כת ניר בן ארצי בקריסה, הגורו החדש של שרי אריסון, ועוד מכל טוב הארץ

בן-ארצי בימים טובים יותר (צילום: פלאש 90)

1) אבישי בן-חיים הביא במעריב סיפור מעניין במיוחד על ניר בן-ארצי, משיח בעיני עצמו שכתבתי עליו כאן.  על פי בן-חיים בן-ארצי נחלץ ממעצר בית שכפו עליו בשלוש השנים האחרונות, בהן אכן לא הופיע בציבור. מסתבר שמי שכלא אותו ואיים עליו, ולטענתו אף עינה אותו, הם לא פחות מאשר חסידיו הקרובים.

הרב יעקב חסן, עוזרו של בן-ארצי, מספר כאן ש

אותם אנשים שהיו אחראים על הרב והיו אמורים לטפל בו ובמשפחה שלו ובקהילה, שידרו לנו שהכל בסדר אבל למעשה עשו הפרד ומשול, ובשמו של הרב אמרו לאנשים מה לעשות. הם השתמשו בשמו גם מול התורמים, היו מתקשרים לתורמים ואומרים להם מה הרב מבקש עכשיו. תורמים כמו רעיה שטראוס. […] ביום חמישי לפני שבוע ויומיים, קרא לי הרב לשיחה. הזהיר אותי שלא יראו שאני נכנס אליו. מצאתי אותו מבוהל ומפוחד. הוא אמר לי 'הם לא נותנים לי לצאת, הם מענים אותי, הם הרסו את המשפחה שלי, הרסו לי את הקהילה'. הם התעללו בו נפשית – הם פיברקו ממסרונים שכאילו כתבו לו הילדים, 'אבא אני שונא אותך'. הביאו לו תעודת גירושין מפוברקת מאשתו, אמרו לו שהוא התגרש. לאשתו הם סיפרו שהוא עזב אותה לטובת מישהי אחרת. כל זה מסביר את חוסר היכולת שלו לצאת ולדבר – אמרו לו: אם תפתח את הפה, נכפיש אותך, ועכשיו זה בדיוק מה שהם עושים.

ברשימה שלי כתבתי שהרב שמואל שוקרון הוא זה שלמעשה משח את בן-ארצי והעלה אותו לכדי מנהיג רוחני (כל שבתאי צבי צריך נתן העזתי). ייתכן – ואני רוצה להתנסח כאן מאוד בזהירות – שהוא ואדם ששמו שמעון קטורזה הם "אלה שאחראים על הרב", כלומר הם מנהיגי הכת בפועל, והם אלה שהגלו את בן-ארצי כדי לשלוט בכת – ובכסף. מדובר במקרה מעניין של יוצרו של הגולם קם על גולמו, לשם שינוי. בן ארצי הורשה לצאת כפי הנראה אחרי שהשניים אילצו אותו לכתוב מכתב בו הוא מתוודה על חטאים מינים, כדי שיוכלו לסחוט אותו אם לא ישמע להוראותיהם. המכתב הגיע לאשתו של בן-ארצי, והיא ניסתה להתאבד. כעת בן-ארצי שב לתלמים, מרכז הקהילה, ומנסה לשוב להנהגתה.

אבל כל עניני הפוליטיקה הפנימית חשובים פחות, כי חברי הכת עכשיו במשבר עצום. הם מתפקחים מאשליית התנועה-שתביא-את-הגאולה שחיו בה ומבינים פתאום שאנשים שבטחו והאמינו בהם הונו וניצלו אותם. מכיוון שזו היתה כת ממודרת וקשוחה במיוחד, המצוקה גדולה מאוד והמשבר רק בתחילתו. אם נוסיף לזה את העובדה שרבים שינו את כל חייהם כדי להצטרף לכת (בנו שם את ביתם וכו'), נבין שחייהן של משפחות שלמות נהרסו, ושעל הרשויות לשלוח למקום עובדים סוציאליים ומטפלים במהירות.

עדכון: סריקה של כתבה בידיעות אחרונות מה- 18.3: 1; 2; 3

עדכון 20.3: עידן יוסף באתר news1 כותב שהשולטים בעמותה משיבים מלחמה ומאשימים את בן-ארצי בסטיות מיניות חמורות ומאיימים בתביעה. מאמר ארוך הכולל ציטוטים לכאורה של בן-ארצי המודה בזימה.

