך מעלימים מאנשים את העובדות? לא יאומן, מוחקים היסטוריה או משנים אותה,
                    ממש כמו שלמדנו שהיה ברוסיה……

                    2.הפיתרון לדילמה מאוד פשוט,
                    יש בורא לעולם,
                    מי שמחפש באמת ,מוצא,
                    פעם אחר פעם אני עדה לניסים ונפלאות,
                    למשל:
                    אנשים שהיו שם ויצאו משם והמשיכו לחפש באמת, הכירו מישהי שהכירה אותי,
                    וכך שמעו שיש אנשי אמת ,שמלמדים בצניעות ופשיטות,

                    לאחרונה
                    הגיע אלי מישהו כזה,שהיה שם ובעוד מקומות,
                    הפניתי אותו לאחד מהאשלגים האמיתיים
                    הוא אמר לי:
                    תשמעי ,אין בכלל מה להשוות,
                    הוא היה המום,
                    מהצניעות ,האמיתיות,מרמת העומק הנלמד,מזה שבכלל לומדים עם משמעות ולא הכל דיקלום,מזה שאין פרסום,ממש שמורת טבע,

                    3.אז מה עושים?
                    כרגע לאט לאט מגיעים אנשים רציניים ,שהיו במקומות המוזרים הנ"ל,
                    ומבינים שהקדושה זה משהו אחר,
                    נקווה שלאט לאט תתחיל הפצה של האמת והקדושה,
                    נראה לי שזה תהליכים של הבשלה של כולם,
                    צריך להבשיל לרצות קדושה באמת,
                    זה לא פשוט…..

                    בברכה…….

                    אהבתי

                    1. אני מעריך מאוד את מה שכתבת ושמח לשומע שיש מקום כזה עם זאת בכתבי הרב אשלג אנחנו מוצאים גישה הפוכה לגמרי מהגישה עליה את מדברת
                      אני מצטט מתוך כתבי הרב אשלג
                      "אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה ברוב עם נזכה לגאולה השלמה" דבר כזה לא יכול לקרות אם כולם יסתגרו בצנעתם בבתי כנסת, וזה לא אומר שצריכים להיות גם כאלה אבל ברור שיש פה צורך בהפצה החוצה ובכמות ואיכות
                      מתוך כתבי הדור האחרון:
                      "המהפיכה בתפיסא דתית פירושה, כי תחת שהנזירים עד עתה היו מבלי עולם וכשיקבלו ענין האלטרואיזם יהיו הנזירים בוני עולם" פשוטו כמשמעו
                      "המפיץ של הדת: צריך להיות מסוגל לתכנית הא' שיביא אמונה כמה שאפשר בהעם."
                      את זה אני יכול לזקוף לזכותם של כמה מורים רוחניים ובינהם גם לייטמן
                      וגם בעיתון האומה של הרב אשלג מ1940 הוא מציע פתרון לסיבוב פרסה ערכי של העם מאגואיזם לאלטרואיזם ע"י שימוש בתעמולה ופירסום

                      כלומר, ישנה גישה של יציאה החוצה אל החברה, אני חושב שהגישה של הרב אשלג מהפכנית מאוד וכמו כל גישה כזו מקדימה את זמנה ולכן נתקלת בהתנגדויות

                      אהבתי

                    2. אני עונה לך מעל לתגובה שלך,
                      כי משום מה
                      אי אפשר להגיב לתגובה שלך,

                      להפיץ את הקדושה באמת,
                      זה תהליכים,
                      אם עכשיו אנשי האמת האלו היו יוצאים החוצה,כמעט לא היה מי שישמע אותם,
                      מכאן גם ההסתאבות של כל מי שיוצא החוצה בטרם עת,
                      כי מרוב הרצון שיבינו כולם,ויתעוררו, דברים מסתלפים בדרך…..

                      לכן הכל הולך בקצב של הבשלה……

                      כמה שיותר אנשים ייצאו מהמקומות המוזרים ויגיעו ללמוד במקומות אמיתיים
                      תוכשר הדרך לפרץ באמת………

                      ותהליכים ובמיוחד מה שקשור לשינוי תפיסתי הם מטבעם איטיים……….

                      ולכן
                      אין עניין: לא להפיץ,
                      אלא יש עניין להפיץ עם שמירת הקדושה,
                      וכרגע זאת הדרך,
                      בשקט….

                      ככתוב: "אל תעירו ואל תעוררו את האהבה עד שתחפץ"

                      בינתיים
                      לא נשאר לנו אלא
                      להתפלל
                      ולקוות להתעוררות אמיתית בקרב העם,

                      בברכה…..

                      אהבתי

  10. יש מאחורי שעות רבות של הקשבה לבני ברוך, ואני מכירה דיי טוב את ה"פרדיגמה" שלהם…הם מאמינים שהחיים הם ייאוש חומרי (יש בכך משהו) ושהדרך היחידה לחיות היא הדרך הרוחנית. חלק מדרכם היא המחשבה שהעולם צריך לעבור תיקון, שהוא המעבר מפירוד לאחדות, ושהם עוזרים לעולם לעבור את התיקון הזה. לפי תפיסתם הדרך היחידה "לטפס" במדרגות הרוחניות היא להצליח לעשות את התיקון הזה.

    מכאן, קצרה הדרך לנקיטה במניפולציות וכלים מגוונים כדי לשרת את המטרה.

    אבל האם התנועה הזו "מסוכנת" בגלל שהיא שלחה כמה פעילים לתפוס טרמפ על המחאה?? לדעתי ייתכן שהתמונה יותר מורכבת מכך.
    ראשית, אני לא בטוחה שליטמן באמת מאמין שאם יקים תנועת "ערבות" עם כמה וכמה שלטים בהפגנות, זה מה שיביא אליו המוני מאמינים.
    אולי הוא חושב שכך הוא יביא את חוכמת הקבלה לכמה עשרות, אולי כמה אנשים ייכנסו לאתר שלו ויכירו את הרעיונות של הקבלה….וזהו.
    אבל לתפיסת הטרמפ (הצבועה משהו, מסכימה) יש עוד יתרונות, למשל, היא מאפשרת למי שכבר בתוך הארגון לא להרגיש מנותק מהנחשול החברתי העצום שבחברה, ובכך היא מאפשרת לחברי התנועה להרגיש שקטים כי הם "גם כאן, וגם כאן".
    כמו כן, הפיכת ההפגנות וכו' לסוג של מבצע צבאי, נותנת תחושה של מטרה ו"אקשן" לחברי הקבוצה, מה ששומר אצלם על עניין וריגוש.
    כל אלו מהווים יתרונות גדולים מאד עבור הנהלת התנועה במושגים של שימור הקיים, ולאו דווקא התפשטות.
    ומי מאיתנו לא שואף לשמר את מה שיש לו, לכל הפחות?
    זו תכונה אנושית, כל חברה עסקית תוציא משאבים רבים כדי לשמר את קהל לקוחותיה.

    אהבתי

    1. תיאוריה יפה. יותר מזה, הצגת אותה בצורה שקולה ונעימה ולא כמתקפה גסת רוח ובזה כבר התעלית על רבים מהמגיבים – כל הכבוד על היכולת לבקר בצורה נעימה, מסתבר שהיא נדירה.
      עם זאת, האם ייתכן (בהסתברות נמוכה מאוד, כמובן) שזה מהלך כנה לחלוטין? שלא נועד לא לקנות מאמינים ולא לשמר אותם, אלא ברצון כנה לסייע ולתמוך? אולי הרב מאמין שבאמת יש לו פתרון לבעיה והוא באמת רוצה להוציא את הפתרון הזה לחברה?

