ניר בן-ארצי: משיח של יום קטנות

"ניר בן ארצי אינו תלמיד חכם אלא עם הארץ, עד עצם היום הזה. כמו כן, אינו המשיח, ואינו מבשר המשיח, ואינו בעל רוח הקודש." כך פתח הרב שלמה אבינר את "גילוי הדעת" הראשון שלו בעניין אחד הטוענים האחרונים לכתר המשיחיות, הרב (שאינו רב) ניר בן ארצי שליט"א. ברשימות הבאות מוסיף אבינר ומבהיר ש"אין מדובר בתלמיד קטן שלא הגיע להוראה, אלא בעם הארץ גמור שלא למד מאומה", וש"לצערנו כת משיח השקר ניר בן-ארצי הינם הוזים" – אבל כל זה לא מפריע לן-ארצי להמשיך ולמשוך מאות חסידים, ולאסוף סכומים עצומים בתרומות. הגאולה, כידוע, היא מוצר שמוכר היטב.

לא חידוש גדול הוא שהרעיון המשיחי, שיכול להיות בעל ערך כשאיפה אסימפטוטית אל שלמות בלתי מושגת או כמתיחה נפשית לקראת תיקון עולם, מתעוות שוב ושוב לכדי גרוטסקה ילדותית, כאשר לאורך אלפיים שנות קמו שוב ושוב יהודים שונים, דווקא בעלי כוונות טובות בדרך כלל, שטענו שהם הם אכן המשיח ושהגיע סוף סוף זמן גאולתנו. מבר-כוכבא, ועד חיים ויטאל, משלמה מולכו ועד שבתאי צבי, מישוע מנצרת ועד מנחם מנדל שניאורסון, כולם הרגישו שהקב"ה בחר דווקא בהם (מעניין!) להביא את קץ ההיסטוריה, וכולם עד אחד טעו. אפס אחוזי ההצלחה של עשרות משיחים בעבר לא מונעים כמובן מאחרים לקום חדשים לבקרים.

ובכן, למי שלא ידע, הפעם קוראים למשיח ניר בן-ארצי, ועד שהוא מתגלה (אוטוטו ב"ה) הוא מנהיגה של "כת משיחית" קטנה (כדבריו של הרב אבינר). אה, כן, ולמרבה הפלא הוא אכן עם הארץ מוחלט. בן-ארצי, בן חמישים וקצת, נולד ומתגורר במושב הדרומי תלמים. הוא כנראה לא סיים תיכון, ועבד למחייתו תקופת מה כקבלן משנה לעבודות עפר. אז (1991) התגלה כבעל כוחות: מסתבר שידע לא לעלות על קווי מתח וצינורות מים, ועתידו כטרקטוריסט נראה מובטח. אלא שאחר כך היו שנתיים שבהן סבל מקולות ומראות שגרמו לו לחשוב שהוא משתגע.

אולי עם קשר לכך החל ללמוד "רפואה אלטרנטיבית" אצל שרה ידין, מטפלת חילונית שפיתחה שיטה משלה, ואחר כך החל לקבל "מטופלים" בחדר האחורי של חנות מוצרי הטבע של אחיו באשקלון. ברבות הימים פגש את הרב שמואל שוקרון, וכנתן העזתי לשבתאי צבי משח אותו שוקרון ליעודו האלוהי, ארגן לו את החיים והפך אותו למה שהוא היום. היום, כאמור, הוא "רב", וחסידיו טוענים שיש לו קשר ישיר עם העולמות העליונים, והוא יכול "להוריד" תשובות על שאלות בתהליך שלמעשה לא שונה במאומה ממה שמכונה תקשור. חסידיו אינם טוענים בפומבי, אבל די בטוחים ביניהם, שהוא גם המשיח. ובן-ארצי גם מוכן לספק להם רמזים שאכן כך.

עם הארץ או צינור נקי?

הכל התחיל כאשר בשנת 1997 הכריז הרב שמואל טל, בבית הכנסת שבנווה דקלים, שעד אז היה בקשר מסויים עם בן-ארצי והתפעל מכוחות הריפוי שלו, שהוא מנתק את קשריו עמו בגלל שבן-ארצי טען שמהשמיים אמרו לו שהוא המשיח. לרב טל משום מה היה ברור שהמשיח חייב להיות תלמיד חכם, ומכיוון שבן-ארצי רחוק מכך, ניתן היה לחשוד שההשראה שזכה לה באה לאו דווקא מרוח הקודש. בתגובה הרב שוקרון, יד ימינו של בן-ארצי כאמור, השיב שבן-ארצי נבחר דווקא כי הוא כולו תמימות, צינור נקי דרכו יכול לפעול הקב"ה בעולמו.

באותה עת התחיל בן-ארצי לשאת דברים מדי שישי בבוקר בתלמים, ולנסוע לעצרות שונות שאורגנו למענו ברחבי הארץ. הוא דיבר על הגאולה הקרובה ועל התשועות שיזוכה בהן עם ישראל בזכות הכוחות שייתן הקב"ה למשיחו. הוא אמר שבימות המשיח התורה והמצוות ישתנו, מכיוון שהטומאה תוכחד כליל. כשנה אחר כך כבר נוסדה עמותת "תלמי גאולת עם ישראל", שבן-ארצי בראשה, אשר מקבלת תרומות (והרבה) על פי חוק ואשר הקימה 21 בתי-מדרש ברחבי הארץ (שבשמותיהם משולב השם "ניר"). את המימון לפעילותו מקבל בן-ארצי בעיקר מאנשי עסקים עשירים, ביניהם רעיה שטראוס (מבעלות שטראוס-עלית).

בשנים הבאות המתח המשיחי בקהילה הלך וגאה. כדי להיות מוכנים בכל רגע לקבל פני משיח התבקשו החברים ללבוש חולצה לבנה בכל עת, או להחזיק חולצה לבנה בתיק צמוד למקרה שתשמע אזעקת אמת. לקראת פסח תשנ"ט, ב- 24 במרץ 1999 הופיעה על צגי הסלולרים והביפרים של החברים הודעה על כך שהמשיח מגיע מיד. כולם עברו ללבן וידוע כי מספר אנשים קנו כבשים כדי להקריבם בבית המקדש שכמובן צפוי היה להיבנות במהרה. אבל המשיח, למרות שטלפן, לא בא.

מתוך התדהמה של האין-משיח מיהרו בן-ארצי והרב שוקרון לציין שרק הקב"ה קובע מתי באמת יבוא הגואל ולכן אין לדעת וודאי שאין להאשים אף אחד בהטעייה, אבל בשלב זה מספר חברים בכת נקלעו למשבר נפשי. כמה מהמתנגדים לבן-ארצי יצרו איתם קשר וגבו מהם עדויות, שהוצגו בפני רבנים חשובים. אלה (כמו הרב יוסף קאפח והרב אליהו בקשי דורון) מיהרו לגנות את פעילותו של בן-ארצי.

הגינויים החריפים ביותר נשמעו מהרב שלמה אבינר, שאז החל להפיץ את "גילויי דעת" בהם הוא קובע שבן-ארצי אינו המשיח, אינו ניחן ברוח הקודש, שכוחותיו באים מתוך "מיומנות פסיכולוגית או נוכלות מכוונת או מין רוח טומאה", שהוא "עם הארץ", שנבואותיו הן "הבל", שאין להתייעץ איתו ושיש להתרחק ממנו ומעוזריו. גילויי הדעת הללו, 36 במספר, קובצו ויצאו לאור בספר של הרב אבינר "בין אור לחושך: בין חכמים אמיתיים לאדמו"רים מזוייפים" (אם כי תוך השמטת שמו של בן-ארצי).