עדכון 22.3: כתבת וידאו של ברוך קרא שכוללת את כל הסיפור, ו(כפי שגיליתי כאן )את שמות אלה שכלאו את בן-ארצי לכאורה: שמואל שוקרון ושמעון קטורזה.

עדכון 23.3: כתבה ארוכה ומעניינת של אבישי בן-חיים שמגוללת את כל הסיפור, מה- 20.3. בן-חיים אפילו מצטט את הכתוב בבלוג זה, אולם בלי לציין את שמי.

סאם לוי (צילום: אוראל כהן)

2) עמיר קורץ, צמרת פרנט ונעמה סיקולר מכלכליסט פרסמו מאמר מעניין מאוד על הגורו הרוחני-עסקי החדש של שרי אריסון. מדובר באדם בשם סאם לוי (איזה שילוב מוצלח של יהדות ואינטרקטנטיננטליות, לא?) שהגה בעצמו דרך רוחנית אותה הוא מכנה "שיטת אהבה רבה", והוא היום אחד האנשים המשפיעים ביותר על אריסון.

על פי הכתבה השיטה "משלבת טיפול מודעותי ואנרגטי ומניחה שאין להפריד בין הגוף לנפש ושכולנו 'מתקשרים' בינינו ברמת העל־מודע". לוי בעצמו מעיד:

התחלתי ללמוד ה-כ-ל, אין ספור שיטות טיפול מתחום הרפואה המשלימה. ומכיוון שאני בא מרקע רציונלי מתמטי, חקרתי את הדברים יותר לעומק. לא הסתפקתי בדיבור על אנרגיות, אף שבהחלט חשתי אותן, ובמהלך אותו מסע קוסמי מופלא התחלתי לתקשר את 'אהבה רבה'. במשך שש שנים קיבלתי ופיתחתי את השיטה, וזו היתה עבודה של 24 שעות ביממה. קיבלתי טונות של חומרים ומידע, ולאורך כל הדרך הדבר עבד בשני מישורים: חומרים מיסטיים, שהתקבלו כידע סימבולי וא־רציונלי, ועיבוד רציונלי, שעשיתי להם.

כל זה טוב ויפה, אך משום מה לוי גם מתעקש ש"השיטה נקראת כך משום היותה מבוססת על מקורות יהודיים, נתמכת ונסמכת על היהדות ומשתמשת בכליה. אולם אין אנו אנשים דתיים או מחזירים בתשובה למיניהם". אז השיטה מסתמכת על מקורות יהודיים או התקבלה בתקשור ישיר של לוי? לאלוהי הניו-איייג' הפתרונים.

מה שעוד מעניין בכתבה הוא החיבור, שקוראי הבלוג יודעים שאני אוהב להצביע עליו, בין הרוחניות (לכאורה) לעולם העסקים (למעשה). כי סאם לוי מציע צד עסקי לשיטתו: " ש.ל.י, השפה העסקית שפיתח לוי, מוגדרת כשפה למודעות יישומית שקהל היעד שלה הוא ארגונים ואנשי עסקים". ושמטרתה "לתת כלים לעובד להתמודד בדרך יעילה ופרודוקטיבית בתוך הארגון". למעשה בקבוצת אריסון דואגים להבהיר שהצד העסקי של השיטה של לוי ממש לא רוחני. הנה:

"שרי נתפסת כרוחנית, ולכן כל שיטה שמכניסים לפה נתפסת כמשהו רוחני", מסבירים בסביבתה של אריסון. "הדגם של סאם מושתת על הקבלה היהודית, אבל במה שאימצנו לארגון אין איזו אמירה רוחנית. ש.ל.י היא שיטה יישומית קלאסית, כלי יומיומי לשיפור יחסים ולתקשורת אותנטית בתוך הארגון. זה סוג של קואוצ'ינג.