      אהבתי

      1. לפני שאתם מביאים הנה את משנת הרב שלכם, את דעותיו ושאר אמרותיו, נשמח לקבל ממנו תגובה לכל הקלוקל בארגונו ומה חלקו בעניין. לפני זה, לא מעניין אותנו או אותי בכל אופן, תמימותו ורצונ רק "להביא אנשים אל הקבלה". כל אדם הרי יכול לטעון שהוא רוצה להביא אנשים אל חכמת הקבלה, את זה לא בעיה להגיד. הבעיה היא שמאחורי האנשים האלו עומדים ארגונים מושחתים וכמה דברים בלתי פתורים או ברורים שבלי הטיפול בהם, לא יתכן שהרב שלכם ירצה בתמימות להביא אנשים אל הקבלה. אין צורך בכם או ברבכם כדי למשוך אנשים אל הקבלה, אלא הקבלה היא תירוץ עבור קבלה לעם. הקבלה, כבר מזמן משמשת את הארגון בכדי למלא את צרכיו האישיים.

        אהבתי

    2. לילך, זו לא "דרכם", אלא דרכה של הקבלה. אולי יש מאחורייך שעות הקשבה רבות אך את יודעת, המוח שלנו סלקטיבי: לפני שהארגון שלך דואג לעולם, עליו לעשות תיקון בעצמו. כנראה מרגע שהם הבינו שהם לא יכולים לתקן את עצמם ושהכל שם רקוב, אז שינו טקטיקה והחליטו לתקן את העם. העם, לא זקוק לתיקון של ארגונך. לילך, אמרת "לפי תפיסתם העולם צריך לעבור לאחדות", שוב, זו אינה תפיסתם, אלא טענת הקבלה שעליה הם מנסים לתםוס בעלות ודרכה לשלוט בעם. ארגונך שופע במילים יפות אך בו בתוכו יש פירוד, שנאה וריב בין אנשים, יש מקרים ומעשים נוראיים ולכן, לא נראה לי שארגונך יכול להוות דוגמא למשהו. זהו.. פאסה… העם לא רוצה יותר כל מיני מתלהבות ניו אייגיות שמרקדות לשירים מטופשים ובכך משכנעות אחרים להגיע לארגון. אומר לך דוגרי, יש מאחורי הרבה שעות הקשבה לעם. כשאת עושה כאן דמגוגיה על דברים ולבסוף כותבת האם התנועה הזו מסוכנת? כן. סתכלי בהיסטוריה ושאלי את עצמך, האם כשקדאפי בנערותו היה הורג חתולות, זה אומר שהוא מסוכן? כן.. החתולות הפכו לטבח בהמונים. אם ארגונך מקבל פשן מארגונים צבאיים והלב דופק לו מזה, אין צורך לערב בכך את העם או להרוס את העתיד הרוחני שנותר לישראל. אנו מבינים שאת פטריוטית של הארגון, רק חבל שאת לא בודקת קצת יותר לעומק מה קורה בארגונך. חבל שאת לא מתרעמת על מה שקורה שם, או כנראה שלא יודעת, או יודעת ומעלימה עין. לך יותר קל להגיד "אנו מתנצלים", "זה יוצר בנו ריגוש". ואגב, שיהיה לך ברור: את חברה בארגון סגור שאינו מסוגל להפתח לעולם ובטח שלא לעם. הוא נפתח באמצעות שליטה בעם ולא דרך פתיחות אמיתית. ארגונך קורא לעם לבוא אליו ולא יורד אל העם. וגם כשהוא יורד אל העם, זה רק במטרה תחמנית שנועדה לשכנע את העם לנסוע למרכזיכם. וכן… בבני ברוך יש מלשינון, לא ידעת?

      אהבתי

  11. לפניי שאתחיל אציין שגם אני צופה בערוץ, באה מידיי פעם למרכזים בימיי שלישי
    ואף השתתפתי במספר אירועים שאירגנו (בצורה יוצאת דופן) ב"ב
    חייבת לציין ש"משתמש אנונימי" מגיב בצורה מעוררת עניין ומחשבה
    אם כי לא הבנתי את הבעייתיות שלייטמן יישדר מפ"ת ולא מבייתו (אולי הוא בכלל גר במרכז בפ"ת), הפרט הטכני הזה לא הפריע לי בשום צורה, להפך, אם הערוץ פתוח אז הוא יכול לשדר גם מהקוטב הצפוני.
    אז נכון שאפשר להתייחס ל-קילקול באירגונו ולעוד מלשינונים למיניהם, רשימות שחורות ובטח עוד הרבה דברים שאני לא יודעת ולא מתיימרת לדעת
    אבל אני חושבת וגם שואלת אתכם האם אתם מסכימים שיש צורך פנימי בשינוי
    בתיקיון פנימי של אדם עם עצמו, וביחס שלו לחברה
    האם זה לא מה שהעם בעצם דורש ?
    שנהיה יותר מאוחדים, יותר דואגים אחד לשני
    לא שמעתי או ראיתי מישהו שמציע פתרונות יותר טובים משינוי גישת החינוך
    שינוי מהשורש , מחשיבה עצמית לחשיבה רחבה יותר לטובת הכלל
    הריי מספיק לפתוח לדקה טלוויזיה ולהתרשם מרמת "החינוך" שמרתקת אותנו למסכים
    לשטיפת המוח הרייקנית, כדיי שנוכל להעביר את שעות הערב שנותרו עד שנלך לישון
    באיזה מתכון חדש לעוגה, או אי בודד עם "חברים" ששמים רגל אחד לשני.
    אז כן טבע האדם הוא מניפולטיבי, אגואיסטי, חושב איך להזיק ולנצל
    ומהצד השני גם מופלא אוהב ומאוחד
    ליימים האלה אני רוצה להגיע, ובכלל להיות חלק מכוחות הטוב שיש בנו
    כדיי להגיע לאהבת חינם

    אהבתי

  12. סליחה, אבל מישהו מהמגיבים בכלל קרא את הראיון? מישהו בכלל מתייחס לדברים
    שנאמרו שם? מישהו בכלל קורא את התגובות של אנשים לפני שהוא זורק את מה שיש לו לומר?
    אם זו תרבות הדיון בישראל, אם זו דוגמה לשיח, מצבנו עגום ביותר.
    הביעו ביקורת, למה לא? זכותכם ואולי אפילו חובתכם. אבל אולי, רק אולי, אפשר שהיא תהיה עניינית, תתמך על-ידי עובדות ולא תחושות? שתתקנו את דבריכם כשמראים את אי הדיוק בעובדות? (כמו המגיב הראשון שהתנצל על ההאשמה שהתמונה מזויפת – וכל הכבוד לו, הוא היחיד שמראה מסוגלות לכך).
    האם האפשרות 'להסכים שלא להסכים' לא עלתה בדעתו של איש? מישהו לא מסכים עם ב"ב – סבבה. אבל למה לעשות כל האפשר כדי לרמוס, להכפיש, לכפות את דעתך בכל מחיר? הרי לא הייתם רוצים שב"ב יעשו לכם את זה – אתם קוראים לזה שטיפת מוח.
    מלחמת המילה האחרונה, מי יודע הכל, מי צודק בכל דבר ודבר, עוד תהרוס את כולנו.