שיאו של המאבק בבן-ארצי הגיע ב- 22 לפברואר 2000. אז, בהכרעת בית דין רבני, על פי תביעה של הרב אבינר, נפסק שעל בן-ארצי אסור להכריז שהוא המשיח, או שמתגלה לו ידע מהשמיים, או לתת דיאגנוזות רפואיות (שהרי הוא היה בראשיתו הילר), או לחרוץ גורלות בענייני זוגיות (כפי שנהג), ואף שיורה לקרוביו שהוא אינו המשיח. פסק הדין לא עשה רושם מיוחד על חברי תנועתו של בן ארצי. אם לא די בכך, הרי שמאז הספיק בן-ארצי לפלוט כמה נבואות נפל, כמו זו על כך שלא יתבצע הפינוי המתוכנן מגוש קטיף, או שאחרי שרון לא יהיה עוד ראש ממשלה, אלא המשיח יעלה לשלטון. למרות כל זאת לא תצליחו למצוא חסיד של בן-ארצי שמוכן לומר שרבו אינו המשיח.

המשיח כמתקשר והילר

אבל איזה סוג של משיח הוא בן-ארצי? זו לדעתי הנקודה המעניינת ביותר בסיפור, כי ההתעוררות המשיחיות סביב בן-ארצי קשורה קשר הדוק לנטיות ניו-אייג'יות שחודרות כמובן גם לחברה הדתית-לאומית. מצד חסידיו של בן-ארצי, העמדת עם הארץ בעל כוחות מאגיים ויכולת "תקשור" בראש תקוותיהם המשיחיות, ולמעשה בראש ההיררכיה היהודית כולה, כמוה כנתינת סטירה מצלצלת למנהיגות הנוכחית, והמקובלת, של ציבור זה. כפי שכותב בפירוש הרב אבינר: "אכן הצרה הגדולה שמתפעלים מאדם המגלה נסתרות במקום להתפעל מתלמיד חכם אמיתי […] אין לך רמיסת כבוד התורה גדול מזה".

במקום לקחת על עצמם תלמיד חכם, הכתירו על עצמם חסידיו של בן-ארצי מכשף, אדם שהוא כולו "יודע נסתרות" וכלל לא יודע תורה. תלמידיו של בן-ארצי מתגאים בכך שהוא "נקי" מלימודים רבים, ובשבילם זהו סימן לענוותנותו. הם משווים אותו למשה, שלא למד תורה אלא קיבל אותה הישר מן השמים (על פי הרב אבינר הם אף טוענים שהוא גדול ממשה).

בין עושי-ניסים ובין הממסד הדתי היה תמיד מתח, אבל בשונה, למשל, מהצדיקים החסידיים שהיו דואגים לצרכייהם ה"ארציים" ביותר של צאן מרעיתם, אבל שיחד עם זה היו תלמידי-חכמים גדולים, בן-ארצי מסתפק בניפנוף בכוחותיו המאגיים ובתקשוריו עם השמיים. בכך חורגת תנועתו של בן-ארצי מהזרם המסורתי של היהדות בימינו, וממקמת את עצמה על הגבול עם הרוחניות המבוזרת והבלתי-ממוסדת. ניתן אף לומר שבן-ארצי מתגלם כסימפטום מובהק של הזרם האנטי-אינטלקטואלי של הניו-אייג' (שאכן קשור בעבותות לרפואת-אליל ולתקשורים), וממילא מבחינת חסידיו הערצתו מהווה קריאת תיגר על המנהיגות הרבנית הסטנדרטית.

גם מצידו של בן-ארצי עצמו הגאולה צבועה בגווני "העידן החדש", כאשר המאזין לדרשותיו יכול להבין שימות המשיח יכללו בראש ובראשונה את השקטת בעיותיו של הפרט (אם כי יש לציין שדגם כזה של גאולה יכול גם להופיע בצורות שונות בתקופות פרה-מודרניות). לבד מהבטחות של שלום ושלווה, וכנראה בהמשך ישיר לקריירה שלו כהילר, מנבא בן-ארצי שלעתיד לבוא יפתרו בעיקר בעיותיו ברפואיות של היהודי. הנה ציטוט מדבריו (שימו לב גם לצורת הביטוי):

לא צריך חכם גדול להבין, לא צריך להיות הרבה חוכמה להבין, לא צריך הרבה שכל להבין שמשיח מתגלה בקרוב, בגאולה קרובה. לא צריך להבין, לא צריך להיות כלכלן להבין שהעולם לא יכול להתקדם ככה. כולם מצביעים על מלחמה, בכל העולמות, בכל העולם, בכל הארצות. […] בעם ישראל, ללא יוצא מן הכלל, בכל עם ישראל, כולם טרודים במחשבה, כולם מהרהרים במחשבות, כולם קשה להם ובוכים, והקב"ה ממשיך, אולי עוד כמה זמן, זמן קצר, כמה זמן הקב"ה ועם ישראל יכול לסבול? כמה זמן אפשר לסבול ולחנוק ולחנוק ולחנוק? אין בהם עוד הרבה כוח. […] אבל הקב"ה לדעתי יודע בדיוק מה זה גאולה, וכמה שזה נחוץ לעם ישראל, וכמה זה טוב לעולם כולו, וכמה האדם יקום נקי בגוף: לא דפיקות לב ולא בעיות ברגליים ולא בעיות בראש ולא כאב ראש. לא יהיה כאב ראש, לא יהיו ייסורים. אין בתי חולים. נכים יעמדו על הרגליים יציב. לא יהיו נכים, הכל יהיה טוב. יהיה עולם חדש.

התפרקותו של החזון המשיחי הלאומי

ניר בן-ארצי, אם כן, מצליח כמעט את הבלתי אפשרי, ומרדד את הרעיון המשיחי לכדי רפואת-אליל. הגאולה מאבדת כמעט כליל את הקשרה הלאומי (מבחינת גורל העם ומבחינת גורל הארץ), ומקבלת את משמעותה בעיקר כתרופת פלא לחוליים שונים של הפרט. בן-ארצי אכן מרבה להתפלל לגאולת כל העם, אבל דואג תמיד להדגיש את רפואת הפרטים ורווחתם.

מכיוון שהוא עצמו ידוע כמרפא על-טבעי, חזון משיחי שכזה נותן רמז מסויים למועמדותו לתפקיד הגואל, והעובדה שמאות חסידים שמחים לשמוע על גאולה שכזאת מדגימה לא רק חדירת הלכי-רוח ניו-אייג'יים אל שורות חובשי הכיפות הסרוגות, אלא גם את התפרקותו המסויימת של החזון המשיחי הלאומי בקרב ציבור זה (ואפשר לערוך ספקולציות על משקלן של המשא ומתן המדיני בעשורים האחרונים ושל הפינוי מגוש-קטיף ביצירתה או חיזוקה של מגמה זו).

אחרי ההתקפות החריפות על תנועתו ועליו, ואחרי שתחזיותיו כשלו בזו אחר זו, הוריד בן-ארצי פרופיל. בשנים האחרונות הוא בעיקר מבצר את מעמדו ועושה לכתו. מכיוון שהמתח המשיחי הוא הדבק שמשאיר את חסידיו סביבו (הצפייה החיובית, וכן הפחד מירידה שאולה, שהוא דואג ללבות בקרב צאן מרעיתו), אפשר לשער שזה רק עניין של זמן לפני שתאריך חדש לגאולה ייקבע, והמאמינים שוב ילבשו לבן. יש לקוות שהפעם התירוצים לכישלון יוכנו מראש.