אז מה יש לנו כאן? שיטה רוחנית שמתיימרת להתבסס על מקורות היהדות והתקשור גם יחד, ושמציעה עצמה לאנשי עסקים כדרך להסדרת יחסים פנים ארגוניים, אלא שאז היא פושטת את אצטלת הרוח ולובשת סרבל כחול של עבודה "יישומית". "שיטת אהבה רבה", אם כן, משתמשת בשם הטוב של היהדות כדי למכור את עצמה, ביומרה לידע מתוקשר כדי למכור את סאם לוי כגורו, אבל מתנתקת במהירות מכל מחוייבות דתית ("אין אנו אנשים דתיים") ואף רוחנית כשזה נוח ומשתלם. אין זאת אלא שהשיטה של לוי, כמיטב מסורת הניו-אייג', היא הכל: גם יהודית וגם לא, גם רוחנית וגם לא, גם עמוקה וגם לא, גם ערטילאית וגם ישומית, ובעיקר גם יומרנית וגם שווה לסאם לוי המון המון כסף.

3) באתר מעריב התפרסם ראיון שלי עם פרופ' עפרה מייזלס, שיחד עם ד"ר מריאנה רוח-מדבר היא יו"ר הועדה האקדמית של הכנס הישראלי הראשון לחקר רוחניות עכשווית. על מה חוקרים ואיך מכמתים רוחניות.

כצ'לה: בוחן כליות ולב (צילום: דני בראון ג'יני)

4) על פי הח"כ כצ'לה, יו"ר האיחוד הלאומי, "כל מי שהיה שותף לגירוש [מגוש קטיף] חילל את השם, והקב"ה לא סיים את מלאכתו איתו". אז יופי שכצ'לה יודע מהי תוכנית העבודה של הקב"ה, אם כי לפני הבחירות הוא אמר ש"האיחוד הלאומי יקבל עשרה מנדטים. הרב דוד אבוחצירא החזיק לי את היד ואמר שתהיה סיעתא דשמיא גדולה, ואני מאמין למה שהרב אבוחצירא אמר", כך שיש סיכוי שכצ'לה מתבלבל בין מאוויי ליבו לרצונו של הקב"ה. אין דבר, קורה לכולנו.

5) והנה עוד מישהו שיודע מה מתכנן הקב"ה: על פי אחמדיניג'אד הולך וקרב רגע בואו של המהדי, כלומר מחמד בן אלחסן אלמהדי, האמאם השנים עשר והמשיח הנעלם של השיעים. על פי מיקי סגל, כותב המאמר:

במהלך כינוס הועידה בנושא פלסטין בראשית החודש התייחס אחמדי-נז'אד לנושא המהדי בסוף נאומו. הוא אמר " ….האנושות צועדת לקראת ספיריטואליזם. מונותאיזם, חיפוש הצדק ושלום אמיתי….ההבטחה השמיימית תתגשם עם בואו של האדם לו מצפות כל אומות העולם, בנו של נביא האסלאם אמאם מהדי כשלצידו ישו כעוזרו המסייע לו..או אז יכון עולם מלא ביופי ושלמות…בואו נתן ביחד יד להתרחשות אירוע זה על ידי תמיכה בחפים מפשע (הפלסטינים) ועמידה איתנה נגד העריץ.

איזה עירוב מופלא של פונדמנטליזם ואופטימיות ניו-אייג'ית, ואף על פי שיתמהמה, נחכה לו בכל יום שיבוא.

6) אלכסנדר יעקובסון כותב על נכותו של הרב אבינר, שלא מסוגל לגנות את הטבח של ברוך גולדשטיין, ועוד רשימה על כך מאת הבלוגיסט המצויין, האורתודוקסי והאנונימי שהוא גם פרופ' למחשבת ישראל.

7) כת קומראן בכותרות: ראשית כתבה על כך שפרופ' נורמן גולב זועק שמשתיקים אותו מפני שהוא טוען שמגילות קומראן לא נכתבו על ידי כת האיסיים, ובתזמון מופלא כתבה על ספר שייצא בקרוב מאת פרופ' רחל אליאור בו היא טוענת טענות דומות (בקשר לכת), ומנסה להראות שאת אותן מגילות כתבו הכוהנים בני משפחת צדוק עוד בירושלים. מחקר זה של אליאור מצטרף לספר קודם שלה בו היא טענה שאת ספרות המרכבה וההיכלות כתבו כהנים בני צדוק שהורחקו מבית המקדש ("מקדש ומרכבה, כוהנים ומלאכים, היכל והיכלות במיסטיקה היהודית הקדומה", הוצאת מאגנס).