    אהבתי

    1. המילה האחרונה היא דבר חשוב. היא מלחמה לגיטימית בעולם שבו המילים קובעות, מחיות והורגות. מי אמר שהתגובות פה לא ענייניות? אני חושב שהן מאוד ענייניות, לגיטימיות וזכות הציבור לדעת, בעיקר כשיש רבים שרוצים להסתיר. אמרת שהתגובה תתמך על ידי עובדות ולא תחושות. איפה ראית תחושות? נראה שאתה זה שחש מעט ברע עקב חשיפת פניהם האמיתיות של הארגונים השונים ובהם הארגון בו עוסקת הכתבה. זה שהעניין חורה לך זה מובן. לא נראה לי שאתה איזו אסמכתא עליונה שתגיד לאנשים איך להגיד, מתי, באיזו צורה וכדומה, או אולי כן, כי כמו שאמרת "הייתם רוצים שב"ב יעשו יעשו לכם את זה"? כלומר, אתה טוען שהם יכולים, מה שאומר שהם גם עושים ומה שאומר עוד דבר: אנשים שחברים בארגון שבו תרבות הדיון קלוקלת (קבלה לעם), הכל בו מריבות, תככים ומזימות, לא יגידו לעם ישראל מה ואיך לחשוב. זה ידוע שהאנשים בארגון הנ"ל רוצים להגיד לאחרים איך לחשוב, לכפות את דעתם ואת שקריהם על ציבור שלם אבל למזלנו זה לא יקרה. אני באופן אישי ארשום מה שבא לי ואיפה שבא לי בלי שאיזה חבר כת כזו או אחרת יגיד לי מה להגיד בשיטות תחמניות. בכל מה שקורה פה, מי שהיה צריך להתנצל זה כנראה כותבי הארגון ולא "ההוא למעלה שהתנצל". שטויות במיץ עגבניות ודמגוגיה זולה ועלובה כמו שהערבים עושים על ישראל בעולם. אם למישהו מכם יש שכל הוא לא ימשיך להגיב, אח"כ הוא יתחיל להפנים ואז, ידרוש לעשות שינוי במקום שאליו הוא משתייך. וזה כמובן לא יקרה, זה אמיתי וקשה. אתם מאוד דומים למה שקורה בממשלה, במשטרים שבהם ישנם מחדלים ואין מי שישא באחריו, יתפטר, יעשה סדר. אדוני הנכבד, האם קראת את התגובות וההאשמות החמורות כנגד ארגון קבלה לעם פה בתגובות? תגיב ענייני, לא על סמך פטריוטית לכת. למה אתה מגן על ארגון שרומס אנשים, מכפיש ועושה מעשים שלא יעשו ומעוניין שנקשיב לארגונך בכל מחיר? אנו לא זקוקים לו בשביל הקבלה והערבות, מה לעשות. זה נגיש בלי הארגון שרוצה לעשות מהעם נתינים קטנים, קומוניזם ומעגלי שירה סטייל ניו אייג'. מלחמת המילה האחרונה עוד תהרוס לכולנו, אלא אם כן מילתה של האמת, תהיה תמיד האחרונה

      אהבתי

  13. פרסיקו
    קראתי מה שכתבת:

    "עופר,
    שאלת אז אענה.

    דברים רבים נראים לי לא לגיטימים בהגות של בני ברוך. למשל, הטענה שהיא מייצגת את "הקבלה" בה' הידיעה; או הטענה שהיא מלמדת את הדרך *היחידה* לגאולה פרטית וכללית; או הטענה שהיא מדע ולא דת; או הטענה שבימי בית ראשון כל בני ישראל היו מקובלים. כל הטענות הללו, לא רק שאינן נכונות, אלא שהן מביאות לתוצאות חינוכיות לא חיוביות (התנשאות, יוהרה, חוסר ביקורתיות, התפסות לאשליות).

    עוד ניתן להצביע על לחץ המופנה כלפי חברים בתנועה שחורגים מנהלים מסויימים, מבנה היררכי ואנטי-דמוקרטי, וחוסר כבוד כלפי דרכים רוחניות אחרות. גם דברים אלה נראים לי בעייתיים."

    ואני מודה לך,
    אני מודה לך שאתה חושף את קצה חוט האמת….
    כחוזרת בתשובה הרבה שנים בדרכו של בעל הסולם,(זכיתי בצעירותי גם לראות את בנו),
    ברור לצערי שאין קשר ביניהם לבין תורתו של בעל הסולם כפי שבנו לימד.

    ואני כותבת לצערי,
    כי זה מצער הסילוף הזה של תורת בעל הסולם.
    וזה מצער גם כיון שלוקחים רעיונות נשגבים ומוציאם אותם מהקשרם,
    כל כך חבל,
    לו רק היו משכילים ללמד את האמת……..

    כנראה כך היא דרך ההיסטוריה,מתוך כשלון התהליכים יבינו מה הדרך הנכונה,
    וזה מזכיר את דברי בעל הסולם במאמרו בספר מתן תורה
    שרוסיה הקומוניסטית לקחה רעיון גדול של שיתוף
    אבל בגלל שהם לא שיתפו את הבורא בתוך הרעיון השיתופי שלהם הם יפלו,
    וזה נקרא לאכול אכילת פגה-לאכול פרי טרם גמר בישולו,

    וזה האמת שחסרה פה,
    לשתף את הבורא,ולשתף את התורה והמצוות,באמת!!!
    ולא לקחת מה שנוח ולהפוך לכיתתיות חסרת סבלנות,
    כמו שאמר לי מישהו שהיה ויצא משם:
    מעניין שאת מצוות נתינת מעשר כספים שם מקיימים היטיב……….
    צה שאין כן לגבי שאר תורה ומצוות וחבל.

    זהו,
    תודה שאתה מציף שקרים,
    אני מברכת אותך שיבוא יום ותזכה גם להציף ולקדם אמיתות…….

    בברכה
    שירי…

    אהבתי

    1. הי שירי….אני קוראת את תגובותייך בפוסטים השונים.
      בהחלט עוררת את סקרנותי.

      יש משהו נכון במה שאמרת כאן- אחד ה"טריקים" היעילים של כתות הוא הבאת אמת לאמיתה, משהו שיתפוס את החניך לעומק, ואז …. סילופה של אותה אמת, כך שהיא תשרת את הארגון.

      כך, מצאתי שכמעט כל מה שעושים ופועלים לייטמן וב"ב יכול לעלות בכפיפה אחת עם דבריו וכתביו של בעל הסולם. וזה מה שמבלבל ומטעה בכתות למיניהן.
      יש תחושה שנעשה סילוף או עוול, אבל קשה להוכיח זאת, כי הכל מגובה כביכול במילות וכתבי אמת.
      אחד הדברים הבעייתיים ביותר מבחינה זו, הוא כאשר בתורה הרוחנית מופיעה ההנחיה/המלצה/דרישה לוותר על האגו או על השיפוט העצמי. במיוחד אם כתוב שיש להכפיף את אותו אגו או שיפוט לשיפוטם של המורה או של הקבוצה.
      המלצות כאלו יכולות להיות מגובות בהסבר הגיוני וסביר, למשל, איך אפשר להתקדם מעבר למה שידוע/מורגש לך, בלי לשמוע בעצתו של אדם מתקדם ממך.
      אבל אלו בדיוק ההנחיות שפותחות פתח להנהגה דיקטטורית, ולתחושת השררה ושיגעון הגדלות של מי שעומד בראש קבוצה רוחנית.

      עד כה טרם נתקלתי אישית ביחידים אשר הנהיגו ארגון רוחני גדול, בלי ליפול בפח הזה.