בכתיבה נעזרתי רבות, בפן העובדתי ובפן הרעיוני, במחקר שנכתב על ידי איתן כלפה כתזה באונ' העברית בהנחיית פרופ' יורם בילו, תחת הכותרת תנועת "תלמי גאולת עם ישראל": כריזמה אישית, מנגנונים פסיכולוגים והקשר הסוציו-תרבותי ופוליטי בקהילה משיחית בישראל. ציטוט דבריו של בן-ארצי הוא מעבודה זו.

עדכון 19.3.09: בן-ארצי טוען שנחטף, הכת בקריסה

[עלה באתר מעריב. הוספתי לרשימה הקודמת סרטון מצויין שהפנה אותי אליו אחד הרצל, ובו ג'ון סטיוארט צוחק על הצביעות של הרפובליקאים, אז אפשר לחזור לשם או פשוט להקליק כאן.]

58 תגובות

  1. שלום תומר
    ראשית, נהניתי מאוד מן הקריאה
    בנוסף, קשה היה להתעלם מנימה לייבוביציאנית מסויימת הארוגה בדברים. שכבר אמר ישעיהו בקצת כתביו שאחריתה של הציונות הדתית מבית מדרשו של הרצי"ה תהיה ככת השבתאים
    נכון, שהרב אבינר הרים את נס ההתנגדות לתנועתו של בעל- הטרקטור (האם זהו רכב האש שבו עולים בסערה השמיימה?). ברם, אבינר עצמו כתלמידם של הרצי"ה ושל הרב יהודה ליאון אשכנזי אינו נקי ממשיחיות היסטורית-תליאולוגית כלל וכלל
    ולהזכירך, אליבא דתלמידי רצי"ה תהליך הגאולה כבר מזמן הפך למונע על ידי אלהים
    אבינר גם ידוע בהנהגותיו המשונות כלפי הומוסקסואלים ולסביות מקרב המחנה, ונחשד בעבר בענייני אישות. זכור לרע במיוחד גם שו"ת אינתפאצ'ה שלו שבו טען כי לירות על ילד ערבי שמידה כנגדך אבן היא מצווה מדאורייתא.על כן, לא ברור לי , לנוכח כך שאף הוא מקבץ סביבו חסידים שוטים, במה עדיף זה על זה
    ?
    בנוסף היו גם משיחי שקר שהיו תלמידי חכמים. כידוע, זהה עצמו ר' חיים ויטאל, תלמיד האר"י, כעין משיח והוא אמנם היה תלמיד חכם
    כנ"ל, חבורתו המשיחית של ר' משה חיים לוצאטו
    וכפי שהראה אריה מורגנשטיין אף הגאון מוילנא וחוג תלמידיו, היו עתירי תקוות משיחיות קונקרטיות
    חלילה שלא יישתמע שאני מצדד בבן ארצי, אדרבה אני חושב שמדובר בכת המתנהלת על ידי מנהיג כאריזמטי, על כל האיוולת האנושית הגלומה בכך. עם זאת, ראוי להזכיר כי גם הרב מרדכי אליהו הצהיר בריש גליי ערב ההתנתקות כי 'לא יקום ולא יהיה'. במה נבדל איפה תלמיד החכמים מזולתו ההילר? האם בתורה אכן גלום כח של הסקה ותובנה?
    למצער, אולי ליחידים. למעשה, תלמידי החכמים של ימינו אינם חורגים כמלוא הנימה ממצעד האיוולת האנושי, גם לא ברי לי האם למעט בזמנים יחידים אודות לחכמים יחידים הצליחו לחרוג ממנו.

    אהבתי

    1. מי שכתב את הכתבה העלובה הזאת אני מוחה נגדך וכל שאר האנשים שמדברים רע על הרב ניר בן ארצי הצדיק תיתבישו לכם גועל נפש איך אתם מעיזים ככה לדבר על צדיק חקרתי על הרב ניר בלי סוף ורק טוב הוא עושה לעם ישראל,מימה אתם ניזונים משמועות?מהנחות?מדעות אישיות?בושה וחרפה לכם,מציעה לכם מכל הלב לחזור בתשובה ולבקש סליחה,אין בושה לאנשים!

      אהבתי

      1. בס"ד, מיהו המשיח ומה תכונותיו, וכיצד יוכיח שהוא המשיח. בספר ישעיהו פרק יא פס' א וְיָצָא חֹטֶר, מִגֵּזַע יִשָׁי; וְנֵצֶר, מִשָּׁרָשָׁיו יִפְרֶה. ב וְנָחָה עָלָיו, רוּחַ יְהוָה–רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה, רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה, רוּחַ דַּעַת, וְיִרְאַת יְהוָה. ג וַהֲרִיחוֹ, בְּיִרְאַת יְהוָה; וְלֹא-לְמַרְאֵה עֵינָיו יִשְׁפּוֹט, וְלֹא-לְמִשְׁמַע אָזְנָיו יוֹכִיחַ. ד וְשָׁפַט בְּצֶדֶק דַּלִּים, וְהוֹכִיחַ בְּמִישׁוֹר לְעַנְוֵי-אָרֶץ; וְהִכָּה-אֶרֶץ בְּשֵׁבֶט פִּיו, וּבְרוּחַ שְׂפָתָיו יָמִית רָשָׁע. ה וְהָיָה צֶדֶק, אֵזוֹר מָתְנָיו; וְהָאֱמוּנָה, אֵזוֹר חֲלָצָיו.
        אחד הדברים החשובים ביותר הוא המנעות מלשון הרע. העונש על לשון הרע הוא גדול ביותר.ובמאמר שנכתה על הרב ניר בן ארצי יש לצערי הרבה לשון הרע.
        הרב בן ארצי מתאר את המשיח את עצמו
        16 בדצמבר 2015

