המקורות האזוטריים של הנאציזם: פגניזם, גזענות, שנאת נצרות ואנטישמיות

בקנבורג, 1934

נאציזם ואוקולטיזם – הילכו שניים יחדיו רק מפני שלכאורה נועדו?

מאז שנות השישים התפרסם מספר לא קטן של ספרים המתיימרים להתחקות אחר הכוחות האזוטריים והשטניים שעמדו מאחורי עלייתו של היטלר לשלטון בגרמניה וניצחונותיו הראשוניים ביחסים הבינלאומיים ובמלחמת העולם השנייה. נדמה שתופעת הנאציזם נראית כל כך פלאית ומוזרה, עד שבאופן טבעי מבקשים לה הסבר על-טבעי. אלא שרוב הספרים הללו מלאים בבדיות. למעשה, יותר מאשר חשיפת הכוחות האזוטריים שמאחורי הנאציזם, ספרים אלה בעצמם הם אזוטריקה, כלומר הם עצמם מתפקדים כתורת סוד המזכה את המיעוט הנכנס בשעריה בראייה פנימית ובתיאוריה סודית המסבירה תהליכים שעל פני השטח נראים חסרי פשר. אפתח אפוא ואומר שרשימה זו אינה עוסקת כלל בניסיון להסביר את התופעה הנאצית על ידי פנייה לכוחות קסם.

כוונתי להלן היא לתאר מקצת ממקורותיה הפגאניים-אזוטריים של התפיסה הנאצית, ואת השפעתה של התפיסה הזאת על העמדה של הנאצים כלפי הדת הרווחת בגרמניה, הנצרות. אוסיף פרק קצר על תגובת חלק מהנוצרים בגרמניה הנאצית לדבר. כל זאת אעשה על ידי התבוננות בכמה הוגים גרמנים, ומעקב בדילוגים אחרי התייחסויותיהם לנושאים הנ"ל. עלי לומר שיחסית לחומר הטעון ולהיסטוריה העשירה התיאורים האלה קצרים מאוד מאוד, ורחוקים מלמצות את מורכבות הנושא. המעוניינים להרחיב יפנו לביבליוגרפיה הראשונית שבתחתית הרשימה.

לפני שאתחיל חשוב לי לציין שאינני מומחה לתחום, וזאת בלשון המעטה. האידיאולוגיה הנאצית נחקרה בצורה מקיפה ומעמיקה ביותר החל משנות השלושים של המאה העשרים ועד ימינו, ומאז גם נכתבו ונכתבים ספרים רבים וארוכים על ההיסטוריה הגרמנית בכלל וההיסטוריה הנאצית בפרט. בדברים להלן, לבד מספרו של אלפרד רוזנברג (שהיה לי בו איזה עניין מיוחד), אסתמך אך ורק על מקורות משניים, ועל כן אני מתנצל מראש על כל חוסר דיוק, בין בעובדות ובין בהקשר שאינו מלא, ומודה מראש לכל תיקון שידענים גדולים ממני בנושא יוכלו לתקן.

ההשראות האזוטריות של הנאציזם

גידו פון ליסט

גידו פון ליסטכבר בסוף המאה ה-19 החלו גרמנים שונים להרגיש שהאימפריה האוסטרו-הונגרית אינה מספקת את שאיפותיהם הלאומיות. כמובן, זה היה מפני שהיא היתה מורכבת מלאומים שונים, וגרמנים אלה, בעיקר חברי מה שנקרא "התנועה הפאן-גרמנית", ביקשו לייסד אימפריה על טהרת ה-Volk. רבים מהם ראו בכנסייה הקתולית את הסיבה העיקרית למפלתם, משום שתמכה באצולת האימפריה האוסטרו-הונגרית, והן משום שהקתוליות היתה הדבק שהדביק את בני האימפריה. וזאת לבד מהחשבון ההיסטורי של ניצור השבטים הגרמאנים על ידי מיסיונרי הכנסייה.

ב-1901 תורגם The Secret Doctrine, ספרה של הלנה פטרובנה בלבצקי, מייסדת האגודה התיאוסופית, לגרמנית, ומיד הוליד גל של כתיבה תיאוסופית גרמנית. העניין הרב של חסידי תורות הנסתר הגרמנים בסיפורי נפלאות על גזעים עליונים ויבשות אבודות חב לא מעט לבלבצקי וכתביה. על פי בלבצקי האנושות בעת הזו מהווה את גזע-השורש (root race) החמישי, שחי על גבי כדור הארץ בעידן הקוסמי הרביעי. גזע-השורש החמישי הוא הגזע הארי, שממשיך היכן שגזע השורש הרביעי, האטלנטי, הפסיק, כאשר יבשת אטלנטיס טבעה במצולות הים. הארים הקדמוניים הזדווגו עם אחרוני האטלנטיים, וכך הורישו לצאצאיהם את יכולותיהם המאגיות של גזע-השורש הרביעי, גם אם אותם הצאצאים, דהיינו הארים כיום, עדיין לא גילו אותן.

בפרק מתוך ספר שיצא לאחרונה* מצביע עמיתי מאוניברסיטת תל-אביב אייזיק לובלסקי על כך שבלבצקי לא היתה אנטישמית יותר מאשר המקובל בתקופתה, ותקפה את היהודים בעיקר כדי להשחיר את הנצרות, אותה היא תיעבה. האזוטריקנים שבין הפאן-גרמנים, שכמו אחיהם ראו כאמור בכנסייה הקתולית את שורש מצוקתם הלאומית, מצאו בבלבצקי אחות לנשק.

על פי ניקולס גודריק-קלרק** גידו פון ליסט (Guido von List, 1848-1919) היה הראשון שחיבר אידיאולוגיה פולקית ואזוטריקה. הוא ביקש לחזור לדת הגרמאנית המקורית, חלם על פגאניזם, ומצא רמזים אוקולטים ברונות (runes), האותיות הסקנדינביות העתיקות. מהתיאוסופיה הוא לקח את הצפייה לעידן חדש שבו הגזע הארי ישוב למקומו העליון תוך שילמד את סודות הבריאה.

פון ליסט טען שדתם של הגרמאנים הקדמונים, השבטים הארים המקוריים, היתה סודית, וכללה טקסי חניכה עבור בניה. האל ווטן (Wotan, המקביל לאודין הנורדי) היה אלוהיהם, ומצוותו העיקרית היתה גבורה בקרב. יחד עם זאת, כל הטבע רווי באלוהות ובאנרגיה אלוהית, ועל האדם לחיות בהתאם לטבע כדי להיות מתואם עם האלוהות ועם אותה אנרגיה. הטבע גם מחייב שרק הפרטים המוצלחים ביותר יזדווגו ויולידו צאצאים, ולכן יש לדאוג לטהרת הגזע הארי (וכאן יש לשים לב להשפעת הדרוויניזם על חשיבתו, כאשר את הסיסמה הפשטנית של "שרידות המתאים ביותר" הופכים לדרישה נורמטיבית). ככל שהארי טהור יותר, קרבתו לאנרגיה האלוהית-טבעית גדולה יותר, והוא יכול להשתמש בה טוב יותר. צלב הקרס, טען פון ליסט, הוא סמל ארי עתיק.

על פי פון ליסט הארים הפגאנים חיו בשלום ובסימביוזה עם הטבע. הצרות התחילו כשהגיעו הנוצרים. בכוח הזרוע נרדפה וכמעט הוכחדה הדת הארית המקורית, והארים הפכו ל"ברברים" – דהיינו נוצרים. הכנסייה הקתולית, על כידוני הלגיונרים של האימפריה הרומית, נלחמה מלחמת חורמה בעובדי ווטן, והם היו חייבים להפוך את תורתם לאזוטרית. הדת הארית החלה, אם כן, להלמד כתורת סתרים. כהני הדת הארים העבירו את תורתם דרך שורה של אישים מוכשרים, ביניהם רבני קלן (Cologne), שכמובן לא ידעו מה הם משמרים. על פי פון ליסט אותם רבנים העבירו את התורה הלאה כחלק מהקבלה היהודית, והמשיכו אותם אישים שונים כפיקו דלה מירנדולה, גיאורדנו ברונו, יוהן רוייכלין, ועוד.

אולם כעת התורה סוף סוף מתגלה, ועל הגזע הארי לתפוס מנהיגות, לנער מעצמו את הנצרות הבזויה, לשעבד תחתיו את כל הגזעים האחרים, הנחותים ממנו, להזדווג רק בינו לבין עצמו, לבטל את הדמוקרטיה, להכחיד את הפמיניזם, לתקן את עולם האומנות המעוות, ולשלוט בעולם כפי שמגיע לו מימים ימימה.

יורג לנץ פון ליבנפלס

יורג לנץ פון ליבנפלסבניגוד לדרכו של פון ליסט, יורג לנץ פון ליבנפלס (Jörg Lanz von Liebenfels, 1874-1954) לא חשב שעל הארים לחזור אל דתם הפגאנית, אלא לגרסה פגאנית וגזעית (לא cool אלא racial. אם כי אולי היא גם יותר cool) של נצרות. על פי פון ליבנפלס הארים הקדמונים שלטו שלטון מוחלט בעולם, אלא שאז הם התפתו וחטאו בזיווגים עם קופי-אדם. התוצאה היתה יצירתם של כמה וכמה גזעי אדם נחותים, שסיכנו את שלטונם של הארים בעולם. ב-1905 הוא פרסם ספר שייתכן וזכה לכותרת המטורפת ביותר אי פעם: Theozoologie oder die Kunde von den Sodoms-Äfflingen und dem Götter-Elektron ("תאו-זואולוגיה או אוצר-הידע של קופיפי-סדום והאלקטרון של האלים").

מדובר בשילוב של (1) מדרש על התנ"ך, (2) מדעי החיים המעודכנים של תחילת המאה העשרים (שוב, שימו לב להשפעת הדרוויניזם) ו(3)גילוי קרינת הרנטגן בסוף המאה ה-19 וגלי הרדיו בתחילת המאה העשרים. על פי פון ליבנפלס האלים מסוגלים להשתמש בקרינה אלקטרו-מגנטית כדי לתקשר בטלפתיה ולראות למרחוק. הארים הם צאצאי האלים, ולכן גם להם כוחות אלה, אילו רק ידעו להשתמש בהם. הבעיה היא כאמור שהעולם מלא בגזעים נחותים שמקלקלים הכל. ישו הגיע כדי ללמד מחדש את העם הנבחר, כלומר הארים, לשלוט בכוחותיהם ובעולם כולו, וצליבתו אינה אלא ניסיון האונס שלו (ממש, מינית) על ידי אותם גזעים נחותים.

הנצרות אם כן מחזיקה את גרעין האמת (וגם לפון ליבנפלס יש שרשרת חכמים שהעבירו את הידע הסודי מדור לדור), אולם ההיא הושחתה על ידי הגזעים הנחותים, והפכה לדוקטרינה אלטרואיסטית ורגשנית שמלמדת שכל בני האדם נולדו שווים, ושמצווה על מאמיניה לאהוב את שכיניהם ולהושיט את הלחי השניה. בימי הביניים איכשהו הצליחו כוחות האור לבסס שלטון דתי אמיתי:

לא דת אנושית תפלה, אלא כת דתית אריסטוקרטית ואריוקרטית ביותר, ואיתה ארגון מדעי, פוליטי וכלכלי נוקשה שהקיף את כל העמים הארים-גיבוריים. הדת הזאת השמידה בנחישות את תת-האנושות, או לחילופין סגרה אותה בגבולות העבדות, הצמיתות או בגטאות יהודיים.

אבל גם זה נגמר. כיום היהודים והמוסלמים עומדים בחזית המאבק בגזע העליון, והם גם משתמשים בדמוקרטיה, סוציאליזם, פמיניזם וקפיטליזם כדי להילחם בארים. אולם יש תקווה: פלישה מונגולית חדשה לאירופה, שתתחיל ב-1960, תבשר את מלחמת יום הדין, אשר בסופה, בתוך כעשרים שנה, הארים יחזרו למקומם הטבעי, כלומר העליון, וישלטו על העולם כולו מבירתם, וינה.

פון ליבנפלס כנראה השפיע ישירות על היטלר: ב-1932 כתב פון ליבנפלס כי "היטלר הוא מתלמידינו", וב-1951 העיד כי היטלר ביקר אותו בוינה בסביבות 1909. על פי פון ליבנפלס הוא התעניין בתיאוריות הגזעניות שלו וביקש לקנות כמה מכתביו, למרות שהיה עני מרוד. מחקר מאוחר גילה כי היטלר אכן התגורר באותו אזור באותה תקופה, וקשה להניח שפון ליבנפלס היה יכול לדעת זאת לולא פגש בו אז. יש גם לזכור שבאוסטריה הכבושה ב-1952 הכרות אישית עם היטלר לא היתה דבר שמתגאים בו. מנגד, גם אם התקיימה פגישה בין שני הארים, די ברור שהיטלר לא התרשם יותר מדי מההיסטוריה הפנטסטית שהמציא פון ליבנפלס, ואם הוא לקח משהו מהמפגש ומהכתבים איתו, היה זה אולי חיזוק מסויים לגזענותו, ולא יותר. למעשה בספרו 'מיין קאמפ' היטלר מוצא לנכון ללעוג ל"משכילים נודדים שמוכרים פולקלור גרמאני ושלא הצליחו לעשות שום דבר חיובי או פרגמטי מימיהם" (עמ' 299 בתרגום לאנגלית שכאן ב-pdf.), ונראה שכוונתו לאותם מפריחי תיאוריות אזוטריות שמתגלים כאימפוטנטים לחלוטין בשדה הפרגמטי.

1934 - מהשלושה העומדים עם הפנים אלינו, היטלר במרכז, הימלר מימינו

נצרות ואנטי-נצרות ברייך השלישי

אלפרד רוזנברג

אלפרד רוזנברגאלפרד רוזנברג היה מהחברים הותיקים של המפלגה הנאצית, ובמשך הקריירה הפוליטית שלו הפך למה שניתן לכנות "פילוסוף המפלגה" ואחד האידיאולוגים המרכזיים שלה. את ספרו Der Mythus des 20. Jahrhunderts ("המיתוס של המאה העשרים") הוא פרסם לראשונה ב-1930, אחרי קבלת רשות מהיטלר. רוזנברג חשש שמא היטלר לא יסכים שיפרסם את הספר משום ההתקפות הקשות שבו על הנצרות, ומכיוון שהמפלגה, עוד כשתפיסת השלטון היתה לפניה, לא תרצה להעליב את רגשותיהם הדתיים של הגרמנים. כאמור, היטלר אישר את הפרסום, והספר (שתרגומו לאנגלית כאן או כאן ב-pdf) הפך לאחד מרבי המכר של הרייך, ונמכר עד 1945 ביותר ממיליון עותקים (וזאת למרות שב-1934 הכניס אותו הותיקן לרשימת הספרים האסורים שלו).

אז מה היה המיתוס של המאה העשרים? המיתוס שמדבר עליו הספר הוא

מיתוס הדם: האמונה שלהגן על הדם פירושו להגן על הטבע האלוהי של האדם באופן כללי. זוהי אמונה, הזוהרת בידע המבריק ביותר, שהדם הנורדי מייצג את ה-mysterium שהתעלה מעל והחליף את כתבי הקודש הישנים. (עמ' 113 בתרגום לעיל)

רוזנברג מבשר על החלפת כתבי הקודש הישנים. במה? בתורת הגזע. על כל אומה להבין ולהחצין את הגזע המרכיב אותה. אם מרקס ביקש מאיתנו לפתח תודעה מעמדית, רוזנברג מבקש שנפתח תודעה גזעית. חשוב מאוד להבין שעבור רבים במאה ה-19 והעשרים גזע נתפס ככלי מרכזי להבנת החברה, קצת בדומה לדת כיום במזרח התיכון. רוזנברג עצמו כתב כי "הנשמה מסמנת את הגזע מבפנים. הגזע הוא צורת הנשמה מבחוץ."

חלוקת האנושות לגזעים היא עמוד השדרה של חשיבתו של רוזנברג. בדומה להוגים שונים שלפניו (בעיקר ה.ס. צ'מברלין, אבל גם אלה שמנינו לעיל) גם הוא סימן את הגזע הנורדי (שעבור רוזנברג היה זהה פחות או יותר לגזע הארי) כגזע העליון, אשר השלטון העולמי נשלל ממנו שלא בדין, ואשר חייב לחזור ולתפוס אותו על ידי שמירה על טוהר הגזע, כיבוש העולם ושיעבודם של הגזעים האחרים תחתיו. בציטוט האחרון רוזנברג מסביר שהגזע הנורדי נושא את "הטבע האלוהי", ומייצג את ה-mysterium – כלומר המסתורין, אותה מילה שמתארת במסורת המיסטית המערבית את הסודי והקדוש ביותר שבדת.

יש לציין שרוזנברג היה האחראי העליון לרצח-העם שבוצע בצוענים בזמן מלחמת העולם השניה. הוא האמין שמדובר בתת-גזע של בני-תערובת, וזאת בניגוד לדעתו של הימלר, שראה בצוענים עם ארי, בהסתמך על מקורם ההודי. (אני מודה לאייזיק לובלסקי על שהפנה את תשומת לבי לכך. ולא נוכל להרחיב על עיסוקיו האזוטריים של הימלר, שהיו רבים ומשונים.)

עם רוזנברג אנחנו עולים מצלילה עמוקה בתיאוריות אזוטריות לאידיאולוגיה גזענית רציונלית פחות או יותר, אם כי גם אצלו ניתן למצוא שרידים של מה שראינו לעיל. כך למשל, באשר למקורו של הגזע הנורדי, רוזנברג כותב כי

בסך הכל, האגדות הישנות על אטלנטיס נראות באור חדש. נדמה שאי אפשר לשלול שבאזורים שמעליהם גועשים גלי [האוקיאנוס] האטלנטי וקרחונים ענקיים צפים נחה פעם יבשת פוריה ועליה גזע יצירתי שהפיק תרבות שהגיעה רחוק, וששלח את ילדיו אל העולם כיורדי ים ולוחמים. אבל אפילו אם ההיפותזה האטלנטית הזאת תוכח כבלתי מציאותית, חייבים להניח [קיומה של] תרבות נורדית פרה-היסטורית. (57)

יצאו להם הנורדים טהורי הגזע מאטלנטיס (או, אם לא משם, ממקום מושבם הפרה-היסטורי), והפליגו לכבוש את העולם. מה אם כן הפריע להם, עליונים שכמותם? מה שהפריע היה שילוב של אמונות תפלות, תשוקה מינית וכסף – את כל אלה הציעו להם הגזעים הנחותים שהנורדים האטלנטים פגשו בכיבושיהם. עייפים מכיבוש העולם (ועל פי רוזנברג הם אכן כבשו את רוב העולם העתיק) חושיהם של הנורדים קהו. הגברים התפתו למאגיה ולאמונות בניסים. הנשים התפתו לכהי העור שסביבן. "הכסף, ואיתו תתי-האדם, ניצחו את [טוהר] הדם" (74). תקופה של דגנרציה תרבותית החלה.

תקופה זו הופרעה קלות על ידי בואו של ישו. ישו בה מהגליל, והגליל, כך טוען רוזנברג, היה אז מושבה אמורית. האמורים על פי רוזנברג היו סוג של נורדים. ישו אם כן היה נורדי, וממש לא יהודי. למעשה, הוא היה פגאני גאה (58). ישו ניסה לבשר לנורדים שסביבו את הבשורה הטובה, כלומר את בשורת טוהר הגזע, ועל כך נצלב מיד על ידי היהודים. אבל אז "האישיות הגדולה של ישו, מה שלא היתה צורתה המקורית, התעוותה והתערבבה מיד אחרי מותו עם כל הזבל של החיים היהודיים והאפריקאיים." (87).

מי שעיוות אותה במיוחד היה פאולוס, אותו יהודי ערמומי, שהבין שבשורה של משיח אוניברסאלי היא דרך מצויינת להשתלט על העולם. (למעשה, היטלר עצמו קבע שישו אינו יהודי, וש"פאולוס הפך תנועה מקומית של התנגדות ארית ליהדות לדת על-זמנית שמקדמת שוויון בין כל בני האדם […] וכך גרם למות האימפריה הרומית.") כשהשתלטה "הנצרות השלילית" של פאולוס על האימפריה הרומית העולם העתיק הוכרע, ועידן של חושך התחיל בעולם.

כיום אנחנו מבינים שהערכים המרכזיים והגבוהים של הכנסיות הקתוליות והפרוטסטנטיות, כצורה שלילית של נצרות, אינם מתאימים לנשמותינו. שהם עומדים בדרכם של הכוחות האורגניים של העמים השייכים לגזע הנורדי (176)

הבעיה עם הנצרות כמכשיר שליטה עולמי היא כמובן תהליך החילון, שרוזנברג שם לב אליו. מי שעוד שמו לב אליו, על פי רוזנברג, הם היהודים, שפיתחו שיטות חדשות לשליטה בהמונים: קפיטליזם ומרקסיזם. על פי רוזנברג הכלכלה כולה נשלטת על ידי היהודים, בין אם היא קפיטליסטית או קומוניסטית. במקום אחד הוא מכריז ש"המדע הכלכלי [של שוק המניות] אינו אפילו בינלאומי. הוא פשוט יהודי" (118); מיד אחר כך הוא קובע ש"התלמוד וקארל מרקס מייצגים חזונות דומים למדי" (120). רוזנברג, על כן, מבקש מהגרמנים לדחות את הנצרות, וגם עוד כמה השקפות עולם:

[על] הפועלים האמיתיים של העם הגרמני ליצור חזית כנגד כל אלה שמכרו עצמם למסחר, לרווחים ולמניות, בלי קשר לצורת ההסוואה של עובדה זו, אם היא מכוסה בדמוקרטיה, בנצרות, באינטרנציונליזם או בהומניטיאניזם.

רוזנברג אם כן דוחק בנו (כלומר לא בנו. בהם) להחלץ מהנצרות ומשאר השקרים של היהודים, ששקרים שמטשטשים את התודעה הגזעית של הנורדים. על פני אלה יש לפתח "רעיון של כבוד – כבוד לאומי – לא אהבה נוצרית, לא הומניטריאניזם מסוני, לא פילוסופיה רומאית." (354) הכבוד הלאומי קשור גם לפאגניזם הגרמאני העתיק:

אודין [או ווטן] כדמות הראי הנצחית של הכוחות הרוחניים הראשוניים של האדם הנורדי חי היום בדיוק כפי שהוא חי לפני 5,000 שנה. (456)

ואולי בזה הוא דווקא צדק.

