כמה ראיונות איתי

קוראים יקרים, אנא סלחו לי על רשימה שבנויה לכאורה אך ורק מפרסום עצמי חסר בושה. פשוט, לאחרונה הצטברו כמה ראיונות עם עבדכם הנאמן בכלי תקשורת שונים, בעיקר בעקבות השקת רוח הארץ, ואני חושב שיש במילים שאני אומר, על כל קצרנותם (קשה להעמיק בראיונות) ואופיים האישי לעיתים, משום עניין לכם, גם כדי לקבל תמונה של דעות כותב הבלוג הזה לגבי ענייני דיומא, ובין אם עבור אלה ששואלים מדי פעם לגבי ההשקפות הדתיות שלי עצמי. אז הנה.

  • ביום רביעי האחרון התארחתי באולפני ערוץ 10 יבלטו"א, בתוכנית 'לונדון את קירשנבאום'. דיברתי עם ירון לונדון קצת על מזרוח המערב, קצת על נאו-פגאניות, קצת על בודהיסטים יהודיים וגם קצת עלי עצמי. אני לא חושב שהייתי בשיאי, אבל היה נחמד מאוד. הנה הראיון:

  • ראיון מאת עודד כרמלי פורסם בטיים-אאוט תל-אביב ב-12.9.12, על הדת והניו-אייג' בארץ ובעולם, ועוד כל מני קטנות. או בלינק לעיל או בעמ' 26 במהדורה הדיגיטלית.

2012-09-21_070210

  • ב-6.9.12 התפרסם במוסף G של גלובס ראיון איתי מאת שחר סמוחה. קצת על מצב הדת במודרנה ומצב היהדות בארץ, קצת על הבלוג ועל עצמי כמובן.

תודה על הסבלנות. מי שמשום מה עוד לא רכש לעצמו גיליון מעולה ומרתק של רוח הארץ מוזמן לעשות זאת כאן. מידע נוסף ניתן לקבל כאן. לקבלת טעימות והצעות למבצעים ניתן להירשם כאן.

shaar1-1 copy2

ובאותה נימה של פרסום עצמי נלוז אציין גם שבשנה הקרובה אלמד קורס על מדיטציה עברית בנביעה – פרטים כאן; וכן אלמד קורס על משיחיות יהודית מודרנית בבית המדרש של בינה – פרטים כאן.

12 תגובות

  1. זה הבלוג שלך, אין צורך להתנצל. ומלכתחילה, כתיבת בלוג איננה לענוי הרוח.

    אהבתי

  2. שמח להצטרף לשבחי קודמי- בלוג מרתק, נקודת אור של ממש.
    רק שאלה-היכן רוכשים את רוח הארץ?
    ורק עוד שאלה-בבחינת אתגר נוסף לתשע"ג- כיצד יכולים בעל הבלוג ואחרים לפעול ש"היהדות" בארצנו תתנער מהתפיסות הגזעניות, שונאות הזר והאחר שדבקו בה בעוצמה כה רבה, או בניסוח בוטה יותר-כיצד למנוע מצב שבו חבורת נערים, סביב גיל בר-מצווה, מתעוררת ומתוך רצון לעבוד את האל, משליכה בקתבים על משפחה פלסטינית?
    שיהיה טוב,
    ישראל

    אהבתי

  3. ומדוע אתה חושב שלא היית בשיאך אצל ירון לונדון?!
    היית מעולה
    בכל מקרה חשבתי על "השבר" הזה של היות אדם יהודי ואדם בודהיסטי בו זמנית. בפאראפראזה על דברי הבעל שם טוב הייתי אומר על כך- אין דבר יותר שלם מלב חצוי…

    אהבתי

  4. תומר היקר

    בנוגע לתפיסת האלהות בראיון עם ירון לונדון.

    אני מסכים עמך שתפיסת האלהות המיסטית-אימננטית הרבה יותר מתאימה לחיים בעידן המודרני שערך החופש והאוטונומיה הם במרכזו.
    מן הצד האחר, אם אנו לא רוצים להיות רק הינדואיסטים, אלא חלק מן המסורת היהודית שכוללת תפילה לאל פרסונלי, חייבים לעלות הלאה אל תפיסת אלוהות שמעבר לכל ההגדרות הללו, הרואה בשני סוגי האלהות הללו לבושים שבהם האדם תופס את האלהות שמעבר לכל הגדרה.

    כשאני נמצא במצב של תפילה מסורתית, אני נכנס למצב תודעה של אלהות פרסנאלית. לעומת זאת, במצבים של התבוננות על העולם, מתאימה התודעה המיסטית.

    אהבתי

    1. אלחנן, אני מסכים איתך. אני גם לא טוען שבלתי אפשרי להעלות על דעתנו אלוהות פרסונלית. אפשי ואפשי. זה רק פחות אינטואיטיבי לנו בתקופה הזאת.

      אהבתי

  5. תומר אתה מסביר אתה עצמך יפה מאד גם בוידאו לא יזיק אם תוסיף גם הסברים בעל בוידאו לבלוג שלך

    אני חושב שישנם דברים שלפעמים יותר קל להבין אותם דרך הסבר מילולי בבעל פה בסרטון מאשר הסבר בכתב

    אהבתי

שקלא וטריא