אני באמת לא יודע מספיק על כת קומראן כדי לתת את קולי לצד מסויים בויכוח הזה, אבל אם עלי לנחש, קשה לי להאמין שלא היו איסיים (או דומים להם) מעולם. גם אם חלק מהמגילות נכתבו כפי שטוענת פרופ' אליאור, מה עושות שם מגילות המדברות על מלחמת בני-אור בבני-חושך? ומה עם מגילות המדברות על "מורה צדק" שהנהיג את הקבוצה? ובכלל, ימי בית שני היו כל כך פוריים, שכמעט מתבקש שתהיינה גם קהילה מוזרה של נזירים יהודיים. לשמחתי אליאור הבהירה בראיון בתוכנית של לונדון וקירשנבאום שאולי היתה כת קטנה של "איסיים" או דומיהם, אלא שאת רוב המגילות לא הם כתבו, אלא הכהנים.

אם הוא רוצה לחזור הביתה הוא מקיש שלוש פעמים בעקבי הנעליים ואומר "there's no place like home"

8) האפיפיור, בדרך לביקור באנגולה וקמרון, טוען שקונדומים לא עוזרים במאבק נגד האיידס. להפך: לדעתו הם מחריפים את הבעיה. מצד שני על פי הוד קדושתו "הכנסייה הקתולית נמצאת בחוד החנית של המאבק במחלת האיידס". אז לזה התכוונן מי שאמר credo quia absurdum?

מצד שני האפיפיור מגיע לארץ, 11-15 למאי. בפעם שעברה שהגיע לכאן אפיפיור, בשנת 2000, היה זה יוחנן פאולוס השני, והיתה זו (אני מקווה שאני לא טועה) הפעם הראשונה אי פעם שביקר אפיפיור בארץ הקודש. הייתי אז במיסה והיתה חוויה די יפה. אני מקווה גם הפעם לתפוס מעט מרוח הקודש.

9) ואפרופו נצרות, לא מזמן הסתבך ליאור שליין בגלל מערכונים לא ממש מצחיקים על הנצרות. במקרה הגעתי לקטע הבא של הקומיקאי האמריקני Louis C.K., שעולה על שליין בהרבה גם ברמה וגם בגסות – וראו הוזהרתם, מדובר בקטע גס במיוחד.

10) והנה תיעוד של כניסת רוח הקודש לחבורת מאמינים נוצריים בסרי-לנקה (תודה לדוד אסף).

11) מתחילת החודש ועד מאי תטייל קבוצה של אנשים מכל העולם בארץ ותפיץ שמחה ואהבה. או כך לפחות הם מצהירים.

12) מתישהו בשנות הארבעים הגיעו צלמי המגזין Life לאשרם של רמאנה מהארשי בטירוונאמאלאי. חלק מהתמונות שצילמו מוכרות לכל מי ששמע על הגורו הגדול, אבל כעת התפרסמו תמונות שנמצאו נחבאות בארכיון.

רמאנה כפקיד משופם

13) כאן ישנה הקלטה של המהארישי מהש יוגי עורך פוג'ה ברישיקש ב- 1969. לי הקול שלו עשה משהו. הנה לינק ישיר להקלטה, שאפשר גם להוריד כקובץ.

14) אחרי שכל גורו דרג ז' ממציא שיטת יוגה (ע"ע שי טובלי) החליטו ההודים לרשום פטנט על כל תנוחות היוגה המקוריות המוכרות. כן כן, מאתיים חוקרים הולכים לתעד ולרשום לפחות 1500 תנוחות, למען שמירת המורשת ההודית.

15) בלינק הבא תמצאו עיבוד אנימציה מבריק ומבדר לאפוס ההודי האדיר רמאיאנה שעה ועשרים שבהן נפרסת העלילה העתיקה בה האל ראמה יוצא להציל את זוגתו סיטה מציפורני השד הנורא ראוונה, בשלושה סגנונות שונים של אנימציה ועם הקבלה לסיפור פרידה של זוג מודרני. פשוט יצירה יפיפיה ודרך נהדרת להכיר את אחד המיתוסים הגדולים של האנושות.