ולטר גרונדמן

ולטר גרונדמן בזמן הרייך השלישיב-1936 שלחה מועצת הכנסיות הפרוטסטנטיות, ובין חבריה מרטין נימלר ("תחילה הם לקחו את…") מחאה רשמית לפיהרר, בה הם הביעו זעם על התבטאויותיו של רוזנברג נגד הנצרות (הם גם הביעו דאגה לנוכח הפניות ההולכות ונשנות להיטלר בתארים שאמורים להיות שמורים, לדעתם, לאל, וגם התנגדות נחרצת לנסיון של המפלגה הנאצית לצמצם את הנוכחות בכנסיות). המשטר הנאצי לא אהב את הכנסייה כפי שכל משטר טוטליטרי לא יאהב מקורות סמכות מתחרים (באותה שנה יצאה הוראה מצד המשטר שיש להסיר את כל דגלי צלב-הקרס מהכנסיות), אולם רוזנברג נתפס כמי שניסח בצורה הברורה ביותר את התיאולוגיה האנטי-נוצרית של הנאצים. הכנסייה בגרמניה היתה במצוקה. חלק מחבריה, כנימלר הנ"ל, מחו, מחו עוד קצת, וכשנמאס לשלטון נשלחו למחנות ריכוז. חלק אחר לקח על עצמו להוכיח את הפטריוטיות של הכנסייה לאדמה ולגזע.

שני מכשולים עיקריים עמדו בדרכם של המאמינים הנוצרים להוכחת נאמנותם. ראשית, הנצרות היא דת אוניברסלית, ובה בשורת גאולה לכל בני האדם. פאולוס מתעקש ש"אֵין עוֹד יְהוּדִי וְלא יְוָנִי אֵין עֶבֶד וְלא בֶן־חוֹרִין אֵין זָכָר וְלא נְקֵבָה כִּי כֻלְּכֶם אֶחָד אַתֶּם בַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ". איך משלבים בשורה הרואה בכל בני האדם שווים עם אידיאולוגיה הרואה ברובם נחותים ובמיעוטם עליונים? בנוסף, אמונה נוצרית גם לא תלויה בגזע – כל אחד יכול להיטבל, ואילו עבור הנאצים יהודים שנטבלו לנצרות הם עדיין יהודים, צוענים עדיין צוענים, ואפריקאים עדיין אפריקאים. אכן, ב-1933 הוציאה המפלגה הוראה להפטר מתפקידו בכנסייה כל נוצרי שאינו מהגזע הארי. שנית, וזה באמת בעייתי, ישו היה יהודי. כמו גם פאולוס. כמו גם פטרוס. וגם שאר השליחים. בכלל, אפילו בדיקה שטחית מגלה שכל הנוצרים הראשונים היו תתי-אדם. איך זה משתלב עם אמונה בהם כקדושים?

לצורך פתרון בעיות קשות אלה קם ה-Institute zur Erforschung und Beseitigung des Jüdischen Einflusses auf das deutche kirchliche Leben, כלומר 'המוסד לחקר והכחדת ההשפעה היהודית על חיי הכנסייה הגרמנית'. בראש המוסד הזה (שהיה שייך לכנסייה הלותרנית בגרמניה – הקתולים היו בכלל מחוץ לסיפור, דחויים לחלוטין מבחינת המפלגה הנאצית, ללא שום סיכוי לשיקום) עמד ולטר גרונדמן (1906-1976), והוא ריכז את המאמצים להוכיח שלא רק שישו לא היה יהודי, אלא שהוא למעשה נלחם ביהודים ובתפיסת הדת הנפסדת שלהם.

הרעיון לא היה מקורי. כבר במאה ה-19 הכריע הפילולוג פול דה לגרדה שישו לא היה יכול להיות יהודי, ורק פאולוס הוא ש"ייהד" את הנצרות. באותה עת גם צ'מברלין המוזכר לעיל קבע כי לא ייתכן שישו היה יהודי. בשנות השבעים של המאה ה-19 הסיק אמיל שורר שבהיותו גלילי ישו ודאי לא היה יהודי, שהרי כתוב בישעיהו ח, כג שמדובר ב"גליל הגויים" (ויפה שישעיהו הנביא מקובל כמקור מוסמך). אבל המכון קיבץ ואסף את הנתונים, הדגיש את הזוית הגזעית ופרסם את הדברים בצורה מסודרת.

בספר מרתק*** שיצא לפני כמה שנים מסבירה שושנה השל כי המכון ראה עצמו כמגלה את ההיסטוריה הנוצרית האמיתית, שהוסתרה על ידי כל מני תרגילים קונספירטיבים במהלך הדורות. כאמור לעיל, הגזע נחשב ככלי להבנת החברה, וכבסיס לכך להבנת טבע האדם. אנשי המכון יצאו מנקודת הנחה שבשורתו המהפכנית של ישו לא היתה יכולה לצאת מפיו של יהודי, מכיוון שיהודי, מעצם טבעו, אינו מסוגל לנסח בשורה שכזו.

יותר מכך. כפי שמסביר גרונדמן, "תורה שלא יוצאת מתוך דם נורדי ושלא נושאת רוח נורדית אינה יכולה להתקבל על ידי נורדים." ומכיוון שהנצרות הצליחה בגרמניה בצורה נאה ביותר, ממילא ברור שהיא תורה נורדית, שהגיעה מדם נורדי. ואם כל ההגיון המעגלי הזה עדיין לא שכנע אתכם, כנראה זה רק בגלל שאתם יהודים: גרונדמן גם טען שכל התנגדות למפלגה הנאצית מבתוך הכנסייה (כמו של נימלר הנ"ל) מקורה בהשפעה יהודית נבזית שחדרה לנצרות – שהרי איך אחרת אפשר להסביר שארים טובים לא יאמצו בחום בשורה ארית טהורה שכזו?

נחזור לישו: גרונדמן מסביר שהגליל אכן היה מלא בלא-יהודים, ויותר מכך: ידוע שאביו של ישו כלל לא היה יהודי, אלא החייל הרומי פנתירא – קביעה שכבר חז"ל החזיקו בה כידוע (סנהדרין ס"ז.). נמצא שגרונדמן מסתמך על מקורות יהודיים כדי להוכיח שישו אינו יהודי. המחקר של המכון היה דקדקני, וישו הפך בעזרתו לא רק ללא-יהודי ולארי, אלא, וזה לא פחות חשוב, לדמות שסביבה אפשר לברר, לתפארת הרייך והגזע, את ההבדל בין ארי ליהודי.

המהלך כלל אפוא את טיהורו של ישו מיהדות, הצבתו למעשה כניגודה המוחלט, והכרזת בשורתו כנצרות האותנטית, הארית. נשארה בעיה: פאולוס. שלא כמו פילוסופים כרוזנברג, כהני דת נוצרים לא היו יכולים פשוט לוותר עליו, עוד פחות להאשים אותו ב"יהוד" הנצרות. בכל זאת, הוא שני לישו בחשיבותו מבחינת התיאולוגיה הנוצרית, לא כל שכן ללותרנים שכמוהם. השל מוסרת שאת הבעיה הזאת המכון, על כל כשרונותיו, לא הצליח לפתור.

והיו עוד בעיות. היה אפשר בקלות לחתוך את הברית הישנה, כלומר את התנ"ך, מחוץ לביבליה, אבל מה לעשות עם פסוקים מעצבנים מהברית החדשה כמו "כִּי הַיְשׁוּעָה מִן־הַיְּהוּדִים הִיא" (יוחנן 4, 22)? לא אלמן הגזע הארי: גרונדמן חקר את הנושא ומצא שהפסוק הוא תוספת מאוחרת, ושאפשר לוותר עליו. מאוחר יותר פשוט הוציאו לאור גרסה ערוכה ומעובדת של האוונגליונים שכוללת רק את המסרים הנכונים. שם בכל מקום שקוראים לישו "מלך היהודים" המילה השניה נמחקה, מילים עבריות כמו "הושענה", "אמן", "משיח", "שבת" ו"פסח" מוחלפות במילים גרמניות בעלות משמעות דומה יותר או פחות, וגם מילים בעיתיות מבחינה מוסרית כמו "רחום וחנון" נמחקות, כי ישו הארי הוא גיבור ולוחם, ולא קורבן רכרוכי.

בסופו של דבר המכון, שקיבל באופן סדיר כתף קרה מהמשטר הנאצי, העביר את המלחמה (לפני הגיוסים הכלליים בסופה) בארגון כנסים והוצאת פרסומים. אחרי המלחמה אנשי המכון טענו שפעולתם היתה אקדמית ותיאולוגית גרידא, ואם לפעמים עיוותו קצת את הכתובים, הרי זה מפני שנרדפו על ידי הנאצים, בעוד שהם עצמם אף פעם לא היו באמת אנטישמים. רובם המשיכו בחייהם כרגיל, והשתלבו בכנסייה או באקדמיה הגרמנית.

סיכום אישי

תיאוריות קונספירציה, אמר פעם מישהו, הן ההיסטוריה של הלוזרים. תיאוריות הקונספירציה המוזכרות לעיל בהחלט הגיעו מתוך מצוקה, זו של הגרמנים הלאומנים בתחילת המאה העשרים. אותם "פאן-גרמנים" גזענים רקחו עבר מפואר וציפו לעתיד מזהיר כאשר הגזע הארי ישתלט שוב על העולם. מאוחר יותר הן, או שרידיהן הרעיוניים, שימוש להצדקת חלק מהזוועות הגדולות ביותר של בהיסטוריה האנושית.

אני רוצה לסיום לשתף אתכם בשלושה דברים שעליהם חשבתי תוך כדי הכתיבה של הרשימה הזאת. חשבתי על הצורך העמוק שלנו בעבר, על הכוח של האידיאולוגיה לשעבד תחתיה את האקדמיה ואת הדת, ועל שנאת הנצרות שמופגנת כאן מכיוונם של גרמנים כה רבים.

על הצורך העמוק שלנו בעבר נאמר כבר רבות. זה קשור לזהות וקשור לקהילה. זה קשור לנחמה וליציבות שבמסורת, וזה כנראה תכונה אנושית שקשה מאוד להתחמק ממנה (אלא אם כן אתה סוג של בודהה כמובן). אנחנו חיים את חיינו כנראטיב, וממילא כך רואים גם את חיי העם שלנו, אף את חיי האנושות. כמה מאמץ ודמיון הושקעו באותו עבר בדוי שההוגים האלה יצרו לעצמם. אולי מקור נוסף לכעס שלהם כלפי היהודים היה שלאלה יש עבר שאין צורך להמציאו. ואולי אף יותר מזה: כדי לברוא עולם חדש יש צורך להתחיל מהתחלה; השמדת היהודים, אם כן, שימשה כהשמדת העבר. מזה זמן ברור לי שיש באנטישמיות גם מימד של ניסיון להתכחשות לעבר, למחיקת העבר.

את הכוח של האידיאולוגיה לשעבד את האקדמיה ואת הדת הכירו גם בברה"מ, אם כי באופן קצת שונה. בעצם, כמובן, מכירים אותו בכל מקום, במידות שונות של עוצמה ועומק. אם כי חשוב לציין שגם בברה"מ וגם בגרמניה הנאצית הכוח הזה נבע מתוך התיאוריות הקונספירטיביות שהיו חלק בלתי נפרד מהאידיאולוגיה (כלומר, לא רק מתוך הסובייקטיביות הפשוטה של כל נקודת מוצא). כוחות השחור, בין אם אלה הקפיטליסטים והאימפריאליסטים ובין אם אלה היהודים והנוצרים, הם שחיבלו לא רק בהיסטוריה כמאורעות אלא גם בהיסטוריה כטקסטים. הם שהמציאו סיפורים שנחשבים היסטוריה, הם שהחדירו פסוקים חתרניים לכתבי הקודש – ומכאן גם הלגיטימציה להתעלם מכל אלה, למחוק אותם, לשנות על פי הצורך. ההתבוננות במציאות מתוך הרמנויטיקה של חשד אבסולוטי מביאה להתעלמות ממנה.

וכמה שפשוט לא אהבו שם את הנצרות. את הכנסייה הקתולית כמובן, אבל גם את הלותרנית (ולותר בכל זאת גיבור גרמני). היטלר וכל שסביבו ראו במוסר הנוצרי פגע רע, תרבות חולה שמרעילה את הפולק ומחלישה את המדינה. אבל זה עמוק יותר מזה. יש כאן משהו שקשור לדעתי בפריקת עולו של החטא הקדמון, בהתנערות מהציווי לכניעה בפני האל ולצפייה לישועה מתוך תחושה שאנחנו חלשים וטמאים. יש כאן מוטציה חולנית של הומניזם. אכן, uber-הומניזם. ובאופן אירוני אבל הגיוני לגמרי מכאן גם נובע הכיוון הנגדי: החזרה לטבע, לפגאניות, ל"גבורה". ועד כמה זה דומה לזרמים שונים ברוחניות העכשווית כיום (האמינו לי, עוד יותר ממה שנדמה מהקריאה המצומצמת כאן). היום כמובן ההקשר הוא שונה לחלוטין (דמוקרטי, הומניסטי (ואף תת-הומניסטי), פוסטמודרני), ואף אחד לא חולם על גזע עליון, אבל הדמיון מעניין. ועוד לא דיברנו על הדמיון לזרמים שונים ביהדות הפונדמנטליסטית בזמננו. בני אדם הם בני אדם, לטוב ולרע.

סתם

* Lubelsky, Isaac, “Mythological and Real Race Issues in Theosophy”, Handbook of the Theosophical Current, ed. Olav Hammer & Mikael Rothstein, Brill, 2013

**Nicholas Goodrick-Clarke, The Occult Roots Of Nazism: Secret Aryan Cults and their Influence on Nazi Ideology, TPP, 2005

*** Susannah Heschel, The Aryan Jesus: Christian Theologians and the Bible in Nazi Germany, Princeton University Press, 2008

207 תגובות

  1. מרתק תומר. תודה!! ישנה כתיבה רבה על הקשר שבין האפיפיור הגרמני בזמן המלחמה לבין השואה לא רק בשתיקה אלא בתמיכה אקטיבית בהיטלר. האם אתה שותף לדעה הזו ואם כן, האם מדובר רק בברית טקטית או שיש בכל זאת גם קישור אידיאולוגי שהתעלה על הסלידה שאתה מתאר לנצרות בקרב הנאצים.

    אהבתי

    1. אני לא יודע מספיק על זה. רק אומר שמהדברים שלעיל ברור שהאפיפיור היה בעמדת נחיתות כאשר חתם על אותו הסכם הבנות עם היטלר. כלומר, היה לו ברור שהנאצים בהחלט לא אוהבים את הכנסייה הקתולית.

      אהבתי

      1. מרבית ההנהגה הנאצית באו מאוסטריה ובוריה הקתוליות. באזורים אלה התמיכה בנאצים היתה רבה ביותר. בנוסף הכנסיה הקתולית פועלת לפי עיקרון המנהיג עם אירגון בירוקרטי היררכי מסודר ושאיפות לשליטה כלל עולמית שאותם ירשה מהקיסרות הרומית. בנאציזם יש הערצה רבה לקיסרות הרומית האלילית וצבאה היעיל ואכזרי, שגרמנים רבים שירתו בו. האדריכלות הנאצית ניראת כחיקוי עלוב של הבניה המונומנטלית של הקיסרות רומית. האפיפיור ללא ספק העדיף את הנאצים על הקומוניסטים, והליברלים והיהודים השנואים. בנוסף המוסר הקתולי חל רק על מי שמקבל את מרות אפיפיור. יש ציורים שמתוארים מנהיגים נאצים כצלבני המיסדרים הגרמניים מימי-הביניים. בהרבה מקרים היטלר מתואר כמי כנציג האל הראשי על פני האדמה. אפשר לראות את הגזענות כהרחבה של הגזירה הקדומה הנוצרית מפרטים לעמים ו"גזעים".

        אהבתי

  2. מעניין מאד, אשמח להמשך! אגב, מכל מיני מקורות שקראתי, עלה שספרו של רוזנברג, "המיתוס של המאה ה-20", נחשב לבלתי קריא בעליל ופשוט בלתי צליח. כך, שהגם שהעותקים רבים ממנו נמכרו, ספק רב כמה מהם נקראו בפועל, לרבות ע"י הנאצים עצמם שראו בו טקסט מגושם ומסורבל, ובאופן כללי – לא בדיוק העריכו את רוזנברג.

    אהבתי

    1. שני ספרים חשובים העוסקים בהסברת הנושא-1."מנגינת האופל " של הרב המקובל דוד שלם. 2."יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים" של בנימין יוחנן נקר.

      אהבתי

  3. מאלף ומשכיל. אבל חשוב להזכיר את האקלים האירופאי הכללי באותה התקופה, הגרמנים כלל לא התייחדו בפנטזיות הגזעיות ובפילולוגיה הפלאית שלהם, כל מערב אירופה רחשה וגעשה בתיאוריות כאלה. אם בוחנים את היסטוריית תיאוריית הגזע המודרנית, מקורותיה דווקא במהפכה התעשייתית בבריטניה ובכיבוש העולם בידי האימפריה שלה. לקח לבריטים עשרות שנים לנסח את יסודות תיאוריית הגזע, ואלו כרוכים הדוקות בייסוד מדעי האנתרופולוגיה ובמערכת הקפיטליסטית, שבעקבות "נאורותה", היתה זקוקה להצדקות מדעיות לשם ניצולם של עמים אחרים (הם נחותים גזעית, ולכן אינם זכאים לזכויות שוות). גרמניה הנאצית מתייחדת בכך שהפנתה את הניצול, הפגיעה והדיכוי הקולוניאליסטי אל תוך אירופה עצמה, אבל הבסתה במלחמת העולם השנייה לא צריכה לשמש כמכבסה לכוחות שנגדה, שהיו שותפים להרבה מהשקפותיה (היטלר היה בטוח שבריטניה תחבור אליו, וביחד יחלקו ביניהם את העולם). אלמנט מעניין אחר הוא השפעת הכיבוש הבריטי של המזרח על המחשבה האירופאית: מקורות התיאוריה הארית בגילוי שסנסקריט היא שפה אחות ליוונית וללטינית (אצל ההודים Aryan פירושו "אציל", כך גם באירן, ששמה נגזר מאותה מילה, וצלב הקרס הוא סמל אצילות כזה במרחב ההודי), לצד צמיחת הרוחניות (Spirituality, ששמה נגזר משורשיה במפגשי סיאנס להעלאת רוחות), שתרמה להתפתחות הניו-אייג'.

    אהבתי

    1. כנראה שלמדת איך עושים סלט ,ידידי ,ישנם כל כך המון אי דיוקים וחוסר קשר בנסיון שלך להתחקות אחר מורשת ,שהייתה פגאנית מיסודה ,וערב רב של פולשים נורדיים
      שהוו בעצם את " השבטים " הגרמניים המקוריים , לך תקרא את אגדות הניבילונגים שיוחסו למקור גרמני ,ובכלל הם שייכים למקורות ויקינגיים , ונורדים ,שפלשו לתוך אירופה המתהווה והוו את המקור לשבטים הגרמניים , שבמקורם חיו ואף נרדפו עד חורמה מאוחר יותר בהסטוריה ע"י הקייסרים הרומיים ,
      דרך אגב ,נסיון להעלות את המורל באמצעות ,ריטואליים פגאניים מצויים בכל העולם ,ביין אם באוסטרליה ,לביין אם באמריקה טרם התגלותה ,
      לך ותלמד ,ראשית לערוך היטב את הכתבה המבולגנת שלך , ושכל " מעדן "יהיה במקומו הראוי .
      נכון שפיקו דלה מירנדולה סגד להוגה הדעות היוני , אריסטו , אולם מכאן ועד להשפעה שלו על הנציזם שמבוסס על השפעות קבליסטיות יהודיות , אין קשר ביין הדברים ,
      וזאת למרות השפעת הכנסיה הקטולית בתקופתו על כל אירופה , ומכאן גם על אמריקה ,
      לסיום ,ה " סווסטיקה " הוא במקורו סמל בדת ההינדית , סימבול רוחני במקורו ,ושהושפע רבות מסין , והקשר הודו סין ברור ,
      אל תהיה טבח ,ידידי , תמצא מקצוע אחר ,
      הנציזם אכן שכנע את העם הגרמני לבטוח ,גם באוקולטיזם ,אולם ההמצאה באה ,מגבלס
      יותר מאשר מגרינג שתמך , והדבר שירת את היטלר שנאחז בקש הזה , ומכאן גם הפולק הגרמני המובס במלחמת העולם הראשונה ,חש מושפל ,וחיי בעוני מרוד ,
      אז מה עושים , נוהרים אחר האגדות , והנציזם בא להם כמתנה משמיים ,
      הדבר המפתיע ביותר הוא , ריבוי הגאונים המוסיקליים ,והתרבותיים של העם הגרמני
      שחלקם המזערי עודד את הנציזם , ואגנר ,
      אולם רבים אחרים שהתנגדו לכך ,רובם ככולם אנשי התיאטרון בגרמניה ,וכן פרופיסורים
      בפקולטות הגרמניות , שהבינו מידית את חוסר התיאום בין אוקולטיזם מצוץ מהאצבע ,לביין דת ושתהיה השפעתה ככול שתהיה , היות ופגאניזם הוא יסוד מוסד ומושרש של כל הלאומים והדתות בעולם כולו , הנאציזם לא שונה כדת פגאנית ,

      אהבתי

  4. הערה צדדית: בשם הספר של פון ליבנפלס, Kunde (מונח קצת ארכאי, למיטב ידיעתי) עשוי להיות מתורגם כ"סיפורו של". לא ברור לי מהיכן לקחת את הביטוי "אוצר ידע" ומה משמעותו כאן.

    אהבתי

      1. הי תומר בהקשר למה שכתבת מה ידוע לך על אקרופוליס החדשה שהיא מבוססת על התורה האזוטרית של בלבצקי וברונו מה המטרות של קבוצה זו ?

        אהבתי

          1. לפני שנים רבות הוזמן נציג שלהם לסינמטק להרצות על בית הספר שלהם, אבל ההרצאה היתה נפילה של ממש, כי הוא לא אמר דבר כלשהו בעל משמעות. זה היה מביך.
            יצא לי גם לפגוש אותם מחלקים חוברות ומבקשים מאנשים להצטרף להרצאות שלהם, כאשר היו פעילויות ברחביה, במסגרת (שכחתי את שם האירוע).
            כאשר שאלתי אותם אם המרצים שלהם בוגרי החוג לפילוסופיה והאם יש להם תואר אקדמאי מוכר, הם אמרו כי אין להם תואר כלשהו, אך הם מוכרים ע"י "אונסקו". בתגובה השבתי להם כי אם אלך ללמוד פילוסופיה, אעשה זאת באוניברסיטה, כדי שאלמד מפי מורים שיודעים את החומר, בדיוק כפי שהייתי עושה אם הייתי הולכת ללמוד רפואה וכו'. הם התעצבנו כי אמרתי להם שהם לא מקצועיים, אם הם מתיימרים ללמד פילוסופיה, כאשר הם בעצמם לא למדו אותה מסודר באוניברסיטה.
            אגב, לא ידעתי שהם (כנראה) "כת".

            אהבתי

  5. מרתק. תודה.
    הערה קטנה לגבי דארווין:
    הזיהוי של דארווין כמקור (או כמקור השראה) ל"תורת גזע" הוא בעייתי. השבחת מינים על ידי שליטה בזיווגים היא פרקטיקה עתיקה שהתחילה כנראה עוד לפני שהתחילה החקלאות. עוד ב"פוליטאה" של אפלטון, להזכירך, מתוארת חברה אידאלית שבה שליטה מרכזית בזיווגיהם של השליטים מאפשרת שמירה על האיכות שלהם. התרגום של הרעיונות האלה ל"טוהר הדם" היה נפוץ באירופה של ימי הביניים, ובעיקר בספרד. הרעיון של "טוהר הדם" היה כל כך חזק אצל האצולה האירופאית, שהוא גבר לעיתים על האיסור בגילוי עריות.