      אהבתי

      1. לילך יקרה,

        העלית פלונטר רציני במילותייך:
        "יש תחושה שנעשה סילוף או עוול, אבל קשה להוכיח זאת, כי הכל מגובה כביכול במילות וכתבי אמת"

        והנה אנסה להתיר את הסבך:
        מתוך ניסיון החיים לאט לאט הבנתי,
        עד כמה התורה שלנו גאונית,

        יש תורה מצוות והלכות ולא זזים מהם,
        וכשלא זזים מהבסיס אין אפשרות לטעות בגבהים,
        זה כמעין שמירה,

        הבעיה
        שכאשר באים להציע לאדם רוחניות גבוהה וכשאין לו את הבסיס הזה,
        אז הוא יכול להתבלבל כהוגן,

        אבל אנשים לא טיפשים,לפחות לא לאורך זמן…
        כשיש תחושות קשות,מתחילים לברר, וכשמתחילים לברר מוצאים את הסילוף
        ומגיעים לאמת.

        ושוב זה תהליכים של בירורים שעוברים אנשים שמחפשים את האמת,

        וכך גם בהקשר הזה
        יחידים אשר הנהיגו ארגון רוחני גדול בלי ליפול בפח הזה אין,
        אבל יחידים שמנהיגים עם שהולך בדרך תורה ומצוות יש גם יש,
        ואותם יחידים אינם נופלים בפח הזה,
        מהסיבה הפשוטה
        שגם הם מחויבים לאותם תורה ומצוות שמחויבים כל הנוהים אחריהם!!!,

        ראי את גדולי הדור
        הרב אלישיב,הרב קנייבסקי, הרבי מנדברונא, הרבי מבעלז וכו'

        את מבינה מה הטעות בתפיסה?
        אין דבר כזה ארגון רוחני ביהדות,

        יש בורא והוא אמת,
        יש תורה ומצוות שהוא נתן בהר סיני לעם היהודי,וזה אמת,
        ויש את העם ואת ראשי העם המחויבים כולם לאותה הדרך
        של השגת דבקות בבורא.

        וכל גדולי המקובלים דיברו שעם היות העבודה האמיתית לשמה,
        גם האדם הפשוט במקומו יש לו ערך,
        כי כולם נשמות מהבורא יתברך,
        וכל אחד במקום שלו וברמת ההתפתחות שלו..

        השם יעזור שלאט לאט
        נתעורר
        מתוך רצון חופשי ,אמיתי ומיוצב,
        גם אל אהבת הבורא יתברך וגם אל אהבה ואחדות ביננו….

        בברכה……..

        אהבתי

        1. הי שירי,
          אז אם הבנתי נכון, מה שאת אומרת זה שהסיבה לסילוף היא לימוד קבלה במנותק מהדרישה לקיים מצוות במלואן….

          יכול להיות שאת צודקת….למרות ש…..אני לא יודעת אם הייתי מתעניינת ביהדות או בקבלה אם היו מציגים כתנאי ללימוד קיום מצוות.

          מה גם, שלפי ההלכה, לעניות דעתי, אסור ללמד נשים קבלה……..האם את שומרת גם על כלל זה?

          תודה, וראוי גם לברך בשבת שלום, שהרי הבנתי שזה רלוונטי עבורך.
          לילך

          אהבתי

          1. לילך,

            הבנת נכון את הלופ הבעייתי,

            מצד אחד כאשר מנתקים את לימוד חכמת הקבלה מקיום תורה ומצוות
            זהו כר פורה לסילופים ושקרים אינסופיים,כי אין שום ביקורת,
            מצד שני ,אם תגידי לאדם מהיישוב שהלימוד מותנה בקיום תורה ומצוות ,לא בטוח שזה יעניין אותו,

            עכשיו תקחי את שני הצדדים שכתבתי לך תערבבי ,ומה יוצא?

            עבודה על אנשים בעיניים,
            אומרים להם שלא צריך לשמור תורה ומצוות ובכך מפתים אותם ללמוד,
            ואז הדרך לסילוף עיוות ורודנות בהם, קצרה מאוד.
            (גם בדרך כלל כל המפתים למינהם גם לא ממש מלמדים קבלה,הכל מסביב,
            וזה עוד בלון שקרי נפוח שהגיע הזמן לפוצץ)

            אם כך מהו הלופ?
            איך אדם יבוא ללמוד את חכמת הקבלה,בלי לשקר לו, שלא צריך לקיים תורה ומצוות?

            מניסיוני הבנתי שני דברים:

            1.מצד הלומדים:
            מי שנשמתו בוערת בחיפוש אחר רוחניות של אמת,בחיפוש אחרי קדושה,
            ברצון לעשות עבודה רוחנית,מהר מאוד יבין מתוך עצמו, שצריך גם את התורה והמצוות ,אלו אנשים שהכרתי, שהיו בכל מיני מקומות של שקר עזבו אותם
            והמשיכו הלאה,
            2.מצד המלמדים:
            מי שהוא מלמד ואיש אמת ,הוא פותח דלת ללמד עד גבול מסוים,
            ואחר כך אומר את האמת,
            שכדי להתקדם, לטובת הלומד, יש להכנס לתורה ומצוות ,כי הם הכלים האמיתיים
            להתקדמות רוחנית ולדבקות בבורא.

            לגבי נשים ולימוד קבלה,
            בצעירותי, -גדלתי כחילונית בתל אביב-
            בחיפושי הרבים אחר האמת,חיפשתי בכל מיני מקומות,ולאו דוקא של יהדות,
            וכך התוודעתי גם לחכמת הקבלה,
            זה היה לפני שנים רבות שקבלה לא היה אז טרנד כמו היום,
            התחלתי ללמוד מתוך עניין בנלמד,
            לא ממש הבנתי שמה שאני לומדת זה קבלה,כי לא עניין אותי הטייטל,
            עניין אותי האמת,
            לימים שהתחלתי להתקדם ,הבנתי שבלי תורה ומצוות אין התקדמות,
            אז התחלתי תהליך ארוך מאוד של חזרה בתשובה,
            וזה תהליך ארוך כי בכל אופן אני באה מתלאביב ,ועברתי אי אלו דברים…
            וזה לא פשוט יום אחד להפוך עולם ומלואו ,אם אתה לא מחובר באמת לדברים,
            ואז באחד משלבי התהליך
            התעוררתי אל השאלה: האם אישה יכולה ללמוד קבלה?
            התהפכה לי הבטן, מהמחשבה שמא אדע שאי אפשר,
            וגם עם עברתי עם זה תהליך עד שאזרתי עוז ופניתי לרב פוסק הלכתי
            ושאלתי אותו:נכון שאישה לא מצווה ללמוד תורה, אבל אם אישה לומדת קבלה
            ,זה אסור?
            למרבה שמחתי תשובתו היתה, שמעיקר הדין אין איסור הלכתי,
            זה לא אומר שעכשיו נרוץ ונלמד נשים קבלה,
            ומניסיוני נשים גם לא ממש נמשכות ללימוד הקבלה,
            תשימי לב שבדרך כלל הם נמשכות למסביב…

            אבל אם אישה רוצה ללמוד ,וזה לא על חשבון היותה אישה,
            אין בעיה הלכתית..

            זהו יקירתי,
            מקווה שהיה לך לתועלת…

            וכן
            שבת שלום ומבורך גם לך…

            אהבתי

            1. תודה, מעניין לשמוע את התהליך שלך.