        תוכן הרצאתו של הרב ניר בן ארצי על עצמו כמשיח :
        הקב"ה הוא הקובע את ייעודו של כל אחד ואחד עוד לפני שנולד, בין אם הוא אדם פשוט, או מנהיג, או משיח. הרב ניר בן ארצי מתאר עצמו כתמים, צנוע, ביישן עניו, שהשם בוחר בו כמשיח למרות ששפתו עילגת ולא כל דבריו מובנים, ולא יודע לדבר (כמשה רבנו), כדי שאנשים לא יגידו שהחוכמה שלו והבינה שלו והיופי של הדיבור שלו מס שפתיים ושבגלל זה הוא נבחר. אדם פשוט ואנשים לא יכולים לומר אומרים שזה לא השכל והחוכמה והבינה של אותו אדם אלא הקב"ה מתחבר אליו, ומשמיע דרכו , דרך שפתיו ופיו את דבריו ישירות, שלא יגידו שבגלל שהוא חכם ויפה ונבון ויודע לדבר יפה הוא זכה ונבחר להיות משיח, אלא הוא משמש צינור להעברת דבריו של השם ואת אשר השם עושה הוא מביע בפיו ובשפתיו, משה רבנו היה רועה צאן אצל יתרו ורק בגיל 77 התגלה לו מלאך השם בסנה הבוער שלא אוכל, ושמו כשליח לגאול את בני ישראל שעבדו בפרך ונאנקו מעבודה קשה וממלך אכזר שהורה להם להשליך את התינוקות הזכרים שלהם ליאור. למרות שהיה משה ערל שפתיים ומגמגם, וסרב להיות שליח השם בגלל מגבלותיו הפיזיות ואף סרב תחילה לקבל עליו את השליחות שהשם הטיל עליו, אף על פי כן זכה לקיים את שליחותו ולגאול את בני ישראל ממצרים, בניסים ובנפלאות שעשה השם, כאשר לפני כל מכה ומכה על המצרים במצריים היה משה מזהיר את פרעה מלך מצרים, ורק לאחר שמשה נטה את המוט על הים והקב"ה העביר את בני ישראל ביבשה בתוך הים שנחצה לשנים ואילו המצרים שניסו לרדוף את בני ישראל טבעו כולם בים סוף, רק אז נאמר "וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת הַיָּד הַגְּדֹלָה אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה בְּמִצְרַיִם וַיִּירְאוּ הָעָם אֶת יְהוָה וַיַּאֲמִינוּ בַּיהוָה וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ.", הקב"ה חייב לשבור את האגו של האדם דרכו הוא מדבר על מנת שיהיה כנוע אליו ב 100% ותנוח עליו רוח הקודש, הכל קורה מהקב"ה ולא משליחיו, כמו יוסף שעד גיל 17 שנה התחנך בבית אביו יעקב, ולמד תורה, ולאחר מכן היה 12 שנה בתוך בית האסורים, ולאחר מכן הובא לפני פרעה לפתור את חלומותיו של פרעה שאף אדם במצרים לא יכול היה לפתור, בראשית פרק מ"א פס' טז וַיַּעַן יוֹסֵף אֶת-פַּרְעֹה לֵאמֹר, בִּלְעָדָי: אֱלֹהִים, יַעֲנֶה אֶת-שְׁלוֹם פַּרְעֹה. .. ופס' כה וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל-פַּרְעֹה, חֲלוֹם פַּרְעֹה אֶחָד הוּא: אֵת אֲשֶׁר הָאֱלֹהִים עֹשֶׂה, הִגִּיד לְפַרְעֹה. יוסף משמש כשליח השם לפתור את חלומותיו, בלעדי השם אין יוסף יכול להגיד דבר, הוא אומר רק את הדברים ששם השם בפיו.
        ודוד המלך היה רועה צאן, אדם פשוט שהשם הטיל על הנביא שמואל למשוח אותו, ובבא הזמן עברה אליו המלוכה משאול ויהונתן שנהרגו בגלבוע וכתב את ספר תהילים.

        אהבתי

      2. איך פרסיקו יתפרנס ? איך יתפרנסו "החוקרים" האקדמיים ויקנו לעצמם שם ויבנו לעצמם מגדל וראשו מגיע לשמים כדי לבלבל משם את כולם קצת רחמנות על האקדמאים הללו.

        אהבתי

      3. מי אתה בכלל? עורך הדין שלו?
        היום ב2023 הציבור הדתי לאומי חילוני ואפילו חרדי הבין כבר מזמן שהאיש מנהיג כת של ממש. ונטורליזם כמוהו יש בשפע.

        אהבתי

  2. למיטב ידיעתי בספר "בין אור לחושך" לא מופיעים גם הציטוטים של ניר בן ארצי, דבר שמילא הרבה מתוך גילויי הדעת (על מנת לחשוף לשאר הציבור שהאדם טוען שהוא משיח ובעל רוח הקודש).

    יש לציין שמה שקרה בתביעה אצל בית הדין הרבני היה שניר בן ארצי הגיש תביעה נגד הרב אבינר על הוצאת דיבה\לשון הרע שהפכה לתביעה נגדו ולבסוף לפסק שאסר עליו להציג עצמו כמשיח.

    מאז פסק הדין ירד בהרבה הפרופיל של ההכרזה הפומבית כמשיח (אני לא יודע מה קורה בתוך תנועתו)
    כנראה עקב כך גם ירדה התנגדות של הציבור לתנועתו,

    בעלון של תנועתם "תלמי גאולת עם ישראל" יש באופן קבוע מדבריו של ניר, הפרט המעניין שבזה הוא שזה גדל עם הזמן (בהתחלת העלון היה מספר מצומצם מאוד של שורות וכעת זה כבר תופס חלק יותר נכבד מהעמוד).

    אהבתי

  3. ראשית, לא ידעתי שהרח"ו והרבי שליט"א הכריזו על עצמם כמשיחים. חידשתני.

    נדמה שקולות שמשמיע בן ארצי נשמעים כמו היה נביא. מעניין ששני דברים שמוזכרים כאן מופיעים באופן ברור כסימנים למשיחות שקר, אצל הרמב"ם. אחד, שטוען שהתורה והמצוות ישתנו, ושתיים שאמר שמשהו יקרה ולא קרה.
    לא שאני טוען שאמר שנביא ושאינו, רק שהאנקדוטות האלו קפצו לי מתוך הסיפור.

    ניתוח יפה ומעניין.

    אהבתי

    1. א. צריך לדעת מה הכוונה "ישתנו"
      ב. אחרי שנביא נבדק לא נדרש ממנו הוכחות יותר

      אהבתי

    2. הרב ניר בן ארצי, בדומה לרב מרדכי אליהו זצ"ל, איחל שגירוש גוש קטיף לא יתקיים, כי איזה יהודי צדיק וירא שמיים ירצה שדבר כזה יקרה?

      ודבר שני, הכוונה ב"התורה והמצוות ישתנו", לא שתתחיל להניח תפילין על הרגל ואת הכיפה תשים על הברך, אלא כי האווירה של התורה והמצוות תהיה אחרת לגמרי כי זה יהיה עולם שכולו טהרה וקדושה, עולם שכולו טוב, עולם שכולו זך ונקי מרע, ולכן גם יצר הרע מתבטל מהעולם שהרב מתאר, וזהו העולם שלאחר הגאולה.

      אהבתי

  4. שועי,
    תודה על הדברים. אני חושב שיש בכל זאת הבדל גדול בין המשיחיות של בן-ארצי לזו של אבינר, והוא שהראשון רומז שהוא הוא המשיח, ואילו האחרון רק ממתין – אמנם בלהט – להופעתו.

    שי,
    בספר מופיעים כל הציטוטים הנ"ל, רק ללא שמו של בן-ארצי אלא עם המילה "פלוני" במקומו.

    ישי,
    הרבי מליובאוויטש לא הכריז בפירוש שהוא המשיח (גם בו-ארצי לא), אבל רמז על כך ברמזים כלל לא דקים (כמו כן בן-ארצי). ורח"ו ודאי חשב שהוא המשיח, ופשוט לא היה לו למי לומר זאת, כי לא ממש אהבו אותו בתקופתו (ראה רשימתי עליו כאן:
    http://www.notes.co.il/tomer/27445.asp )

    אהבתי

  5. כרגיל תענוג לקרוא את הכתיבה האירונית של תומר, ובכל זאת עולות שאלות לגבי החידוש שבתופעה.