    מה שחדש בפוליטיקה של המאה ה-19 (שוב, במקביל לדארווין, אבל לא נובע ממנו) היה הרצון להפעיל את הפרקטיקות של "שמירה על טוהר הדם" על האומה. אבל זה תוצר של הלאומיות, ולא של הלך מחשבה מדעי ששואב ממדעי החיים.

    אהבתי

    1. תודה. נכון מאוד ש"דרוויניזם" במובן שהשתמשתי בו כאן היה קיים לפני שדרווין פרסם את מחקריו. מה שהשתנה אחריו היה הגושפנקה המדעית שדעות כאלה קיבלו, ואיתה היוקרה שזכו לה המדעים אז.

      אהבתי

      1. כלומר, אתה בעצם מדבר על "הילת האובייקטיביות המדעית" שמאפיינת הרבה פסבו-מדעים. כן. זה נכון. אבל, יחד עם זאת אני חושד שיש כאן ם לא מעט מן הנטיה שלנו להצטרך להאנשה של תופעות הסטוריות. הרבה יותר קל לנו כשאנחנו יכולים להצמיד שם של אדם מסוים לתופעה. ודארווין הוא "קורבן" נוח. אני תמה, דרך אגב, אם הכינוי "דארוויניזם חברתי" הוא כינוי שהדביקו לעצמם דארוויניסטים חברתיים, או שמא זה במקור כינוי גנאי שהדביקו להם מבקרים?

        אהבתי

      2. גם בגלל פוסטים כאלה הבלוג שלך הוא לא רק הטוב בתחומו בישראל (הוא המכבי ת"א כדורסל של תחומו בישראל) אלא אחד הטובים בעולם או לפחות יחסית לכל בלוג באנגלית שאני מכיר. עם זאת, מסקרן לי: איפה ההתייחסות לעובדה שאותה דת גרמאנית קדומה כללה, אפעס, קרבנות אדם?

        אגב דרווניזים – זה מצחיק כי קריאה נכונה של מחקרי דרווין וחוקרי אבולוציה אחרים סותרת לחלוטין את תיאוריות הדרוויניזם החברתי. הטבע כבר דואג לזה ברמה הרבה יותר עמוקה ובמימד הרבה יותר זעיר ויסודי מכפי שנוכל להתחקות אחריו בזמן אמת. אם כבר התרבות האנושית צריכה משהו בנוגע לברירה הטבעית היא דווקא, כמו בהתייחסה לכל מופעיו האחרים של הטבע, דרכים לרכך או לבטל את השפעתו בתנאים מסוימים, כלומר לשלוט בו. בוודאי שאין צורך דווקא להגביר את אשר קורה ממילא.

        אהבתי

        1. תודה רחביה. לא מצאתי התייחסות לקורבנות אדם, אם כי לא נראה לי שדווקא זה היה מפריע למישהו. ובקשר לדרוויניזם, נכון, ראה הערתי בגוף הרשימה.

          אהבתי

          1. אתה חושב שהם היו מצליחים לשכנע יותר מכמה סוטים אשכרה להקריב בני אדם לצורך דתי? לי זה דווקא מרתק איך שהחבר'ה האלה דילגו ככה באלגנטיות על קרבנות האדם שהם בלתי נפרדים לחלוטין מפולחן ווטן בפרט והפולחן הגרמאני בכלל.

            אהבתי

  6. מאמר מדהים , תומר.
    תודה רבה !

    רציתי להתייחס לנקודה שהעלית בסוף דמיון בין התיאוריות האיזוטריות הללו לבין תיאוריות מסוימות של העידן החדש הנפוצות בזמנינו. ובכלל , על ההבדל בין נאצים לבין יהודים.

    ובכן , גם אני רואה את עצמי כיהודי , ואפילו כ"גזע עליון" מבחינה מסוימת. גזע שסבל הרבה ועבר מסלול ארוך כדי להכשיר אותו לתפקידו המיוחד.
    אלא שהמשמעות מבחינתי של קיומי כגזע עליון איננה "להשמיד את כל הגזעים הנחותים" , אלא ההיפך – לקדם את כל הגזעים ואת כל האנושות למקום טוב יותר. וכדברי ישעיהו :
    "וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים, נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית-יְהוָה בְּרֹאשׁ הֶהָרִים, וְנִשָּׂא, מִגְּבָעוֹת; וְנָהֲרוּ אֵלָיו, כָּל-הַגּוֹיִם. וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים, וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל-הַר-יְהוָה אֶל-בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב, וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו, וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו: כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה, וּדְבַר-יְהוָה מִירוּשָׁלִָם. וְשָׁפַט בֵּין הַגּוֹיִם, וְהוֹכִיחַ לְעַמִּים רַבִּים; וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת–לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה."
    בדיוק מאותן תיאוריות "אטלנטיות" שמהן הסיקו הגרמנים את עליונותם ואת חובתם להשמיד את הגזעים הנחותים , ניתן להסיק את ההיפך הגמור.
    אני אישית מאמין בדברים הללו על "תרבות על" שהיתה בעבר בכדור הארץ , אני מאמין גם כן שיש משמעות לגזע.
    יש לציין כי התיאוריה ההפוכה לתיאוריה הנאצית , התיאוריה הקומיניסטית שדגלה בשיוויון גמור בין בני אדם , הביאה בסופו של דבר לרציחתם של מליונים רבים בעולם – יותר מהנאצים. אני כולל בכך את הקומוניזם ברוסיה , בסין , בקמבודיה ועוד.
    האמת כפי שאני רואה אותה היא "אחדות מתוך יחודיות" – בסופו של דבר דווקא כאשר אני מבין את ההבדלים בין בני אדם , נותן לכל אחד את כבודו ומקומו , יודע שיש דברים שהוא יכול לעשות ואני לא (וההיפך) , אז ניתן להגיע לאחדות אמת ולשיוויון אמיתי.

    אהבתי

      1. אה, לוגית זה פשוט מאוד: אם אני עליון *עכשיו*, אני יכול לעזור ל"נחותים יותר" להגיע למקום הגבוה יותר שבו אני נמצא. כלומר, העליונות היא עכשיו, והשוויון הוא שאיפה לעתיד.

        כמובן, עם כל כמה שזה הגיוני מאוד, בפועל ההגיון הזה בדרך כלל נשחת מהר מאוד והופך להיות הצדקה לגזענות.

        אהבתי

        1. אתה מתכוון, הגזענות הזאת הופכת הצדקה לאפלייה. אבל גם כך אני לא בטוח שמשה חושב ש"הגויים" אי פעם ישתוו ליהודים, גם באחרית הימים. בכל אופן, חשוב לי לציין שאני לא חושב שלאמונות כאלה יש יותר תוקף מאשר לאלו של פון ליסט ופון ליבנפלס.

          אהבתי

          1. קוראים לי יוסף ולא משה.
            לאמונות יש תוקף עבור מי שמאמין בהן :-)
            לגבי השאלה :
            האם הגויים ישתוו ליהודים ?
            אענה בשאלה – האם בסופו של דבר הידיים תהיינה שוות אל הראש ?
            התשובה מבחינתי היא כזו – ברור כי בעולם "גשמי" דבר כזה איננו אפשרי.
            אך כלל שהאדם יהפך לרוחני ואוהב יותר ויותר , חלקיו הפיזיים יתאחדו יותר ויותר.
            כך בדיוק גם בין האומות. ככל שתהייה יותר אחדות ושלום בעולם , גם ההבדל בין חלקי האנושות יקטן.

            אהבתי

              1. לאיליה :
                לאמונות יש תוקף גם עבור מי שנשלחו לסיביר בשם השיוויון הקומיניסטי.
                בסופו של דבר הקומוניזם ברחבי העולם ואידאל השיוויון , הרגו הרבה יותר בני אדם מאשר הנאצים – ברוסיה , בסין , בקמבודיה ועוד ועוד.
                אנו רגילים כי "גזענות" היא מילה גסה , בעיקר בזכות ההקשר הנאצי.
                גם שיוויון ללא מעמדות הוא מילה גסה – באותה המידה.

                אהבתי

          2. הגוי לא משתווה ליהודי לעולם כי הוא כרגע גןי . היהודי לא שייך ליהודי . היהודי זה דרך חיים שיושב בפינה וכל הרוצה ליטול יבוא ויטול . אונקלוס הגר היה ממשפחת קיסרים ולקח את היהדות שישבה בפינה בשתי ידיו ועבר בדרגתו יהודים שנולדו כך . אמנם הוא לא טהור בנשמתו כיהודי אבל דווקא אדם כמוהו יודע מדוע הוא לא כיהודי והוא נחשב כבר והוא יודע שזרעו יהיה טהור אבל הוא לא מת הוא עובר מין העולם ומחכה לעולם הבא . וזה לא קשור אם אתה מאמין בזה או לא . זה תשובה לשאלתך איך כולם יהיו יהודים . הגויים בסופו של דבר יבינו בערך היהדות וירצו להדבק בה והן יהפכו להיות יהודים בדיוק באותו תהליך כמו שהיהודים היו גויים ונהפכו ליהודים. אלא שלגויי העולם התהליך יהיה הרבה יותר קל כי הכל מונח לפניהם כשולחן ערוך . ואילו היהודים עברו תהליך הזדככות ארוך שעזר גם לעולם בכללותו . אז היהודים האלה עליהם נאמר ששכרם הוא ״לא ראתה אלוהים זולתך . זא ששכרם הןא מעבר להשגת אנוש

            אהבתי

        2. אם אתה תופס "עליונות" כזכות , אז אתה צודק.
          אם אתה תופס עליונות כחובה וכאחריות , אז אינך צודק.
          אני מאמין כי המסלול הכואב אותו עבר עם ישראל במשך ההיסטוריה , אמור ללמד אותו בדיוק נקודה זו.

          באנלוגיה לתנ"ך – יוסף בא לאחיו בגישת "אני עליון ממכם" עם חלומותיו כי השמש והירח ואחד עשר הכוכבים משתחווים לו.
          לפיכך עבר מסלול קשה וכואב כולל ירידתו לשפל המדרגה כעבד וכאסיר.
          מטרת מסלול קשה וכואב זה היתה להראות לו לא להתנשא על אחרים , וגם כשהוא למעלה לא לתפוס זאת כזכות אלא כאחריות.

          אהבתי

      2. אני מאמין כי כל האומות הם גוף אחד וגם אנחנו.
        אני אוהב את הידיים שלי , את הרגליים שלי , את הבטן .. . זה לא סותר את זה שלכל איבר מאברי יש תפקיד אחר.
        אינני יכול לרוץ כמו קנייתי , אין לי מוסר עבודה של אירים או רוסים , אין לי דייקנות של גרמני או יפני . . . אבל יש לי את היחודיות שלי כיהודי.
        ההכרה ונתינת המקום והכבוד ליחודיות של כל אחד , היא הגורמת לאחדות.
        שיוויון – כי בסופו של דבר לכל הגוף (=האנושות) יש מטרה אחת ויעוד אחד , גם אם חלקיו שונים.

        אהבתי

        1. יוסף,ההסבר שלך מתאים לילדי גן.(אם כי לדעתי גם לילדי גן לא צריך לספר שטויות.

          הרי היהדות מאמינה שהיא הראש . תסכים אתי שעם כל הכבוד שאתה מנסה לתת לרגליים הקניתיות הרי בלי רגל אפשר לחיות אבל בלי הראש אי אפשר.
          כל מה שהסברת מדגיש ביתר שאת את רעיון העם הנבחר-רעיון שגרם לשנאה ולאנטישמיות . אף אחד לא סובל מתנשאים.

          אהבתי

            1. יוסף,ממש גאווה להיות נמשל לכבד-הפסולת של הגוף …..או המעיים….גם הלב לא מכיל את מותר האדם מן הבהמה. היהודים לקחו לעצמם את הראש -מקום בו השכל נמצא והוא מותר האדם.אז תפסיק להיתמם.

              אהבתי

              1. הסכנה בגישה כמו זו שהציג כאן יוסף היא שהיא נותנת לגיטימציה לצד המתנשא לכפות את האגו שלו על אחרים. אם אני למשל צועק עליך או מבקר אותך אז אני עושה את זה לטובתך ומתוך עמדה של השפעה טובה, כי אני שייך לראש ואני כבר למדתי ואני רואה דברים, ואילו אם אתה צועק או מבקר אותי או את מישהו אחר הרי זה בגלל שיש בך יותר מיד רוע ואתה עושה את זה מתוך אגו ומתוך חוסר התבטלות ומתוך חוסר חיבור בין היד לראש. אני שמסכים לחיבור יודע יותר טוב ממך מה טוב בשבילך, ומותר לי להכנס לדבריך ולא לשמוע אותך כי הדברים שלי חשובים כשלעצמם ואילו שלך לא. ולזה יקרה אהבה.

                אהבתי

                1. אכן גישתי מסוכנת מאוד כשאינה מובנת כראוי.
                  אך גם הגישה ההפוכה מסוכנת : בסך הכל הקומוניזם הרג הרבה יותר מאשר הנאציזם ! לנו משום מה תקוע הנאציזם כסמל הרוע האנושי. האמת היא שהקומוניזם שבא בשם אידאל השיוויון היה רוע באותה המידה , ואף יותר.

                  אני טוען שהיהודים הם אכן הראש בעולם , כי זה בערך הדבר היחיד שבו יהודים מצטיינים – הלימוד וההשכלה (כך זה היה לאורך אלפיים שנות היסטוריה לפחות , עד להקמת מדינת ישראל . . .)
                  אינני טוען כפי שאומר גלעד כי "כולם חייבים לשמוע לנו כי אנו הראש". הראש בגופינו לא מחייב אף אחד לשמוע לו , האיברים שומעים לו מעצמם.
                  הטענה הנאצית היתה כי בגלל שהם "עליונים" , אז הם צריכים בכח הזרוע לשעבד ולהשמיד אחרים. לעומת זאת טענתי היא כי בגלל שאנו עליונים , יש לנו בעיקר מחויבות כלפי האחרים.
                  כאשר נמלא את תפקידנו ונהיה ראש , נפיץ מכאן חכמה רוחנית אמיתית , לא נצטרך לחייב אף אחד לשמוע לנו. האיברים שומעים לראש מרצונם הטוב , וכך העמים ישמעו לנו מרצונם הטוב ולטובתם.
                  כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושליים.

                  אהבתי

                  1. אכן הקומוניזם הרג יותר מהפשיזם – את הפשיזם עצרו אומות העולם בכוח. הקומוניזם קרס מעצמו. וזה הלקח למי שמנסה להתנשא על אחרים אפילו בכוונות הטובות ביותר. אם כי אתה לא מזכיר לי את סטאלין אלא דווקא את רודיארד קיפלינג ומשא האדם הלבן שלו.

                    אהבתי

                    1. אם אכן האדם הלבן היה עושה את מעשיו כלפי ה"ילידים" מתוך רצון לקדם אותם , לתת להם כלים ולשפר את איכות חייהם , כולנו היינו מהללים אותו. אבל כולנו יודעים שמעולם לא היה זה כך.
                      עם ישראל איננו צריך לנסות לשלוט על אף אחד , ואפילו לא ממניעים אלטרואיסטים.
                      עם ישראל צריך רק להשתדל לעשות את מה שהוא טוב בו – להעמיד את החינוך וההשכלה (המדעית והרוחנית) בראש הפירמידה של סדר העדיפויות הלאומי.
                      להיות "אור לגויים" בעניין הזה של חינוך והשכלה ולקחת זאת כמטרה לאומית.
                      זה יעודינו , זה תפקידנו , וזה הכל.

                      אהבתי

              2. ליעקב –
                רבי יהודה הלוי דווקא טען שאנחנו הלב , אני אישית חושב שתפקיד של ראש מתאים לנו יותר בגלל הקשר בין יהודים להשכלה.
                הכבד איננו הפסולת של הגוף , ואני נעלב בשמו. תא כבד אחד מסוגל לבצע לפחות 30 פעולות שונות למיטב זכרוני , והוא גם אחד האיברים הבודדים שיודעים לחדש את עצמם ולצמוח מחדש.
                ראש ללא כבד או ראש עם כבד המתפקד באופן לקוי איננו שווה הרבה (אגב , במקרה כזה יופיעו הזיות וסימפטומים רבים אחרים) , וגם הראש צריך לדעת זאת.
                וכך עם כל איבר מהאיברים שציינת ושלא ציינת.
                זה אפילו כולל את פי הטבעת.

                אהבתי

                1. לדעתי יוסף לא מבחין בין אינטלקטואליות לבין רוחניות. אני מניח שהרוב יסכימו איתי שבקרב אינטלקטואלים כמו פרופסורים באקדמיה למשל, אפשר למצוא אנשים מפותחים רוחנית ושאינם כאלה. מניסיוני האישי ומרושם אישי נדמה לי שראיתי בקרבם גם אנשים מאוד מפותחים אישיותית ורוחנית וגם כאלה שלא. לגבי אלה שלא: כאשר אדם מתמקד בקריירה האקדמית שלו בתחום צר מידי ומונע ממניעים נרקיסיסטיים מידי, הוא מאבד לפעמים את היכולת לראות מסביב ולבחון היבטים נוספים של החיים מעבר לתחום עיסוקו ומעבר לעצמו. לכן גם אם יש בין היהודים אינטלקטואלים, אני לא בטוח שהייתי מאחל לעולם שהם יהיו לו לראש.

                  יש גם אינטלקטואלים נפלאים בקרב עמים אחרים. למשל, היהודים לא המציאו את הכתב (למרות שיש יהודים שמנכסים לעצמם את ההמצאה הזו משום מה), הם לא המציאו את המתמטיקה וגם לא את המוזיקה הפוליפונית. עמים אחרים עשו את כל אלה. לדעתי מעניין לשאול את מה ואת מי ההתנשאות או האתנוצנטריות הזו משרתת. האם זה בא מתוך חולשה? האם מתוך כוחנות ורצון לשליטה? האם כשמתנשאים ברמת הקבוצה זה דומה לאגוצנטריות ברמת הפרט?

                  אני אומר, אם להשפיע טוב לעולם ולעמים מתוך השתתפות עמם ובעזרת דוגמא אישית, אז הדבר מבורך ויפה בעיני. אם להשפיע מתוך התנשאות, זה לא יביא עמים אחרים ליישר קו ולציית "מעצמם" כמו שיוסף אומר, אלא להיפך, רק ירחיק ויגרום לזרות ולעוינות. האם אתה יוסף היית "מרצונך החופשי", כמו שכתבת, עושה מה שהפרסים למשל היו אומרים לך לעשות כי העם שלהם הווה מקור לחוכמות אינטלקטואליות בזמנים קדומים? האם היית מקבל אותם כראש ורואה את עצמך כפי הטבעת בגופכם המשותף כמו שהצעת כאן שאחרים יעשו כלפיך (מתוך צניעות כמובן)?

                  אהבתי

                  1. ובכן , בזמנו הלכתי ללמוד רפואה סינית מרצוני החופשי ולמדתי זאת ארבע שנים , כי נוכחתי בכך שזה היה דבר בעל ערך עבורי.
                    כנ"ל יש לי כבוד עצום לחכמים הפרסיים כמו אבן סינא , למשל. רק חבל שאין תרגומים שלהם בעברית.
                    ובכלל אני מכבד כל חכם וכל חוכמה אמיתית , ולא משנה מאיזה עם.
                    עם כל זה , יש לנו גם את החוכמה ואת היעוד שלנו להוציא לאור. וכל עוד לא נעשה זאת , נהיה ילדי הכאפות של העולם כמו שהיינו אלפיים שנה.
                    החוכמה היהודית איננה חוכמה אינטלקטואלית , ואיננה חוכמה רוחנית. היא החיבור של שתיהן.
                    כיום המערב סובל מעודף חוכמה אינטלקטואלית , ואילו המזרח סובל מעודף חוכמה רוחנית.
                    אך החוכמה היהודית וגם ארץ ישראל נמצאים בדיוק בנקודה בין מערב למזרח. החוכמה היהודית היא הגשר !
                    מכאן יכולה לצאת הבשורה שתאחד בין הרוחניות לבין המדע , מכאן יכול לצאת הקשר הנבואי האמיתי לאלהים , בדיוק כשם שהוצאנו את התנ"ך.
                    זה נכון שהדברים הללו נראים רחוקים , וגם היהדות נראית רחוקה אלפי שנות אור מכפי שהיא אמורה להיות , אך אני כבר יותר ויותר רואה שהגלגלים התחילו לנוע.
                    היהדות עוברת טרנספורמציה , ואני רואה נבטים רבים של דרכים חדשות ומקוריות.
                    אין לי זלזול באף עם ובאף אומה , רק שיש לי הערכה ליחודיות שלנו.
                    היהודים הם אחוז מזערי מאוכלוסית העולם , ובכל זאת מושכים אליהם אש ונמצאים במרכז של כל דבר משמעותי שמתחולל כאן.
                    אפילו האנטישמיות היא הוכחה נהדרת ליחוד שלנו. אם הייתי גוי והייתי רואה איך היהודים שולטים בכלכלה , במדיה , בפיננסים ובמדע בכל העולם , גם אני הייתי חושב שיש כאן מאפיה יהודית מאורגנת היטב.
                    אם יש משהו שלמדתי בחיי , זה שכאשר האדם איננו נמצא במקומו וביעודו הספציפי , הוא יסבול ויסבול ויסבול עד שיגיע לשם.
                    כך זה באדם הפרטי , כך גם באומה שלימה.
                    סבלו של עם ישראל הוא בגלל יחודו , וכל עוד לא נכיר ביחודינו , נסבול עוד ועוד
                    לילה טוב.

                    אהבתי

                  2. ואיך אתה יודע שיהודים לא המציאו את המוזיקה הפוליפונית כאשר כלי נגינה מוזכרים בתנ"ך הרבה לפני שהם ידועים בתרבויות אחרות? איך אתה יודע שהם לא המציאו את הכתב בשעה שהכתב הקדום ביותר, לפחות בעולם הידוע, הוא הכתב הכנעני שגיאוגרפית ותרבותית נוצר באותו אזור בדיוק שבו היו היהודים? יש גם הרבה השגות לגבי ידיעותיהם המתקדמות של יהודים במתמטיקה. מה שכן, אכן לא היהודים הפיצו את אלו, לפחות לא באופן שקל לעקוב אחריו היסטורית-אלא היוונים.

                    אהבתי

      3. מה יש להבין . תפסיק לשחק אותה ראש קטן . כמו שקבוצת כדורגל האנשים בה מיוחדים כי הם מיוחדים בלשחק כדורגל ולא בגלל שהם מתנשאים לאמר שהם מיוחדים . גם היהודים בין האומות הם מיוחדים לא בגלל שהם מתנשאים אלא בגלל שהם באמת מיוחדים . ואלא שמצביעים על זה זה הגויים עצמם . היהודים לא אומרים שהם מיוחדים אלא הם מיוחדים והם מצעידים את האומות לאמונה באל אחד ולצדק ושיווין חברתי . זה שאתה לא רואה את זה זה לא בגלל שזה לא קיים אלא תדחוף לראש הסתום אטום שלך שזה בגלל שמעולם לא ישבת בישיבה יהודית ללמוד תורה . וגם אם ישבת לא ניסית לקבל .