הרמאיאנה באנימציה

[המחיר לסדנת ה'ויפאסנה היהודית' תלמוד תורה ותענית דיבור בהשתתפותי ירד. ראו עדכון]

33 תגובות

  1. דברים קורים ואף אחד לא יודע על זה.

    איך אתה מסביר את הקשר הזה בין בעלי הון ובין ה"רבנים" שבאים מרקע כל כך שונה. מי בעצם שולט במי ? ומה קורה שם ?

    בעניין אחר, מה ידוע לך על אבו חצירא מנהריה -אני מבינה שזה "הרב" שעליו מסתמך כצלה. האם זה שוב אותו סיפור כמו הרנטגן והחבורה המוזרה של הוןשלטון שהתקבצה סביבה ?

    התופעה הזו לא ממש מוסברת, הייתי שמחה מאד לשמוע את דעתך באופן כללי על "החתונה" הזו בין ידעונים בעלי נופך יהודי-דתי, בעיקר מזרחים כך ניראה, ובין בעלי הון חילונים, שעניינם הוא בהשגת שליטה וכוח נוספים.

    הסיפור הזה עם ניר בן ארצי מדהים, ואני פה ממש ליד טבריה לא ידעתי דבר. אם כי עכשיו כשאני בוחנת את התמונה יתכן שראיתי אותו

    אהבתי

  2. אני לא מכיר את הרב אבו חצירא מנהריה. אבל בקשר לקשר בין בעלי הון לרבנים מעוננים, ההסבר שלי פשוט: הרבה בעלי הון הם בעצם אנשים מאוד מפוחדים, לחלוטין חסרי ביטחון עצמי, שיודעים שהשיגו את עושרם אם במזל ואם בדרכים קצת מסריחות. הם כמהים למישהו שיקח אותם ביד ויאמר להם שהכל בסדר, שהם בסדר, שייתן לגיטימציה מוסרית (או דתית) לעושר שלהם ולמעמד שלהם, ושייתן להם עצות איך הם יכולים לשמור על העושר שלהם והמעמד שלהם. ככה זה: ככל שיש לך יותר אתה חושש יותר, עאכו"כ אם השגת את מה שיש לך בדרכים עקלקלות.

    אהבתי

  3. אבל שמע- ברשימה הקודמת שלך על תלמים- ערן- הבחור החוזר בתשובה מחולדה הזמין אותך אליו הביתה כדי לראות. למה שלא תאמץ את ההזמנה תסע ותדווח לכולנו (השתתפות בנסיעות עלי)
    ב. נראה לי שבתור סטרטאפ כדאי לי להזמין עכשיו טונות של חומר בניו אייג, ללמוד קצת מתימטיקה, להחליף שם, ולהרים איזו עמותה. כשהגורו הנוכחי יפרוש בשיא- אולי אני אוכל לארגן משהו, משהו עם אהבה, משהו מהתנך, "אהבת עולם" אולי, או "חמדת הממון" או " חובבי ירוק"…

    אהבתי

  4. עצוב כל כך. מתוך הכתבות ומתוך דבריך עולה דמות של איש תמים, אולי לא העיפרון הכי מחודד, שהפכו אותו לכלי שרת, מילאו אותו במחשבות שווא וכשהעז להאמין לדבריהם כלאו אותו והתעללו בו.
    די שובר לב כל הסיפור.
    ולמרבה הצער, נדמה שהסיכוי שגדודי עו"סים יאוצו לתלמים קטן מאוד.

    אהבתי

  5. הסתכלתי בתמונות של רמאנה, והתחושה שלי היתה שהוא סובל. אני לא יודעת למה, אבל התמונות שלו משדרות מן עצב וקושי. האם זו רק תודעתי, או שגם אתה חשת בזה???

    אהבתי

  6. הלוואי שהיה לי זמן למסעות חקר לדרום.
    לגבי הגורו-סטאראט-אפ – נראה לי שעלית על משהו. תוכל להיות הנתן-העזתי לשבתאי-צבי שאהיה?

    אהבתי

  7. האגו שלך והאינטלגנציה שלי :) סתם סתם סתם.
    אנחנו צריכים לחשוב מבחינה אסטרטגית, אם אנחנו הולכים על האהבה- לשרי, על המשיחיות- לרעיה, או על המדיציניות (סטייל ה אמ אר איי הקדוש) לנוחי.