    הרי מטומטמים היו ויהיו, ולכן השאלה הטריוויאלית איך דבר כזה בכלל יכול לקרות – היא לא במקומה.
    מה שכן, זקוקים אנו להשוואות בין תופעות דומות מההיסטוריה בכדי ללמוד מהתופעות הפסיכיות הללו על מצבנו.
    הילת ימי תומר כבר רמז שיש כאן השפעה ניו-אייג'יסטית מובהקת בדברים על רפוי ושקט.
    הייתי מוסיף ותוהה על ההיבטים הסוציולוגיים: האם פעם היה בכוחו של הממסד הרבני לדכא תופעות אלו? האם אכן כשלון משיחיות ארץ ישראל השלמה נותן כאן את אותותיו?

    ואני גם מפנה את תומר שלנו לתופעה קצת דומה ושמו "החלבן" ששמו הוא "חיים כהן".
    ונותר לנו לצפות במתח רב לרשימה הבאה של תומר על השרלטנים למיניהם ומצפים גם להרחבה בעניינו של אורן זריף שכבר הוזכר כאן פעם.

    אהבתי

  6. השמת לבך ששמו בגימטריה 613?
    השמת לבך שבנק להמן ברדרס שקרס חייב 613 מיליארד?
    השמת לבך שראשי התיבות של שמו אב"ן, והוא אולי אבן שאותה מאסו הבונים?

    ככה זה בכל פעם. בא משיח. אנו אומרים לא.
    בדרך כלל בצדק. כנראה גם הפעם הזאת, משיח בא בביפר? בס.מ.ס?

    לא.
    ברֵיחַ הוא.
    ברוח ובריח.

    מה שלומך?

    אהבתי

  7. מצויין!

    לא, לא שמתי לב. אבל יש בעיה, שהרי הוא אומר שעם הגאולה תשתנה התורה, ואז 613 כבר יסמל אנכרוניזם טפל. אם כי ייתכן שאז נבין למה 613 מציין גם את פשיטת הרגל הגדולה בהיסטוריה. בכ"א, בינו לבינך, אני בוחר כמשיח שוב את בר כוכבא.

    שלומי טוב. עייף ועסוק. אבל נהנה ממשלח ידי כמרביץ תורה. תודה. ושלומך?

    אהבתי

  8. 11 באוקטובר 2008 בשעה 14:55 | קישור קבוע
    כבן המושב המכיר את ניר בן ארצי מהילדות כואב הלב על כל השטיות שכותבים עליו .בעצם זה מראה את היהדות בזוית בזויה. כולם חושבים שהם חכמים וכל אחד כותב דברים שלא נבראו.
    ברצוני להבהיר כמה עובדות.
    א.לפני כ18 שנה ניר נתגלה אצל ניר כוחות מיסטיים חזקים וידע על כל אדם כל מה שעובר עליו כולל כל עברו .ופנימייותו כמו רנטגן.
    ב.בתקופה זו ניר היה שומר מסורת אך לא חבש בכלל כיפה.
    ג.ניר פתח משרד לקבלת קהל באשקלון. וקיבל אנשים מכל רחבי הארץ.
    ד.בשלב זה גילו אותו כמה רבנים ומשכו אותו אלהם והשתלטו עליו.הקימו חצרות והשתמשו בו
    והגיעו המונים מכל הארץ למושב למוצא פיו
    ה.לפני כשנתיים פשוט נשבר לו .ואין לו שום פרטיות.ועזב את המושב לטבריה כביכול לגלות.
    ו,לפני כחודשיים חזר למושב לאשתו ולמשפחתו והחליט לא לקבל שום אדם ולא מעונין שיקראו לו רב או שינשקו את ידו
    ורוצה לחיות כשאר האדם.
    עצוב מאוד על אדם פשוט ויפה תואר וטוהר שאנשים בכלל מיחסים אותו למשיח
    א.לפ

    אהבתי

  9. 11 באוקטובר 2008 בשעה 23:15 | קישור קבוע
    שקר וכזב הוא לעולם לא הכריז על עצמו כמשיח האם יש לך צילום או הקלטה הכל שמועות זדוניות .הרי לא שמעתה את זה ממנו. יכול להיות אפילו מחסידיו במרכאות .אך לעולם לא ממנו. או מישהוא ששמע ממנו. שיבואו עדים שיגידו ששמעו את זה ממנו. חוכמה גדולה להגיד שהוא המקור בלי הוכחה

    אהבתי

  10. תומר פרסיקו היקר כחוקר דת איך אפשר לחקור נושא ע"י ראיות לא רציונליות בשם מי אתה מביא ראיות נגד ניר בן ארצי .בשם הרב אבינר מדוע אינך חוקר או מתעלם ממה שקורה עים הרב אבינר . הידעתה שמאות רבנים גדולי תורנ יצאו בפסק הלכה נגד הרב אבינר .על התעסקות עים נשים עיניני נידה דברים נוראיים שהיא אפשר בכלל לכתוב אותם. וחוץ מזה מה כל הקישקוש שלך בקשר למשיח .אנשים כמוך חסרי אחריות בחקירותהם יוצרים מציאות משיחית שאינה קיימת .

    אהבתי

  11. קל וחומר לטיפשים.
    אני בחורה חילונית ממרכז הארץ. אחי הצעיר חזר בתשובה ומתגורר בישוב תלמים וחבר בקהילתו של הרב ניר בן ארצי. את שמו של הרב בן ארצי שמעתי לראשונה בהקשר אחר לגמרי מחברה טובה חילונית אף היא, שהלכה אליו לפגישה בה אמר לה דברים מדוייקים ומדהימים לכל הדעות. לא אכנס לפרטים אישיים הקשורים לעניין רק אומר כי ניסיון זה של חברתי הטובה הספיק לי לפחות כדי לכבד את שאינני יכולה להסביר ולהבין. בנוסף, אחי הצעיר החבר בקהילת הרב בן ארצי מעולם לא שמע מהרב או ממקורביו על הטענה כי הרב הוא המשיח. להיפך, אחי מעיד על הרב כי הוא אדם צנוע וענו (תכונות שלא היו מזיקות לכל המכפישים את שמו ומגדילים את שנאת החינם בעם ישראל).
    אני כמעט בטוחה שכותב הכתבה מעולם לא נפגש עם הרב בן ארצי (רק כמעט בטוחה כי לא הייתה לי סבלנות לקרוא את כל הגיבובים עד לסופם) ותמהה מאוד על המאמץ להכפיש אדם שאחראי לכל כך הרבה חזרה בתשובה,חסד וצדקה (רק בפסח האחרון נתרמו ע"י העמותה שבראשה הוא עומד חבילות מזון לנזקקים בשווי 10 מיליון שקל. עובדה זו לבדה הייתה צריכה להספיק לכל מי שרוצה להזכיר לרעה את שמו של הרב בן ארצי – בקול או בכתב – לחקור את האמת. אני אישית לא מכירה את הרב ולכן לא אצא עליו בכתבת תחקיר שכזו. נדמה לי שגם אתה, תומר, לא מכיר אותו ולכן הייתה מייעצת לך לבדוק או לשתוק.

    אהבתי

  12. אמנם לא נפגשתי עם הרב, אבל בדקתי היטב את הדברים, ודיברתי עם מספר אנשים שכן נפגשו איתו. כשאת שופטת אותי בלי לבדוק, את הרי פוסלת אותי במומך.