              אני קוראת בימים אלו את "אנטומיה של הנשמה", ספר של חסיד ברסלב…..והספר מדבר אלי מאד, ומסביר את נושא קיום המצוות מזווית מאד יפה.

              אבל יש משהו שדיי ברור לי- המרחק ביני לבין היכולת או הרצון לקיים את המצוות מאד גדול, ונראה לי לא סביר שאתקיים מצוות כהלכתן.
              אך ייתכן שיש אמת בדברייך, שהתקדמות רוחנית דורשת "תשלום" מסוים, בדמות דרך חיים מוקפדת, ואולי לא בכדי.

              אהבתי

              1. שירי –
                למה כתבו "שוחד יעוור …." ? היה צריך לכתוב "שמור מצוות ושוחד לא יעוור."
                כל הרבנים שאנחנו שומעים עליהם (ואני באמת בטוח שהם יוצאי דופן, אין לי כוונה להלעיז על ציבור כלשהו) שעושים מעשים שלא ייעשו – הם לא שמרו תורה ומצוות?
                מה לגבי הסיפור על הפרד"ס? שם לא לא שמרו תורה ומצוות?
                למה נאמר שלא יעיד על עצמו עד יום מותו? צריך לומר "ישמור מצוות ויעיד על עצמו". שום דבר לא מחסן אף אחד מכלום. אני מציע לך לקרוא את אגרת טז של הרב"ש ולראות מה הוא עצמו אמר.
                ולגבי הרב לייטמן – הרב לייטמן היה דתי-חרדי לכל דבר בימיו עם הרב"ש ושומר מצוות (ברמת חומרה שאינה ידועה לי) עד היום – אז איך את טוענת משהו רע עליו? או שהוא לא מוגן?
                ועוד דבר. בבני-ברוך מעולם לא אומרים לאדם לא לשמור מצוות. רב לייטמן, כששואלים אותו, תמיד אומר שהוא מאוד ממליץ לשמור מצוות, וגם שזה עוזר לשמור על אדם בדרך הרוחנית כאשר הוא נתקל בקשיים. הוא רק לא שם את זה כתנאי ללמוד.

                אהבתי

            2. הי שירי

              רציתי רק להבהיר איזה עניין שנראה לי חשוב לזכור. ולפי הדברים שכתבת נוכל למצוא שפה משותפת.
              מי שמחפש את האמת מוצא, וזה לא משנה איפה ואיך, כל אחד עושה את מסעו האישי ועובר במדרגות הברורים והחיפושים המייגעים. תחושת האמת לא יכולה להתחלף בשום דבר אחר לא משנה מה ומי יגיד. אנשים שמגיעים לקבלה לעם, כל אחד מגיע מרקע אחר ומחפש דברים בעומק שונה, אבל לרוב זה עונה לשלב הנוכחי של הדרישות שלהם, זה עונה לצרכים הראשוניים. אנחנו רק בתחילתה, ממש בפיצחה של הגאולה והכל מעורפל ויכול להיות שיהיה אפילו עוד יותר.. אבל אסור לנו לשכוח שאין עוד מלבדו. התהליכים האלה נדרשים, ככה הקבלה יוצאת כרגע החוצה, והרב לייטמן מעיד גם על עצמו כי לא צדיק, כמו כל אחד אחר מאיתנו, ורק לומד בדיוק כמו כל אחד מאיתנו. נכון הוא שלושים שנה ואני רק שנה וחצי, אבל כידוע גמר התיקון עוד לא כאן, משמע שיש עוד הרבה ולתקן וזה נמצא וכולל כל אחד מאיתנו.
              אז נראה לי חשוב לא לכעוס על התהליכים עצמם.

              בעניין שמירת המצוות וההלכה. חייבים לקחת כאן בחשבון את רוח המאה האחרונה שעברה על האנושות. המודרניזם וכמובן הפוסט מודרניזם. ולא צריך להיות סטודנט לאומנות כדי להבין שהרעיון עצמו מתקיים בכל רבדי החברה. שלילת האמת, והטלת ספק בהכל.גדלתי בהתנגדות מתמדת לממסד והמערכת. נלחמתי עם כל גוף שניסה לגרום לי לעשות משהו שלא עמד לצידו של ההגיון שלי. אנשים לא מסוגלים לעשות פעולות שההסבר שלהם לא מספיק עמוק והעיקר לא רגשי. אני צריך להרגיש למה אני עושה כך או אחרת. אנחנו מקולקלים בהרבה מאוד רבדים, מבחינה חברתית אנחנו הרוסים ומתפוררים. וזה הבסיס, הבסיס קודם כל לבנות איזושהי התחלה של קשר נכון בין אנשים. והמגזר הדתי הוא לא ממש משמש דוגמה לכך שהמצוות הן הבסיס לחברה טובה יותר. הקלקול עמוק יותר, משם אנחנו מתחילם עכשיו. אז אין מה לקטרג, כל אחד עושה את תפקידו. וכל אחד לפי ההתפתחות שלו מתחיל לשמוע דברים אחרים מהרב. ומי שמרגיש אמת מהי, מבין גם בין השורות את מה שהוא צריך להבין. גם ההתקדמות בלימוד, נובעת נמחיקה מוחלטת של מדרגה אחת וחלפתה באחרת, יותר חזקה, יותר עמוקה, הרבה יותר מובנת ובעיקר מורגשת. כך גם המצוות, אנחנו כעם התרחקנו ושללנו את הדרך הזאת, כדי שנוכל חזור אליה מעומק ליבנו.

              ומה שאני מאחל לכולנו זה להבין שהמערכת אחת, וכולנו צריכים לפעול לטובתה.

              אהבתי

  14. לא דיברתם על הקשר שלהם לליברמן. רבים מהם יוצאי רוסיה תומכי ליברמן, "הרב" לייטמן עצמו הודה שהוא ימני וגם נמצא מכנה את מנהיגי המהפכה כשמאלנים, וסטס מיסז'נביקוב מ'ישראל ביתינו' הכריז בכנסת על שנת ערבות הדדית תוך שהוא מביא ציטוטים של לייטמן.
    חשוב מאד להדגיש שהם קוראים לא להצביע בבחירות. הכל באהבה", כל הקישקוש הזה. שידברו עם דנקנר, תשובה ועופר על אהבה.

    אהבתי

  15. כמה תגובות וכמה טמטום. לא יעזור לכם, אתם פשוט משקרים לעצמכם בלי סוף.
    קבלה ויהדות זה קשקוש מוחלט, המועתק מתורות של עמים אחרים, רק בכיוון פטריארכלי ומעוות הרבה יותר.

    אין עוד מלבדה – האמת היחידה.

    האישה נעלה והגבר נחות שבנחותים.