    יש בדיחה מצויינת בדרויאנוב, אצטט ממנה כמיטב יכולתי.
    אחרי יום ברכות וניסים, שואל הרב את שמשו בקורת רוח: "נו- אתה היית יכול לעשות מה שעשיתי היום ?"
    עונה השמש: "לברך נשים עקרות, לסדר פרנסה, זה באמת לא סיפור כבוד הרב, אבל להעביר יום שלם בלי קריצה- את זה בחיים לא הייתי מצליח לעשות".

    אהבתי

  8. ולקיקרו יש אמרה יפה: "אין שני איצטגנינים יכולים ללכת זה מול זה ברחוב מבלי לכבוש חיוך"…

    רוני:
    אני בסך הכל מסכים איתך. עושה רושם שבן-ארצי די תמים בסך הכל.

    קרן,
    אני בכלל לא מסכים שרמאנה נראה סובל. לי הוא תמיד נראה בשילוב של חמלה אינסופית, עומק ואפתיה. אבל אולי אני משוחד.

    אהבתי

  9. התמונות של ראמנה מקסימות, ומה שהכי אהוב עליי בתמונות של גורואים הודים גדולים היא הארציות שמקיפה אותם. אין התיימרות ל"סממנים" רוחניים או לפאתוס רוחני. וזה כנראה בגלל, שכפי שטען רמנוג'ן הגדול שנפטר בינתיים, שההודים אינם חושבים "רוחנית", אלא חומרית מאוד.
    הרבה מושגים שאצלנו הם מופשטים אצלם נקשרים לחומר ונראה שזה מלווה גם את תמונותיהם של מי שבתוכם שוכנת נשמה גדולה ועמוקה ובכל זאת אינם אפופים "רוחניות".

    אהבתי

  10. שימי לב שאצלם כמה שאתה יותר "דתי" אתה לובש פחות, ואצלנו – אתה לובש יותר. אפשר פשוט להציץ בתמונה של רמאנה מול זו של האפיפיור.

    אהבתי

  11. אחד המומחים הגדולים להשקטת נפשם של בעלי הון מפוחדים הוא ניסים אמון. הסיסמה שלו למטופליו היא "הכל בסדר, החיים יפים, מותר ליהנות".

    אהבתי

  12. בדיוק אתמול היתה כתבה גדולה על ניר בן ארצי בידיעות אחרונות. מאד מעניין הקשר בינו ובין סיירת מטכל, עימנואל מורנו ז"ל שאביו היה בדיוק בטלויזיה בשבוע שעבר, בקשר לחקירה שלו בביטוח לאומי, והאישומים בהונאה.
    כל העסק מוזר למדי. אפשר להוסיף הון שלטון מעוננים וצה"ל ?
    ברררר….

    אהבתי

  13. בהחלט מעניינת המשיכה של טובי בנינו אל בן-ארצי. קראתי את הכתבה. מה שעוד מעניין שם הוא הפסקה האחרונה, בה אותם אנשים שהשתלטו על העמותה (היינו, הכסף) טוענים שבן אחצי בכלל לא חבר בה, אלא רק "אב רוחני", ושבעצם יש כאן ניסיון שלו להשתלט על העמותה! תענוג.
    אנסה לסרוק ולהעלות את המאמר לכאן.

    אהבתי

  14. שמתי לב לזה, מדובר כניראה בסוג של ניצול כלכלי מתוחכם של "יכולות" מהסוג המבוקש היום (ראייה מסוג כלשהו). דוקא השילוב של הצבא מרמז על הכיוונים האפשריים. חבל, שוב חבל, שאין טיפול מקצועי מעמיק ודחוף בכל הנושא הזה. אתה בין היחידים שכותב על כך, ואני מאד מאד מעריכה את זה. נשמה אמיצה אתה.

    דוקא הטענות של ניר בן ארצי, על "שבי פסיכולוגי" שהוא היה נתון בו, והנושא של "זכרונות מיניים" תמוהים שהיו מעורבים בזה,צריך לעורר הרבה נורות אדומות, לא לחובתו, אלא לחובת כל ה"מיזם" הזה המתואר בעיתונות. המימון הכבד ממקורות סופר עשירים וממוסדים (שטראוס, רקנטי) וכל שאר ההשתלשלות.
    אני נזכרת בדיווח התמוה שהיה במלחמת לבנון 2, שהוזמן "מתקשר" לבור (למטכ"ל), והסקנדל שהתעורר. אני תוהה אם מודבר בבן ארצי.
    אולי תעשה מצווה (סליחה על הביטוי שבהקשר זה קצת מקברי), ותראיין אנשים שאתה מכיר.