    אהבתי

  13. תומר אני אחיה של שרון המתגורר כיום עם אשתי וביתי הקטנה בקהילה בתלמים.
    נולדתי וגדלתי בקיבוץ חולדה כחילוני לכל דבר (אם ישנו מושג כזה ליהודי-לפחות לא שומר מצוות כלל ולא מכיר במציאות השם).
    את תהליך החזרה בתשובה הארוך שלי התחלתי בשירותי ביחידת חרוב, תהליך שנמשך לפחות 8 שנים, במהלכו ידעתי כבר לאחר שנה שזהו הכיוון והדרך שעליי ללכת בה, למרות כל הקשיים הצפויים, אם אני רוצה לדעת באמת מה מטרת החיים בעולם ולשם מה נבראנו.
    רוב רובו של תהליך התשובה התרחש בפנימיות יותר מאשר בחיצוניות, לא משום פחד מתגובת המשפחה וחברים, אלא משום פחד ויראה גדולה, איך אני, בן אדם שהוא רחוק מלהיות צדיק, אראה בעיני אנשים, בעיקר אלו שלא זכו עדיין לשמור תורה ומצוות שלא באשמתם.
    הפחד העמוק נבע מהעובדה שבמשך כל חיי ותהליך החזרה בתשובה שלי ושל אשתי בפרט, נפגשנו עם דמויות אשר בחיצוניותם נראים דומים להפליא לרבי עקיבא, רבי שמעון בר יוחאי, הבעש"ט ורבים וגדולים אחרים, אך פנימיותם כשל אחמדיניג'ד וחבריו המנסים לפגוע באחדותינו ובעצם היותו של כל יהודי צדיק באשר הוא.
    לקח לי בערך 6-7 שנים עד שהסכמתי לשים כיפה לראשי, לאחר שהבנתי שלא כל הדתיים כאלה (במהלך שנים אלו לא פסקתי מלחפש בכל מקום אפשרי כמעט) וזה קרה כאשר פגשתי את הרב שמואל מורנו מתלמים ואת הקהילה המדהימה של הרב ניר בן-ארצי שליט"א, שכולה בנויה מאנשים שעוסקים בכל רגע מחייהם בתורה, בגמילות חסדים אמיתית ובאהבת עם ישראל כולו וארץ ישראל בצורה הכי יפה מחבקת ושקטה שראיתי בחיי.
    איני יודע מהיכן אתה שואב את כל המידע השקרי והשטני הזה, אך זאת לא השאלה.
    השאלה שמטרידה אותי לאחר קריאת המאמר שכולו בנוי על שמועות יד שניה (אני מקוה שאתה בקיא בספרו של החפץ חיים ותעשה תשובה על כך במהרה) וקטעים מספרו של הרב אבינר שליט"א שמפאת כבודו לא אומר שהוא אינו דובר אמת, אלא רק לא מכיר את הרב ולא נפגש עמו מעולם, אחרת היה משנה את דבריו במהירות הבזק, בוודאי אם היה יודע לפני כתיבת הספר על דבריהם והסכמתם של הרב מרכי אליהו שליט"א,הרב שמואל אליהו שליט"א, הרב דניאל סטבסקי שליט"א, הרב ארז משה דורון שליט"א, הראשון לציון ורבים וגדולים אחרים.
    באשר לך, נשמה קדושה, מטריד אותי מאוד מדוע זה כל-כך מפריע לך שקיים אדם פשוט וצנוע שגוזר על עצמו גלויות ותעניות ומחזיק ומחזק חלק גדול בעם ישראל בחסדים רבים וקהילה שרובה הצעיר חוזרים בתשובה בזכות פועלו של הרב ניר בן ארצי שליט"א, הרב שמואל שוקרון שליטא, הרב שמואל מורנו שליט"א ורבים וגדולים אחרים – שאם תזכה בע"ה לפגוש אחד מהם, תבין מהי אהבת השם ועם ישראל באמת ולא תעיז להכפיש את שמו של אף יהודי, אפילו הקטן בישראל, לא כל שכן הענקים שבהם.
    מאחלים לך בריאות איתנה ואורך ימים, שפע הצלחה ושמחה ושתזכה יום אחד בע"ה להתברך מידיו של הרב ניר בן ארצי שליט"א ורבני הקהילה, אז בוודאי תשנה דרכיך ותשובתך תתקבל בברכה אצל השם יתברך.
    אתה מוזמן תמיד לביתנו הקט בתלמים (אמנם כת מפחידה אך לא של אוכלי אדם רק עובדי אלילים נחמדים), לישיבה המדהימה במושב,למכון לחוזרים בתשובה על שם סא"ל עמנואל מורנו הי"ד ולמפעלי החסד העצומים שהרב הקים על שטחו.
    שיהיה לכל עם ישראל ברכה והצלחה ברוחניות ובגשמיות, שפע פרנסה, בריאות הנפש והגוף , הצלחה במאבק בעזה שלא תפגע אף לא עוד נשמה יהודית אחת ושנזכה כולנו להפגש בקרוב בבית המקדש שלמים ומאוחדים.

    אהבתי

  14. תודה על התגובה והאיחולים.
    כאמור, אני קיבלתי רושם שונה משלך לגבי תנועתו של בן-ארצי, וזאת על בסיס מספר עדויות אישיות שהן מאוד מהימנות לדעתי. ברור לי שמבפנים הדברים נראים אחרת – הויכוח שלנו הוא האם מבפנים הדברים נראים כפי שהם, או שמא בשביל לראות את המצב לאשורו דווקא צריך פרספקטיבה.
    בכ"א, בהצלחה גם לך ברוחניות ובגשמיות, ובבניין ציון ננוחם.

    אהבתי

  15. לתומר באמת רעיון טוב בוא לבקר בתלמים נקבל אותך בסבר פנים . ותראה דברים אחרים במו עינך פעם אחת לתמיד..בוא לראות את האמת לטובתך.מדגיש לטובתך.

    אהבתי

  16. א. תוכיח שלא
    ב. מחר יכתבו עליך כתבה כמב אתה מסוכן
    ג. פשקוילים, תומר. דיברנו על פשקוילים ופקסים בענינך? את הפשקוילים והפקסים יוציאו בעתיד כספר, ובמקום תומר יכתבו "פלוני" לך תוכיח ששמך לא פלוני.
    ד. כל המגיבים פה הם חסידיך השוטים שאינםיודעים דבר בהלכות גאולה ומשיח. עמי ארצות.

    אהבתי

  17. לי הוא אמר שהמשיח קרוב והמשיח יבוא ,ואפילו אם הוא יתמהמה בכל זאת אני צריך לחכות לו- כזה רמאי.
    ולי הוא אמר שהמתים עתידים לחיות, בדאי.
    ולי הוא אמר שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מהבורא יתברך שמו, שרלטן.
    ולי הוא אמר שלקב"ה אין גוף ואין לו דמות הגוף, נוכל.
    ולי הוא אמר שהבורא יתברך שמו יודע כל מעשה בני אדם וכל מחשבותם, תראה מה זה שאתה לא יכול לדעת היום מה עומד לפניך- כזה מאחז עיניים.
    ולי הוא אמר שהקדוש ברוך הוא גומל טוב לשומרי מצוותיו, ומעניש לעוברי מצוותיו, – איך הוא יכל לרמות את כולם, אז מה אם יש לו כזו כיפה תראה מה זה אנשים.

    אהבתי

  18. הרב מנחם מנדל שנאורסון מעולם לא אמר על עצמו שהוא נבחר על ידי הקב"ה להיות המשיח.