    אהבתי

  16. הם מקבלים מיליונים מחבריהם העשירים מרוסיה, מהם עיקר ההפצה שלהם, ועוד מעשר מדי הרבה אנשים, כמו שכתבו אם היו תורמים את הכסף הזה לעם באמת היה אפשר לבנות שירותי רווחה וכדומה. במקום זה מחליטים שהם המורים של העם ומתכוונים "לחנך" את העם עם הסיסמאות החוזרות שלהם כבר אולי 15 שנה אותו הדבר, הבנו, כמה אפשר?! ועוד אומרים ש"עמך בהמות לא מפותחות" וזה ציטוט נכון של לייטמן ממישהו שכתב כאן. העיקר המעגל הזה של ההפצה שלהם עם כוונה לרכישת עוד תלמידים שילמדו ויחזיקו מלייטמן וחבורתו "גדולי הדור" וכמובן שישלמו בסופו של דבר מעשר, ועוד $$$$ שיתגלגל למערכת. אולי באמת שיתרמו קצת לא יזיק להם

    אהבתי

  17. אני חושב שהדברים הם מאוד פשוטים.
    ארגון קבלה לעם – ברור שזו מערכת משומנת של הפצה, של פרויקטים, ניהול כוח אדם, שמטרתם להפיץ חוכמת קבלה לעולם.
    יש אנשים שבוחרים להיות בתוך ה"קומנדו" הזה, וזו הבחירה שלהם וזה אורח חייהם, וכמו כל ארגון בעל מערכות משומנות חייב שיהיה לו : היררכיה, מחלקות, הנהלה, אנשי שיווק (שמטרתם להפיץ את המסר בצורה נגישה יותר לעם), וזו זכותו הלגיטימית של ארגון, כמו כל ארגון אחר, כמו צבא, כמו ארגונים, ממשלה, וכו' .וזו זכותו הלגיטימית של בני ברוך לפעול בצורה זו בכדי למקסם ולייעל את עבודתו.
    וברור שכל מי שמבחירתו ומרצונו החופשי מעוניין להיות חלק מהקומנדו הזה, ייאלץ בצורה זו או אחרת לפעול על פי החוקים, נהלים, החלטות כאלו ואחרות. וזה זכותו המלאה של הארגון.
    מי שמעוניין רק לשמוע את השיעורים, להיות שוטף בצורה לא אקטיבית בארגון או לצאת מהארגון עצמו תמיד יכול לעשות זאת, ואף אחד מהארגון לא יבוא אליו בטענה, יחייב לשלם מעשר, או יחייב להצטרף לצוות תגובות באינטרנט :-). אם לא אז יכבו לו את ערוץ 66 בבייתו :-)
    אני שואל את כל הזועמים: כשאתם נמצאים במקום העבודה שלכם או במילואים האם אתם אומרים שהמסגרת שבה אתם נמצאים היא דיקטטורית, רומסת את זכויות הפרט? האם אתם אומרים שהמפקד או שהמנהל שיש מעליכם הוא דיקטאטור ואדם על אנושי?
    תשובה לשירי:
    דבר ראשון אני מאוד מכבד, ואומר את זה אמיתי ביותר, לכל האנשים שלומדים בעל הסולם, רב"ש וכו'.
    אם משימתו של בעל הסולם היא הפצת חוכמת הקבלה לכל האנושות, ממעטים ועד רבים, אז זו אחת המשימות שארגון קבלה לעם נושא על כתפיו, ולכן דרכו ומשימתו לחפש אפשרויות חדשות להפיץ את המסר , בכדי שכמה שיותר אנשים בעולם יכלו לקבל אותו, לכן אנחנו נראים קצת פחות צנועים מכם :-), וזאת רק בכדי להקל על הקהל הרחב להכיר את הנושא. כמו שאתם רואים מעשרות התגובות הקודמות זה לא פשוט…
    ברור שאנו לא מושלמים ויש לנו עוד הרבה על מה לעבוד על עצמנו קודם כל, לכן כדאי שכל אחד ייקח את הדברים בפרופורציה נכונה, כמובן שיש כאלה שנעלבו או נפגעו בצורה כזאת או אחרת במשך התקופה שהיו שייכים לארגון. אני מבין אותם, כואב לי בעדם, אך כל אחד בוחר את דרכו , וזו זכותו המלאה.
    לסיכום, אני כן תלמיד של בני ברוך, ולא אתחזה בתור צוות תגובות, מקווה שקצת סידרתי את הדברים.

    אהבתי

    1. חשוב להוסיף שארגון זה, אחרי הכל, ארגון אידיאולוגי ,בעל מסר
      (יתכן שיש כאלו שאידיאולוגיה זו פחות מקובלת עליהם, אך יש הרבה מאוד כאלו שכן,מתחברים לזה, ומספרם הולך וגדל).
      לכן בנוסף לכל מה שציינתי , אנשים שבוחרים להיות חלק מגרעין הקשה – "הקומנדו" של ארגון זה
      נדרשת מיהם גם התנהגות נורמטיבית מסוימת כמייצגי הארגון שנושא מסר וערכים .
      (אתם מכירים כבר היטב את המסרים של קבלה לעם /תנועת הערבות:))
      לכן גם כאן, אנשים ,שאינם מסוגלים /לא מסכימים, לשאת באחריות האישית הנדרשת,שמתבטאת גם בצורת התנהגותם לפי נורמות של ארגון, שאינן סותרות נורמות המקובלות בחברה הישראלית גם כן, – אך עדיין בוחרים לצאת למסגרת לא מחייבת זה זכותם
      וגם דרישה זו של ארגון כלפי אנשיהם ,שבחרו בעצמם להצטרף לגרעין הקשה, לגיטימית לחלוטין

      אהבתי

  18. האמת קיבלתי עיתון שנקרא ערבות בערב חג מתוך סקרנות הקשתי בגוגל תנועת הערבות והנה קיבלתי אותכם, עלעלתי בכל התגובות בדיון הזה ונדהמתי מכל מה שקראתי כי זה בכלל לא מה שכתוב בעיתון, יש שם ציטוטים מדהימים של אנשים כמו למשל: דני דיין יו"ר מועצת יש"ע מצטט את ז'בוטינסקי "אז ערבות הדדית היא שלא יהיה אדם בחברה שיחסר את חמשת הממים: מעון,מזון,מלבוש,מרפא,מורה. או למשל בליבו של המשבר הפיתרון היחיד הוא האיחוד והוא האור שמאיר כרגע בקצה המנהרה אמר יושקה פישר סגן הקנצלר הגרמני. כאילו מה לא בסדר בזה? הבנתי דווקא שיש שם מטרות טובות מה לא בסדר?

    אהבתי

  19. דייייייייייי לשקר כבר דינה !!!!!!!! דינה את כל כך שקופהההההההההההההההההההההה – מה נתנו לך שם כדי שתיהי כזו חיילת טובה? הא?????

    אהבתי

  20. אני חושב שאתם מערבבים כאן המון דברים….
    זוהי לא יוהרה או התנשאות, בדיוק להפך.

    חכמת הקבלה כמו שהיא נלמדת בקבוצת בני ברוך, היא שיטה שמלמדת את האדם לראות את האחר, להיות רגיש לאחר, ללמוד לעבוד נכון עם האגו ואם הרצונות האישיים שלי בתוך חברה שמתגלה אלינו כול יום כצפופה ואנטגרלית יותר ויותר…. איך "אני" ו"הם" יכולים לחיות יחד בשלום כבוד וצדק חברתי ומוסרי.

    אנו מגלים שכולנו מחוברים לאותה הרשת, בין אם בכלכלה בחברה או בכול עניין אחר, בני האדם מסכימים שהמצב בעייתי ולא נראה שזה הולך להשתפר בקרוב, אלא אם כן נתקן את הייחס בנינו….

    מעבר לכך… אין שום עניין של שמירת מצוות הלכות וכדומה,
    המעשר נאסף רק ממי שמעוניין, ואין כפייה.
    יותר מזה, אנו לומדים ומדגישים פעם אחר פעם שאין כפייה ברוחניות, ושמי שמעוניין מוזמן לבוא כמו ללכת, ואף אחד לא יישפוט אותו על רצונותיו
    החיפוש הוא דבר נורא אישי אך יכול להתאפשר בעזרת חיבור החברים בערבות הדדית…
    או כמו שאומרים "ואהבת לרעך כמוך"…. "כאיש אחד בלב אחד".