    חסרים אנשים עם שכל ישר וברי לבב שיסקרו תופעה נפוצה וחמורה.

    אהבתי

  15. תשמעי, תודה רבה, באמת, על המילים הטובות, וזה נותן לי מוטיבציה להמשיך, אבל את יודעת שלגבי תיאוריות קונספירציה אנחנו קצת חלוקים. או במילים אחרות, קשה לי מאוד להאמין שהצבא מעוניין בבן-ארצי משום כוחותיו, או שהכסף שקיבל היה יותר מאשר ניקוי מצפון של בעלי ההון. דבר כזה היה דורש מצה"ל לחשוב באמת מחוץ לקופסה, דבר שקשה לו מאוד אפילו בעניינים ארציים, ודורש מבעלי ההון לעשות משהו בתיאום ביניהם, גם עניין כמעט בלתי אפשרי עבורם. לא יודע, אני תמיד, בחומר וברוח, מחפש את הפיתרון הפשוט ביותר. ובכל אופן, את מי אני כבר מכיר מהדרגים הגבוהים בכלכלה או בצבא? (אף אחד)

    בכל אופן, הכתבה מידיעות נסרקה והיא מתחת לאייטם על בן-ארצי. רק צריך להגדיל את המסך למקסימום כאשר הפופ-אפים קופצים כדי לקרוא הכל.

    אהבתי

  16. אני ערה לזה שהמחשבה שיש הכוונה לתופעה הזו היא כרגע בגדר "קונספירציה", זה בסדר. אני מוכנה להישאר שם לבד. מכל מקום, גם על פי הגלוי זה חמור, כלומר, בהנחה שמדובר בגחמות אנוש אישיות לחלוטין.

    גם לגבי הצבא, הייתי אומרת שהיוזמות באות אולי מלמטה, כלומר, חסיד מסויים שמתלהב ורוצה להציל את העולם, ממליץ להשתמש ב"רב" שלו כדי לחפש חטופים, או מחבלים, לא חשוב. יתכן. אני סקפטית כאמור, יש מספיק ראיות בגלוי שהעניין בתופעה חורג מהאקזוטיקה, לעבר הממוסד, אבל כאמור, נניח את זה ב"צריך עיון" כאשר יתאספו ראיות לכך. אולי אפילו בתיק החקירה הזה. לא שאני תולה הרבה במשטרת ישראל, אבל לפעמים ב"פוקס" יוצא להם לעלות על דברים.
    :))
    שלא נדע, כמו שאומרים

    אהבתי

  17. פנחס שדה פרסם פעם תיאור של חלום (?) שחלם במהלך ביקור האפיפיור ב 64, ובו הוא מקיים יחסי מין בעמידה וברחוב (ובבגדים) עם בחורה בשעה שהאפיפיור עובר בתהלוכה גדולה ברחוב יפו )כפי שאכן היה!), והם מנפנפים לאפיפיור בדיוק ברגע האורגזמה

    מצאתי לנכון לחלוק אתכם

    אהבתי

  18. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000435683&fid=2

    עם ראיון עם רעיה שטראוס ופסקת הסיום הקושרת בין כלכלה לח"ן (איריס, לתשומת לבך…):

    "שיטוט בארכיון קושר לבן-ארצי את שמותיהם של המועמד לתפקיד שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, שגם הגיע לעצרת בינואר האחרון, כמו גם גליה אלבין, איש העסקים החרדי אברהם מרגלית, יצרן צעצועי התינוקות ישראל מנדלוביץ', אורי בחרי, לשעבר הבעלים של רב בריח, ואנשי עסקים משוק ההון ומתחום הנדל"ן."