    אהבתי

  19. בס"ד

    אני לומד במכינה הקדם צבאית בתלמים, ע"ש סא"ל עמנואל מורנו הי"ד.
    לא ברור לי מאיפה הגיע אליך כל המידע הכוזב הזה על הרב ניר ועל הקהילה בתלמים.
    כשהגעתי לתלמים גיליתי קהילה חמה, אנשים מדהימים עם שמחת חיים ואהבת ישראל אמיתית.
    אם זה מה שהרב ניר גרם לאנשים, יה"ר שיהיו עוד מאות כמוהו שיגבירו את אהבת החינם בעם ישראל.
    רק מספר עובדות חשובות:

    *הרב מרדכי אליהו שליט"א ישב עם הרב ניר במשך שעתיים, וכשיצא אמר עליו שהאדם הזה קדוש וטהור.
    גם הוא טועה?

    *מעולם לא שמעתי את אנשי תלמים מעידים על הרב שהוא המשיח, להפך. בסך הכל הם מצפים לגאולה, כמו שכל אחד מעמ"י צריך לחכות, ומנסים לקרב אותה.

    *הרב ניר לא אמר שאריאל שרון יהיה רה"ב האחרון, אלא המנהיג האמיתי האחרון עד למשיח. תסכים איתי שיש הבדל.

    בשורות טובות.

    אהבתי

  20. נראה לי שהתגובות שלמעלה מאורגנות,
    (אבל זו רק דעתי האישית)
    אגב,
    לפי המידע שאספתי בשעה האחרונה
    אין שם מכינה קדם צבאית.
    (ביחס לתגובה הקודמת)
    למרות שכנראה הם רצו..
    אבל ממש סרט אפשר לעשות מהתנוע אזאת.

    אהבתי

  21. חברים באמת אינני נוקט עמדה, אבל לכל אוספי המידע, האם ביחידת מודיעין עסקינן?
    עם כל הביקורת המוסדות שצויינו אכן קיימים. מידיעה ברורה

    אהבתי

  22. בס"ד

    השנה קמה שם מכינה קדם צבאית.
    אנחנו מחזור א'. תשאל את המקור שלך אם הוא מעודכן או לא. זה ע"ש עמנואל מורנו.

    לגבי הרב ניר, מה שהוא אומר הפעם לא בדיוק נכון.

    אהבתי

  23. אני חושבת שמה שנאמר פה זה הסתה אחת גדולה רשום פה דברים לפי רישומי שהם לא היו ואינם ניבראו בכלל ומי שרשם את זה חצוף אחד גדול שאני מכירה את הרב ניר שאני גרה בישוב שלו כבנאדם אמין וטוב ויש לו אשיות גדולה מי שלא מכיר אותו חבל לו על הזמן איזה איש הוא הפסיד ויש לו רוח הקודש ואסור ליפגוע ברב צדיק שכזה

    אהבתי

  24. אני רוצה לומר לך מר הרב אבינר.שזו בושה וחרפה לכתוב דברים כאלה. הרב ניר בן ארצי הוא רב קדוש, נכון אמנם הוא לא למד בישיבה ולא למד את התורה כולה אבל מספיק רק לרראות אותו ולהבין על איזה רב מדובר פה.
    וחוץ מזה בושב וחרפה מה שהולך כאן זה לשון הרע חמורה מאוד ולפי התורה שלנו אסור לומר לשון הרע על אף יהודי ויהודי לא משנה מה הוא אז מי שכתב את המאמרים האלה צריך להתבייש..!
    ואין על הרב ניר בן ארצי הוא צדיק וכולם מוזמנים לבקר ולהנות ממה ששלח לנו הקדוש ברוך הוא.

    אהבתי

  25. למה לדבר יותר מידי יש סרט שבו נראה את כל האמת.. הסרט יהיה בערוץ 2 בשעה 22:15 בתאריך 17\10 אז פשוט תראו ואל תדברו סתם..

    אהבתי

  26. בס"ד

    הגדרות
    לשון הרע = כל דיבור רע על יחיד או רבים הכולל פרסום מעשיהם הרעים, או היכול לפגוע בהם או להעליבם. עיקרו של האיסור הוא ההיזק שעלול להגרם למי שדיברו עליו רע. לשון הרע הוא מסר שעלול להשפיל, לבזות או לפגוע באדם, מקור איסור לשון הרע הוא בתורה בספר ויקרא (יט, טז) "לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ". את הקללה במעמד עיבל וגריזים, "אָרוּר מַכֵּה רֵעֵהוּ בַּסָּתֶר" (ספר דברים פרק כ"ז כ"ד) ייחסו חז"ל לאמירת לשון הרע, שהיא במובן מסוים הכאתו של אדם בסתר.(ויקיפדיה באינטרנט).
    התואר "רב" = רב (או רבי) הוא סמכות דתית ביהדות. משמעותה הפשוטה של המילה היא מורה. המילה לקוחה מארמית שמשמעותה הוא "שר" והיה ניתן בתחילה אך ורק לתנאים ואחר כך לאמוראים ואחר כך לראשי ישיבות בלבד, לאחר מכן העדות האשכנזיות לקחו תואר זה לראשי קהילותם בעוד שהספרדים ועדות המזרח מכנים את מנהיגיהם בתואר של "גאון" , "מרן", ובירושלים – "ראשון לציון".
    כיום המונח רב מתייחס לאחד מארבעה התפקידים הבאים:
    • בעל תואר B.A מיוחד המסמיך לרבנות, הקהילה החרדית בישראל לא מקבלת תואר אקדמאי זה להסמכת רב.
    • מנהיג רוחני של קהילה יהודית.
    • מורה במוסד תלמודי כמו ישיבה או כולל (לא כל מי שמלמד תורה נחשב רב).
    • פוסק הלכה בעדות האשכנזיות נקרא "רב" גם כן אבל אצל הספרדים ועדות המזרח, הפוסק הוא "חכם".
    (ויקיפדיה באינטרנט).
    התואר "רב" הגם שאינו מוגן עפ"י חוק או כל הגנה אחרת (משמעות הדבר שכל מי שירצה יוכל להוסיף לעצמו את התואר "רב" לשמו ואינו עובר על שום חוק)
    משיח = מקור המילה "משיח", מן השורש מ.ש.ח, שמשמעותו משיחת אדם בשמן זית, על פי המנהג בעת העתיקה. על פי פרשני המקרא כ, הדבר קשור לגדולה ורוממות של האישיות, שמיוצגת על ידי המשיחה בשמן.
    משיח הוא למעשה אדם, דמות משכמו ומעלה אך לא יצור שמימי ולא יצור על-אנושי. משיח על-פי היהדות הוא ילוד אישה. המסורת המקובלת גורסת כי משיח פוטנציאלי מצוי בכל דור, והוא יהפוך למשיח ממש, אם ההשגחה העליונה תסבור שהדור זכאי לכך. (ויקיפדיה באינטרנט).