    כול המפקפקים והמפחדים והאנטיים למינהם מוזמנים בחום רב,
    ורק עם ככה חפץ רצונם, להגיע להרצאות מבוא או לקרוא מאמרים,
    שייסיבירו לכם קצת יותר בבירור על בני ברוך, על תנועת ערבות, ועל מה שאנחנו באים לעשות כאינדיווידואלים וכקבוצה בשטח ובמקומות הפעילות שלנו, אני בטוח שלמידה של העניין לעומק יישפכו לכם אור חדש על הסיפור שלנו…. שלכם ושל החיבור שבין אדם לחברו….

    הרבה אהבה ושמחה לכולכם….
    רפי

    אהבתי

  21. ה"רב" פשוט הופך את סטאלין על ראשו ומחזיר ליהודים את המקום (ה"רוחני", כמובן) הראוי להם באתוס הקומוניסטי. ה"רב" הוא לא פחות פרשן של סטאלין מאשר של כל "מקובל" כזה או אחר. היו פעם לא מעט כאלה פה בינינו, והם התארגנו בכל מיני "כתות", ששיעבדו את חבריהן ל"קולקטיב" בשם ה"אידיאולוגיה" וה"פרוגרמה" (לא בשם ה"דת" חס וחלילה) — הם קראו לעצמם "קיבוץ". כמה אהבנו אותם, כמה הם היו לגיטימיים. ה"צבר" רשום על שמם, ה"ציונות" הייתה זקוקה להם, חיילים טובים, אנשים טובים, מה לא. ה"רב" לעומת זאת… אין מה להשוות. האמת – לא כל כך מבין למה.

    אהבתי

  22. בהיסטוריה שלנו היו סיונות יותר מיסטיים ואחרים יותר פרגמטיים חלקם לא תמימים כלל אלא שרובם כולל הציונות הדתית שיונקת מהרב קוק והתנועות שנולדו על הגב של בעל הסולם – לכולם יש נרטיב פחות או יותר דומה בנקודת הטעות שלהם…כתנועות עם אלמנט משיחי או לתיקון עולם כולן מתעלמות ממרכזיות טשיותו של המשיח כמנהיג ומחולל הגאולה הלאומית ו/או גלובלית כפי שמחייבת את כולם כתנועות דתיות או דתיות למחצה התיאוריה" של הרמבם –מלך המשיח הוא שמביא הגאולה ומחולל מהפיכה גלובלית.

    אהבתי

    1. חברים אהובים וטובים, ארגון קבלה לעם ותנועת הערבות הם ארגוניים חוקיים שפועלים כפי שהם רואים לנכון לפי הבנתם. זוהי דרכם גם אם אינכם מסכימים עימה. מי שחושב אחרת מוזמן גם לפעול. שיהיה לכולם בהצלחה !

      אהבתי

  23. הכי קל לבקר וללכלך. אם מישהו יכול לבקר ולשלול אז שיציע גם דרך מנגד, כי איך שדברים מתנהלים היום זה כבר לא יכול להמשך כך, והדרך לתחתית מובטחת. כל אחד עושה איך שהוא מבין את הדברים, ומציע את דרכו לחברו כי מאמין שככה באמת טוב. מי שמסכים אז שיסכים אבל לא לשלול וללכלך ואם כבר אתה כבר רוצה לבקר אז תעשה את זה באופן אובייקטיבי אחרי שבאת למקום עם ראש פתוח ומתוך באמת ניסיון להבין איך המקום עובד ומי האנשים שנמצאים שם. כשבאים בכוונה רעה אז אי אפשר לראות את הטוב.
    אני מאחלת לך שתתעלה מעל הציניות ותפתח את העולם והאנשים שחיים בו.
    כל טוב.

    אהבתי

  24. כת אלימה ומשיחיסתית מלאה באלימות אולי לא כלפי כולם אבל כלפי מי שנדמה לה ש"לא מציית" לפקודות של המנהיגים שלהם… או חס ושלום היסב לה איזה נזק אז הם לא מסתפקים בלהעזיב את האדם אלא מתנכלים לו "מוציאים להורג" כלומר מתיימרים להשתמש בכוחות שלהם להשפיע על מי אלו שהזיקו להם זה נשמע דימיוני אני אישית לא מאמין בזה אבל זאת האמת.

    אהבתי

  25. שימו לב הPhD של מר לייטמן, כנראה – קנוי ותואר של כבוד כלומר ממה שידוע לי הוא שילם הרבה כסף לאוניברסיטה ברוסיה לקנות אותו. הוא לא באמת דוקטור.
    לגבי הכיפה על הראש זה ידוע בשיעוריו שהוא לא שומר מצוות "מובהק" לכן בטח לא תפילין טלית וכו' אלא אני יכול להוסיף ולהגיד שאפילו מצוות בסיסיות כמו שבת הוא לא שומר. רק שזרים שמסתכלים אולי. כשרות מי יודע הוא בטח לא סופר שעות אבל רק ש(זרים) מסתכלים. לא שזה לי משנה, אני רק מדגיש את עניין השקר שבזה.
    לכן לא רב ולא דוקטור מה נשאר ממנו? לייטמן. "קבליסט" שבטוח שהוא אלוהים לא פחות מזה

    אהבתי

    1. אלו הצילומים של הדיפלומה: http://bit.ly/1vMuo1s
      הופק ע"י ארגון בשם – הברית הטרנס אקדמית הבינלאומית
      международный межакадемический союз
      והנה כתבה על ארגון (ברוסית. בקצרה – מן הסתם כל הדיפלומות שלהם מזויפות):
      http://www.rg.ru/Anons/arc_2002/0322/1.shtm
      יש עוד הרבה כתבות כאלה.
      מה שמדהים הוא שבן אדם לא מתבייש להציג את זה כשכל כך קל לבדוק את ענין לעומק.
      אני חושב שזה סימן מובהק להתנהגות סוציופתית ומסוכנת.

      אהבתי

  26. אני רוצה שוב לציין את הכת כלב*ם מסריחה הזאת
    בקיצור לעניין את מאשימים אותי במשהו הזוי שהוא שקר, עזבתי ממזמן אבל עדיין שנים על גם שנים הם מאיימים לפגוע או אפילו "להרוג" אותי אותי עם ה"כוחות רוחניים שלהם". רק שמאותם אנשים שאני עדיין בקשר חלקי שם
    נודע לי ש"רב כבר החליט, אבל עדיין לא הוחלט מתי, אבל זה יקרה בעתיד הקרוב". בינם לבין עצמם הם כבר קוראים למשפחה שלי "שקולה ואבלה" וילדים שלי "יתומים".
    זה נשמע מגוחך אבל א. אני לא הוזה ממציא או מדמיין את זה, אני בניגוד אליהם לא טוען שאני מתקשר עם אף אחד במחשבות. אני לא. הכל ממדליפים שעוד בכת. ו-ב. תגידו בטח אל תאמין לחולרות האלו כי האיומים האלו לא מציאותיים, זה יכול להיות אמת או שקר. בכל אופן מכת כ"כ גדולה שכמעט השתלטה על הליכוד ועוד כנראה תשתלט, זה רציני מאוד כי אני מרגיש הרגשות משונות שלא יודע מאיפה הם נובעות. וזה לא דמיון!
    יש להם מאות אלפי מאמינים, ולייטמן עצמו משייך לעצמו יכולות להשפיע על כל אדם באנושות בלי קשר ל"קרבה פיזית מדומה", כי זו "מערכת וגוף אחד" – אז יכול להיות שלייטמן משוגע, נכון, אבל גם כ"כ הרבה אנשים אחרים??
    מה שנורא בזה שלייטמן הכל* אומר בגלוי שהוא עושה עם היכולות שלו "מה שבא לי!!" שמשתמע מזה שאם "בא לו" להזיק ולהתנכל למישהו, הוא יעשה זאת.
    בקיצור בני ברוך ולייטמן חתיכות נבלות אני מאחל לכם רק כשלונות וסבל, ומקווה שידעו מי אתם באמת, חלאות.