    אהבתי

  19. צפיתי בחצי מהכתבה היום במוצ"ש על הסיפור התמוה הזה, וקראתי את מה שפורסם. מרגע לרגע זה נשמע יותר רע. דוקא בנוגע למחלוקות, הוא נשמע יותר אמין מיריביו, שמפריחים סטיות מיניות באויר, אבל למעשה אין אפילו מתלונן או מתלוננת לרפואה שיאששו את ה"וידויים". מצד שני, ידוע בפסיכולוגיה של חקירות שהאשמת אדם בסטיות מיניות חמורות היא דרך מהירה לשבירה ולהשגת שליטה (והודאות שוא). כך שהטכניקה דוקא מאששת את הטענות שלו. כל זה כפוף לחקירה, כי אם הוא אכן ביצע עבירות מין, אז יש פה עניין חמור יותר מבחינת קשר השתיקה סביבו.
    בקיצור, נקווה שהמשטרה, לשם שינוי ובאופן חריג וחד פעמי, תרד לשורש העניין, גם אם הממצאים לא מחמיאים. לפי תיאורים שיוצאים מבאי המקום בימיו הטובים, הרי המעורבות של סיירת מטכ"ל היתה עמוקה, פולחנית, ומעוררת פלצות ממש, כאשר הם נושאים על אפיריון את "המשיח" שלהם לבצע מיני טכסים מחודשים מימי הכהן הגדול.

    ולחשוב שביבי וברק יוצאי היחידה הזו מוריד עוד יותר מתחושת בטחון בסיסית בהנהגה שלנו. מסתבר שעם קצת כסף, כריזמה, ובעלי הון, אפשר להכניס כל אחד ל"כת" מטורפת ולהגיע לעברי פי פחת.

    מה יהיה ? נו טוב. זו שאלה רטורית

    אהבתי

  20. הבלוגיסט "האורתודוקסי המצויין" שוגה או מסלף(לדעתי מסלף) בפירוש המילה 'אומה', כנראה מרוב רצון לנאציפיקציה של מושגי ביקורתו.

    המונח 'אומה' בעברית הוא 'נציון' בגרמנית ולא 'פולק'.
    דווקא המונח 'עם' שהוא היותר פופולרי בשימוש בשפה העברית ושאבינר לא עשה בו שימוש זהה ל- 'פולק' בשפה הגרמנית.

    אם הדבר נעשה בשוגג או מתוך כוונת מכוון(הדיון במונח תופס חלק נכבד בפוסט של אותו "פרוספור למחשבת ישראל"), אוי למוסד האקדמי שמעסיקו, אוי לתלמידיו ואוי למצייניו לשבח.

    אהבתי

  21. כל אחד רוצה להיות משיח.
    למעשה כל אחד יכול להביא את המשיח.
    איך? פשוט מאד.
    תהיה ישר עניו אוהב את הבריות.
    והמשיח ירוץ אלינו.

    אהבתי

  22. כל אחד רוצה להיות משיח.
    למעשה כל אחד יכול להביא את המשיח.
    איך? פשוט מאד.
    תהיה ישר עניו אוהב את הבריות.
    והמשיח ירוץ אלינו.

    אהבתי

  23. אבל ללכלכך על הרב ניר בן ארצי מבלי שבכלל פגשת בו, יש לךזמן בלתי מוגבל, וזאת לאור כמות הרפש שכתבת עליו במשך השנים.
    איפה היושרה שלך?
    והתגובה הזו שלך, גם לא מחמיאה לך:

    בהחלט מעניינת המשיכה של טובי בנינו אל בן-ארצי. קראתי את הכתבה. מה שעוד מעניין שם הוא הפסקה האחרונה, בה אותם אנשים שהשתלטו על העמותה (היינו, הכסף) טוענים שבן אחצי בכלל לא חבר בה, אלא רק "אב רוחני", ושבעצם יש כאן ניסיון שלו להשתלט על העמותה! תענוג.

    מה בדיוק תענוג פה?
    ולגבי המשיכה של טובי בנינו, האמת מדברת בעד עצמה.
    זה שלא פגשת מעולם את הרב ניר, ואתה מקשקש כ"כ הרבה, זה שטחיות, בטח לא מחקר.
    מחקר זה לא לחקור רק מה שנוח לך.
    "אין לי זמן לנסיעות לדרום"
    אז אולי תחליף מקצוע.

    אהבתי

כתוב תגובה לתומר לבטל