        אהבתי

    1. השמדת עמים עדיפה על התחושה/מחשבה שאתה הוא זה שיודע מהו תפקידו של כל אחד (ולרוב – בעיקר כל אחת, כמו בדתך המפלצתית…שכל פאגניות עדיפה עליה בהרבה. אומנם היהדות המשיכה עם מנהגים פאגנים, אךהתכנים אברהמיים=מזוהמים לחלוטין). בעקרון הנסיון לחלוקה תמיד יהיה שרירותי. כולם הושפעו מכולם ואין פלא שנשים יצאו בשנאה עזה ליהדות וכלהרפש שהביאה עימה. כל הנשים בעולם צריכות לצאת נגד היהדות (שהביאה גם את הנאציזם לעולמנו).

      אהבתי

      1. לא סולח. על ההפרעה אין לי בעיה לסלוח. על הרפש המתועב שנשפך מהמקלדת שלך ממש לא ואני מקווה שתומר ימחק אותך.

        אהבתי

          1. לא הבנת . למה אתה אומר שהבנת ?
            עד מתי השפה הצבועה והשקרית הזאת שאמצתם אותה אצל עמי אירופה הנוצרית הצבועה תהיה מובנת בתוככם ונא לרגליכם ?

            אהבתי

  7. כמו שכתבת, התפישות הרוויזיוניסטיות לגבי הנצרות ("ישו הארי", עיוות יהודי של הבשורות וכו') מוקדמות בהרבה מהנאציזם ומגיעות מההגות הלאומנית במאה ה-19. הן מילאו תפקיד חשוב הרבה יותר בחיי הציבור בגרמניה מהזרמים האזוטריים, שהיו מקובלים אולי בחוגי הס.ס. של הימלר אבל לא הרבה יותר מזה. ככל שהן נראות לנו מגוחכות, הן נועדו ליישב את הסתירות בין הרעיונות המובילים של אותו הזמן – לאומנות, גזענות – לבין הדומיננטיות של הנצרות בתודעה של הרוב המוחלט באוכלוסייה (כולל ההוגים עצמם) וחשוב עוד יותר, בממסד. גם בשנות ה-30 אי אפשר היה להשליך את הכנסיות הצידה סתם כך, והיטלר קידם את זרם "הנוצרים הגרמנים" הפרו-נאצי (הם הצהירו כי ישו היה ארי ודרשו לגרש את כל הנטבלים ממוצא יהודי). דת היא כח חזק מכדי שאפשר יהיה להתעלם ממנו, ובמקום זאת כל זרם רעיוני או פוליטי לש לעצמו תפישה תיאולוגית מתאימה. להמחשה בלבד, גם הנסיון הישראלי הנוכחי לקדם בבתי-הספר ובצה"ל מעין שמאלץ דת"לי-מתון של זיקה למסורת עם דגש על חשיבות הציונות רק מראה עד כמה זה נכון.

    אהבתי

    1. במידה רבה אפשר להגיד, שהנצרות, שמנהיגי עמי צפון ומרכז אירופה קיבלו, זו נצרות "רוויזיוניסטית", שעיקר מעלתה זה הניצחון מאמיניה במילחמה. בנצרות זו כמובן, שהיהודים הם עם מקולל. השקפות כאלה היו מושרשות בתודעת חלקים גדולים מאוכלוסיית אירופה.
      באיזו מידה השקפות כאלה היו נפוצות בממסד הקתולי הגבוה שברובו מוצאו היה מאצולה?
      האם פאולוס לא שינה את דמותו של ישו ההיסטורי לא פחות מבעלי ההשקפה ה"רוויזיוניסטית"?

      אהבתי

    2. ניטפוק אחד, מזדמן: אתה אומר "מוקדמות בהרבה", אבל למעשה *כל* היסודות האידיאולוגיים של הנאציזם באים מהמאה ה-18, כולל הפנייה הרומנטית לעבר הרחוק והפגאני. לקח כמה עשרות שנים לעסק להתבשל, וזה תהליך די מהיר יחסית לרוב ההיסטוריה. ככל שקצב חילופי המידע מהירים יותר, התהליכים האלה מתקצרים. היום תהליך מקביל בהיקפו והשפעתו היה לוקח עשור לכל היות.

      אהבתי

  8. I SAY: MY FEELING AS A CHRISTIAN POINTS ME TO MY LORD AND SAVIOUR AS A FIGHTER. IT POINTS ME TO THE MAN WHO ONCE IN LONELINESS, SURROUNDED ONLY BY A FEW FOLLOWERS, RECOGNIZED THESE JEWS FOR WHAT THEY WERE AND SUMMONED MEN TO THE FIGHT AGAINST THEM AND WHO, GOD'S TRUTH! WAS GREATEST NOT AS SUFFERER BUT AS FIGHTER
    מתוך הנאום של היטלר במינכן, אפריל 1922
    http://www.hitler.org/speeches/04-12-22.html

    אהבתי

  9. מרתק תודה.

    רציתי לדעת אם אתה מכיר את הספרים של דיויד אייק David Icke – הוא קונספירטור מודרני שמערבב הרבה מידע הסטורי עם קונספירציות מודרניות. יהיה מעניין אם תקדיש לו פוסט מתישהו.
    אחד הספרים שהוא כתב מתבסס כנראה על הפאגניזם הנאצי ומוסיף עוד כהנה וכהנה תבליני ניו-אייג' וקונספירציות:

    In Children of the Matrix (2001), he added that the Anunnaki bred with another extraterrestrial race called the "Nordics," who had blond hair and blue eyes, to produce a race of human slave masters, the Aryans. The Aryans retain many reptilian traits, including cold-blooded attitudes, a desire for top-down control, and an obsession with ritual, lending them a tendency toward fascism, rationalism, and racism. Lewis and Kahn write that, with the Nordic hypothesis, Icke is mirroring standard claims by the far right that the Aryan bloodline has ruled the Earth throughout history.[48]

    http://en.wikipedia.org/wiki/David_Icke#Global_Elite

    אהבתי

  10. תומר, האם מותר לי לתרגם לאנגלית חלקים מן המאמר עבור חברים שאינם דוברי עברית? לא להפצה, ואני יכול לשלוח לך את התוצאה.

    אהבתי

  11. מעניין שציינת את השפעת התיאוסופיה על הנאצים שרדפו את תלמידי שטיינר (אנתרופוסופים) שיצא אף הוא מתורה זו.

    אהבתי

  12. מאוד מעניין אבל נראה לי קשור די מעט לשורשי הנאציזם. היטלר היה די רחוק מהפנטזיות האלו ומעוניין הרבה יותר בפוליטיקה ממשית, בעיקר מרחב מחיה וסילוק היהודים. תורת הגזע כולה היא סוג של פנטזיה כמובן אבל לא פנטזיה מיסטית באותו מובן שההוגים השונים שאתה מביא כאן התכוונו.

    אהבתי

  13. היטלר מספר בספרו מיין קמפף איך התחילה אצלו שנאת היהודים.לפי דבריו,הסתכלות בלבד בדמותו ובלבושו של יהודי חרדי גרמה לכך:

    "בספרו "מיין קמפף" טוען היטלר, שכאשר עיין בחוברת אנטישמית בפעם הראשונה, פשוט השליכה מידיו. "…הטון האנטישמי, בעיקר של העיתונים הווינאיים, נראה לי בלתי הולם מסורת של אומה גדולה כזו". אך באותו ספר עצמו מתאר היטלר את המהפך שחל בו. "פעם כשטיילתי לי בעיר, פתאום ראיתי אדם לבוש בקפוטה שחורה, ופאות שחורות. האם זהו יהודי? הייתה המחשבה הראשונה בראשי. בלינץ, היהודים לא נראו כך. המשכתי להסתכל בדמות, אך ככל שהסתכלתי יותר בפרצוף הזר הזה, המחשבה בראשי הפכה ל… האם זהו גרמני?"
    היטלר החל להתעמק בנושא או, ליתר דיוק, לעיין בפמפלטים, ספרונים וצהובונים אנטישמיים. "ככל שראיתי יותר יהודים," טען ב"מיין קמפף", "כך התחדדה בעיני ההפרדה בינם לבין יתר האנושות… עבורי הייתה זו סערת הנפש הגדולה ביותר שעברתי אי פעם. הפסקתי להיות איש העולם הגדול והפכתי להיות אנטישמי"

    אהבתי

    1. מדהים איך שאתה נתפש לסיפור אחד וממש בודד ואתה מתעלם ממאות מאמרים וספרים של היטלר שכותב בפירוש שהשנאה התהומית שלו המובנת בתוכו היא ליהודי החילוני שמזהם את הדם הגרמני .
      אתם החילונים עיקר ומקור הצרות של היהודים .
      אתם גרמתם לשואה . והשנאה בגרמניה של כל הגרמנים הייתה משתוללת במיוחד שדיברו על המשכילים לקקני האחוריים של התרבות האירופאית

      אהבתי

  14. מאמר מעניין, פותח המון דלתות לחדרי מחשבה. אני לא בטוח שזה לגמרי קשור אבל הייתה מיתולוגיה גרמאנית – הניבלונגים, שגם לה היו מוטיבים פאגניים ועקרונות דומים לתורת הגזע.

    אהבתי

    1. טבעת הניבלונגים זה אפוס גרמני עתיק שמאוד דומה לשר הטבעות. האצולה בכל מקום בעולם האמינה שיש לה עליונות תורשתית על שאר האנושות.

      אהבתי

  15. נהנתי לקרוא בשקיקה, תודה רבה!
    עלה בדעתי הרעיון שגם בפולקלור האנגלי יש מעבר מן הקדושה אל הגבורה. לדוגמא, סיינט ג'ורג', הוא לא סמל דווקא לקדוש מעונה, אלא לגבורה עילאית. (בריצ'רד ה3 הוא 'פטרונו' של ריצ'רד הנבל דווקא, בעוד שהקדושים הנוצרים המובהקים הם 'פטרונם' של הנרי טוב הלב)

    אהבתי

  16. אחד הדברים החשובים בנאציזם זה פולחן הסדר. היהודים נתפסו ע"י חלק גדול מהגרמנים כמפריעים לסדר והריבוד החברתי.

    אהבתי

  17. בקשר לטיעון המעגלי ה"הגיוני" של ולטר גרונדמן :"תורה שלא יוצאת מתוך דם נורדי ושלא נושאת רוח נורדית אינה יכולה להתקבל על ידי נורדים." ומכיוון שהנצרות הצליחה בגרמניה בצורה נאה ביותר, ממילא ברור שהיא תורה נורדית, שהגיעה מדם נורדי." נזכרתי בדבריו של אחד מגדולי מכחישי השואה (כמדומני דייויד אירווינג)מסביר שלא יתכן שהשואה קרתה שהרי לא קראנו על מחאה כלשהי של האפיפיורים באותה תקופה והרי ידוע שאפיפיורים בדרך כלל מוחים נגד זוועות כאלה ומכייון שהם לא מחו סימן שהשואה לא קרתה…

    אהבתי

  18. תודה על המאמר המרתק!

    מעניין לחשוב שלמרות כל זה, הכנסייה עדיין שיתפה פעולה עם הנאצים. אולי זה גם מסביר למה חלק מהמתנגדים להיטלר היו נוצרים דתיים, וקתוליים בפרט.

    אהבתי

  19. אפשר לראות איך כול אידיאולוגיה טוטאלית הופכת לכוחנית ולא סובלנית כמו למשל הליברליזם הדמוקרטי שהפך לסוג של עריצות הפוליטקלי קורקט ומנסה להשתיק כול קול לא ליברלי במובהק.

    אהבתי

  20. תומר, מאמר מרתק. מאד נהנתי לקרוא. האם היתה לדעתך השפעה של דתות המזרח על האזוטריות הגזענית הנאצית? בזמנו התעסקתי קצת בזה – בחוגי הס"ס בעיקר האמינו שהסמוראים ביפן, מעמד הלאמות בטיבט והברהמינים בהודו שימרו דם ארי עתיק. הימלר בכלל העריץ את הסמוראים, כי הוא רק בהם משהו דומה למעמדו של הס"ס בתוך הגזע הארי עצמו, מסדר לוחמים טהור דם, סגור ומסוגר. יש ספר שנכתב על זה פעם, בשם Hitler, Buddha, Krishna, אבל הוא מאד מפוקפק, מבוסס רק על ספרות משנית ומונע משנאה אישית לא מוסברת של המחברים לדתות המזרח.

    רק הערות על כמה מהתגובות כאן: האפיפיור שתק אמנם באופן פומבי בשואה – אין ספק שלא מילא את חובתו. אבל הוא כן התערב למען יהודים בכל מיני מקומות כמו הונגריה, וגם הסתיר יהודים בותיקן עצמו. ההשוואה בין הקולוניאליזם הבריטי לנאציזם, שעשה כאן אחד המגיבים, לא רק מופרכת אלא גם שערורייתית לדעתי. לבריטים לא היתה שום כוונה להכחיד עמים כלשהם, גם לא להפוך אותם לעבדים נרצעים בסגנון תוכניותיו של היטלר לסלבים. למעשה חוקרים אחדים הראו שהקולוניאליזם הבריטי בהודו אפילו שיפר באופן מהותי את תנאי החיים של חלקים נכבדים מהאוכלוסיה.

    אהבתי

    1. דני שלום, ותודה רבה.
      לבטח היתה השפעה של המזרח על כל הסיפור הזה, כי האידיאליזם הגרמני העריץ את הודו, והאזוטריקנים שנמנו כאן וחבריהם היו משוכנעים שהודות, למשל, נכתבו על ידי אותם ארים טהורים שאחר כך דוכאו וכו'. אם כי ההשפעה ההודית היא יותר בסימבוליקה (צלב קרס) ובניסיון למצוא מקור היסטורי לארים (טיבט וכו'), ופחות מבחינה תיאולוגית.

      אהבתי

      1. לבריטים היה תפקיד משמעותי בבניית תשתית העבדות ובהמשך בהצדקתה על ידי תיאוריות גזע כולל הסתמכות על פסוקים מהתנך.זה גם מסביר את רצונו וציפיותיו של היטלר להגיע להסכם עםהבריטים.

        אהבתי

      2. רציתי לציין שגם גרמנים וגם הודים (במקרה) בהכללה גסה – הם הרבה יותר ג'נטלמנים, נחמדים ואדיבים עם נשים, בלי האגו הדבילי והברברי של הגברים הישראלים. זה בכל זאת כנראה מגיע משורשים טובים יותר.

        זה נראה לא קשור לתוכן הדברים כאן, אך למעשה אלו הדברים החשובים באמת.

        כמובן שגם אצל ההודים והגרמנים ישאכזריות גדולה, אנסים ומתעללים בדיוק כמו אצל היהודים, אבל התכוונתי לגבר הממוצע.

        אהבתי

  21. כדאי לציין גם את אגודת תולה, שהיה ארגון שנתן בתחילת הדרך את חסותו למפלגה שהפכה אחר כך למפלגה הנאצית, והיו חברים בה הרבה מהחברים שמפלגה הנאצית לאחר ימים ובהם אלפרד רוזנברג. כמו כן היה בבעלותו עיתון שהפך עם הזמן לבטאון המפלגה הנאצית. אחד מהחברים באגודה היה דיטריך אקרט שהיה המנטור של היטלר ולו הוקדש "מיין קמפף". ו"תולה" אמור להיות חבל הארץ הצפוני שהוא מקור הגזע הנורדי.

    חיפשתי מעט על האגודה ומצאתי מאמר שלם על המיסטיקה והאידאולוגיה הנאצית שמכסה הרבה מאלה שכתבת עליהם כאן.
    http://www.holylandmap.net/avho/avhomystic.htm

    אהבתי

  22. לאבי לבקוביץ'- תודה על הקישור לאתר המעניין הגורס קשר בין שואה לתעופה.
    אתר מרתק. האם ידוע לך מי הכותב?לא מצאתי את שמו.

    אהבתי

  23. תודה על המאמר המעניין. כשלמדתי פעם באחד מבתי המדרש החדשים (בימ"ד אלול) על היבטים של המושג 'עבודה זרה' הבאתי הדגמות מימינו אלה בישראל, לדוגמא איך חרדים ירושלמים פנאטים התייחסו אל האנטרופוסופיה של רודולף שטיינר (כ'עבודה זרה', 'עירבוב של נצרות ובודהיזם', וכד'), וניסו לשרוף את בית הספר הירושלמי שפועל בשיטתו (בי"ס 'אדם').
    ואז מישהי בקבוצה (עולה אינטלקטואלית מרוסיה) אמרה שם בביטחון ששטיינר היה קשור לרעיונות אוקולטיים גזעניים שמהם שאב הנאציזם. זה נשמע לי מופרך מאוד, הרי שטיינר היה הומאניסט מובהק, ממשיכם של גתה ושילר (אמנם עם תוספת ידע מיסטי על הנשמה והעולמות העליונים, 'מדע הרוח'). הנאציונליסטים הקיצוניים הגרמנים אפילו שרפו את המרכז הרוחני שבנה, ה'גתהנום', וראו בו אוייב שלהם !
    עכשיו אני חושב, אולי היא עירבבה והתכוונה לבלוואצקה הרוסיה, מייסדת התיאוסופיה, שעליה כתבת בבלוג. שטינר נפרד מהקבוצה התיאוסופית שלה, אבל עד כאן ידיעתי מגעת. מישהו יודע על זה יותר?

    אהבתי

  24. יעקב, אני לא יודע מי הכותב של האתר אבל אני רק יכול לציין שבשנה שעברה יצא ספר בספריית מעריב בשם "טייסים יהודים בחיל האוויר הגרמני במלחמת העולם הראשונה" ששופך אור נוסף על הנושא. הספר יצא במקור ב-1924 ועכשיו הוא יוצא במהדורה מוערת ומחקרית.

    בספר מוזכר דיטריך אקרט, שעמד מאחורי התעמולה בשנות העשרים שטענה שהיהודים השתמטו משירות. הוא הציע באיזה שהוא שלב פרס כספי לאמא יהודיה שתוכיח ששלחה מס' מסוים של ילדים לחזית. וכשקיבל עשרות תשובות לא העניק את הפרס.

    אהבתי

  25. פוסט מעניין מאוד. לי דווקא עלתה המחשבה שהנאציזם – כמו כל מיני הומניסטים או לחילופין מיסטיקנים – החזיק בעמדה שבראשית הנצרות (האותנטית-ישועית) היתה אמונה מסוימת (אותה אותו הוגה מנסה לקדם – גזענית או הומניסטית – כאשר הוא מצליח להתעלם מהעדויות הסותרות בכתבים), ורק מאוחר יותר הושחתה ע"י הממסד הכנסייתי (החל כנראה מפאולוס). לפעמים אותם מיסטיקנים הם ממשיכי דרכם של אותה אמונה אותנטית המשיכו אשר הועברה בסתר ע"י כתות שונות ומשונות. זה גם קיים ביהדות -הממסד הרבני העכשווי מול חז"ל או אף הנביאים (בין אם ע"י שמאלנים רדיקלים או ע"י מתנחלים פונדמנטליסטים). זה מתחבר למה שאמרת על הצורך האנושי בעבר, כלומר הרצון להיות או להראות חלק ממסורת עתיקה אבל גם טהורה כלומר לגרעין האותנטי או המיתי שלא טומא ע"י הפרקטיקה האנושית הנורמלית.
    מובן שמבט ביקורתי יותר ממקם את אותו גרעין בקונטקס תרבותי והיסטורי – סה"כ עוד חוליה בשרשרת, שכנראה אין לה חשיבות אינהרנטית אלא רק ביחס למה שקדם לה ובה אחריה: כוחו של "ישו" לסמל משהו מיוחד עבור הגויות שונות מאוד זו בזו, אינו נובע מהגותו של ישו, אלא בתדמיתו. הוא תלוי בכך שיש מסורת ארוכה בה ישו מסמל משהו, באופן בו מתייחסים זרמים ורעיונות במהלך ההיסטוריה אל אותה ישועיות.

    אהבתי

    1. ראשית תודה רבה לתומר על המאמר המלומד

      pasteran,

      מחד אתה מעלה נקודה מעניינת לגבי ניסיונות ה"ניכוס" (מהמילה נכס) של הישועיות לאידאולגיה נתונה, התפר של פאולוס (שאול התרסי), כתות וכו' ואני מסכים כי הרצון מונע לא בשל האיש אלא בשל מה שהוא מייצג למיליוני אנשים (כתמצית מאמרו של אשר גינזבורג על משה, לא האמת חשובה אלא האתוס).

      אבל, לאור סיפרו של קלוזנר "מישו עד פאולוס" ומקריאה ביקורתית של הברית החדשה עולה כי בעצם לא היתה לו שום כוונה להקים דת חדשה, שהוא ראה עצמו כנביא ורפורמטור יהודי במסגרת העם והדת הקיימות באותה התקופה. את הדת החדשה אכן יוצר פאולוס.

      השאלות העולות מכך הן:
      1. האם גם גישה זו רק מנסה לנכס לנו את הנכס הרוחני הנ"ל? – אני סבור שלא
      2. האם האמת ההיסטורית צריכה לפתוח פתח לפיוס עם הנצרות – אני סבור שזו היזדמנות ללא קשר לאמת אבל מוטב על רקע האמת (זה תמיד תופס טוב יותר)
      3. אל אילו מהזרמים והתדמיות של ישוע אנחנו מתייחסים, קרי עם אילו זרמים בנצרות אנחנו נתקשר (עיין בסעף הבא).
      4. אין לך כל התיחסות לאנטישמיות הבוטה והמגעילה של מטומטמת של מרטין לותר שיצק את האנטישמיות עמוק לתוך הדת הלותרנית והעם הגרמני! להלן ציטוט קצר:
      ב-1543 כתב לותר את ספרו "היהודים ושקריהם", כתב שטנה אנטישמי חריף, בו נטען כי היהודים הם "מרעילי בארות וחוטפי ילדים". בחלק האחד-עשר של החיבור הוא עונה לשאלה 'מה עלינו, הנוצרים, לעשות ביהודים?':
      # להעלות באש את בתי הכנסת ובתי הספר שלהם.
      # להחריב את בתיהם.
      # לשרוף את ספרי התפילה שלהם ואת התלמוד.
      # לאסור על רבניהם ללמד.
      # לאסור עליהם לנוע בדרכים הראשיות.
      # להחרים את רכושם ולאסור עליהם לעסוק במסחר.
      אני רואה קו ישר בין לותר להיטלר

      אהבתי

  26. היטלר היה קטן לכן הוא שנא , ידוע שקטן עומד ליד גדול הוא שונא !
    סטלין היה קטן גם ולכן הקומוניזם קרס !
    הקאפיטליזם הזכרי אשר מעורב עם רוחניות לטוב ורע הוא זה אשר מגדיל ילד קטן למימדי ענקי על שמשקיפים מטה אל כל הבריות כחביות שיש למלא !