    אהבתי

  27. גם אחד מבכירי קבלה לעם מר גלעד שדמון, שכיום הוא גם פעיל במפלגת ביחד שחדרה לעיריית פתח תקווה, הציג עצמו כדוקטור כשהוא לא דוקטור במהלך מערכת הבחירות. כששאלו אותו כל כך בפייסבוק הפרטי שלו, הוא השיב שהוא הסיר כל פרסום שכזה (שקר, יש עוד המון פרסומים כאלו). למה אפחד לא מגיש תלונה בנושא בעניין התחזות? מר שדמון (מנהל מכללת ניו אייג' בעברו) הוא כבר בתחילת דרכו פוליטיקאי פסול לדעתי. אבל לא על זה רציתי להגיב אלא לדעת מה קורה עם חקירה פלילית נגדם שקשורה במכתב שמתאר מעשי סדום והתעללות בילדים שהגיע למשטרה ונכתב על ידי לייטמן או אחרים במקום? למה התקשורת לא מספרת על מקרה כזה חמור שום דבר? הרי הם חודרים למערכת החינוך ולבתי ספר עם כל השטות הזו של חינוך אינטגרלי שהם מקשקשים וזה אומר שבעתיד, הילדים שלנו יהיו חשופים לדברים של הכת הזו שעובדת על הישראלים. הרי חלק נכבד מהתביעות שיש נגדם או שהם תובעים, זה נגד אנשים שלהם ומי שקורא מה שכתוב שם מצטמרר אז איך זה מתקשר בדיוק אם כל הססמאות שלהם של ערבות הדדית ושל ואהבת לרעך כמוך? ראיתי במקום כלשהו שמישהו שעזב שם סיפר שזה הוראה של לייטמן כאיש שיווק מוצלח, שהבין שהכי טוב להתפרץ לדלת פתוחה שככה הוא קורא לזה. הוא אמר לתלמידים שאנשים גם ככה מסכימים עם ססמאות שקשורות לאהבת הזולת ולכן הכי טוב "להתפרץ לדלת פתוחה" שכבר תומכים בה. זה ידוע שגם בשולחנות העגולים הם לא מספרים שהם קבלה לעם ורק זורקים ססמאות יפות בלי פרקטיקה מלבד להצטרף לשטויות שלהם. שיגלו לאנשים על התביעות שיש להם עם האנשים שלהם עצמם ואז הם יחליטו אם זה מקום שקשור לחיבור ואהבת הזולת או שזה רק תחפושת. למה הלהקה שלהם (הדור האחרון) נכנסת לבתי ספר ומעבירה סדנאות בלי לספר שהם מקבלה לעם? שיספרו את מה שכתוב פה ששום דבר שם באמת לא בא מאהבה אמיתית אלא מניצול של ערכים ביהדות ובעם ישראל כדי להשיג כוח פוליטי והשתלטות

    אהבתי

  28. אני מנתצל מראש על הקללות אבל נשבר לי ה-ז מלייטמן

    אני אחד האנשים אותו הם כביכול מאיימים "להוציא להורג"

    הזוי הזוי ביותר אבל זו המציאות. נשבע לכם ביקר לי.

    מי שכתב מעלי הוא לא אני, אני גם לא מפחד מתביעה.

    אני מקבל דיווחים יותר מ3 אנשים שאמרו לי ש"כך רב החליט". " -עושים- (כאילו ביחד!! וואו איזה החלטה! כת נפלאה!) לו CVA או דום לב. בקרוב. שיתגלגל ויסבול. אין לו ילדים. הם יתומים. נשלח פרחים ותנחומים, אבל לא אכפת לנו שהמשפחה השקולה שלו תסבול"

    שיקראו לי משוגע או מה שהם רוצים, זה סתם תירוץ. השגעון הוא אצלם ולא אצלי. הם כביכול מחוברים ועושים תקשור במחשבות, אני לא. זה ההבדל. כלבים נבלות חלאות שידברו על המשפחה שלי ככה

    רק שיהיה ברור ושתבינו – כל מי שעושה משהו ע"מ לעכב את ההשתלטות המתוכננת שלהם על עם ישראל ואח"כ על האנושות הוא למעשה "פרעה" וגורם ל"דרך ייסורים בעולם". אז מיכאל לייטמן כאילו הוא סמכות אלוהית ומאשים אנשים בגרימת דרך ייסורים. ומי שכן, "למפרעה!" לייטמן ינתכל לו אפילו אחרי שנים. איזה כלב הוזה ושקרן. כמובן שהוא ובני ברוך נציגי האל הנלחמים באנשים שהם פרעה, אותם אנשים שהם בלבד משייכים אותם כך וקוראים להם פרעה. הם הרי יודעים הכל. לא להתבלבל, ע"י לייטמן פרעה בעינם הוא לא דמות מקראית אלא במילים אחרות מי שמתנגד והולך ראש בראש עם לייטמן וחבורת עשרות השמות שלהם. אפסים נבלות. וחוץ מזה, אני בכל אופן אפילו לא עשיתי את מה שהוא מייחס לי בכלל. אלא שהשקר שנכנס ללייטמן לראש לא יוצא והוא אובססיבי בצורה חולנית לפגוע בי. אני עזבתי אותו מזמן, זה רק הוא שרוצה להתנכל לי ולא להיפך. איומי תביעה זה מילא, אלא שהוא מדבר עלי בלשון עבר ורוצה שהמשפחה שלי תסבול. שישקר שוב ויגיד שהשתגעתי, אם יש דבר שהוא טוב בו זה לשקר.

    תשמעו אני מבקש מתומר (שגם מאויים על ידם, אבל "רק" בתביעה) ומאחרים שוב, לא לשבת בשקט ולתת לביריונות שלהם להתעצם, אפילו שזה לרוב "רק" איומי תביעה ואפילו במקרה שלי שאלא כנראה מילים ללא כיסוי אבל עדיין הם מאיימים על עשרות אנשים ומשפחות, ולהוכחה כמו שמישהו כתב מעלי יש עליהם מאות תלונות.

    פתחנו תיבת מייל לנפגעי קבלה לעם, בני ברוך, תנועת הערבות וסיעת ביחד,

    המייל הוא katkabhelp@gmail.com

    אל תפחדו, תכתבו לנו וביחד נתאגד מולם.

    שלא נדע מלייטמן

    אהבתי

  29. כל כך פתטי.. לפי מה שידוע כיום במדע אין בנו שום ניצוץ אלוקי וגם אין שום דרך לבטל את האגו (כי גם לרצות לבטל את האגו כדי לקבל משהו בתמורה זה עדיין אגו), אז לא משנה כמה ינסו לעשות מניפולציות וללמוד תורות מפי סנסיי כזה או אחר זה לא יותר מבזבוז זמן!

    אהבתי

שקלא וטריא