    אני מציע שכל אחד מהכותבים יקרא וילמד ויחשוב לפני שהוא כותב עובר על לשון הרע והוצאת דיבה

    אהבתי

  27. יאללה עם השטיות תעבדו את ה' יש הלכה והיא מכריעה , אל תגיבו אני לא מתכווין לקרא אתם רדודים זה לא התורה (ל2 הכיוונים)

    אהבתי

  28. איך מגעים לרב ניר בן ארצי אשמח אם תעבירו לי את הטלפון לתאום פגישה אם הרב תודה מראש קרן

    אהבתי

  29. תומר היקר
    אל תאמין בעצמך עד יום מותך
    נו תומר מה תאמר עכשיו בפרשת ניר בן ארצי אשר כתבתה נגדו כאשר נאמרו דברים בשמו כאשר היה כלוא ע"י עוזריו .חומר למחשבה לאמינות דבריך.
    עכשיו שמוגש כתב אישום חמור ביותר בבית המשפט המחוזי נגד עוזריו
    חזור בתשובה ובקש סליחה מניר בן ארצי
    או לפחות כתוב את תגובתך לגולשים

    אהבתי

  30. אגב התמונה שמופיעה למעלה האדם המבוגר עם התינוק לולאת האל מופיעה בכנסיה בספרד
    וממדומני בעוד כמה כנסיות

    אהבתי

  31. הייתי בכנסים שלו, ובתור אדם סקפטי, ריאליסט, בוגר אוניברסיטה, משכיל ואיש ספר וכו' וכו', הייתי בטוח שיש לנו עסק אדם בעל כוונות טובות (וודאי לא שרלטן), אשר איבד את שפיותו ולוקה במחשבות שווא. הדיבורים על גאולה היו ממש כלליים, ולפעמים כללו דבר והיפוכו, כיאה לכל מערכת המבוססת על אפקט בארנום הידוע לשמצה. כל זאת סברתי בחכמתי כי רבה (בציניות, כמובן), עד שנתקלתי בבעיה אישית ששום רב מרבני הציונות הדתית, למגדולם ועד קטנם, לא הצליח לפתור. כולם הציעו פתרונות מושכלים ומלומדים, מתובלים בפסיכולוגיה מודרנית, סוציולוגיה, פילוסופיה ובעצם, מה לא. לבסוף יצרתי קשר עם הרב ניר בן ארצי, ונקבעה לי פגישה לעוד חצי שנה (!). עד שהגיע מועד הפגישה שכחתי מזה לחלוטין. נסעתי למושב תלמים ומיד כשנכנסתי ללשכתו, הבנתי בחוש שכאן מתרחש משהו אחר, שונה לחלוטין מכל מה שהכרתי. כאשר הוא התחיל לדבר שמתי לב שדבריו כלליים ולא ברורים אך ככל שנמשכה השיחה המידע הפך להיות ספציפי וממוקד באופן שאינו מותיר מקום לספק. הסיכוי לניחוש מושכל ושאר טכניקות שרלטנות בדברים שהוא אמר שואף סטטיסטית לאפס מאופס, ולכן אין לי ברירה אלא להאמין לדברים. אם למישהו פה יש הסבר "מדעי" לכך, אני אשמח לשמוע.

    אהבתי

  32. בואנה אתה מענין. חבל שאתה משמיץ את ניר בן ארצי. והאמת והשלום אהבו.
    קוקניק

    אהבתי

  33. האם משה רבנו, דוד,וכל שאר קדושי התורה…
    היו תלמידי חכמים?…..רק בגלל אנשים כאלה המשיח מתמהמה….שהרי בפשטות יש אמת….לשמחתנו רק בורא עולם מחליט מי ראוי….ולא אנחנו המתוסבכים….

    אהבתי

  34. למיטב ידיעתי בתור אחד שמכיר, הרב טל לא חשד שהרב ניר מקבל מן הטומאה, וגם מחזיק שיש לו כוחות, רק סבור כי לעניין *התייעצות* אין להתייעץ עם מי שלא ת"ח, ועדיף ת"ח שאין לו רוח הקודש לעת עתה, מאשר צדיק בעל רוח הקודש שאינו ת"ח. וגם בנו של הרב בן דוד – ראש הכוללים של הרב ניר לומד בתורת החיים, ואמר לי כך (והוא יותר מחזיק מהרב ניר ממה שהרב טל מחזיק ממנו)

    אהבתי

      1. מה זה "תודה רבה"?! תשנה!
        (את: "לרב טל משום מה היה ברור שהמשיח חייב להיות תלמיד חכם, ומכיוון שבן-ארצי רחוק מכך, ניתן היה לחשוד שההשראה שזכה לה באה לאו דווקא מרוח הקודש.")

        אהבתי

        1. למה? בגלל שאדם שלא מוכן להזדהות כתב תגובה? ולבד מזה, כתבתי על טענתו למשיח, ואתה מודה שאפילו להתייעצות הרב טל לא מוכן לשלוח אליו אנשים. בקיצור, אין כאן יותר מדי מה לתקן, גם אם נניח שאתה מדבר מתוך ידיעה מבוססת.

          אהבתי

          1. נכון שהרב טל אומר שאין להתייעץ איתו כי אינו תלמיד חכם (לא יודע אם באופן אישי, יש צדיקים גדולים שהרב טל מחזיק מהם מאד מאד מאד והוא אומר לא להתייעץ איתם כי אינם ת"ח [אלא זכו לרוח קודשם ולהשגותיהם כי מסרו נפשם על קדושת ה' למשל]), ואולי גם אומר שהוא לא המשיח (לא יודע, לא שמעתי על זה שום דבר, ולא שמעתי בשמו ובשם אף אחד אחר שאומר שהמשיח חייב להיות ת"ח, אולי זה נכון, אין לי שמץ) ואולי גם כך מסתבר, אבל מכאן ועד שמקבל את כוחותיו מהטומאה יש מרחק! המרחק הוא: אדם חיובי או אדם שלילי בתכלית. או אדם חיובי שיש לו יתרונות וחסרונות דברים שהוא מוכשר לעשותם ודברים שאינו, לבין אחד שצריך להתרחק ממנו שאפילו אם כוונותיו חיוביות הוא לא יודע עם איזה דברים רעים הוא מתעסק. לא מעניין אותי שתהיה כתבה מדויקת בכל פרטיה, מצידי שכל הכתבות בעולם יהיו מלאות עובדות לא נכונות, אלא שזה מוציא שם רע עליו בשם ת"ח שמילתו משפיעה, ומדוע לעשות כך? האבינר הזה רבים יודעים שהוא סתם איש מפגר, ושומעי לקחו לא יחשבו להתקרב לרב ניר בלי קשר לדבריו, לא אליו, ולא לאף איש כזה (חוץ מהרב אליהו שהוא קונסנזוס גמור).

            אהבתי

  35. כתוב במפורש בגמרא שכשהמשיח עתיד לבוא אנשים לא יאמינו לו, ויחשבוהו למשוגע. קוריוז. אז אנחנו אם כן בדרך הנכונה תומר היקר.

    אהבתי

  36. אישית הייתי אצל הרב ניר בן ארצי, הבעיה שלי שהבת שלי יוצאת עם גוי , כשהגעתי אליו, הוא שאל למה באתי, הוא לא יודע לנבא כלום, שואלים שאלות והוא עונה תשובות.
    אמרתי לו שבאתי בשביל הבת שלי, הוא שאל: "האם היא נשואה" השבתי לא!
    שוב הוא שואל, יש לה מישהו "אמרתי כן".
    שתשובתו מה שמו, נתתי לרב את שמו והוא אמר שהוא מתאים לה והוא בחור מאוד טוב, ושבח אותו בלי סוף.
    לאחר שסיים ציינתי בפניו שהוא גוי (אני אישית חוזרת בתשובה כבר שלוש שנים)
    ואז הוא אומר לי "טוב!..צריך לגייר אותו.
    אמרתי לו: "ואם הוא לא מעוניין"
    תשובתו: "שתעזוב אותו"
    בקיצר, חזרתי כלעומת שהגעתי עם אותו בעיה ללא פיתרון!
    צריך לבטוח בשם ורק להתפלל.

    אהבתי

שקלא וטריא