    שאתה הולך ברחוב אתה רואה בדיוק עם מי יש לך עסק !בכל פסיעה שאתה הולך ורואה אנשים , אם תתקל בענק וודאי תרצה לשרתו ! ולהגיע למעלתו וגדולתו .
    אם תראה ילד, הרי תוכל להפוך אותו לעוד איזה חבית שתוכל לשפוך בה את יכולותיך וכל אשר את יכול לעשות להגדילו !

    הבעיה היא החור השחור במערכת השמש ! למרות מרחקו הרב של החור השחור הוא שואב גדולה ואת היכולת לטוב ונתינה ! , הרגשותיו של אדם במהלך היום היא לפי כוחות פיסיקלים אשר החור השחור במציאותו ובזויות כלפי האדם בכדור הארץ !

    זכרו זוהי מעלת אלוהים לראות את כל המציאות כמשהו שיש להעניק לו ולהגדילו !
    גם שמרגישים שנאה וכעס זה רק בגלל אי יכולתו של האדם להביא את המציאות לגדולה !

    אהבתי

    1. אני מצטט ממך ״
      ״אולי מקור נוסף לכעס שלהם כלפי היהודים היה שלאלה יש עבר שאין צורך להמציאו. ואולי אף יותר מזה: כדי לברוא עולם חדש יש צורך להתחיל מהתחלה; השמדת היהודים, אם כן, שימשה כהשמדת העבר. מזה זמן ברור לי שיש באנטישמיות גם מימד של ניסיון להתכחשות לעבר, למחיקת העבר.

      כמו כן הציונים . הם הנאצים החדשים
      מנסים למחוק את העבר היהודי כי אין להם

      הם יותר גרועים מהנאצים הגרמניים
      כי הגרמניים הרגו גוף בלבד
      הציונים הורגים נשמה לנצח נצחים

      אהבתי

        1. טיפש . לא כתבתי מה אתה עושה בקשר לעבר . כתבתי שאתה מנסה למחוק את העבר , כמו הנאצים . כתבתי שאתה יותר גרוע מנאצי . כי נאצי הרג גוף ואתה מנסה לרצוח נשמה יהודית לנצח

          אהבתי

          1. כמו הנאצים וכמו אברהם אבינו שלקח פטיש וניתץ את הפסילים שעליהם גדל. גם לו היה איזה תרח שצעק שהוא בוגד במורשת אבותיו – וצדק.

            אהבתי

            1. אוךךך
              מתגובה לתגובה מתברר שאתה סתם חמור קטן לא שווה תגובה .
              אל תגיב לי בבקשה
              אתה סתם טיפש .

              אהבתי

  27. זה נראה כמו תקציר שנלקח מתוך הספר מנגינת האופל.

    אלא ששם יש ניתוח מעמיק יותר על המקורות והרבה מאוד מובאות שחשפו אותי לראשונה לנושא החשוב הזה ולהבנה שהייתה דת פגנית נאצית.

    אהבתי

        1. קיומך חסר המשמעות הוא רק הודות לציונים כמוני.
          ההיסטוריה העברית הינה בת 3300 שנים ולא 5000, ואני חלק אינטגרלי ממנה יותר ממך. אני לפחות יודע את עץ המשפחה שלי עד לגרוש קלן במאה ה15, מה עת המשפחה שלך? עד לאונס אמך הקדומה בידי מוחמד מזדמן?

          אגדת הכוזרים הינה חביבה, אבל המדובר היה בשכבת אצולה של עם ולא בגיור של עם שלם. תרומתם הגנטית לגנום העיברי הנוכחי היא 2%, קטנה מהתרומה שיש לעשות המזרח מהערבים. אז אתה יותר ערבי משאני כוזרי. הפוסל במומו פוסל והשרלטנים היחידים כאן זה אתה וכותב הפאמפלטים והמניפסטיים הקומוניסטיים מר דה'ביל זנד.

          מלבד זאת גזען עלוב שכמוך, על פי דתך היהודית מי שהמירו את דתם והתקבלו לעם הינם שווי זכויות!!! נחלתם בישראל לא קטנה משלך! אז כמו שאני לא אפלה אתיופי בשל צבע עורו אני אזלזל בך על הקשקשת הזגענית שלך בעניין מי שמגנים על קיומך.

          ואם כל כך רע לך עם הציונים, קום ועשה דבר וחזור לגלותך בסוריה, בבל, מצריים או במגראב. הייתי שולח אותך לערביה אהובתך, אבל מאז שהם שרו לאווילים כמוך "חאיבר חאיבר אל יהוד" לא נותרו שם יהודים חיים…

          אם יש לך אומץ, הזמן אותי לדיון ציבורי בפורום פתוח ואני אטחן אותך עד דק בני כל. במקרה שלך מיצווה להלבין את פניך ברבים, כי על פי דין תורה דינך סקילה, אז אם במסגרת המדינה הציונית דמך אינו מותר, לפחות שווה ערך אשמח לשפוך!

          אהבתי

          1. פרט לקללות ושקרים בנוסח זיקני אשכנז לא חידשת לי כלום "כוזריה אם כל גלויות אשכנז" היתה סיסמא שגורה בפיהם של כל ההיסטוריונים האוסטיודים הכוזרואשכנזים הקדם ציוניים ואפילו שר החינוך בנציון דינור תמך בעובדה זו. אבל הציונות האשכנזית הבינה שצריך להסתיר עובדה זו וליצור גשר מלאכותי בין הסתפחות הכוזרים כספחת לדת היהודית "קשים גרים לישראל כספחת" לבין הקיום הלאומי היהודי של ממלכת הורדוס . אתה תועמלן ירוד ואינך ראוי לשום עימות בדיון ציבורי איתי בעל רמה . את האגרסיות שלך ושל דומיך הגזענים האשכנזים אנחנו סובלים כבר 120 שנה מאז ההרעבה השיטתית של העולים בתמר מתימן שנפלו במלכודת סוחר העבדים יבנאלי.
            הדיקטטורה הציונית אשכנזית אינה בנויה לדיונים דמוקרטיים בנושאים רבים ובפרט בנושא קרדינאלי זה של יצירת אחדות לאומית מזוייפת ומלאכותית ששמה שני עמים אויבים במסגרת אחת שיקרית סביב הטענה "כולנו יהודים" בא הזמן שיונף דגל המרד להצלתו ההיסטורית של עם ישראל הספרדומזרחי מניסיונות ההכחדה וההטמעה של העם האויב הכוזרואשכנזי.

            אהבתי

            1. אה כן. אלו שמצליחים לא רע להכחיד ולהטמיע את המזרחיים הם דווקא גדולי האנטיציוניים במחנה האשכנזי, רק תראה איך כל הש"סניקים לובשים קפוטות שחורות כמו בפולין של לפני מאה שנה ומתחננים לאשכנזים שיכניסו את הבנים של המזרחיים המיוחסים לישיבות הנחשבות כמו פוניבז' ולא לישיבות מזרחיות חס ושלום.

              אהבתי

              1. אנשי שס לובשים בגדים שמזהים טת בני הוצאה ואת לומדי התורה . אין קשר לאירופה . זה המצב היום ואלו הם הבגדים שמזהים את אלה שתרבותם היא תרבות התורה וממבדיל אותם מגבילים כמוך . אם היה לובש איג שמייצר את ההבדלה הזאת הם היו מאמצים אותה אבל מה לעדות שכל הבוזבוסים הכוזרים כמוך הגיעו לישראל עם כל העיוות והפילוג שהיה בכפרים הנחשלים שלכם באירופה הפרמטיבית . וכאן הבוזבוז ייצר סטטוס חיצוני שמפריד בין החילוני לחרדי . ולשיטתך מה בדיוק רצית שהספרדים החרדים ילבשו ? גינס . טריקו ? גלבייה ? מה ??? . אתם גרמתם לבגדים המכוערים האלה

                אהבתי

            2. כיהודי – במה אתה גאה ? התלמוד הגזעני-מיזוגני ?
              שניכם – מזרחי ואשכנזי הגאים במוצאם היהודי כביכול – נחותים בני נחותים.
              אין על מה להתרברב.
              מוני, תחזור לסעודיה.
              הרי אתה לא רק נגד אשכנזים-כוזרים-נחותים-איך שלא תקרא להם. אתה גם נגד התרבות המערבית (כזו שאין בה שאריות יהודיות) ונורא גאה בתרבות אברהמית מצחינה בת אלפי שנים

              אהבתי

              1. יש לך הפרעה נפשית לדעתי. כדאי שתעברי לגרמניה (הרי את טוענת שיהודים אכזרים באותה מידה, אבל לא ג'נטלמנים וגרועים יותר בכללי) לתרבות המערבית שאין בה שאריות יהדות (למעשה, היהדות הייתה גורם בעל משמעות אדירה וקריטית על הקמתה, אבל למה להיות קטנוני). את התלמוד אני מניח שלא קראת ואם היית לומדת-זה לא היה עוזר. לכי לוטרינר.

                אהבתי

            3. אגם ה"עם הספרדו" לא קשור ל"עם המזרחי". אם כבר אז האשכנזים הם בקבוצה הספרדים. העם הספרדו-אשכנזי. ויוצאי ערב הם יוצאי ערב.

              תחזור לסעודיה, או שתחבור לאיזה שבט בדואי כאן בארץ. הם נוהגים כמו שבט יהודי – ממש כמו אבותיך. חלאה.

              בדבר אחד אתה צודק, הרבה מהאשכנזים פשוט לא קשורים לאיזור הזה ויש תחושה של זרות בין כל המנטאליות המזרח תיכונית. זה קשה, אבל כל עוד לא תסדר לי משהו טוב בחו"ל, איך אתה מצפה ממני לעוף מכאן ?

              אהבתי

          2. אנונימית

            מתוך תגובה זו למדתי רק דבר אחד דבר לא משתנה בהיסטוריה
            וגיזענות עדיין קיימת ,לצערי, בתוך עמי- העם היהודי העם שסבל יותר מכול העמים מגזענות.
            רק אל תשכחו את הסכנה שיש בגיזענות.

            אהבתי

        2. ולמה זה משנה אם אני – אשכנזי בעוונותי – צאצא של כוזרים או לא?
          הציונות נועדה לתת ליהודים מקלט מהאנטישמיות. אתה רוצה להיות אנטי ? זכותך, אבל מה זה משנה מה השורשים של יהודי זה או אחר כל עוד האנטישמיים רואים את כולם כיהודים?
          http://www.1vsdat.org/index.php?option=com_k2&view=item&id=560:אז-מי-הוא-יהודי?&Itemid=188

          אהבתי

          1. זה מאד משנה משום שבבסיס התורה הציונית אשכנזית נימצא נארטיב השקר המייחס יהדות קדומה בעלת ערך מקרקעי לאלו שהסתפחו בשקר לדת היהודית ועסוקים בהפיכתה לדת משיחית אלילית המבוססת על עקרונות הפאגניזם הכוזרי חסידי. השימוש במושגי האנטישמיות מוטעה לחלוטין וכיום אותה אנטישמיות מופנית למעשה נגד ערבים בני דת משה ומוחמד שהם העמים השמיים היחידים בסביבה ואילו האשכנזים הם ממוצא כוזרי שאינם בכלל בני שם אלא בני יפת.
            זה שיש אנשי ש"ס שהוכנסו במערבולת הציונות האשכנזית ובכפיה לנהוג כמינהגי האשכנזים ועברם הלבושי הכוזרים עם שטריימעלים וקאפוטות וכובעים עם זנבות חתולים ושועלים זה סה"כ חלק מהכפיה התרבותית והדתית כמצוות הציונות האשכנזית שתוכניתה הזדונית נחשפה בסיפרו של קלמן קצנלסון "המהפכה האשכנזית" ספר חשוב שהקריאה בו נימנעת מהצבור בכוחו הכפייתי של האח הגדול המשכתב אמיתות היסטוריות למען הפצת שקרים תועלתניים המספקים את יצר החמדנות המקרקעית של המיעוט האשכנזי השולט.

            אהבתי

            1. בבסיס התורה הציונית נמצאים מחנות השמדה , תאי גאזים ואלפיים שנה של פוגרומים ורדיפות . הכל באדיבותה של הדת היהודית. הרצל כבר היה עם רגל אחת בהתבוללות כשראה את משפט דרייפוס והבין שזה לא ילך. אחד הפתרונות שלו היתה התנצרות המונית של יהודי אירופה (אין יהודים – אין אנטישמיות) ומצידו היה מה לדבר על אוגנדה.
              הציונות איננה אידאולוגיה אלא פרקטיקה . פתרון נקודתי לבעיה נקודתית . אחרת לא ייתכן שכם בן גוריון וגם ז'בוטינסקי , גם הרב קוק וגם א.ד גורדון היו כולם ציוניים.
              הדת היהודית? המוצא הגנטי? מעניינים כשלג דאשתקד.

              אהבתי

              1. התורה הציונית עוצבה בפלונסק שנות דור לפני מחנות ההשמדה שרעיונית התבססו על תורת האוגניקה שעיצבו יד ביד הוגי דעות מהמחנה הנאצי ובעיקר מהמחנה הציוני כמו ארתור רופין וחבורתו. הציונות היא פרקטיקה אידאולוגית אינטרסנטית לפתרון בעיותיהם של חמסנים אוסטיודים שהרגישו שהאדמה בוערת תחת רגליהם ועליהם למצוא מקלט בארץ אחרת בה יוכלו להמשיך בשעבוד עמים תוך הרעבתם .
                המוצא הגנטי והדת היהודית אליה הסתפחו תוך שינוי פניה והפיכתה לפאגניזם הם שורש העניין שמביא לקטסטרופה הקרויה מדינת ישראל שהיא דיקטטורה של מיעוט הבנויה על הפשע הקדמון של נישול עם ילידי ממולדת אבותיו וניחשול עם ישראל הספרדומזרחי.

                אהבתי

                1. להמשיך בנישול עמים? עכשיו איבדת אפילו אותי. איזה עמים בדיוק נישלו היהודים , הקבוצה הכי נרדפת באירופה? אנטי ציונות מילא , אבל נראה לי שהרגע הגעת לאנטישמיות ולא מתוחכמת במיוחד.

                  אהבתי

                  1. כשאין יכולת התמודדות עיניינית אז שולפים את נשק יום הדין "האנטישמיות"
                    היהודים לא היו הקבוצה הכי נירדפת בארופה כי הם בכלל לא היו יהודים אלא כוזרים אוסטיודן סובוטניקים.

                    אהבתי

                    1. מאיפה הוצאת את הציטוט המפוברק "להמשיך בנישול עמים" עליו בנית באופן דמגוגי האשמה באנטישמיות לא מתוחכמת במיוחד. כשאתה רוצה לסתום פיות לפחות תצטט דבר שקיים במציאות ואל תמציא ציטוט מפוברק הנימא רק במוח הקודח שלך.

                      אהבתי

                    2. "הציונות היא פרקטיקה אידאולוגית אינטרסנטית לפתרון בעיותיהם של חמסנים אוסטיודים שהרגישו שהאדמה בוערת תחת רגליהם ועליהם למצוא מקלט בארץ אחרת בה יוכלו להמשיך בשעבוד עמים תוך הרעבתם"
                      אני מרכין את ראשי בבושה, לא 'נישול' אלא שיעבוד, אכן תפסת אותי.
                      אגב, מתי אתה מוציא לאור את הפרוטוקולים של זקני אשכנז?

                      אהבתי

            2. הלוואי והיהדות היתה מבוססת עקרונות פאגנים. בעיקר נאו פאגנים – שם אין גזענות וטריליוני מסרים מיזוגנים כמו ביהדות

              ובאמת, מדוע אתם מתביישים בכיסוי הראש המשותף לכם ולבני מוחמד ?

              אגב, אתה באמת מאמין בסיפורי "שם, חם ויפת" ? חתיכת בור נבער.

              איפה הרעלה שלך ?

              החרדיות היא באמת דבילית ומצחינה באופן מזעזע. אבל מה לעשות שהיום חצי מהחרדים הם מזרחיים.

              תימניה אמרה לי שהיא מתעלה במעמדה מהותה יהודיה תימניה לחב"דניקית. זה שדרג מעמדה כאישה. רק כעת היא צריכה להבין שזריקת הדת לפח הזה ישדרג אותה הרבה יותר.

              אהבתי

              1. שיטת ההתפלספות שלך בנושא דתות ועדות היא פרמטיבית . היא עם אלימה על גבול הברבריות . הרי זה ברור שאין לך שום מושג מה זה יהדות ולמה לובשים מטפחת . העובדה שאתה מנסה להשחיר את היהודות בהשוואות שלך למוסלמים כי הם מכוערים בדתם והתנהגותם . אבל היות והנצרות ותרבות המערב נראית יותר יפה מונעת ממל למשל להשוות את החוקים הפרימיטיביים לכאורה של גיטין והקידושים וכן הלאה וכו . כי אתה אותה חתיכת צביעות חזירית כמו כל יוצאי אירןפה שאימצו לעצמם התנהגות נוצרית של עשיו הרשע שדומה לחזיר שמראה את סימני הכשרות כאילו שהוא כשר

                אתה דיביל קלאסי מהשטעטלך הפרמטיבים של אירופה

                אהבתי

      1. א אתם לא אשכנזים .
        האשכנזים הם מהעם היהודי והם לעולם לא היו מקימים את הבדיחה הציונית העלובה הזאת .
        ב הספרדים לא חייבים לכם כלום להיפך . הספרדים צריכים לתלות אותכם בכיכר העיר על החורבן שהבאתם על מרבית העם . הספרדים חיו בגן עדן במרוקו

        אהבתי

        1. המקורות האזוטריים של הציונות האשכנזית הגזענית …שכפול תורת הגזע של האדם הלבן העליון קולוניאליזם ארופאי שהתלבש על זהות דתית מזוייפת "כוזריה אם כל גלויות אשכנז" זה מה שטענו כל ההיסטוריונים האשכנזים הקדם ציוניים …עם השתלטות הציונות הבורגנית היה צורך להמציא לאשכנזים עבר מיקראי וכך התחיל השקר הגדול המייחס יהדות מיקראית לקרויים אשכנזים אבל למעשה הם כוזרים !!!

          אהבתי

          1. מוני, הבנו את הקו הרעיוני. נא צמצם בתגובות. אני לא רוצה למחוק את תגובותיך, אבל מבקש ממך להגביל אותן. אמור מה שיש לך לומר והנח לעניין.

            אהבתי

  28. ספר נפלא ומרתק על הנושא בהקשר של נורווגיה בפרט וסקנדינביה בכלל:
    Terje Emberland, Religion og rase: Nyhedenskap og nazisme
    (Oslo,2003)
    כן, ברור לי שלא כולנו קוראים נורווגית

    אהבתי

      1. הדיון הנ"ל יערך בינך לבין הפסיכיאטר המחוזי בהערכת המצב שלך לחזרה לאישפוז בשל "הזיות חוזרות ואי יכולת להפריד בין דמיון למציאות, חשד לשסעת חמורה"

        אהבתי

        1. תודה על ההבהרה המלומדת שלך בדבר שנאת העמים הארופיים לאותם כוזרואשכנזים אוסטיודים וסובוטניקים שכולם צאצאי התחזותו של העם הכוזרי ליהודים. מדבריך גם הבנתי ששנאה זו אין לה קשר לשיוכם הדתי אלא להתנהגותם השחצנית והנצלנית של מי שבחרו לעצמם דת חדשה כדי להתהדר בתואר העם הניבחר על מנת שיוכלו לעצב לעצמם תודעה שיקרית המאשרת להם את רצונם לשלוט ולנצל עמים אחרים שאינם בצלמם..

          אהבתי

  29. Вообще кто здесь собрался на иврите? Евреи? Христиане?
    Нечего ковыряться в истории, изотерике. Всё написано в Торе. Нечего доискиваться – Б-г дал ответы уже.
    Ангелы смерти уже действуют. Когда евреи отдаляются от Б-га и заповедей Торы, Б-г выносит решения. Гитлер, фашисты – все они Ангелы смерти, исполнители воли Всесильного Б-га Израиля.
    Исполнение заповедей Торы – обещание мира Израилю.

    Вы тут собрались изобразить на иврите.Попробуйте зайти на украинские и российские сайты и форумы. Пообщайтесь там с местными нацистами. Только вряд ли поймёте. Легче общаться с евреями и не получать по морде сапогами.
    Смелые, умные мальчики. Ангелы смерти стоят у вас за спиной, а вы умничаете.

    Евреи, вернитесь к исполнению заповедей Торы. Спасение уже близко
    Хватит брить головы как нацисты. Вы не антисемиты и не арабы.
    .
    All who have gathered here in Hebrew? Jews? Christians

    There is nothing to mess about in stories, izoteriki. Everything is written in the Torah. There is nothing to get down – Gd gave the answers already.
    Angels of death are already in place. When the Jews drift away from God and the commandments of the Torah, Gd decides. Hitler, the Nazis – they are all angels of death, executors of the will of the Almighty Gd of Israel.The commandments of the Torah – the promise of peace for Israel.

    You have gathered here represent on ivrite.Poprobuyte visit the Ukrainian and Russian websites and forums. Catch up there with the local Nazis. Only hardly understand. It's easier to communicate with the Jews and not to get in the face with his boots.
    Bold, intelligent boys. Angels of Death are behind you, and you try to be clever.

    Jews return to fulfill the commandments of the Torah. Salvation is at hand
    Enough to shave their heads as Nazis. You are not anti-Semitic, and not Arabs.

    אהבתי

      1. בני מינך חסרי צדק, חמלה ורחמים.

        כן- גם ובעיקר ערבים בני דת משה ומוחמד.

        גברים אברהמיים הם היצורים הנחותים בעולם וכל מהותם היא התנגדות לחמלה ומצפון, היפוך יוצרות אובססיבי ותרבות פדופילית ענפה.

        אהבתי

        1. היהדות הפדופילית קיימת אצל יהודי אשכנז
          כל בתי הסוהר בארהב מלאים בפדופילים יהודיים ממזרח ומערב אירופה
          הסיבה פשוטה , כי הם מעורבים בגרמנים שהם צאצאי הכנענים
          רוב התיירות לתאילנד זה מגרמניה ואוסטריה
          האנשים הכי נחותים בעם היהודי זה הדרעקים מאשכנז
          עיקמו את כל היהדות

          רובם כופרים בדת היהודית
          היטלר שנא אשכנזים היטלר לא שנא יהודים הוא פשוט הכיר את היהודים דרך הבוזבוז הדרעק
          אבל אם הוא היה פוגש יהודי מרוקאי או ספרדי הוא לא היה שונא
          אתם צריכים להפנים שאתם המיץ של הזבל העולמי
          כל השנאה ליהודים מימי אחאב ואיזבל זה מהבוזבוז הדרעק
          הבוזבוזים האשכנזים הם בכלל לא יהודים ע״י הם לא ממלכות יהודה . הם מצאצאי עשרת השבטים עם מנהגים פגאניים עד היום . הם לא ממלכות יהודה .יהודים זה ממלכות יהודה

          אהבתי

          1. כל הקרויים בטעות "אשכנזים" פרט לפרומיל אחד בינהם הם צאצאי ההתייהדות הכוזרית המנוגדת להלכתיות ולכן אינם יהודים אלא במידה ויעברו הליכי גיור כהלכה. גם אם יעברו הליכי גיור הם אמנם יהיו יהודים מהבחינה הדתית ויחולו עליהם כללי תרי"ג מיצוות אך כל ההלכות הקשורות בארץ ישראל לא יחולו עליהם הם ייחשבו כיהודים בארצות מושבם הארופאיות ותו לא.

            אהבתי

    1. איש לא מוחק את הודעותך ורק החיזרים מאיימים על חייך. כך את הכדורים בזמן והכל יסתדר… גם טיפש וגם פרנואיד :) זה הופך לשילוב מסוכן כאשר החולה לוקה גם בשסעת…

      אהבתי

      1. תומר,

        תודה לך על שתפסיק את הטרול הנ"ל. מעט מאוחר (ניצול של אורך רוחך וסובלנותך, כמו גם של שאר החברה הישראלית שהנ"ל אוהב לדבר שטויות חסרות שחר בגנותה), אך טוב מאוחר מלעולם לא!

        ותודה על הפוסט המעניין ומהנה.
        J

        אהבתי

  30. תומר תודה רבה – מרתק! מנין אתה מוצא את הזמן להתמחות בכאלה תתי-התמחויות איזוטריים
    ולעצם הענין הערה אחת – אינני יודע אם אתה מכיר את מחקריה של רבקה שכטר על הנאציזם. היא רואה בלותר ובכתביו את אחד היסודות החשובים לאידאולוגיה הנאצית. לותר כידוע כתב ספר בגנותם של היהודים, בו הוא המליץ לשרוף אותם חיים בבתי הכנסת שלהם, בשל בוגדנותם וכו' (הם הרי משום מה לא הצטרפו אליו במלחמתו באפיפיור). לדעת שכטר, האנטישיות הלותרנית היא חסלנית, בניגוד לזו הקטולית, והיא שפעפעה בסוף (ביחד עם המיתוס של פאוסט בדבר הצורך לכריתת ברית עם השטן, שהתיישב כפתור ופרח עם לותר, שטען שהשטן הוא בעל הבית היחיד של העולם הזה)
    בקיצור, נראה שהיהודים נשנאו על ידי הנאצים הן מתוך הנצרות והן בהיותם המקור לה…

    אהבתי

      1. כל עוד גם האנטישמיים מחזיקים בטעות הזאת ממש לא חשוב אם אתה צודק או לא וכל עוד האנטישמיים קיימים מוצדקת הציונות ומי שמתנגד לה מתעלם מהמציאות.

        אהבתי

      2. למוני הפוסל, אני מאחל לך רפואה שלימה. זה בכלל לא בושה להיות במצבך, תהיה בריא ותחזיק מעמד עד שאולי תמצא לך תרופה מתאימה.
        כל טוב.

        אהבתי

  31. כולכם טרולים ופלאגיאטורים ובמיוחד תומר פרסיקו שלא חידש כלום פרט לכשרון ההעתקה מאחרים.

    אהבתי

  32. מבחינתי היה כדאי להמציא את האינטרנט בכדי להנות מפוסטים כגון זה ומהדיון המאד מעניין תחתיו, אשר למרות מספר אי הסכמות היה תרבותי ומרתק. אשמח מ-א-ד לעוד ועוד.

    (זה כמובן לא כולל את החרטטן המעורער והאנטישמי מוני יקים, שכנראה מעבר לשסעת ולמחלת הרדיפה סובל גם מ COD. ״נ״, אם אי פעם תזכה לנהל עם הצפע הזה דיון ציבורי כפי שהצעת, מאד אשמח להיות מוזמן, כמו גם הרבה קוראים של nrg, ynet שעייפו מהערס אותו הוא מפזר כבר זמן רב באין מפריע).

    אהבתי

    1. לצערי כי רב אין סיכוי שחולה הנפש הזה יסכים לדיון ציבורי, שהרי מוטב לא להתחבא במחילתו ולשפוך שלל שטויות ללא אסמכתא אחת לרפואה מאשר לבוא לדיון ציבורי מושכל. אבל לצורך העיניין אני מוכן לטחון לאבק דק את "מורו ורבו" לתאוריית הקשקש הכוזרי הפרופסור המהולל לתולדותה הקלונע שהחליט להיות אנתרופולוג לאת מצוא – מר זונדה זנד.
      בעבר פרסמתי הזמנת דו קרב שכזו, אבל לשפן יש בית בין עצי האקדמיה שאני מפרנס במיסי.

      אהבתי

  33. אני יאמר להם מה המקורות של הנאציזם
    בספר דברים כתוב " כי תבואו כל הארץ ונושנתם והשחתם ועשיתם הרע בעיני ה להכעיסו "
    אם תספרו את השלבים של ההשחתה זה מגיע ל7 דרגות . מכאן לומדים גדולי האומה היהודית שאלוקים לא מביא פרוענות ושואה על בניו כדי לתקנם אלא אם עברו 7 דורות שהם דרגות של השחתה ואז אם עוברים 7 דורות ונוצר הדור ה8 אותו דור הוא חסר תקנה והוא נקרא "שאול" שמשם אין חזרה והיא דרגת הגוי שאין לו שום עונשים שאין מה לתקן בו ולכן הוא חי בשלווה
    ולכן מיד אחכ אומר הפסוק העידותי בכם היןם את השמיים ואת הארץ כי אבוד תאבדון .מעל פני האדמה .. אלוקים אומר אני לוקח את השמיים והארץ כעדים שכך אני יעשה כדי לתקן אותכם ואם תחשבו שאני ישכח אז הם השמיים והארץ יזכירו לי לא לשכוח

    והנה ממתי שהיהודים החליטו בגרמניה שהתרבות של הגויים היא אכן אלטרנטיבה לתרבות היהודית הם התחילו להדרדר בשמירת מצוות התורה וחיי התרבות היהודית וזה התחיל ב1800 על ידי משה מנדלסון .תספרו מהדור הקלוקל הראשון של מנדלסון עד סוף 1939 זה בדיוק 7 דורות . חודש אחד לפני שיגיעו ל8 דורות הבומבה נחתה במלוא עוצמתה .. כדי להוציא את היהודים משיווי המשקל ולזעזע אותם לשנות את דרכיהם
    וזאת הסיבה מדוע המכה הגיעה דווקא מהעם המתורבת ביותר
    בגלל שהם היו הסיבה העיקרית לקלקול היהודים כי היהודים נשאו את עיניהם בערגה לערכים ולתרבות של העם הגרמני והם אמצו את זה כאנטרלטיבה ליהדות
    ולכן דווקא הם הגרמנים צריכים להוכיח ליהודים שהתרבות שלהם היא הבל הבלים הם נהפכים בשניה לחיות אדם
    ולכן אלוקים השתמש לרעיון התיקוני של בניו היהודים דווקא על ידי הגרמנים

    יוצא מכאן שהסיבה היחידה למקורות הנאציזם הוא על טבעי נס משמיים לעוור אותם כדי לקדם את הרעיון האלוהי לתיקון העם היהודי
    יש עוד מה להרחיב בזה אבל אין לי זמן

    אהבתי

    1. א. אני מבין ממך שאלוהים הורג תינוקות קטנים כשההורים שלהם לא בסדר.
      ב. זה בעצם הגיוני כי עוד לפני הנאצים, שליחיו של אותו אל עלי אדמות רצחו את עממי כנען ככה סתם .
      ג. מה שמביא אותי למקורותיו של הנאציזם הם פשוט העתיקו מאיתנו. חוש ההומור של אלוהים כנראה.

      אהבתי

      1. א איך בדיוק הבנת ממני ??
        זה לא ממני . זה כתוב אולי ב10 מקומות בתורת היהודים שתינוקות מתים .
        אתה לא מבין את זה ממני
        מה לא פתחת חומש מעולם
        דבר שני . שאת שאלה שאצל הדתיים נשאלת בגיל 10 ככה שאל תחשוב שאתה שואל שאלה ככ חכמה . זה די מביך לשמוע יהודי בגיל שלך שואל כאלה שאלות . כי שאלה כזאת נובעת מבורות וחוסר השכלה ביהדות . אני מבין שזה תוצאה של מערכת החינוך החילונית ששולחת את חיילי משמרות המהפיכה לוודאות שאף מידע על הדת היהודית יגיע לאוזניהם של הילדים נערים ובוגרים אזרחי מדינת ישראל .
        אנסה להסביר
        א. אלוקים לא הורג אפאחד . מה" יוצא רק הטוב . כל הרע נעשה כל ידי מלאכי חבלה ומלאך המוות
        מלאך פירוש שליח . המילה מלאך זה לא הפירוש של הנוצרים . רוח עם כנפיים . זה הבלים של בורים וכמי ארצות
        אין מלאך עושה שני שליחיות ץ כי הוא נברא רק לאותה שליחות
        השליחים הם אלאה שהורגים לא אלוקים
        אלוקים לא ימנע מהם כשהוא לא רוצה למנוע

        דבר שני . היסוד הראשון לבריאת העולם ולתורה וליהדות היא שהאדם נברא לחיות לעולם אלוקים לא ברא אדם להרוג אותו אחכ
        היות והאדם רצה לדעת מה זה טוב ומה זה רע הוא חייב להכנס לתוך הנשחק הזה וזה מה שנקרא נסיון
        אבל האדם לוקח צאנס שהוא יפול ברע ולכן אלוקים אמר לו שהוא ימות זמנית ויבוא אחר תחתיו ממשיך דרכו וזה הבן שלו לכן אב ממשיכו זה האות ב בסוף האב ואחכ בן ומשיכו זה האות נ שזה נכד
        האדם מעולם לא מת הוא ממשיך לחיות רק הוא חייב להחליף בגדים נקיים כי הוא מלוכלך מחטאים
        ולכן הוא עוזב את העולם ובנו ממשיך אותו וכן הלאה בשרשרת החיים
        העם היהודי הוא אחד . אדם אחד בלבד . וזה יעקב אבינו יעקב מתפצל ל12 אחכ ל70 אחכ ל600 וכו וכו עד 600 אלף ואז נהפך לעם
        הוא תמיד אחד
        אלוקים מדבר על עמו בלשון יחיד
        אותו יעקב שמפוצל חלק מהפיצול שנמצא בגלות באיזור האירופאי מתחיל להשחית את דרכו אבל הוא חייב להשאר יעקב . איך הוא נשאר יעקב ? על ידי זה שהיחידות שהתפצלו ממנו בלבד ללא שום עירבוב מקיימים בדקדוק את ה613 מצוות והיסודות שלהם לא לערבב אף גוי ולא לשכב עם אשת איש ולא עם זונה וכן שאר סוגים של עירבוב הזרע
        ולכן הם נשארים אחד
        ברגע שהעם הזה שכולו אחד מתחיל להשחית הוא יורד בדרגתו עד לגבול מסוים של 7 דורות כי כל דור מהווה תחלופה של קיבוע בדרגת הרוע בנברא החדש בהגיחו לעולם
        על ידע סחיבת הגנים של המוליד
        לכן מתי שמגיעים לרגע שהדור מתחייב בכלייה כתוצאה מצבירה של גנים בדרגת רוע שאין חזרה ממנה אז כל אותו הדור מתחלף מיד ללא המשכיות של גנים לדור אחריו . ולכן אפילו תינוקות היות והן בריאה חדשה בתוך העם היהודי שסוחב גנים בדרגת רוע שמסכנת את המשכיות העם היהודי גם אותו תינוק נאבד מהעולם

        זה בקיצור כדי להתחיל להבין
        אני לא נכנס לתורת הגלגולים

        אבל תמיד תדע שאלוקים הוא מקור הטוב הוא מקור החיים אין בו שום רוע
        כל רע שיש בעולם מגיע מהאדם עצמו שקלקל את דרכיו וצריך תיקון
        התיקון זה הרוע
        ולכן אומר דוד המלך בתהילים " תייסריך רעתך "
        הדברים הרעים שעשית הם אלה שבאים לייסר אותך
        כל מעשה רע שאדם עושה הוא בורא מלאך משחית שהמלאך הזה עומד ומחכה מתי תהיה לו הזדמנות לתקן את זה שעשה את אותו רוע . וזה לטובת החוטא כדי שלא ימות מהעולם מקולקל אלא מתוקן . זה הסוד מדוע צדיק ורע לו ורשע וטוב לו

        שבת שלום
        דר בחול שבת נכנס מאוחר

        אהבתי

        1. א איך בדיוק הבנת ממני ??
          זה לא ממני . זה כתוב אולי ב10 מקומות בתורת היהודים שתינוקות מתים .
          אתה לא מבין את זה ממני
          מה לא פתחת חומש מעולם ?
          דבר שני . זאת שאלה שאצל הדתיים נשאלת בגיל 10 ככה שאל תחשוב שאתה שואל שאלה כ"כ חכמה . זה די מביך לשמוע יהודי בגיל שלך שואל כאלה שאלות . כי שאלה כזאת נובעת מבורות וחוסר השכלה ביהדות . אני מבין שזה תוצאה של מערכת החינוך החילונית ששולחת את חיילי משמרות המהפיכה לוודאות שאף מידע על הדת היהודית לא יגיע לאוזניהם של הילדים נערים ובוגרים אזרחי מדינת ישראל .
          אנסה להסביר
          א. אלוקים לא הורג אפאחד . מה" יוצא רק הטוב . כל הרע נעשה רק על ידי מלאכי חבלה ומלאך המוות
          מלאך פירוש שליח . המילה מלאך זה לא הפירוש של הנוצרים . רוח עם כנפיים . זה הבלים של בורים ועמי ארצות
          אין מלאך עושה שני שליחיות. כי הוא נברא רק לאותה שליחות
          השליחים הם אלאה שהורגים. לא אלוקים
          אלוקים לא ימנע מהם כשהוא לא רוצה למנוע

          דבר שני . היסוד הראשון לבריאת העולם ולתורה וליהדות היא שהאדם נברא לחיות לעולם. אלוקים לא ברא אדם להרוג אותו אח"כ
          היות והאדם רצה לדעת מה זה טוב ומה זה רע הוא חייב להכנס לתוך המשחק הזה וזה מה שנקרא נסיון
          אבל האדם לוקח צאנס שהוא יפול ברע ולכן אלוקים אמר לו שהוא ימות זמנית ויבוא אחר תחתיו ממשיך דרכו וזה הבן שלו ולכן אב ממשיכו זה האות ב בסוף המילה אב ואחכ בן וממשיכו זה האות נ במילה בן שזה נכד .
          האדם מעולם לא מת הוא ממשיך לחיות רק הוא חייב להחליף בגדים נקיים כי הוא מלוכלך מחטאים
          ולכן הוא עוזב את העולם ובנו ממשיך אותו וכן הלאה בשרשרת החיים
          העם היהודי הוא אחד . אדם אחד בלבד . וזה יעקב אבינו יעקב מתפצל ל12 אחכ ל70 אחכ ל600 וכו וכו עד 600 אלף ואז נהפך לעם
          הוא תמיד אחד
          אלוקים מדבר על עמו בלשון יחיד
          אותו יעקב שמפוצל חלק מהפיצול שנמצא בגלות באיזור האירופאי מתחיל להשחית את דרכו אבל הוא חייב להשאר יעקב . איך הוא נשאר יעקב ? על ידי זה שהיחידות שהתפצלו ממנו בלבד ללא שום עירבוב מקיימים בדקדוק את ה613 מצוות והיסודות שלהם לא לערבב אף גוי ולא לשכב עם אשת איש ולא עם זונה וכן שאר סוגים של עירבוב הזרע
          ולכן הם נשארים אחד
          ברגע שהעם הזה שכולו אחד מתחיל להשחית הוא יורד בדרגתו עד לגבול מסוים של 7 דורות כי כל דור מהווה תחלופה של קיבוע בדרגת הרוע בנברא החדש בהגיחו לעולם
          על ידע סחיבת הגנים של המוליד
          לכן מתי שמגיעים לרגע שהדור מתחייב בכלייה כתוצאה מצבירה של גנים בדרגת רוע שאין חזרה ממנה אז כל אותו הדור מתחלף מיד ללא המשכיות של גנים לדור אחריו . ולכן אפילו תינוקות היות והן בריאה חדשה בתוך העם היהודי שסוחב גנים בדרגת רוע שמסכנת את המשכיות העם היהודי גם אותו תינוק נאבד מהעולם

          זה בקיצור כדי להתחיל להבין
          אני לא נכנס לתורת הגלגולים

          אבל תמיד תדע שאלוקים הוא מקור הטוב הוא מקור החיים אין בו שום רוע
          כל רע שיש בעולם מגיע מהאדם עצמו שקלקל את דרכיו וצריך תיקון
          התיקון זה הרוע
          ולכן אומר דוד המלך בתהילים " תייסריך רעתך "
          הדברים הרעים שעשית הם אלה שבאים לייסר אותך
          כל מעשה רע שאדם עושה הוא בורא מלאך משחית שהמלאך הזה עומד ומחכה מתי תהיה לו הזדמנות לתקן את זה שעשה את אותו רוע . וזה לטובת החוטא כדי שלא ימות מהעולם מקולקל אלא מתוקן . זה הסוד מדוע צדיק ורע לו ורשע וטוב לו

          שבת שלום
          דר בחול שבת נכנס מאוחר

          אהבתי

          1. אם אלוהים עושה רק טוב אז את כל הרע בעולם עושה מישהו אחר. מה שאומר שאלוהים לא השליט הבלעדי בעולמנו כלומר לא כל יכול. השאלה היא אכן לא מתוחכמת מאד, היא מאד בסיסית ולכן ממציאים כל מיני המצאות על מלאכים ושדים וגלגולי נשמות כדי להסביר כיצד זה צדיק ורע לו ורשע וטוב לו.
            היחידים שלא מסתבכים בהסברים מגוחכים הם אנשים כדוגמת ישעיהו ליבוביץ' (וכותב הבלוג הזה). ליבוביץ' היה אומר לך שאין לך כאדם שום ידע על השי"ת ואם אתה מנסה להסביר מדוע הוא עושה כך ולא אחרת אתה לא שונה מעובד אלילים. כמובן שהאמונה של ליבוביץ' היא ברמה גבוהה מדי בשביל רוב הדתיים ולכן הם קוראים לו כופר. לא מפתיע.
            בשורה התחתונה אתה טוען שלהיות יהודי הוא עניין גנטי – באמת לא המצאת את זה , זה קיים גם במקורות. אבל במקורות יש גם עניין שנקרא גיור. מה קורה לגנים של גוי שהחליט להצטרף לעם היהודי? עוברים שינוי ביולוגי ?
            אני פשוט מציין שההלכה איננה עד כדי כך פשיסטית כמו התיזה שאתה הצגת כאן. היא אומנם קובעת שלהיות יהודי זה עניין מולד אבל מרשה לכל אחד להצטרף. לעומת זאת אם להאמין לך אז ההבדל בין הדת היהודית לזו הנאצית הוא לא כל כך גדול, בשני המקרים יש כאן עניין של דם טהור ולבעלי הדם הטהור יש אישור ואולי אפילו חובה לרצוח את הנחותים מהם .

            אהבתי

      2. אמונות מטורפות ???
        ציטטתי לפניך את הדעות של גדולי הדורות . הריף הרמבם דונאש רי מיגאש אבן גבירול אבן עזרא רמ״ק אריזל חידא בן עטר . הגאון מווילנה כל אלה אתה יודע מה הם אומרים עליך . שאתה פסיכופת חולה נפש בור חסר השכלה דרגת בהמה עוכר ישראל . כן כן ואותם אני מצטט . אכן רק חולה נפש מסוגל לחשוב על דעות של בגאונים האלה מאורי הדורות האנשים הטובים והמעולים ביותר שקמו לאנושות . רחמנים ישרים צדיקים חכמים . שכל חוכמותו הגויים היו קטני קטנם החוכמה הכי פשוטה ששיחקו בה
        ואתה צוחק עליהם
        אתה דרעק פון דרעק
        תמצית הרוע שיכול להגיע בעולם
        אני לא מנסה לתקן אותך בכלל
        אתה לא מחפש ללמוד אתה מחפש לקנטר
        אדם שרוצה ללמוד לא מגיע לפורומים באינטרנט
        הוא הולך לבית המדרש של היהודים

        אהבתי

  34. מה הקשר לשליט . הוא השליט שמוציא את שליטתו ונותן רשות למשחית להשחית . תבין הבערות שלך נובעת מהעקשנות שלך לא ללמוד יהדות מה אתה יושב ומתווכח על יהדות בזמן שאין לך חצי מושג מה זה ? השאלות שלך הם של ילדים בכיל 10 אצל דתיים
    התשובות נמצאות בכל ספר מספרי היהדות הבסייסים
    אפילו בתורה כתוב בפירוש את ההנהגה הזאת
    וגם הרבי שלך ליבבובץ יודה בזה
    כאילו מה מאיפה החוצפה הזאת
    היית מעיז להתווכח עם מנתח מוח כל ניתוח אם הידע שלך מסתכם בכתיבת צהובונים ???
    אין המצאות על שדים . אתה אדם הזוי נראה לי יצאת מהביצה אתמול
    כל התלמוד מלא בהסברים על שדים ונשמות
    יש לנו גם קבלה מדור לדור מהר סיני
    כל מי שלא מאמין בזה אין לו חלק ביהדות כולל הרב שלך ליבוביץ
    וכשאני אומר מאמין אל תסביר את זה כמו שהרמה הנחותה שלך מבינה שהיא דרך אגב הרמה של הנוצרים הבערים
    גווקא נראה שאתה זה שמתחבא מאחורי דברים שצורכים הרבה לימוד וקובע את הדעות הנפסדות שלך
    היהודי הוא ענין גנטי לחלוטין . הגוי לא נהפך ליהודי אם הוא מתגייר
    לא יקום ולא יהיה
    הוא לעולם לא נהיה יהודי זה שטות לאמר את זה
    קשים גרים לישראל כספחת
    אלוקי ישראל לא מעונין בגרים בכלל כי הם זרע מלא גניטקה פגומה וטמאה

    מה שכן זה שאם גוי מוסר את נפשו בשביל אלוקים ומקריב את כל ישותו ואהבתו לבורא
    הוא פותח חיבור חדש במינו לבורא עולם ודרך זה ורק דרך זה הוא נכנס לעם היהודי
    כי היחודיות של העם היהודי זה הביטול שלו כלפי הבורא שמבטא אהבה עזה וחיבור לבורא כמו הקשר שיש בן גבר לאישתו
    ואם כוי הגיע לרמה הזאת אז הוא מתחבר לעם היהודי לא בכלל שהעם היהודי הוא משהו עצמוני . אלא שבעצם כל אדם שיפתח יחסי אהבה ונאמנות לבורא כמו שאברהם אבינו פיתח הוא מקרב את עצמו לבורא כדרגת היהודי אלא שהיות והיהודי כבר קיים אז הוא מצטרף כחלק מהעם כי יש יותר חשיבות לבורא בכלליות מאשר בפרטיות לכן צריך להתפלל במינין ולא ביחיד כי ברוב עם זה הדר וכבוד למלך

    היהדות היא מאוד גזענית אפילו יותר מהנאצית
    מי אמר שלהיות גזען זה מיד אומר שזה רע ???
    אנחנו היהודים גזענים לטובה הנאצים גזענים לרעה
    אנחנו בגזענות שלנו שינינו את העולם לטובה
    הנאצים לרעה מה הבעיה לא ברור ???

    אם יש נבחרת של 100 אנשים שמובילה עם שלם להצלחות אז אם הם לא יצרפו אליהם את הלא יוצלחים זה גזענות ??? בודאי שלא
    כוונתם להפריד ביו האנשים היא לטובת העם
    אותו דבר כוונת היהודים בגזענותם היא לטובת האנושות
    אם הם לא יהיו גזענים הם יהפכו להיות בהמות טפשים כמו רוב הגויים ותצפה לחורבן העולם
    כל הגויים שאני בקשר איתם מודים בזה בפה מלא
    היחידם שלא מוכנים להודות בזה זה החילונים הישראלים הנלעגים בליקוקם אחרי תרבות הגוי

    הדברים שכתבת על דם טהור ורצח זה הבל הבלים
    מראה שאין לך מושגים יהודיים בכלל
    ובפרט אין לך השגה מה זה עמלק מה זה 10 עמים בארץ כנען
    לך קצת ללמוד יהדות באמת ואל תעשה שקר בנפשך להתיר לעצמיך להתפלפל עם בני תורה בזמן שאין לך מודש מה זה

    אהבתי

    1. זאת נסיבה שאני אוהב להאכיל טרולים. כשממשיכים מספיק זמן יוצאת האמת לאור. כפי שאתה מודה בעצמך, אין ממש הבדל בין יהודי מאמין לפאשיסט.
      ( כן , יהודים שינו את העולם לטובה – כשהם היו חלשים. אם להאמין למקורות כשהיהודים הי חזקים הם התנהגו כמו שאר המנוולים. גם טלו ששינו את העולם לטובה היו כאלו שעזבו את הדת כמו מנדלסון למשל)

      אהבתי

      1. מעניין שבחרת להגיב רק על הסוף ולא על כל התשובות שסותמים את טענותיך ועוד הוכחת בתגובה שלך שלא הבנת כלום .
        אתה בכלל סתם אדם מבולבל
        מצד אחד אומר שיהודים שינו את העולם לטובה כשהם חלשים מצד שני הם רעים לא פחות כשהם חזקים
        מה אתה דיסלקט ???.
        זה כל העיניין שמנסים להסביר לך . שיהודי כשהוא חילוני היא מכונת הרס גרועה מהגוי
        אבל היהודי כיהודי הוא טוב לעולם תמיד
        יהודי עם התורה זה פאר הבריאה גוי בלי תורה או עם תורה זה סתם אדם בדרגת בהמה
        ואילו יהודי חילוני זה מכונה משוכללת של רוע
        זה לא דרגת בהמה אלא זה חיה טורפת ממשפחת החתולים השחורים הגדולים למקרה שלמדת זוהר בפרשת בוא שמדבר על חיות
        ככל שאתה מדבר יותר נראה לי שאתה סתם איזה בבון שמקשקש הבלים ומדקלם אמירות שהשפריצו ישר למוח שלך מעצבי דעת הקהל של משמרות המהפיכה של הדת החילונית הפנאטית
        אני מבזבז את זמני איתך
        הרמה שלך באדמה

        אהבתי

        1. התשובות לא סותמות את טענותי ואני יודע תורה יותר טוב ממך ומכל רב או תלמיד ישיבה. זאת משום שאני יודע שהתורה היא יצירה אנושית ולא ניתנה על ידי הבורא של העולם (בהנחה שהוא קיים) כלומר אני יוצא מנקודת הנחה נכונה ולכן ברור שאני מבין יותר מאדם דתי שלמד תורה כל חייו.
          אם מבחינתך 'טוב לעולם תמיד' פרושו לפלוש לארץ מיושבת ולהשמיד את יושביה הרי שבזה אינך שונה מהנאצי. גם הם טענו שהם עושים טובה לעולם כשהם נפטרים מהיהודים.
          בעל הבלוג הזה הוא 'יהודי עם תורה' ואני חושש שהוא לא ממש מסכים איתך , השאלה היא באמת איך הוא מיישב את הסתירות בין הדברים המתועבים שיש בהלכה לאידאלים הדי גבוהים שלו, בגלל זה אני קורא את הבלוג שלו.
          אבל אתה צודק שזה בזבוז זמן. הוכחת שהתעמולה הדתית לא שונה מהגרועות שבתעמולות ושאכן יהודי מאמין יכול להיות גרוע כמו הגרועים שבגויים. זה כל מה שרציתי לדעת.

          אהבתי

          1. אתה לא יודע שום תורה .
            אם היית יודע תורה היית יודע את הרשי הראשון בבראשית
            אתה עוד נוכל חילוני בור ועמהארץ שלא מבין כלום בתורה וקופץ כמו אידיוט
            אתה גם לא כופר
            אתה גם לא אתאיסט
            אתה לא כופר בתורה כי אין לך תורה אתה לא יודע מה זה בכלל אתה סתם אידיוט
            אתה לא אתאיסט כי לעולם לא היה לך מושג מה זה אלוקים

            הנאצים עד היום צודקים שהם עושים טובה לעולם בזה שהם העיפו את היהודונים משם
            כי יהודים חילונים הם סכנה לעולם הם צרה לאנושות
            לכן הגרמנים כתבו על החגורות שלהם "גוט מיט אונז"
            הם הרגישו שיש להם עזרה לא טבעית לחסל את הפושעים המושחתים שהרסו את אירופה
            הגרמנים גם היו מאוד נחמדים
            הם בקשו מכל העולם שיקחו את היהודים מאצלם
            אבל אפאחד לא רצה את היהודים הבוזבוזים האוסט יודן מהשטעטלך ואת האשכנזים
            אז הגרמנים אמרו למה שנסבול את האשפה הזאת שכוללת אותך עידו ואת מי שהוליד אותך ואת כל הדור בעל הגנים הדפוקים של שורש פורה ראש ורוע . אידיוטים כמוך היו הרבה לפני השואה
            לא למדו תורה לא יודעים מי זה אלוקים ופוערים את פיהם כאחרון השוטים מהשוק
            אין שום סתירה בין ההלכה לאידאלים שלו
            לך יש סתירה במוח שלך כי זה ריק
            אין כלום
            לך ללמוד ואחכ תביע דעה
            כל עוד שלא למדת אתה לא יותר מאשר אידיוט שקופץ לענות

            אתה גם מדמה בנפשך שאתה אדם נאור בזה שאתה נגד הפלישה היהודית לארץ ישראל

            מטבע הדברים היה צריך להיות פה עם שיושב 2000 שנה אבל לא היה כי זה הבטחה שכתובה בתורה של היהודים שנכתבה על ידי אדם חכם כמו עידו האידיוט
            הוא פשוט ידע ש2000 שנה לא תקום אף ישות באיזור הכי מבוקש בעולם בתקופה הישנה
            וגם אותו בין אנוש ידע ובדק את מעמקי האוקייאנוס והוא בוודאי יודע שאין דג עם קשקשים ובלי סנפירים
            ולכן הוא האידיוט הזה כתב את זה בתורה שלו

            עשה טובה תפטור את היהודים מנוכחותך ולך לך לארץ הכנענים הלוא היא גרמניה שם תמצא את אשר תאהב נפשיך
            הומואים אוהבי משכב זכר פדופילים
            נוכלים במסכה תרבותית
            רוצחים בבגדי פרפוסרים

            לך לשם שם מקומך

            משכן לעמלקים שונאי התורה ללא שום הסבר

            אנשים שלא יודעים מה זה תורה ומה זה אלוהים והם אומרים שהם אתאיסטים הם מוכיחים בזה שהם מזרע עמלק
            ששנאתו ידועה בזה שאין בה שום תוכן
            העלמקי שונא ותו לא והוא לא עומד מאחורי שום הסבר זה לא מעניין אותו

            אהבתי

            1. "הנאצים עד היום צודקים שהם עושים טובה לעולם בזה שהם העיפו את היהודונים משם"
              רק תמשיך ככה..
              אה כן, אני מכיר את הרש"י הראשון על התורה. וכן, אני חושב שעם שמשמיד עמים אחרים ולוקח את אדמתם הוא אכן עם של ליסטים.

              אהבתי

              1. כן אני כבר ממשיך
                אז ככה . כי אם היהודונים היו נשארים שם הם היו מתבוללים וגם בדרך משתלטים כל העושר של המדינות האירופאיות כי הם חילונים רודפי בצע כבוד ותאווה ללא מעצורים . אין להם כבלי מוסר כי הם פרקו את עול הצורה היהודית מעליהם .. ראה אלוהים עד כמה הגויים סובלים מהחילונים והחליט להנחית את המכה על אלה העיקשים ופתלתולים שלא מוכנים להקשיב ואין עם מי לדבר למשל כמו אחד כמוך .

                כן ואת הרש"י הראשון הרגע קראת אותו . נכלולי בוזבוז טיפוסי
                כי אם לא אז לא היית טורח להוכיח משהו אחר ולא היית מתייחס לרשי
                אלא היית יותר עוסק בעקיצות יבשות כדרכם בקודש של הבוזבוז בעל לב האבן שלא מניד עפעפ . וקר כקרח כמו דר הינקל . מחייך לכולם ותוקע סכינים מאחור עם חיוך

                אהבתי

                1. כמה רעל נוטף מהדברים שלך ידידי. אם היהדות שלך הובילה אותך להיות פוסל, מרושע, גזען, קללן, שאדיש לרצח ולסבל, שמנסה לפגוע ולהשפיל, ולהזיק ולהרעיל, אז איזו יהדות היא זו?

                  האם למדת גם את החלק של היהדות שמדבר על חסד ועל רחמים? האם למדת את הפרק על "ואהבת לרעך כמוך"? האם היית בשעור כשדיברו על "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך"? האם אתה זוכר שהבורא ברא ברחמים את העולם ולא בדין?
                  האם אתה מכיר בכך שהפוסל במומו הוא פוסל?

                  אתה שולח אנשים ללמוד יהדות? מי ירצה ללמוד יהדות אם אתה ושכמותך מייצגים אותה? האם יש מזיק גדול יותר ליהדות ליהודים ולעולם ממך? תודה לאל יש גם קולות אחרים כי השם מרחם. אם המגיב לדבריך למעלה הוא כל כך נורא, ואם החילוניים האשכנזים כל כך נוראים אז מדוע שלא תלך אל זה שייצר אותם כאלה ותברר איתו את טענותיך? האם אתה כל כך גדול מחברך או שזה יצרך שכל כך גדול ממך? ולכן אולי אתה אינך כל כך גדול כמו שאתה חושב?

                  מדוע אתה כל כך הרבה מדבר על גנטיקה כאשר אתה אינך יודע את הדבר הראשון הקשור לגנטיקה? האם הגנטיקה מוזכרת בתורה? מי שגילה ופיתח את הידע על הגנטיקה היה כנראה חילוני ואפילו לא חילוני יהודי, ואתה מעז להשען על דברי תועבה של אדם שכזה? אם מעניין אותך גנטיקה אז אולי כדאי שתדע שהגנים של היהודים שחזרו מהגולה, בין אם ספרדים ובין אם אשכנזים, רוויה בגנים של העמים שארחו אותם במשך מאות השנים. אחרת יהודים ממוצא תימני למשל לא היו נראים כמו תימנים לא יהודים, וכך גם לגבי אשכנזים ממוצא גרמני שנראים כמו גרמנים והודים שנראים כמו הודים וכולי. הגנים שלך מלוכלכים ומטונפים ומתועבים לא פחות ואולי יותר מכל הגנים של כל האנשים שאתה היית רוצה לשרוף בגלל הגנים שלהם.

                  לך תתחיל ללמוד יהדות ידידי, כי אתה עדיין אפילו לא התחלת ללמוד את האות הראשונה שלה לפי דעתי. אתה אינך יודע יהדות מה היא ואני מעז לומר שלפי דעתי אתה אינך יהודי כלל. את זה אני יודע בוודאות כי היהדות היא חיובית וטובה, ולא כפי שניכר וניבט מהדברים המטורללים והמרושעים שלך.

                  אולי הגיע הזמן שתחזור בתשובה.

                  אהבתי

                  1. כמה שטויות בחבילה אחת
                    אני לא פסלתי כלום
                    התורה פסלה אותם
                    יש לך טענות תפנה לתורה
                    גנים ??? זה בסהכ" שם תואר
                    אז קראו לזה למשפחותם לבית אבותם או זרע
                    היום קוראים לזה גנים
                    טמבל
                    כן למדתי את הפסוק "ואהבת לרעך כמוך . וגם את ההמשך . מי שהוא בגדר רעך
                    יש הרבה בישראל שהם לא רעך
                    וכמובן בעולם . לך ללמוד טפש
                    גם לא דיברתי על אשכנזים דברתי על בוזבוזים וכוזרים יוצאי עיירות נחשלות פרמיטיביות בורים ועמי ארצות בעלי רגשי נחיתות
                    הדרעק שמעליך מייחס רצח ואכזריות לאלוקים תפנה אליו לא אלי חתיכת מטומטם

                    אתם הבוזובוזים דפוקים בשכל שלכם . אם אתם חילונים אתם אוצרים אין אלוקים ולכן היתה שואה כי זה עולם של החזק מנצח
                    ואם אתם דתיים אתם מייחסים לעצמיכם דרגה של 10 הרוגי מלכות אתם פשוט צדיקים גמורים
                    ולא היא . וזה רק מוכיח שהזרע שלכם פגום כי ליהודים יש תכונה להודות בטעות אתם לא מודים בטעויות כי אתם גסי רוח . השם יהודה בגלל שיודע להוגות
                    ומודה ועוזב ירוחם
                    אתם שייכים לעשרת השבטים מעורבבים בכנענים
                    כמו שכתוב וגלות מבני ישראל אשר כנענים עד צרפת
                    ווכתוב ברשי שהם מעשרת השבטים
                    ולכן אתם לא יהודים אתם ממלכות ישראל עובדי עבודה זרה שלקחו נשים כנעניות
                    לכן עד היום יש לכם מנהגים של פגאנים
                    ואין לכם טבעים של יהודים

                    השואה לא הגיעה סתם
                    אין עשן ללא אש
                    הייתם דפוקים רעים מתוסבכים בעלי מחלוקת
                    עניים מסכנים בורים ועמי ארצות
                    יש לכם תפקיד לתקן את החטא של מחכות ישראל של אחאב איזבל ירובעם ושאר מלכי ישראל עובדי עז
                    אז תרגעו ותפנימו מי אתם מה אתם ושבו בשקט

                    תפסיקו להתנשא
                    זה עיניין של זמן עד שהספרדים ילמדו ויפסיקו להיות תמימים ויושיבו אותכם במקומכם
                    אני אנטי חיןלונים ציונים ושאר מרעין בישין
                    לא גר בארץ ומחכה שהיהודים ישלטו בארץ הקודש

                    אהבתי

                    1. הממ.. כלומר השואה היא עונש לאשכנזים כי הדם שלהם לא טהור.
                      כן, זה בדיוק מה שאמרו הנאצים. טוב לדעת שאתה מסכים איתם.

                      אהבתי

                    2. על זה נאמר
                      אפשר להוביל את הסוס למים, אבל אי אפשר לגרום לו לשתות

                      אהבתי

              2. אתה דמגוג זול
                אין לך עניין להגיע לחקר האמת יש לך עניין לברבר הבלים
                תמיד השאלות שלך הם בסגנון "אז אני מבין ממך
                לא אתה רדוד ואתה לא מבין כלום ממני
                אני מצטט את התורה תלמוד נ"ך וגדולי ישראל . הכל כתוב ללא פרשנות שם
                יש לך טענות תפנה אליהם או שאתה מוזמן להתנצר או להתאסלם
                בכל מקרה אתאיסט אתה לא תהיה

                חזל אומרים כשרבים הממזרים בישראל פורענות באה כדי לטהר את כרם ישראל
                תחשוב עכשיו לבד

                השואה הגיעה כדי לתקן זה ודאי
                הבוזבוזים הם בעלי גזע יהודי נחות ודאי
                הייחוס שלהם ליהדות פגום ודאי
                הנאצים חשבו על כל מי שלא כמוהם שהוא נחות ודאי
                וגם שרק מטומטם יכול להשוות בין תורת הנאצים ליהדות זה גם ודאי

                אהבתי

                    1. זה בדיוק מה שעשית. חא מפתיע אותי שאתה לא מבין את זה.
                      אגב, למרות שאני חילוני וכיף לי לראות תשפוכת גזענית כזאת מגיעה מאדם דתי ( כי זה מחזק את עמדתי החילונית ) אני נאלץ להודות שגלעד צודק. אתה גם לא מבין כלום ביהדות.

                      אהבתי

                  1. אם אתה חילוני אז איך אתה מבין שאני לא מבין כלום ביהדות ?
                    שוב רק אידיוט מביע דעה בדברים שאינו מבין בהם
                    בור ועמהארץ לא יכול גם להבחין אם גלעד מבין ביהדות .
                    וכי התווכחתי עם גלעד על משהו ביהדות ??

                    אני נאלץ להודות ?? שונא את השפה הזאת ששייכת לאירופאים הצבועים .
                    אתה לא נאלץ להודות אתה שמח לאמר את המסקנות שלך כי אתה מסתיר שנאה עמוקה מאחורי מכבסת במילים החלולות שלך

                    ואתה גם דיסלקט . אתה מסוגל לקרוא ולא להפנים כלום בדברים שמופשטים ללא מחלוקת . אתה לא צריך ראיות שהיהדות גזענית אפאחד לא חולק עליך ואפאחד לא סותר את העובדה הזאת ולכן אתה לא צריך אותי כראיה לדעות שלך שהיהדות גזענית
                    מה שכן אתה צריך ממוחה למחלות נפש שיסביר לך שהיהדות היא גזענית לטובה לא לרעה

                    אהבתי

                    1. אני חילוני שיודע מהי יהדות ובמה אינני מאמין. אתה חושב שאתה מאמין בדת היהודית אבל אין הרבה קשר בין מה שאתה מאמין בו ליהדות.
                      כפי שייעצו לך.כבר : תחזור בתשובה.

                      אהבתי

                    2. אין כזה דבר חילוני שיודע מה זה ליהדות . זה השלייה
                      חילוני זה הייצור הכי מוזר שקיים בעולם . אי אפשר להיות יהודי וגם חילוני אלא אם אתה ממש ממש טפש . ביעם היהודי היו יהודים שהיו בעלי ייצר הרע שיודעים שחוטאים אבל להיות יהודי ולהשפריץ את הנבלים שלך זה רק ערב רב שהתעלק . לכן גודלי האומה וגם גדולי האומות קבעו שחילוני זה המכונה הכי מסוכנת בעולם של היום ואני יועץ לך לחזור בתשובה
                      וגם לגלעד המטומטם שיחזור בתשובה
                      הוא בטטה מושלם
                      לא מבין כלום ביסודות העם היהודי
                      לא מבין מה זה ישראלים באירופה ויהודים בספרד
                      לא מבין מה זה בני ישיבה

                      אהבתי

                    3. יהודי חילוני זה יהודי שקיבל שכל והפסיק להאמין לאגדות ישנות. יש כאלו שכדי להתגונן מאור האמת מסתגרים בין דפי הגמרא , יש כמוך שבורחים לאמונות המטורפות ביותר בדיוק כמו הטיפוסים שהוזכרו פה בפוסט ויש את בעל האתר הזה שאיננו מפחד מהאמת , תלמד ממנו.

                      אהבתי

                    4. היהודים המתייונים בתקופת היוונים השפריצו את אותם הבלים שאתה משפריץ על התרבות היוונית כמובן שאחכ התברר עד כמה עילג מושחת וטיפשי היתה התרבות הייוונית . אחכ הרומאית והיהודונים הנלעגים שלה וכן הלאה . עד התנועה הקומוניסטית שהוקמה על ידי חילונים יהודים חןלי נפש כמוך שהעידו שהם לא מטומטמים והם יפסיקו להאמין באגדות והעידו שהתרבות החדשה שלהם היא האמת האבסולוטית והצודקת והיא שמש העמים
                      ואכן הם נראים היום בדיוק כמו שאתם החילונים נראים בעינינו הדתיים
                      . חבורת בטטות טפשים

                      עילגים נבערים חסרי השכלה . שלמדו איזה חידודי חוכמה אחת או שניים ומדמיינים שהגיעו לפסגת החוכמה

                      תפנים אתה נבער מדעת וההשגות שלך על היהדות דומות למקלף בננות באפריקה שמשיג השגות על איך לייצר תוכנת מחשב בוושינגטון סטייט

                      אהבתי

                    5. תפנים. אתה לא מבין כלום ביהדות ולא משנה כמה דפי גמרא קראת. אבל אם תקרא קצת את הפוסטים באתר הזה אולי תבין כמה.

                      אהבתי

                    6. למדתי תורה נביאים תלמוד בפרא ספרי זוהר . תכנות מחשבים קובול ויזואל בייסיק פרו . מורה נבוכים . שם הגדולים . רב סעדיה גאון
                      ישבתי ברומא במונטריאל ובחמש אבניו ספריות במשך כמה שנים
                      מאיפה אתה יודע מה למדתי ומה לא

                      אני מכיר את התרכובת דל הבוזבוזים הכוזרים ישר והפוך ולמדתי מאלוקים שאין מה לדבר יפה איתכם
                      אתם דרעק פון דרעק

                      מכות נותנים לטיפשים לא לחכמים ולכן השואה הגיעה אליכם ולא לספרדים

                      אהבתי

                1. יעקב,

                  אני מתחיל לחשוד שמר מוני המטורף החליף כינוי.
                  אשים סייםא ריישא, אתה נאצי פשוט וטיפש.

                  לעיקרו של עניין, משום שיקר זמני ואתה טיפש רק הסבר לקהל הרב מדוע בשואה נרגו קודם כל הדתיים, החסידים והליטאים, תלמידי החמור מוילנא יחד עם הדבילים של השם רע… כל הפגאנים של גדול האסונות של היהדות – כותב התקצירים ויוצר הסקלרוזה רייב קארו… ומי ניצל, את מי הציל בורא (או מברא) עולם שלך?
                  את הצייונים החילוניים!
                  את הרפורמים מגרמניה – כולם !
                  ואפילו קצת קומוניסטיים בונדיסטיים…

                  טוב, אז המשגיח כשרות עולם שלך מוכן להרוג ללא אבחנה (מכה לגוף אתם הפאגנו-יהודים קוראים לזה) וצדיק גם רשע עלי בור אחד ירדו (שנתחיל את המכירה הפומבית? 50, 20, 10…), אבל להציל את ה"רשעים" ולהרוג את הצדיקים שלך? זה כבר קצת יותר מידי, אפילו למטומטמים כמוך.

                  J

                  אהבתי

  35. מה הקשר לשליט . הוא השליט שמוציא את שליטתו ונותן רשות למשחית להשחית . תבין הבערות שלך נובעת מהעקשנות שלך לא ללמוד יהדות מה אתה יושב ומתווכח על יהדות בזמן שאין לך חצי מושג מה זה ? השאלות שלך הם של ילדים בגיל 10 אצל דתיים.
    התשובות נמצאות בכל ספר מספרי היהדות הבסיסיים
    אפילו בתורה כתוב בפירוש את ההנהגה הזאת
    וגם הרבי שלך ליבוביץ יודה בזה
    כאילו מה מאיפה החוצפה הזאת
    היית מעיז להתווכח עם מנתח מוח על ניתוח אם הידע שלך מסתכם בכתיבת צהובונים ???
    ואין המצאות על שדים . אתה אדם הזוי נראה לי יצאת מהביצה אתמול
    כל התלמוד מלא בהסברים על שדים ונשמות
    יש לנו גם קבלה מדור לדור מהר סיני
    כל מי שלא מאמין בזה אין לו חלק ביהדות כולל הרב שלך ליבוביץ
    וכשאני אומר מאמין אל תסביר את זה כמו שהרמה שלך מסבירה שהיא דרך אגב הרמה של הנוצרים הבערים
    דווקא נראה שאתה זה שמתחבא מאחורי דברים שצורכים הרבה לימוד וקובע את הדעות הנפסדות שלך בעניין על פי זה
    היהודי הוא ענין גנטי לחלוטין . הגוי לא נהפך ליהודי אם הוא מתגייר
    לא יקום ולא יהיה
    הוא לעולם לא נהיה יהודי זה שטות לאמר את זה
    קשים גרים לישראל כספחת
    אלוקי ישראל לא מעונין בגרים בכלל כי הם זרע שמלא בגניטקה פגומה וטמאה

    מה שכן זה שאם גוי מוסר את נפשו בשביל אלוקים ומקריב את כל ישותו ואהבתו לבורא
    הוא פותח חיבור חדש במינו לבורא עולם ודרך זה ורק דרך זה הוא נכנס לעם היהודי
    כי היחודיות של העם היהודי זה הביטול שלו כלפי הבורא שמבטא אהבה עזה וחיבור לבורא כמו הקשר שיש בן גבר לאישתו
    ואם גוי הגיע לרמה הזאת אז הוא מתחבר לעם היהודי לא בגלל שהעם היהודי הוא משהו עצמוני . אלא שבעצם כל אדם שיפתח יחסי אהבה ונאמנות לבורא כמו שאברהם אבינו פיתח הוא מקרב את עצמו לבורא כדרגת היהודי אלא שהיות והיהודי כבר קיים אז הוא מצטרף כחלק מהעם כי יש יותר חשיבות לבורא בכלליות מאשר בפרטיות לכן צריך להתפלל במינין ולא ביחיד כי ברוב עם זה הדר וכבוד למלך

    היהדות היא מאוד גזענית אפילו יותר מהנאצית
    מי אמר שלהיות גזען זה מיד אומר שזה רע ???
    אנחנו היהודים גזענים לטובה הנאצים גזענים לרעה
    אנחנו בגזענות שלנו שינינו את העולם לטובה
    הנאצים לרעה. מה הבעיה מה לא ברור ???

    אם יש נבחרת של 100 אנשים שמובילה עם שלם להצלחות אז אם הם לא יצרפו אליהם את הלא יוצלחים זה גזענות ??? בודאי שלא
    כוונתם להפריד ביו האנשים היא לטובת העם
    אותו דבר כוונת היהודים בגזענותם היא לטובת האנושות
    אם הם לא יהיו גזענים הם יהפכו להיות בהמות טפשים כמו רוב הגויים ותצפה לחורבן העולם
    כל הגויים שאני בקשר איתם מודים בזה בפה מלא
    היחידם שלא מוכנים להודות בזה זה החילונים הישראלים הנלעגים בליקוקם אחרי תרבות הגוי

    הדברים שכתבת על דם טהור ורצח זה הבל הבלים
    מראה שאין לך מושגים יהודיים בכלל
    ובפרט אין לך השגה מה זה עמלק מה זה 10 עמים בארץ כנען
    לך קצת ללמוד יהדות באמת ואל תעשה שקר בנפשך להתיר לעצמיך להתפלפל עם בני תורה בזמן שאין לך מודש מה זה

    אהבתי

  36. בכלל לא קראתי את כל הפוסט, אבל מהמעט שאני כן קורא כאן אני מגלה טעויות לא פעם. טעויות במסווה של ידענות שאין לערער עליה.

    למשל, הטענה שהיטלר דחה את היותו של ישו יהודי, היא אולי נכונה אבל אינה מלאה. הסיפור שאני מכיר, אם אני זוכר נכון מתוך "עלייתו ונפילתו של הרייך השלישי" של שירר הוא שרוזנברג ניסה לשכנע את היטלר כי ישו לא היה יהודי כי בעל רוח יהודית לא יכול היה להגות רעיונות כמו אלו שישו העלה. בתגובה היטלר דחה את הטענה בצעקות שישו היה יהודי ושזאת שטות לטעון אחרת.

    אהבתי

    1. רוזנברג היה יהודי חילוני . הוא כמובן לא אהב את העובדה שיש תורה שנתנה בסיני בע״פ . ולכן כפר בה . אבל אם היה לומד קבלה שקיבלנו בסיני היה יודע שממזר יש בו רוח טומאה וככזה הוא יכול להמציא שיטות שלא מתאימות לרוח היהודית . אכן ישו היה יהודי תלמיד חכם אבל ממזר בעל כוחות מאגיות עצומות . וככה הם רוב הממזרים . הם חכמים ובעלי אמביציות חזקות שברובם הם הרס כי הם באים ממקור הרוע . (למבינים בלבד. לא לחסרי השכלה ) ולכן היטלר צדק בדבריו כי היטלר היה מבין גדול יותר ביהדות מרוב היהודים החילונים הנלעגים .
      תמיד טענתי זה שנים שהיטלר היה תלמיד חכם הוא ידע מה תפקיד היהודי בעולם והוא ידע בבירור צה ההבדל בין יהודי לגוי ושהיהודי הוא בריאה אחרת לגמרי . אלא שהיטלר הוא כולו שורש רע כמו עמלק המן ואגג . וככאלה הם פשוט לא יכולים לסבול את הצד הקדושי שיש בעולם הם רק עסוקים בלהרוס את החלק הטוב שיש בבריאה אבל כדי להבחין מה טוב ומה רע הם צריכים להיות תלמידי חכמים שמבינים ביהדות . ואכן אגג המן והיטלר הין מבינים גדולים בזה

      אהבתי

  37. Шалом.
    Не забыли меня? Знаю иврит лучше.
    Не хватает тестостерона, мальчики? Поезжайте в Украину, евреи. Возьмите с собой евреев что переведут вам с русского и украинского. Пообщайтесь с народом. Там сейчас есть возможность увидеть лицо фашизма.
    http://www.youtube.com/watch?v=bmmQOz5qa0k 25.01.14 Предводитель партии Свобода в чёрном – еврей. Политические лидеры на плакатах – евреи. Евреи играют с фашизмом и думают что до Израиля с Украины не дойдёт. В итоге будет то же что в Германии. Снова концлагеря, снова ямы смерти для евреев. Для тех фашистов нет разницы убивать еврея на иврите или на русском или на английском. Но сейчас можно провести экскурсию – посмотреть этим людям в глаза и пообщаться с переводчиком.
    Кстати, многие антисемиты владеют ивритом и английским. Общаться надо с народом а не с представителями для израильских туристов и вы увидите правду.
    На плакатах пишется «Гитлер – спаситель». Это в центре Киева. Эти события предсказывала ещё в 2001 году – мне никто не верил. Сейчас это вышло на улицы столицы Украины.
    Евреи, снова заходим в ту же яму? Само делаем себе могилы?
    Россия, Украина, Беларусь – три страны Ариев объединятся в одну. От Израиля это 2 часа на самолёте. Евреи! Они не дойдут сюда ногами?
    Если евреи оставят Тору мир уничтожит государство Израиль. И люди, которых вы видите на видео придут убивать Израиль. Тайманцев, русских, сефардов и ашкеназов. Им разницы нет.
    Евреи, хватит играть в игры разума! Вернитесь к Б-гу! Вернитесь к Торе! Будьте святым народом и несите свет миру. И тогда Амалек поймёт что надо раскаяться. И войны не будет. Молитва и Тора.
    http://www.youtube.com/watch?v=wuVB9ePlySc 08.12.12 Киев
    http://www.youtube.com/watch?v=We-S88EqgVY история продолжается. Израиль ждёт.

    http://www.youtube.com/watch?v=YDX2HIaUtVo коммунисты Украины против фашистов украинских националистов 14.10.13 Но евреев убивают все.
    http://www.youtube.com/watch?v=elEtiFGhgsk 14.10.13 Украинские националисты, марш. Призывают убивать коммунистов.
    За это время только в Киеве были 2 попытки убить еврея – один из них израильтянин. Оба в больнице.
    http://www.youtube.com/watch?v=EOVnsd6e4_Y 01.01.14 Марш националистов. Украина – украинцам. Без евреев. Много лет они пишут лозунги для евреев «Чемодан – вокзал – Израиль». А в последнее в иные миры? Без Торы так и будет.
    Машиаха евреям!
    Shalom .
    Do not forget me ? Know Hebrew better.
    Not enough testosterone , boys? Travel to Ukraine , the Jews . Bring Jews would upgrade you with Russian and Ukrainian . Talk to people. There now have the opportunity to see the face of fascism.
    http://www.youtube.com/watch?v=bmmQOz5qa0k 25.01.14 Freedom Party Leader in black – a Jew . Political leaders on posters – Jews . Jews play against fascism and to think that Israel will not come to Ukraine . The result will be the same in Germany . Camp again , again pit of death to the Jews. For those Nazis killed Jews there is no difference in Hebrew or Russian or English . But now it is possible to give a tour – see these people in the eye and talk with the translator .
    In fact, many anti-Semites spoken Hebrew and English . Need to communicate with the people and not with representatives of Israeli tourists and you will see the truth.
    Posters words "Hitler – the savior ." It is in the center of Kiev. These events predicted in 2001 – no one believed me . Now it came to the streets of the capital of Ukraine .
    Jews go back into the same hole ? Needless do their own graves ?
    Russia , Ukraine, Belarus – Aryans three countries united into one. Israel is 2 hours by plane . Jews ! They will not reach their feet here ?
    If the Jews leave the Torah world will destroy the state of Israel . And the people you see in the video come to kill Israel . Taymantsev , Russian , Sephardic and Ashkenazi Jews . They no difference.
    Jews , stop playing mind games ! Return to Gd ! Return to the Torah ! Be holy people and bring light to the world . Then Amalek understand that it is necessary to repent. And be no war. Prayer and Torah .
    http://www.youtube.com/watch?v=wuVB9ePlySc 08.12.12 Kiev
    http://www.youtube.com/watch?v=We-S88EqgVY story continues . Israel waits.

    http://www.youtube.com/watch?v=YDX2HIaUtVo Communists of Ukraine Ukrainian nationalists against the fascists 14/10/13 But kill all the Jews .
    http://www.youtube.com/watch?v=elEtiFGhgsk 14.10.13 Ukrainian nationalists march. Urge to kill communists.
    During this time only in Kiev were two attempts to kill a Jew – one of them Israelis . Both in the hospital.
    http://www.youtube.com/watch?v=EOVnsd6e4_Y 01.01.14 Marsh nationalists. Ukraine – Ukrainians. Without Jews . For many years they write slogans for the Jews "Suitcase – Station – Israel." And lately, "Suitcase – Station – Mars." Jews in other worlds? Without Torah will. Without Torah will.
    Mashiah to the Jews!
    שלום .
    אל תשכחו אותי ? יודעת עברית טובה יותר .
    לא מספיק טסטוסטרון, בנים? תיסוע לאוקראינה,היהודים. תקחו יהודים ליתרגמו לכם עם רוסי ואוקראיני. לדבר עם אנשים. עכשיו יש להם ההזדמנות לראות את פניו של פשיזם.
    http://www.youtube.com/watch?v=bmmQOz5qa0k 25.01.14 חופש מנהיג מפלגהבשחור -יהודי. מנהיגים פוליטיים על כרזות – יהודים. יהודים לשחק נגד פשיזם ולחשוב שלישראל לא תגיע מאוקראינה. התוצאה תהיה זהה בגרמניה. מחנה שוב, שוב בור של מוות ליהודים . לנאצי הרוגי יהודים אין הבדל בעברית או ברוסית או באנגלית. אבל עכשיו זה אפשרי לתת לסיור – רואים את האנשים האלה בעיניים ולדבר עם המתרגם .
    למעשה, רבים אנטישמי דיבר עברית ובאנגלית . צריך לתקשר עםאנשים ולא עם נציגים של תיירים ישראליים ואתה תראה את האמת.
    מילות כרזות " היטלר -המושיע. " זה במרכז קייב. על אירועים הזה שיהיה כך אמרי מ 2001 – אף אחד לא האמין לי. עכשיו זה הגיע לרחובותיה של עיר הבירה של אוקראינה.
    היהודים לחזור לאותו חור ? מיותר לעשות לעצמם קבר ?
    רוסיה, אוקראינה, בלארוס – הארים שלוש מדינות התאחדו לאחת . ישראל היא 2 שעות במטוס . יהודים ! הם לא מגיעים לרגליים שלהם כאן ?
    אם היהודים יעזבו את עולם התורה יהרוס את מדינת ישראל. והאנשים שאתה רואהבווידאו באו להרוג את ישראל. אתה תימנים , רוסים, ספרדים, ואשכנזים. הם לא משנים.
    יהודים , יפסיקו לשחק משחקי מוח ! לחזור ליי! לחזור לתורה ! להיות עם קדוש ולהביא אור לעולם . אז עמלק יבין שיש צורך בתשובה. ולא יהיה מלחמה. תפילה ותורה.
    http://www.youtube.com/watch?v=wuVB9ePlySc 08.12.12 קייב
    http://www.youtube.com/watch?v=We-S88EqgVY הסיפור ממשיך. ישראל מחכה.

    http://www.youtube.com/watch?v=YDX2HIaUtVo קומוניסטים של לאומנים אוקראינים אוקראינה נגד הפשיסטים 14/10/13 אבל להרוג את כל היהודים .
    http://www.youtube.com/watch?v=elEtiFGhgsk 14.10.13 אומנים אוקראינים לצעוד . דחף להרוג קומוניסטים.
    במהלך תקופה זו רק בקייב היו שני ניסיונות להרוג יהודי – אחד מהם הישראלים. שניהם בבית החולים.
    http://www.youtube.com/watch?v=EOVnsd6e4_Y 01.01.14 אומני מארש. אוקראינה – לאוקראינים. ללא יהודים. במשך שנים רבות הם כותבים סיסמאות ליהודים "מזוודה – התחנה -. ישראל" ובזמן האחרון, "מזוודה – תחנה -. מאדים" יהודים בעולמות אחרים? בלי התורה יהיה.
    משיח ליהודים!

    אהבתי

  38. בהמשך למיתוס הדם בספרו של רוזנברג אפשר לציין כמקור נוסף את "החזון הביו-רפואי' לריפוי הגזע הנורדי החולה בעזרת אמצעים להריסת 'גנים שליליים', דהיינו, גנים של החלשים והחולים, ושל הגורם ל'זיהום הגזע' – היהודים. המסר של הנאצים לרופאים היה שה'נציונל-סוציאליזם אינו אלא ביולוגיה שימושית'."

    ר' כאן: http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=15536

    אהבתי

  39. הנאצים לא שנאו יהודים הם שנאו כוזרואשכנזים שהתחזו כיהודים והצליחו לרמות עולם ומלואו שהם כביכול יהודים אמיתיים ומקוריים ממשיכי היהודים של תקופת המקרא . היו מיקרים רבים בהם היטלר החל להתפכח ולהבין את הטעות שהופל אליה ע"י הכוזרואשכנזים וכך למשל בקווקז היהודים ההרריים שהם יהודים ספרדומזרחיים עם שורשים מיקראיים היו מחוסנים ולא נגעו בהם ואילו המזוהים להתייהדות הכוזרית ניכללו בין האוסטיודן גם בקהילה היהודית של בולגריה לא נגע למרות שהיו בין הפאשיסטים שלו כאלו שטרם הפנימו את השקר הגדול לפיו היטלר והנאציזם שניו חילונים מוחלטים לא היו נגד היהודים לא מסיבות דתיות כלשהן אלא נגד הכוזרים שתוך התחזות ליהודים זממו השתלטות כלכלית ומעמדית על עמי ארופה .

    אהבתי

        1. המפקדה הכי גדולה של מרגלים של הנאצים היתה בקזבלנקה . ולא נגעו באף יהודי שם . כי הנאצים לא רצו לפגוע ביהודים . הנאצים רצו להעלים בני אדם רודפי בצע תככנים נצלנים וחכמים להרע . זהו זה נקודה .
          תשמעו בוזבוזים . ההתעלמות שלכם מהמציאות לא תעזור לכם . וזה רק מוכיח שאתם לא שייכים לגזע היהודי . כי יהודי זה ממלכות יהודה ויהודה זה בא מהודאה . שיודע להודות בטעות של מעשה תמר . ומודה ועוזב ירוחם זה מה שאלוקי ישראל אוהב . ולכן העם היהודי שרד רק מאזרחי מלכות יהודה .
          עיין ספר עובדיה פרק א פסוק כ . עיין שם במפרשים .
          האשכנזים והאוסט יודן הם צאצאי עשרת השבטים והם לא ממלכות יהודה ולכן הם לא יהודים . וזה הסיבה מדוע הם לא מסוגלים להודות באשמה שהם גרמו לשנאה ששנאו אותם באירופה .
          והם גם נקראו על פי הנביא הזה עובדיה שהם מעורבבים בכנענים כי יש בהם טומאת כנען . והמבין יבין .

          אהבתי

  40. שקרנים איזוטריים ממחזרים את השקרים ההיסטוריים עליהם ביססה הבורגנות הכוזרואשכנאזית של מרכז ומזרח ארופה את תורתם הציונית הקולוניאליסטית שהביאה להקמת מדינת האפרטהייד הציונית במרכז המזה"ת ואינם מסוגלים להתמודד עם טיעונים חושפי עולם ולכן מיד מאיימים בצנזורע וחסימות ברוטליות .

    אהבתי

  41. הכוזרואשכנזים אינם צאצאי עשרת השבטים ולא היתה הגירה של יהודים או ישראלים לארצות הכפור מעבר לדנובה "כוזריה אם כל גלויות אשכנאז" היתה גירסת כל ההיסטוריונים הכוזרואשכנאזים הקדם ציוניים שלא הוכפפו לשקר הציוני בדבר עברם המיקראי של הכוזרואשכנאזים האוסטיודן שהציפו את ארופה החל מהמאה העשירית מיד לאחר נפילת האימפריה הכוזרית !!!

    אהבתי

    1. אמנם יש באוסט יודן רוב של כוזרים אבל אתה לא יכול להכחיש את דברי רש״י בספר עובדיה וכן באברבנל וכן ברד״ק שכותבים שצאצאי עשרת השבטים מעורבב בכנענים הגיעו לאשכנז .
      גם הכינוי אשכנזים מגיע מארץ אשכנז . שזה גרמניה .
      הם גם בעלי סימנים של פגאניים עד היום הזה כמאז .
      בתי כנסת אשכנזים מסודרים בצורה פגאנית וגם נוצרית . יש להם פסלים של חיות על ארון הקודש שזה איסור חמור ביהדות .
      הם קוראים לילדים שלהם בשמות של חיות טרף שזה מנהג ברברי גרמני קדום . ואסור בהלכה היהודית . מה שמוכיח שוב את הניתוק שלהם מיהודים .
      יש להם גם שמות של עשרת השבטים בזמן שלספרדים אין . הספרדים מורכבים משלושת שבטי המלכות . יהודה בנימין ולוי שזה מלכות יהודה . ולכן הספרדים הם רק 25 אחוז בלבד . השמות הנפוצים אצל הספרדים הם רק אלה שמשויכים למשפחות שלושת השבטים האלה .

      אהבתי

      1. נכון שיש שימוש מוטעה בשמות ומושגים . אלו שאנו קוראים להם בשפת היום יום אשכנזים אין להם דבר עם ארץ אשכנז שאלו ארצות השפלה מצרפת צפונה וגרמניה. אבל הכוזרים המתייהדים ששאיפתם היתה להציף את גרמניה לקחו לעצמם את זהות השקר כאשכנזים אבל הם למעשה כוזרים ואפילו השם אוסטיודן יש בו מגמה שרלטנית שניתקבעה עקב הרצון להשכיח את העבר הכוזרי . לכן גם שפת האידיש שפת הכוזרים ניסתה להתחפש לזרגון גרמאני למרות שזו שפה סלאבית במקורה . הנני ממליץ בזה לחדול בהדרגה מהשימוש במושג "אשכנאזים" ולעבור לשימוש "כוזארים" !

        אהבתי

      2. "אשכנאז" זה ארצות השפלה צרפת וגרמניה ובארצות אלו מערבה לריין אכן הגיעו יהודי בית שני ואין למושג קשר ישיר לשימוש של ימינו במושג "אשכנאזים" המיוחס לכל אותם החושבים עצמם ליהודים מיקראיים בארצות מרכז ומזרח ארופה שהן "ארצות הכפור" ואין להן קשר ישיר לארצות אשכנאז ולה היתה לארצות אלו כל הגירה משמעותית של יהודי בית שני . השימוש הנירחב שכפו האוסטיודים במושג "אשכנאז" נועד כדי לייחס לעצמם את האשכנאזיות כגשר לימי בית שני ובכך להעניק לעצמם עבר מיקראי שיקרי נטול בסיס בעובדות שבשטח .
        למעשה צדקו ההיסטוריונים האוסטיודן כאשר קבעו "כוזריה אם כל גלויות אשכנאז" אבל שוב הם נפלו למלכודת המינוח המטעה שבשימוש במושג "אשכנאז" !

        אהבתי

  42. נתחיל מזה שרוזנברג היה בשולי השוליים בכל העת עד סילוקו.
    זו הדעה המקובלת במחקר כיום, וכמעט כל העדויות מוליכות אליה.

    נמשיך באמונה הנפוצה ביוגניקה גם אצל יהודים, בפרט הציונים אחרי פרסום הספר דניאל דרונדה. כמו רדקליף סלמאן וידידו הטוב הרברט סמואל.

    ונכלה בכך שקטעי ספרות אוטואנטישמיים והתנשאות רבים נכתבו בידי מומרים ומתבוללים לא מעטים, וביניהם ברוך שפינוזא, קארל מרקס, זיגמונד פרויד, לאון טרוצקי (שכתב מכתב התנצלות אנטי ציוני על היותו מציל היהודים דרך ההתבוללות בקומוניזם), וולתר רתנאו, ובימינו ישראל שחק וההתקפות על התלמוד כשאלה של דיוק עובדתי בלבד, או נועם חומסקי הטוען כך לגבי הכחשת השואה.

    אהבתי

שקלא וטריא